Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Joy200 Amplificator High Fidelity Sziklai 70V,150V/uS


Postări Recomandate

Rezistentele le-am masurat una arata 679 iar cealalta arata 677

Am masurat si radiatorul cu multimetrul dat pe 200 mega si nu imi arata nimic la nici unul din tranzistoare

O sa spal cablajul ca a cam ramas ceva sacaz de cand am dat jos tranzistoarele sa le verific, ma gandec sa nu fie ceva impuritati acolo, in rest merge cristal,

Curios ca amplificatorul imi scoate in evidenta niste sunete la volum mic care inainte cu amplifu' nmos cu greu le auzeam (ma refer la frecventele inalte) :)

Oare sa nu ii convina amplifului "configuratia de trasee" ale cablajului de oscileaza?

Placa de sunet este xonar dx, si chiar as fi curios sa ii bag driverele alea (trebuie sa ma mai documentez cu instalarea lor)

Am facut si niste poze, calitatea lor nu e cine stie ce

 

http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... G_0014.jpg

 

http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... G_0011.jpg

 

http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... G_0010.jpg

 

L.E. Era sa uit, radiatorul nu este conecta la masa, practic este in ''aer''

Link spre comentariu

Am ajuns acasa si arunc o privire peste pozele tale .

Vezi ca condensatorul din intrare ala de 1uF e prea mic si pierzi basii.Din cauza lui ai castig mai mic pe frecvente joase ,ca sa nu mai vorbim de faza frecventei joase.E recomandat minim 10uF.Pune unul in paralel de 22uF peste el .

Ca detaliu constructiv e bine ca rezistenetele din reactie 10k/330ohm sa fie cu pinii mai lungi ca sa nu faca capacitati parazite cu layoutul . Cativa picofarazi sunt de ajuns ca sa dea batai de cap .

R34 nu prea pare sa fie de 4.7k desi nu are cum sa influenteze in problema de fata.

R47 ai masurat-o ?este de 680 ohmi ?

R41 este de 1kohm ?

R37,R40 sunt de 220ohmi ?

Nici alea din diferential nu prea par sa aiba 680 ohmi dar daca spui ca le-ai masurat..

fa o poza si de deasupra sau din alt unghi sa vedem si restul componentelor

 

Hades poti sa ne spui ce layout ai ?

 

In leg cu Xonarul daca ai driverele de la ASUS atunci ai si driverul ASIO deja instalat.Trebuie sa instalezi foobar ,apoi ASIO suport de la http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio

Apoi in dreapta jos la icoana de la placa sunet ck dreapta si ai asio ASUS Xonar ASIO .Schimbi pe latenta de 1ms .

Dupa ,intri in foobar file- preferences -playback-output-asio si tre sa apara ca in poza 2 .

Si apoi intri la Advanced ..... si modifici la 1024000 kB buffer file ,poza 1.

post-15790-13982939402_thumb.jpg

post-15790-139829394026_thumb.jpg

Link spre comentariu

Rezistentele au valoarea specificata si sunt la locul lor, ele sunt cu toleranta cam 1% d-aia au mai multe inele de culoare, asa mi le-au trimis aia de la miva

Am facut si o poza cu telefonul, sper sa se inteleaga

 

http://i1170.photobucket.com/albums/r53 ... C01931.jpg

 

Nu am valori asa mari la condensatoare nepolarizate ca sa pun pe intrarea amplifului, dar o sa mai caut prin cutiile cu maimute sa vad ce gasesc

 

Am pus mai jos si o poza cu setarile din foobar si dupa cum se vede nu imi vede device-ul asio deloc

La placa de sunet este ultima versiune de driver si intradevar include si asio acolo

Am instalat si asio4all ver 2.10 si tot degeaba, ma gandesc ca e idiotul asta de "windox 7" de vina :tv

 

 

L. E. Gata, am rezolvat-o, nu imi lua plugin-u

post-41498-139829394063_thumb.jpg

Link spre comentariu

pluginul foo_out_asio nu iti apare si deci nu-ti merge prin ASIO din ce se vede din poza.trebuie sa instalezi din linkul de mai sus dll-ul in C:\Program Files\foobar2000\components si apoi dai restart .Observ ca poti pune in paralel peste R49 un C .Pune un C in jur de 8-10-12pF daca ai si vezi daca iti mai face figuri.Cu acest C ar trebui sa anulam anumite capacitati parazite formate de layout si componente .Schimba si C-ul din Vas de 12pF ,poate e intrerupt

Link spre comentariu

Am pus un ceramic de 15p in paralel cu R49 iar in momentul in care m-am apropiat cu surubelnita metalica de cursor a sarit instantaneu consumul la 3 - 4 amperi nici macar nu am atins semireglabilul :sparge:

Am oprit ampul si am pus radiatorul la masa, am reusit sa ma apropii de simireglabil :rade: ba chiar am inceput sa ii reglez curentul pina la 35mA cand iara a sarit consumul la peste 900mA ba chiar se auzea traful cum bizia cand oscila ampul

Am scos condensatorul de 100n de la boucherot, m-am gandit ca o fi intrerupt, l-am masurat cu un capacimetru si imi arata 102n

Am scos si condensatorul de 15p din VAS sa il masor sa nu fie intrerupt dar bun si ala, capacimetrul imi arata 14.6pF

O curiozitate, cand e rece si il bag in priza curentul de mers in gol pleaca usor de la 16mA si ajunge undeva la 20mA in 15-20 secunde

Sa ii miscorez rezistenta R51=1K la 330 ohm asa cum zicea indy666 ?

 

hades12345 pune o poza cu amplifu tau sa vedem cum arata mai ales cu traseele

Link spre comentariu

am patit si eu acelasi lucru , chiar am ars un 2sc1943 si vre-o 3 perechi de 2n5xxx , la mine a disparut fenomenul dupa ce am pus conzi aia de 100 pici , si acum cu tranzistori recomandati de technomate este stabil amplful , nu stiu ce sa zic incearca totusi sa masori iar toti tranzistori , e doar o sugestie , nu am intampinat chiar asa multe probleme ca la tine , desi la un momnet dat , am vrut sa-l arunc pe geam , dar am reusit , si ma gandesc la un sistem biamplificat , cu asta pe partea de inalte ,e doar un gand , trebuie luata in calcul si lenea .... care sincer ma cam omoara de la o vreme . in rest bafta , si spor la treaba icon_jook

post-25976-139829394222_thumb.jpg

post-25976-139829394229_thumb.jpg

post-25976-139829394236_thumb.jpg

post-25976-139829394242_thumb.jpg

Link spre comentariu

O curiozitate, cand e rece si il bag in priza curentul de mers in gol pleaca usor de la 16mA si ajunge undeva la 20mA in 15-20 secunde

Sa ii miscorez rezistenta R51=1K la 330 ohm asa cum zicea indy666 ?

 

hades12345 pune o poza cu amplifu tau sa vedem cum arata mai ales cu traseele

Daca pui rezistenta de 330 ohm nu aduci mari beneficii ci doar se vor incalzi tranzistoarele de 3 ori mai tare .

Ai o oscilatie provocata de capacitati parazite in plus fata de ceea ce avem noi.

Oscilatii pot aparea doar in 2 locuri :

- in etajul de iesire local;ca sa ne dam seama ca sunt in iesire trebuie sa maresti C-urile de 100pF la 220-330pF si sa vezi daca e la fel .

- sau in etajul VAS si diferential iar ca sa le eliminam putem mari C-ul de 12 pF la valori mai mari 22,33,47,68,83,100pf .

 

Inainte de a incerca modificarile astea te rog scoate C-ul de 100pf de pe 2SC5171 si incearca iar .Daca ai 82pF pune in loc de cei 100pf de la 2sa.

 

Din ce vad ,Hades are acelasi layout .

Diferenta ar fi ca finalii tai nu sunt cei din schema .2sc5200 are Cob 200pF in timp ce MJW3281A

arata vreo 600pF .

 

@Hades chiar daca spui ca iti merge bine ,eu as schimba rezistenta de 10ohmi din boucherot cu 4.7.Daca ai un osciloscop ai sa vezi de ce.

