gcom61 Postat Octombrie 3, 2009 Partajează Postat Octombrie 3, 2009 Un injector cu trecerea conductei prin axul motorului aveam in armata la plita de la bucatarie.Aprinderea era manuala,isr lungimea flacarii se regla dintr-un robinet metalic/con.Dupa arderea motorului au folosit un ventilator de aeroterma (de la un ARO) iar in fata ventilatorului au fixat conducta de combustibil(CLU)-a functionat mai mult de 1 an fara problemefolosind un alimentator (trafo12V +1 dioda)rudimentar,dar rezistent. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 In completare va sugerez sa folositi la aprindere un arzator pe gaz (butelie). Ideea e ca automatizarea e mai putin laborioasa pt. gaz, se incalzeste acel volum de aer din cazan mai repede si nu mai aveti nevoie de o automatizare sofisticata pt. arderea uleiului. Un mare avantaj al acestei solutii este ca puteti folosi si alti combustibili lichizi si nu aruncati in cazan cobustibil nears. Trebuie avut mare grija (asa cum s-a mai scris) ca la orice initiere de aprindere sa se ventileze foarte bine cazanul, (ventilatorul pornit la maxim iar clapeta de la cos (daca are) sa fie deschisa la maxim. Desigur un electronist cu experienta (si sunt sigur ca sunt pe acest forum ) va poate face un programator cu acei timpi.Desigur aceasta solutie are si dezavantaje:folosirea gazului (trebuie o atentie marita) si costuri mai mari. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 O experienta neplacuta am avut-o la serviciu,cand din cauza timpului de preventilare prea mic ,au ramas gaze (de la butelia de aprinderecu gpl)in tubulatura cosului de evacuare si la aprinderea flacarii,tubulatura,pur si simplu a a explodat si a cazut de pe piloni.Norocul meu a fost ca eram la o distanta de ~100m de canalele de gaze.Explozia a fost asa de puternica incat a spart geamurile de la un atelier mecanic ,langa care ma aflam.Dupa parerea mea,preventilarea si aprinderea ar trebuii facute manual iar supraveghetorul de flacara automatizat (un senzor de flacara+electrovalva pe combustibil).Pentru ca se poate procura combustibil gratis de la McDonald's ,o centrala homemade poate fi construita si adaptata acestui ''combustibil''.Fiecare [restaurant/magazin] McDonald's arunca saptamanal in jur de 100 litri de ulei vegetal uzat,combustibil care este aproape solid (de consistenta margarinei usor topite).Folosirea acestui tip de combustibil impune un sistem de preincalzire pentru combustibil,conceput astfel incat sa poata fi usor curatat datorita particularitatilor acestui ulei vegetal uzat. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 5, 2009 Partajează Postat Octombrie 5, 2009 Cred ca nu trebuie s-o speriem pe Racoasa dar acum se gasesc detectoare de gaz la preturi acceptabile si din anul asta toti posesorii de masinarii pe gaze trebuie sa aiba detector de gaz cuplat cu electrovalva . Link spre comentariu
DexTer Postat Decembrie 31, 2009 Partajează Postat Decembrie 31, 2009 O experienta neplacuta am avut-o la serviciu,cand din cauza timpului de preventilare prea mic ,au ramas gaze (de la butelia de aprinderecu gpl)in tubulatura cosului de evacuare si la aprinderea flacarii,tubulatura,pur si simplu a a explodat si a cazut de pe piloni.Norocul meu a fost ca eram la o distanta de ~100m de canalele de gaze.Explozia a fost asa de puternica incat a spart geamurile de la un atelier mecanic ,langa care ma aflam.Dupa parerea mea,preventilarea si aprinderea ar trebuii facute manual iar supraveghetorul de flacara automatizat (un senzor de flacara+electrovalva pe combustibil).Pentru ca se poate procura combustibil gratis de la McDonald's ,o centrala homemade poate fi construita si adaptata acestui ''combustibil''.Fiecare [restaurant/magazin] McDonald's arunca saptamanal in jur de 100 litri de ulei vegetal uzat,combustibil care este aproape solid (de consistenta margarinei usor topite).Folosirea acestui tip de combustibil impune un sistem de preincalzire pentru combustibil,conceput astfel incat sa poata fi usor curatat datorita particularitatilor acestui ulei vegetal uzat.Sunt sigur ca nu se arunca uleiul uzat ,majoritatea firmelor care produc deseuri (ulei uzat) sunt obligate sa aiba contract cu o firma de colectare. Si uleiul nu poti sa il iei asa usor de la nici unu din cele 2 firme decat daca cunosti pe cineva , spaga ,etc.Poti incerca la firmele mai mici de fast food nu au contrat sau ca sa mai faca un ban iti mai da o parte din ulei,dar cantitatile sunt destul de mici.Vb din proprie experienta. Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 1, 2010 Partajează Postat Ianuarie 1, 2010 " Sunt sigur ca nu se arunca uleiul uzat ,majoritatea firmelor care produc deseuri (ulei uzat) sunt obligate sa aiba contract cu o firma de colectare. Si uleiul nu poti sa il iei asa usor de la nici unu din cele 2 firme decat daca cunosti pe cineva , spaga ,etc."Din pacate ai dreptate,dar numai partial.Cineva ,a lucrat la Mc- si desi acestia au contract,contractul este numai pe hartie,realitatea fiind ca toate grasimile ajung in canalizare.Daca aveti pe cineva apropiat (nu oficiali) poate sa confirme acest lucru ,care nu este singular. Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 Atomizarea combustibililor lichizi se realizeaza de obicei prin doua metode , atomizare mecanica si atomizare termica , din prima categorie fac parte: pulverizarea combustibilului fara aer (pulverizare sub presiune prin duze cu canale care imprima jetului de combustibil o miscare de rotire) , pulverizare prin cupa rotativa (arzatorul cu conducta ce traverseaza rotorul motorului care invarte turbina de aer , face parte din aceasta categorie , atomizarea se realizeaza datorita fortei centrifuge , aerul este utilizat la combustie si la stabilizarea jetului de combustibil) , pulverizare cu aer (gen pistol de vopsit) ,etc. ; din a doua categorie fac parte: atomizare cu jet de abur (se utiliza prin brutarii , arzatorul era o lance cu doua cai separate din punct de vedere hidraulic , pe o cale se introduce abur iar pe cealalta se introduce combustibilul , jetul de abur incalzeste combustibilul si produce la iesirea din lance o depresiune care formeaza conul de combustibil evaporat , aerul pentru combustie se ia din focar.) , arzatoare cu combustibil lichid sub presiune cu atomizare termica ( combustbilul se incalzeste la "temperatura de evaporare in atmosfera" si este mentinut in stare lichida prin crestera presiunii , combustibilul este eliberat in jet de aer cald.). Mai sunt si alte sisteme de arzatoare , dar cele mentionate mai sus au cea mai mare raspandire. Majoritatea arzatoarelor cu duza si pompa de combustibil au in zona duzelor un deflector care realizeaza amestecul aer - combustibil si acrosarea exterioara a flacarii. Raportul aer - combustibil se realizeaza prin modificarea cantitatii de aer sau prin inlocuirea duzei (in general se utilizeaza o marcare functie de cantitatea de combustibil in US galon cu vascositatea de 2E care poate trece prin duza , timp de o ora la o presiune de 14 bari.) Lungimea flacarii depinde de unghiul de pulverizare al duzei (marcat pe duza) si poate fi ajustata in limite destul de mari prin modificarea pozitiei deflectorului in conul tunului de ardere. Combustibilii vascosi ( pacura , ulei uzat , etc. ) se incalzesc pana la temperatura la care vascozitatea scade sub 2 E , inainte de a fi atomizat. Supravegherea flacarii se realizeaza cu fotorezistente si fotocelule UV (in trecut s-au utilizat fotodiode si fototranzistori + detectoare de palpaire) + supaveghetoare de flacara sau automate de ardere. Pentru arderea combustibililor prin picurare , trebuie ca debitul de combustibil sa fie constant , treaba asta se realiza prin utilizrea unei camere de nivel constant (gen carburator). Toti combusibilii ard in stare gazoasa inclusiv combustibilii solizi. Arzatoarele cu uleiuri uzate sunt dotate cu preincalzitor , iar constructia focarului permite o curatire rapida si usoara (se produce zgrura in procesul de ardere). Link spre comentariu
philiprobz Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 de multisor nu s-a mai postat dar cum iarna se apropie ba chiar bate la usa ma gandesc cum sa-mi incalzesc atelieru lu peste pe unde imi petrec timpul liber. cu lemne e exclus ca de abia imi ajung pt casa si astfel ma simt nevoit sa apelez la metode mai economicoase . cea cu confectionarea unui sistem de genul Babington Burner imi surade . ce nu reusesc sa pricep este cum picura uleiul in camera de ardere fata de pozitia duzei pe unde vine aerul . in tutorialele vizualizate nu am reusit sa disting cum picura ueliul pt ca acesta sa fie pulverizat . daca cineva poate sa ma lamureasca va rog. Link spre comentariu
Incepator Postat Octombrie 26, 2011 Partajează Postat Octombrie 26, 2011 Salut.Cautand despre un arzator pe motorina am gasit aceasta discutie.Tocmai ce ma intreba batranul meu daca imi mai amintesc cum era arzatorul pe motorina pe care o data l-a construit dar acum a uitat.Din ce-mi aduc eu amine era ceva f simplu si primitiv. Imi amintesc , ca era un fel de ochi de aragaz ( o placa rotunda ) pe care era pulverizata motorina care venea cumva incalzita dintr-o serpentina ce se afla deasupa flacari a ochiului respectiv.Era ceva f simplu si o data incins ( se punea putina motorina, sau se dadea drumul sa picure pe placa aia si dupa ce ardea cateva minute deja motorina din serpentina se incalzea si vene cumva pulverizata) functiona inncontinu doar prin cadere libera a motorinei.Daca cineva stie despre modelul asta de arzator as fi recunoscator.Nu-mi mai amintesc .. :( Link spre comentariu
draku Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 de multisor nu s-a mai postat dar cum iarna se apropie ba chiar bate la usa ma gandesc cum sa-mi incalzesc atelieru lu peste pe unde imi petrec timpul liber. cu lemne e exclus ca de abia imi ajung pt casa si astfel ma simt nevoit sa apelez la metode mai economicoase . cea cu confectionarea unui sistem de genul Babington Burner imi surade . ce nu reusesc sa pricep este cum picura uleiul in camera de ardere fata de pozitia duzei pe unde vine aerul . in tutorialele vizualizate nu am reusit sa disting cum picura ueliul pt ca acesta sa fie pulverizat . daca cineva poate sa ma lamureasca va rog.se spune ca o imagine face cat o mie de cuvintehttp://www.3cyl.com/bd/howto/burner-assemblys.jpgin imagine este un arzator tip babington. uleiul curge prin conducta de sus, se prelinge pe bila formand o pelicula subtire ("subtirimea" depinde de vascozitatea uleiului, de temperatura, de debit, de pozitia conductei, etc) care trece prin fata duzei de aer (pozitionata in partea dreapta, in poza) fiind pulverizat.excesul se prelinge in jos, in acea bucata de teava cu rol de palnie, apoi ajunge intr-un rezervor din care este recirculat de catre o pompaaerul sub presiune vine prin conducta din stangasistemul are destul de multe variabile, dar se poate face sa functioneze stabil nu este recomandat totusi sa functioneze fara supraveghere. sau, daca situatia impune functionarea fara supraveghere, trebuie luate masuri de siguranta (electrovalva pentru aer, detector de flacara, etc) Link spre comentariu
Angel-boy Postat Septembrie 17, 2012 Partajează Postat Septembrie 17, 2012 un arzator interesant si usor de facut http://www.green-trust.org/2000/biofuel ... efault.htm ideea e ca nu inteleg ulei pe unde vine , si cele 4 randuri de gauri cum sunt facute si in ce Link spre comentariu
philiprobz Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Incerc sa readuc la viata acest subiect si prezint prima tentativa de babington burner . In cuvinte arata cam asa : o teava de 2 toli de aprox 25 cm lungime, bila este un un pivot sau cap de bara auto nu mai stiu exact ,pe care l-am gaurit cu un burghiu de 1,5 (cel mai mic pe care l-am avut) . Bidonul cu ulei este pozitionat deasupra arzatorului ca sa curga singur. Uleiul picura undeva deasupra centrului bilei. Gaura practicata in centrul bilei era grosolana si am stiut de la inceput ca nu o sa mearga, pana la urma cam asta e secretul arzatorului, orificiul repsectiv trebuie sa fie de cel mult cateva zecimi de mm in nici un caz 1,5 mm, pt ca altfel nu pulverizeaza uleiul ci doar il improsca. Am obturat orificiul folosind o sarma asa la ochi si sa vezi minune, arzatorul a functionat. L-am aprins cu autogenul si cam un minut a durat pana a luat foc. A fost noroc chior si am apucat sa il filmez un pic. Puteam chiar sa reglez oarecum flacara din robinetul de aer. insa, dupa ce am oprit arzatorul si am modificat un pic fara voie pozitia sarmei care obtura partial orificiul bilei , nu a vrut sa ma mearga nici chip. Degeaba l-am incalzit cu autogenul ca flacara pur si simplu nu voia sa stea aprinsa . Acum imi storc creierii sa gasesc o modalitate de a obtine o gaura de 2-3 zecimi sau sa adaptez o piesa de genul injectoarelor auto de la care doar partea cu orificiul ma intereseaza. Cert e ca arzatorul babington nu e o utopie ci chiar functioneaza iar pt cei care care au de unde sa procure ulei ars de motor sau de bucatarie e o solutie foarte convenabila de incalzit un atelier . Aici filmarea Link spre comentariu
cristian1961 Postat Ianuarie 14, 2015 Partajează Postat Ianuarie 14, 2015 Eu am vazut functionind doua tipuri de arztoare din astea primitive. Primul tip l-am vazut facut pe ciubuc la fabrica pe vemea lui cesca . Era ceva foarte simplu pe o placa de fier ca o farfuriuta ce 5cm diametru picura gaz lampant dintr-un tereror prin cadere libera printr-o conducta de cupru de 6mm . teava era turtita ca sa formeze un fel de diuza . lucrarea avea un robinet de reglat gazul . Bineinteles ca arderea era incompleta si cam scotea fum . Al doile tip era cam de felul celui de pe net sau descris mai sus cu tevile alea una in alta . Lucrarea cae am vazut-on eu mergea cu o coonserva gaurita si unde se aducea o teava pin care curgea gaz . In cutia sta se sufla aer de la un ventilator de fereastra modificat vind montat un capac si o conducta de aer . era un tip de genul asta in comerutl de stat. Nu tin minte detaliica asta era acum peste 30 de ani ,dar cam asta era principiul. Modelul asta cu ventilator functiona mult mai bine aproape fara fum . Link spre comentariu
alexandru tapu Postat Septembrie 29, 2022 Partajează Postat Septembrie 29, 2022 Bună seara, am și eu probleme cu centrala, injectoare ,duze, combustibil. Luat combustibil de la rafinărie. Pentru centrale. Duza mea de 0,5 sau 0,55 se înfundă des. Desfac curăț, montez. Se întâmplă se nu mai scoată ceață ,ci jet. Nu pornește. Umblu la pompă. Spate fum. Etc. Toată lumea asta ,care are centrale ,se confruntă cu aceleași probleme ,că mine ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum