unimatrix Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Am de facut un proiect prin care sa citesc date de la un ECU la alegere (preferabil ieftin) prin protocolul OBD. Ma intereseaza ca prim pas un ECU care poate fi scos din masina si citit pe un stand fara prea multe complicatii (cod cheie , voltaje, etc). Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Cum adica sa "citesti ECU pe banc"? Pai, daca nu e legat cu senzorii si pe un motor functional, ce naiba sa citesti? ECU n-are nici-o legatura cu codul cheii :)Pana la urma, ce trebuie sa faci tu la proiectul ala: hardul, softul sau si una si alta?Vezi ca sunt cateva topice pe aici (de exemplu cel cu clona de ELM323) de unde poti gasi un capat de ata.Cat despre ECU, daca nu ai masina cu asa ceva, suna un prieten. Link spre comentariu
glide Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 chiar acum ma documentez despre chestia asta.....am gasit un forum pe la croati unde cineva a relalizat asa ceva pt o vectra ( http://opelclub.hr/forum/viewtopic.php? ... 0&start=30 ) unde a folosit un integrat atmega16 pt a citi date din ECU si a le afisa pe un display.....din ce-am vazut poate citi aproape orice din ECU prin algoritme de calcul a reusit sa afiseze si consumul de benzina...pacat ca nu da chiar asa de multe detalii.....cu greu am facut rost de adresa lui de mail si i-am cerut mai multe detalii....astept poate ma lamureste cum sta treaba....eu as vrea sa fac asa ceva pt un Astra F cat despre ce vrei tu cam greu...dupa cum a spus si Abram Burel ECU nu poate function pe bancuri de probe....ECU nu e nimic altceva decat un calculator foarte simplu care citeste toti senzori care fac parte din masina si ia decizii in functie de ce citeste pt a controla timpi de aprindere sau alte chestii Link spre comentariu
unimatrix Postat Noiembrie 11, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Cum adica sa "citesti ECU pe banc"? Pai, daca nu e legat cu senzorii si pe un motor functional, ce naiba sa citesti? nu stiu exact. Acuma ma documentez dar ar trebui sa aibe niste harti pentru amestecul de combustibil , informatii despre masina , poate si unele loguri ale temperaturilor pe o anumita perioada de timp care nu ar fi neaparata nevoie sa pornesti masina . ECU n-are nici-o legatura cu codul cheii unele modele cer si asa ceva Pana la urma, ce trebuie sa faci tu la proiectul ala: hardul, softul sau si una si alta? una si alta Link spre comentariu
ratza Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Cam greu de spart codul, dac? n-ai un minim de informa?ii despre ECU. Din OBD ce vrei s? folose?ti, CAN sau K-line? Link spre comentariu
unimatrix Postat Noiembrie 11, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Pe ambele se extrag aceleasi informatii nu ? depinde de ce ecu imi recomandati Link spre comentariu
Vizitator ANSWERS Postat Noiembrie 12, 2008 Partajează Postat Noiembrie 12, 2008 salut ! poti folosi un ECU de VW de ex ... gasesti pe la dezmembrari ....mai apoi ....... se poate diagnostica pe banc fara nici un fel de problema ......... poti simula senzori bla bla ..... si mai apoi ...... ECU are treaba cu cheia ....... dar in cazul VW nu iti va incurca diagnoza .........daca ai nevoie de mai mult ajutor cauta-ma pe messenger : serb_gabriel Link spre comentariu
madkat Postat Noiembrie 12, 2008 Partajează Postat Noiembrie 12, 2008 tu vrei sa citesti asa-zisa "harta de injectie" - scrisa in eepromul ECU-ului - cea pe care o modifica "tunerii" la remapare... Link spre comentariu
MirceaM Postat Noiembrie 12, 2008 Partajează Postat Noiembrie 12, 2008 unimatrix, Dupa cum probabil cunosti, un soft se scrie si se testeaza destul de greu, in permanenta modifici la el, recompilezi, rebuilduiesti si testezi daca modificarea iti functioneaza. Acest lucru il repeti, probabil, de zeci de ori pe zi. Poti (este indicat) sa faci asta pe o masina? Nu cred ca este prea convenabil. Chiar daca in final softul trebuie sa mearga cu un ECU adevarat aflat pe o masina, mai exista si alte posibilitati. 1. Gasesti un ECU, cumperi unul SH si il duci la etaj, in apartament. Acolo il alimentezi, vezi pe ce fir ii pui plusul pentru cheia de contact, il conectezi cu PC-ul prin interfata si "gata". In aceasta stare el trebuie initializat (de catre softul tau sau de catre interfata) iar apoi este gata sa raspunda la interogari. In caz ca trebuie sa il faci sa creada ca "motorul merge", numai crankshaft sensor trebuie "fentat". 2. Folosesti un soft "emulator de ECU". 2.1 Rulezi ECU_Emulator intr-un PC si SD (softul de diagnoza la care lucrezi) in alt PC, legi PC-urile prin cablu de NULL Modem intre COM-uri. 2.2 (Cel mai interesant, mai ales ca laptop-urile si chiar desktop-urile nu prea mai au COM-uri native) Folosesti un soft pentru COM-uri virtuale si rulezi ambele programe (ECU_Emulator si SD) in acelasi PC. Vezi si aici: viewtopic.php?f=21&t=27047 catre sfarsitul paginii. Foarte interesant aici este ca dispui si de bucla de feedback in sensul ca poti sa utilizezi unul sau mai multe softuri consacrate de diagnoza (la un moment dat unul singur) in "conectie" cu ECU_Emulator. Vezi cat iti arata un asemenea soft consacrat de diagnoza pentru o anumita marime (un anumit PID) apoi inchizi softul consacrat si il faci si pe SD (cel la care lucrezi) sa arate la fel etc etc. Eu am in acest moment soft de ECU_Emulator si de diagnoza, facute de mine de la 0, compatibile cu softuri consacrate. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum