Vizitator Postat Februarie 22, 2012 Partajează Postat Februarie 22, 2012 Eu nu vad chiar asa tragica situatia;un motor trifazic de 2,2~3kw nu e chiar asa scump.In al doilea rand motorul folosit pe post de convertor nu trebuie sa stea prin jurul nostru ci cat mai aproape de tabloul de sigurante,pentru a se putea alimenta corect,iar de acolo se pleaca cu un cablu trifazat pana la locul de consum.Pe mine aceasta configuratie ma avantajeaza perfect deoarece am o distanta de la tablou si pana la locul unde folosesc motorul de aproximativ 70metrii, iar daca folosesc motorul monofazat(2,2kw/2850)pierderile de tensiune, respectiv putere sunt destul de mari ca sa imi creeze probleme.Concret motorul monofazat il pot opri cu un lemn mai mare(este un circular de taiat lemn)trebuie sa tai cu grija ca altfel motorul se tot opreste,pe cand in varianta a doua cu asa zisul convertor rotativ motorul nu se opreste ci doar panza, iar din curea incepe sa iasa fum.De fapt am realizat pe distanta de 70metrii o alimentare trifazata care imi permite sa transfer o putere cu mult mai mare decat in regim monofazat.Cat priveste consumul nu imi fac griji ,pentru ca nu tai mai mult de maxim doua ore o data pe saptamana sau mai rar(lipsa timpului nu-mi permite sa tai tot necesarul pentru iarna o singura data).Daca avem bransament trifazat era cu mult mai simplu si mai eficient, dar trebuie sa ma descurc cu ce am.Pe viitor am sa optez sa cumpar lemnul gata taiat dar deocamdata asta e situatia. Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 22, 2012 Partajează Postat Februarie 22, 2012 Eu nu vad chiar asa tragica situatia;un motor trifazic de 2,2~3kw nu e chiar asa scump.In al doilea rand motorul folosit pe post de convertor nu trebuie sa stea prin jurul nostru ci cat mai aproape de tabloul de sigurante.Foarte corect asa as proceda si eu plus ca daca ai un utilaj cu motor trifazat care trebuie pornit si oprit des si mai are si un pic de sarcina la pornire asta este cea mai ieftina solutie.Practic am vazut odata aceasta solutie la un compresor trifazat cu motor de 1,5 kw pe care omul il folosea cu un motor de 2,2 kw pe post de generator ,mai mult nu stiu dar am vazut ca vopsea auto cu el si mergea perfect reusind sa tina 8 bari in butelie constant. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 Am pus si un clip din faza de experimente http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DNxF4Zelg8. Link spre comentariu
daredan Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Foarte interesant! Ma gandesc sa-mi fac si eu unul. Acum, nedumerirea mea este urmatoarea: daca motorul generator este alimentat la 220 monofazat el va produce cele trei faze defazate dar tot la 220V. Nu afecteaza performantele motorului utilizator? Si o alta nedumerire: cum se alimenteaza motorul generator? Doar pe doua borne din trei in conexiune stea? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Ambele motoare sunt cu conexiune in TRIUNGHI si generatorul si cel de lucru.La generator se leaga alimentarea intre doua faze iar capacitoarele se tatoneaza experimental pana la echilibrarea tensiunilor pe cele trei faze.Eu am gasit valorile experimnetal,nu prea dau bine din calcule,fiecare motor are specificul lui si chestia asta cu capacitoarele seamana oarecum cu acordarea unui circuit de radiofrecventa.Acum trifazicul obtinut nu o fi chiar perfect ca cel din retea ,dar oricum motorul de lucru se comporta excelent. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Trebuie tinut cont ca reteaua monofazata, va furniza mai mult decat triplul puterii pe care ar face-o in cazul alimentarii monofazate cu pornire pe condensator. Tinand cont ca la pornire se trage din retea un curent de 5...7 ori mai mare decat cel nominal, un motor de 2,2 kW va solicita sigurantele (dispozitivele de protectie) la maximum si foarte adesea in cazul unor sigurante corect calibrate, acestea se vor arde. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 De aceea am zis ca RPC-ul sa stea mai aproape de tabloul cu sigurante;curentii fiind mari se poate folosi un cablu mai gros si mai scurt.Intre timp am masurat si curentii absorbiti si sunt cam asa:la pornire papa 27A,la mers in gol 7,7A iar in sarcina 14,3A.Am sa fac o proba intr-o zi sa vad cat consuma intr-o ora de functionare.Eu am sig.Moeller de 25A. Link spre comentariu
daredan Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Ce motor aveai in sarcina cand ai masurat consumul de 14,3A ai generatorului? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 Ce motor aveai in sarcina cand ai masurat consumul de 14,3A ai generatorului?Ambele motoare sunt de 2,2kw/1400rpm, dar sunt construite de fabricanti diferiti.Motorul de lucru este un SEW, iar cel pe post de generator este unul romanesc .Curentii masurati sunt pe alimentarea monofazata;nu am masurat curenti pe faze sau alte,deci exact cat absoarbe per total toata "jucaria"in diverse situatii(pornire,mers in gol si sarcina). Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 La sarcina nominala, motorul de 2,2 kW, extrage dupa norma 8,73 A. Deci cei 14,3 A, ori nu i-ai masurat la sarcina nominala, ori daca i-ai masurat la aceasta sarcina, inseamna ca tot nu poti compensa in mod corect fazele. Te situezi cam la 55 % din ceea ce ar trebui sa obtii. Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Eu zic ca e bine 14,3 A din retea, tinand cont ca motorul este de 2,2 kw nu are cum sa consume 8,73 A si nu stiu cum ai calculat curentul asta .Pur teoretic daca consideram ca motorul trebuie sa aiba 2,2kw la ax atunci la 220 V trebuie sa consume cel putin 10 A ,dar tinand cont de randament si de consumul cu reactantele capacitive ale condensatoarelor o vaoare de 14,3 A este pe deplin reala. Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pn(electric) = √3 x Un x In x cos φn x η Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Pn(electric) = √3 x Un x In x cos φn x ηNoi vorbeam de motorul care este pe post de " generator " si care este alimentat in monofazat si la care nu poti aplica formula din sistemul trifazat pe care ai exemplificat-o tu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 ...nu are cum sa consume 8,73 A si nu stiu cum ai calculat curentul asta...Nu l-am calculat. Este luat din norma 99213 a ICPMUA Bucuresti - citez: "curent statoric la 220 V". Aceeasi norma ne mai da η=0,81 (81 %) si cos(φ)=0,82. Vom avea deci P=sqrt(3)*η*cos(φ)*U*I=1,44*0,81*0,82*220*8,73=1840 W....nu poti aplica formula din sistemul trifazat...Noi vorbeam de fapt despre sistemul cu "convertizor de faza rotativ". Se poate deci aplica formula pentru trifazat, la motorul utilizat la actionare, daca toti parametrii corespund legarii motorului la reteaua trifazata. Vezi calculul meu de mai sus. Si de fapt, nu asta vrei sa obtii prin "convertizorul de faza rotativ"?! Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Cand omul a spus 14,3 A a specificat ca este curentul tras din sistemul monofazat deci la calculul puteri nu folosesti formula din trifazat,cat priveste norma nu este tot una cu datele tehnice ale motorului,norma nu poate spune ca un motor monofazat la 2,2 kw consuma 8,73 A ca nu are cum iesi puterea de 2,2 kw.Uite ce spun straini:http://www.alibaba.com/product-gs/531399656/YL_220V_2_2KW_Motor.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum