Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Semnal = variabila aleatoare

Hubrus

Postări Recomandate

Salutare,Sunt student la telecomunicatii, si profesorul a pomenit ca un semnal este defapt o variabila aleatoare. Intrebarea mea e simpla, de ce? Trebuie sa specific ca nu ma am nici cu variabilele aleatoare, asa ca daca sunteti amabili sa imi explicati ce este si o variabila aleatoare, v-as fi recunoscator.Va multumesc!Cu stima,Vlad

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Hubrus

11

• EmyRulz

9

• cirip

3

• BLK

1

Top autori în acest subiect

Nu cred ca ai inteles tu bine. O variabila este ceva care se modifica, o variabila aleatoare este o entitate care se modifica la intamplare. Problema este ca un semnal nu este o variabila aleatoare ci este o functie(sau o distributie, de exemplu impulsul Dirac).

Link spre comentariu

Da, semnalul este o functie ... si atunci ce treaba au variabilele aleatoare continue si functiile de repartitie si respectiv functia de densitate de probabilitate (inclusiv momentele acesteia)?Acu ma tot uit pe seminarul facut sapt asta, si nu inteleg legatura.

Link spre comentariu

Mai vad pe aici "Sa se verifice ca functia Gausiana este o functie de densitate de probabilitate si sa se calculeze media si vaiatia variabilei aleatoare a carei ditributii este data de aceasta functie". In concluzie, distributia Gausiana = normala...Suna a ceva cunoscut? Ca mie nu :(

Link spre comentariu

Aha, se pare ca tratati semnalele din punct de vedere stocastic.

Mai vad pe aici "Sa se verifice ca functia Gausiana este o functie de densitate de probabilitate si sa se calculeze media si vaiatia variabilei aleatoare a carei ditributii este data de aceasta functie". In concluzie, distributia Gausiana = normala...