Link spre comentariu

Vad si eu ca hades12345 are acelasi layout, pina la urma daca nu il auzeam mergand dadeam de mult cu el pe geam :rade:

Lucrul cel mai important care m-a pus pe ganduri la acest amplificator a fost redarea sunetelor inalte, detaliile fine scoase in evidenta fara nici un fel de corectie, lucru care la celelalte amplificatoare pe care eu le-am facut au fost aproape inexistente

Unii dintre voi o sa rideti de mine, o sa ziceti '' ia uite si la asta a descoperit acum un amplificator care l-a dat peste cap cu sunetul care il reproduce'' , dar asta e, din cateva amplificatoare pe care eu le-am facut (si nu sunt multe pentru ca nu ma ocup in special de asa ceva e doar o placere, un hobby) am facut si cu "comunistele" 2n-uri si pe integrate gen tda si cu mosfeturile acelea industriale la care multi spun ca nu sunt liniare etc. acest amplificator a sunat de o mie de ori mai bine.

Pot spune ca a sunat de o mie de ori mai bine decat multe alte amplificatoare facute de firma (nu ma refer la cele cap serie si hi-end) pe care eu am avut ocazia sa le ascult

O sa mai incerc sa jonglez la condensatoarele acelea de 100p pusi la 2sa 2sc

Cert e ca fara acei conzi imi ardea sigurantele ba pe bara de plus ba pe bara de minus asta cu biasu dat la minim.

Prima data am pus 100p pe 2sa1930 si pina nu l-am pus si la celalalt nu apucam sa reglez biasu ca sarea o siguranta

Nu am avut la indemina de 82p dar o sa caut mai mult sa vad ce gasesc

 

Va tin la curent cu testele :)

Link spre comentariu

Lucrul cel mai important care m-a pus pe ganduri la acest amplificator a fost redarea sunetelor inalte, detaliile fine scoase in evidenta fara nici un fel de corectie, lucru care la celelalte amplificatoare pe care eu le-am facut au fost aproape inexistente

Unii dintre voi o sa rideti de mine, o sa ziceti '' ia uite si la asta a descoperit acum un amplificator care l-a dat peste cap cu sunetul care il reproduce'' , dar asta e, din cateva amplificatoare pe care eu le-am facut (si nu sunt multe pentru ca nu ma ocup in special de asa ceva e doar o placere, un hobby) am facut si cu "comunistele" 2n-uri si pe integrate gen tda si cu mosfeturile acelea industriale la care multi spun ca nu sunt liniare etc. acest amplificator a sunat de o mie de ori mai bine.

Pot spune ca a sunat de o mie de ori mai bine decat multe alte amplificatoare facute de firma (nu ma refer la cele cap serie si hi-end) pe care eu am avut ocazia sa le ascult

 

Nu este cazul sa radem........doar daca ai ceva experienta poti intelege ca unii bat campii cu amplificatoare cu finali MOS verticali de genul AVxxx sau vechituri gen STK etc.....si considera ca sunt " cele mai bune " !

Nu vreau sa supar pe nimeni , exista si amplificatoare cu MOS laterali care suna bine ( chiar si amplificatoare in topologia NMOS vertical ) , dar solutiile nu sunt chiar la nivelul amatorilor ( Hafler , Proel , Rolls sau Ecler pot fi bune exceptii )

Oricum , recomand tuturor finalii bipolari , in mod special pentru auditii de inalta fidelitate .

Iar MOSurile verticale sunt doar pentru mult zgomot......

Link spre comentariu

Gata, am reusit sa vad si un bias de 50 - 60 mAAm scos ceramicii aia de 100p si am pus unul de 87p la 2sa1930 (asa imi arata un amarit de capacimetru)Dar totusi mai e ceva, imi fluctueaza biasul, cand l-am alimentat a crescut singur de la 35mA la 60 si apoi scadea cativa mA iara mai crestea un pic pina cand se pare ca s-a stabilizat undeva intre 40 - 42 mA mai scade la 38 iara urca la 40 - 42 asta fara sa ii mai fac vreun reglajE normal asa sa fluctueze?Mai mentionez faptul ca am inseriat un ampermetru pe toata bara de plus, deci iau in calcul si consumul etajului din fata si fara sarcina la iesire

Link spre comentariu

Gata, am reusit sa vad si un bias de 50 - 60 mAAm scos ceramicii aia de 100p si am pus unul de 87p la 2sa1930 (asa imi arata un amarit de capacimetru)Dar totusi mai e ceva, imi fluctueaza biasul, cand l-am alimentat a crescut singur de la 35mA la 60 si apoi scadea cativa mA iara mai crestea un pic pina cand se pare ca s-a stabilizat undeva intre 40 - 42 mA mai scade la 38 iara urca la 40 - 42 asta fara sa ii mai fac vreun reglajE normal asa sa fluctueze?

Pana ajunge la stabilizare termica e normal sa creasca ,asta e scopul superdiodei BD139 .Fluctueaza pentru ca prefinalii sunt pusi pe acelasi radiator cu finalii dar asta nu e ceva rau neaparat .Asa se comporta etajul sziklai daca sunt toti pe acelasi radiator .La etajele finale simple repetor pe emitor avem 4 Vbe (diode) inseriate care sunt paralel cu superdioda,la sziklai avem doar 2Vbe(diode) paralel cu superdioda , de aici rezulta ca deriva termica a superdiodei fiind constanta si la unul si la altul dar influenta tensiunii de la superdioda este mult mai mare pe sziklai decat pe repetor pe emitor .Deci corectia tensiunii Vbe functie cu temperatura este mai acuta la sziklai daca finalii si prefinalii sunt pe radiator .Eu tin prefinalii separat de finali pe alte aripioare de aluminiu si nu vad un aspect negativ in variatia ta .Stiu ca suna pompos dar iti promit ca o sa fii foarte multumit daca le tratam asa cum iti indic chiar mai sus.Nu uita sa modifici C-ul de 1uF din intrare si o sa iti placa si joasele redate de emplificator.Ma bucur ca iti place cum suna amplificatorul ,semn ca munca mea nu a fost in zadar atata timp si ca nu am luat-o pe aratura cand faceam aceleasi aprecieri .Stiu ca ma repet dar am cautat sa fie un amplificator care sa aiba thd foarte redus la semnal mic inclusiv la frecvente inalte(ceea ce nu intalnim des), un SR comparabil cu amplificatoare f scumpe ,un zgomot cat de cat mic si un etaj de iesire nefolosit f des .Stiti ca din tot semnalul audio adica muzica, inaltele sunt cele mai mici ca amplitudine(in proportie de 30%) ,astfel ca ele sunt primele alterate si sensibile la zgomot.Vad ca nimeni nu a raspuns la "tema de casa" ,eram curios daca avem cativa indrazneti .Nu este greu de implementat ,doar ca anumite componente nu pot fi inlocuite de altele .PS: Ai grija cu aprecierile ca o sa zica cei care citesc ca avem ceva interese comerciale ,etc ori esti sectant (Audiofil ) :rade:Le : curentul de mers in gol il masori masurand tensiunea de pe rezistentele de 0.22ohmi .I=U/R .Dar din total sa scazi cei 10-11 mA necesari etajului prefinal .Un curent intre 15-20mA prin tranzistorul final da un total de 25-30 mA prin rezistentele de 0.22 si indica distorsiuni minime pentru etajul Sziklai(alt avantaj al lui)
Link spre comentariu

Hai ca e culmea, cand am zis si eu ca am rezolvat-o tocmai ce mi-a bubuit din nou siguranta pe bara de plus :sparge: Sa fie oare o problema ca nu am in final 2sc si 2sa, cat de nenorocitesa fie mjw-urile alea? :sparge: Amplificatorul acesta chiar vrea sa faca misto de mine :rade: La partea cu aprecierea e cat se poate de sincera :da fara interese comercialeMuzica pe care eu o ascult in mare parte este electronica (vocal trance, progresiv trance si ceva house progresiv) unii or sa spuna ca ascult zgomote :ras: Melodiile pe care eu le ascult de ani de zile cat si unele pasaje la anumite melodii m-au surprins cand au iesit la iveala cu atita usurinta dintr-un semnal neprelucrat din punct de vedere al corectiilor Daca as mai reusi eu sa il pun pe picioare fara sa mai oscileze atunci va fi beton

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări