daredan Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 Multumesc IGBT. Vreau sa schimb fulia dar pe cea de la compresor cu una mai mare cu palete de ventilatie. Ma gandesc sa pun o turbina de racire de la motor de Volkswagen. Motorul electric are destul cuplu pentru a duce compresorul in sarcina si nu prea vreau sa reduc turatia compresorului. Si asa e destul de mic debitul de aer, dupa un calcul (cat de cat exact, sper) am vreo 150l/min. Ceea ce este cam putin mai ales ca vreau sa-l folosesc pentru sablare. Noroc cu butelia de 90L. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 Multumesc IGBT. Vreau sa schimb fulia dar pe cea de la compresor cu una mai mare cu palete de ventilatie. Ma gandesc sa pun o turbina de racire de la motor de Volkswagen. Motorul electric are destul cuplu pentru a duce compresorul in sarcina si nu prea vreau sa reduc turatia compresorului. Si asa e destul de mic debitul de aer, dupa un calcul (cat de cat exact, sper) am vreo 150l/min. Ceea ce este cam putin mai ales ca vreau sa-l folosesc pentru sablare. Noroc cu butelia de 90L.Este intr-adevar solutia consacrata - o fulie mare la compresor cu turbina. Turatia unui compresor auto - cred ca despre asa ceva este vorba - este limitata superior de mai multi factori. In mod normal pe compresor ar trebui sa existe o eticheta metalica cu principalii parametri de functionare ai acestuia - ceva asemanator cu un electromotor. Pe aceasta eticheta ar trebui in mod normal sa fie indicate turatia minima, turatia nominala si turatia maxima la arbore, etc. pentru debite mari de aer se folosesc de regula compresoare cu comprimare in trepte si care de multe ori sunt prevazute cu ungere sub presiune (cu pompa) si cu circuit de racire pe apa - ca la motoarele termice. De fapt pentru o functionare (cvasi)continua cred ca asa ceva ti-ar trebui. Link spre comentariu
daredan Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 Din pacate compresorul este primit si nu am nici o eticheta pe el cu date de identificare. Intradevar este de RABA si ar avea nevoie de ungere cu presiune, m-am gandit sa-i pun si o pompa cu pinioane. Dar este prea complicat si toate compresoarele din comert au ungere prin barbotare. Eu am un vas separat cu ulei in care-mi intra doua furtune din carterul compresorului si cu fiecare miscare a pistonului trage si impinge uleiul si-l recircula. Ce nu stiu este sensul de rotatie recomandat pentru compresor. Momentan merge in sensul acelor de ceasornic. Desi tot comentariul asta a fost off-topic, intind putin coarda si pun o intrebare si mai off: are cineva o turbina de racire de volkswagen sau oltcit de prisos? Cer scuze moderatorilor pentru off-topic. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 30, 2010 Partajează Postat August 30, 2010 Pentru putin.Daca ungerea este prin barbotare nu e nici o problema doar sa fie folosit un ulei de calitate.Eu am unul facut cu multi ani in urma si merge ok.(motor de 1,8kw/2950rpm monofazat+compresor de Raba).Cu sensul de rotatie chiar ca nu mi-am facut probleme,nu cred ca conteaza.Cand il folosesc intensiv regimul termic este destul de ridicat,cred ca bine de tot peste 100grade,dar asa il folosesc dinainte de 89. Link spre comentariu
pid Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 am si eu un motor, are placuta de identificare numai ca e stearsa (se cunosc doar valorile poansonate) stie careva ce reprezinta aceste valori ma intereseaza puterea (am dedus ca 1440 reprezinta turatia) si daca se preteaza la folosirea la 220V (randament) Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 am si eu un motor, are placuta de identificare numai ca e stearsa (se cunosc doar valorile poansonate) stie careva ce reprezinta aceste valori ma intereseaza puterea (am dedus ca 1440 reprezinta turatia) si daca se preteaza la folosirea la 220V (randament) Probabil s-a mai scris aici,prin alimentarea unui motor trifazat la reteaua monofazata puterea motorului se reduce cu 1/3.De ex. daca are 2,2kw puterea reala este ~780W;cele trei infasurari trifazate genereaza impreuna 2,2kw ,pe cand alimentat in retea monofazata puterea se imparte la 3(doar o singura infasurare asigura cuplul motor)evident motorul avand legaturile in triunghi ptr.220vca. Link spre comentariu
pid Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 pe cand alimentat in retea monofazata puterea se imparte la 3(doar o singura infasurare asigura cuplul motor)evident motorul avand legaturile in triunghi ptr.220vca.asta stiu, ce nu stiu e puterea sa fie oare 1440rpm si 5,0KW? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 La alimentare monofazata eu zic ca puterea utila este de 1,14kw,dupa datele de pe eticheta.Puterea motorului alimentat normal este de 3432W sau 3,4Kw. Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 Motor asincron trifazat cu rotor colivie tip ASI 112M28-4, 4 poli, Un(Δ)=220 [V], Un(Y)=380 [V], f=50 [Hz], Pn=4 [KW], nn=1440 [rot/min], In(380-220)=9-15,6 [A], η=80 [%], cos φn=0.82, Ip/In=6.5, Mp/Mn=2.2, Mmax/Mmin=2.4, GD²=0.520 [N*m²], m=42 [Kg], clasa proteție IP44. Link spre comentariu
Vizitator Ciprian Hagiu Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 Cumpara un convertizor de frecventa care se poate alimenta monofazat si are iesirea in trifazat, Iti vand eu unul.uite aici produsele mele http://servosisteme.ro/Frequenzumrichter_650.htm Link spre comentariu
Vizitator beculet Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 Buna ziua. Am un motor trifazat cu urmatoarele spec: Conexiunile arata asa: As vrea sa'l folosesc la construirea unui circular mai micut. Daca ma ajuta cineva, cum pot sa'l leg la retea monofazata? Am inteles ca imi trebuie 2 conzi. 1. Merita sa'l pun motorul asta? Isi face treaba? 2. Ce condesatori imi trebuie sa'l pornesc?( placuta e un pic stearsa si nu'mi dau seama ce reprezinta valorile) Multumesc Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 ...Conexiunile arata asa...Le modifici (conexiunile) dupa cum urmeaza. Rosu: se inlatura vechea conexiunea. Verde: Se realizeaza noua conexiune. Calculezi apoi condensatorii si ii legi in schema, conform recomandarilor de pe topic. Motorul este de 550 W / 2775 rpm.[attachment=0]Modificari motor.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator beculet Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 Deci daca nu ma insel, modificand conexiunile conform schemelor postate de dvs, motorul va fi in triunghi? Ar trebui sa stiu cat ii IF? Deoarece relatiile sunt asa: Clucru=4800*I/U. IF=I?Sau I=P/cosO x 1.73 x U x n. (n-randament, cosO-factor de putere, pe care tot nu stiu...)Totusi, motorul pierde din putere. Oare s'ar descurca? (m'am gandit la un circular de dimensiuni mai mici, de uz casnic ) Link spre comentariu
alexmarian Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 am achizitionat si eu o pompa de apa ,pompa merge la reteaua trifazatica si are un motor de 40kw am sanse sa pornesc motorul la reteaua monofazatica ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 ...relatiile sunt asa: Clucru=4800*I/U...Curentul in conexiunea Δ, este 2,5 A. Scrie pe eticheta. ...m'am gandit la un circular de dimensiuni mai mici...Pentru taiat scandura de format obisnuit (2...2,5 cm grosime) cred ca merge. Pentru alte operatii, ai nevoie de puteri mai mari. ...un motor de 40kw am sanse sa pornesc motorul la reteaua monofazatica ?...Nu merge. Reteaua casnica este dimensionata pentru un consum total, simultan, maxim, de aproximativ 10 kW. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum