mecomanv Postat Octombrie 17, 2008 Partajează Postat Octombrie 17, 2008 Iata ,ca un nestiutor ,va rog,sa ma ajutati in a intelege o problema legata de inductanta..;si,pentru aceasta, dau ptr. exemplificare link-ul urmator http://www.daciaclub.ro/index.php?act=A ... t&id=43416 care contine o schema de aprindere electronica...in care se foloseste un traf,pe miez din ferrita.... Singura problema ce ma intereseaza este randamentul(economia de energie).Deci, ceea ce as dori sa stiu este: cu ce miez (cu AL mai mic,sau,cu AL mai mare) s-ar incarca mai repede condensatorul?...consumand ,in acelasi timp, un curent mai mic din... baterie. Presupunem ca intrefierul si dimensiunile ferrifei sunt celeasi,si difera doar materialul ,care ,confera o anumita inductanta...care la randu-i schimba si frecventa de oscilatie...etc. Deci ,va astept cu raspunsuri. VA MULTUMESC CU RESPECT! Link spre comentariu
Gerula Postat Octombrie 21, 2008 Partajează Postat Octombrie 21, 2008 Si eu vreau sa imi fac o aprindere electronica, dar mai complicata.Eu gasesc iarna tot timpul la pornire capacul de delcou umed si de asta nu porneste. Eu as vrea insa sa pun 4 bobine si ficare sa aiba o fisa la bujia corespunzatoare.Despre schema ta e OK. Pai ce sfat pot sa iti dau legat miezul bobinei, daca are acelesi dimensiuni, cate astfel de miezuri poti avea, Ia-le pe toate si incerca-le in practica.Asa cum stii bobina e permanent legata la + si ii se da - prin platina.In schema primul tranzistor (Q5) este un stabilizator de tensiune. Daca ai tensiune fiza dupa el e OK.Tranzistorul (Q2) BD441 face parte din oscilator. Are o bobina in colector si celata foarmeaza reactia. In functie de bobinajul ei se stabileste si frecventa. Apoi bonina secundar care , definitiveaza un ridicator de tensiune.Poti folosi orice alt ridicatoir de tensiune, ca schema.Apoi tiristorul care pune aceste tensiune pe bobina.Ai tensiune mai mare, deci ai o scanteia mai buna.Eu am incercat o astfel de aprindere, cu ridicare de tensune, de fabricatie rusesca, dar daca bujiile sunt ancrasate tot nu porneste. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Octombrie 21, 2008 Partajează Postat Octombrie 21, 2008 Chestiunea cu optimizarea componentelor magnetice nu e deolc banala. In primul rand trebuie sa alegem parametrii care vrem sa ii optimizam(pt ca nu pot fi optimizati toti), apoi trebuie sa intelegem foarte bine cum functioneaza circuitul in cauza, sa stim formele de unda ale tensiunii si curentului la bornele(di prin) bobina si apoi putem porni la calcule. Atasez aici un curs cu asa ceva(mai spre sfarsitul capitolului se gasesc si cateva exemple concrete, dar va avertizez ca trebuie sa aveti o foarte buna familiaritate cu teoria electromagnetismului pt a intelege): Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum