Vizitator Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 da, dar in stea motorul nu prea merge rotund si se mai incalzeste, pe cand in triunghi merge bine si are si putereEste normal, intrucat steaua ar trebui alimentata cu tensiune de linie (380 V) in timp ce triunghiul admite tensiunea de faza (220 V) care este si a retelei casnice.In schimb nu procedezi bine cu bateria de condensatori, a carei capacitate trebuie determinata separat pentru cazul conexiunii triunghi si este in general foarte diferita de cazul conexiunii in stea. Vezi formulele lui miron1947 din postarea de la inceputul topicului.Iti mai recomand in plus sa verifici daca arborele pe care il roteste motorul prin intermediul curelelor se invarte usor, precum si sa verifici frana motorului sa nu ramana semicuplata.In general ti-as recomanda sa aduci un electrician specializat in masini - unelte pana reusesti sa-l pui in functiune.Monteaza pe strung doar sigurante calibrate. Este mult mai bine sa se arda acestea decat sa supra-incarci reteaua. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 da cu siguranta vor fi calibrate sigurantele.dar credeti ca se poate pornire stea si functionare triunghi in retea 220v? Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Dar nu scrieti chiar Dvs. ca functioneaza si in stea si in triunghi? Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 ma refeream la comutatorvroiam sa stiu daca sa l cumpar maine sau nuscuze nu ma m exprimat bine Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 1, 2010 Partajează Postat Aprilie 1, 2010 da cu siguranta vor fi calibrate sigurantele.dar credeti ca se poate pornire stea si functionare triunghi in retea 220v?Este posibila sa zicem o pseudo pornire stea - triunghi. Chiar tu ai observat ca in stea porneste mai usor insa functioneaza defectuos si se incalzeste. Datorita faptului ca timpul de conectare in stea este foarte scurt, se poate face un "surogat de pornire stea - triunghi". Ai face insa foarte bine daca ai determina capacitatea bateriei de condensatoare pentru pornirea directa in triunghhi si sa vezi daca nu cumva se poate folosi. In acest fel ai mai multe avantaje, Unul ar fi ca nu modifici aproape de loc schema de comanda existenta. Oricum trebuie sa stii ca in cazul functionarii in monofazat trebuie sa fii in permanenta vigilent si atent la situatiile de avarie fie chiar si partiala, intrucat orice oprire a motorului principal este o situatie de avarie limita, careia trebuie sa i se puna capat foarte repede prin oprirea in timpul cel mai scurt posibil si repornirea monofazica in gol. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Aprilie 1, 2010 Partajează Postat Aprilie 1, 2010 multumesc tuturor care m au ajutatam reusit, azi am facut si prima proba in span.legaturile de pornire stea triunghi, cu baterie de condensatoricu respect Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 1, 2010 Partajează Postat Aprilie 1, 2010 legaturile de pornire stea triunghiAti cumparat acel comutator?Poate ii faceti o poza. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 2, 2010 Partajează Postat Aprilie 2, 2010 legaturile de pornire stea triunghi Ati cumparat acel comutator?Poate ii faceti o poza.Nu cred ca a mai cumparat acel comutator. Mai degraba cred ca a prins din zbor ideea pe care i-am sugerat-o mai sus si a improvizat un comutator ad-hoc. Am eu in schimb niste poze, de o calitate nu prea buna ale unui starter manual stea-triunghi de 43 A iesit din uz, insa avand laptop-ul indisponibil pe moment nu pot sa le procesez in vederea postarii. Pentru moment folosesc un desktop cu win 2000 si nu gasesc nici-un procesator de imagine compatibil pe Internet. @stefanstnc: te astept pe subiectul Strung sau chiar pe un subiect deschis de tine cu vesti despre activitatea ta de prelucrator prin aschiere. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 2, 2010 Partajează Postat Aprilie 2, 2010 Iata pozele promise. Am numarat in total patru pozitii. Probabil ca are doua pentru repaos (pozitia zero) una pentru triunghi (atasamentul 1) si una pentru stea (atasamentul 2) - sau poate invers. Nu am mai zabovit sa analizez.[attachment=1]Starter stea - triunghi 1.jpg[/attachment][attachment=0]Starter stea - triunghi 2.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Aprilie 3, 2010 Partajează Postat Aprilie 3, 2010 salutam cumparat un comutator stea triunghi de 25 amperice ma sfatuiti sa pun condensatori si pe legatura de triunghi?cu respect Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 3, 2010 Partajează Postat Aprilie 3, 2010 Poate faceti o schita.Va referiti la condensatorul de pornire , sau la cel de lucru? Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Bateria de condensatori pe care o ai se pare ca este buna pentru treapta de pornire in stea. Acum va trebui sa determini ce capacitate trebuie sa legi pe treapta de triunghi pentru functionare permanenta. O capacitate intr-un circuit cu caracter puternic inductiv este intotdeauna de dorit. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 Poate faceti o schita.Va referiti la condensatorul de pornire , sau la cel de lucru?salutma refer la condensatorul cel de lucru in triunghicu respect Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 Bateria de condensatori pe care o ai se pare ca este buna pentru treapta de pornire in stea. Acum va trebui sa determini ce capacitate trebuie sa legi pe treapta de triunghi pentru functionare permanenta. O capacitate intr-un circuit cu caracter puternic inductiv este intotdeauna de dorit.salutda pai asta vreu acum sa determin capacitatea condensatorului de lucru in legatura triunghi.cred ca pana la urma tot prin tatonare sa i pun. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 6, 2010 Partajează Postat Aprilie 6, 2010 Te duci la pagina 1 din acest topic si la postarea a 5-a gasesti un print screen al unui articol dintr-un numar vechi al revistei Tehnium, postat de miron1947. Cazul tau are legatura cu fig. 2 (conexiunea triunghi) si iti indica formula Cf=4800In/U. Te uiti atent pe eticheta metalica cu caracteristici a motorului strungului si citesti ce curent nominal (In) absoarbe motorul in conexiune triunghi. La motoarele cu pornire stea triunghi, de obicei caracteristicile cele mai importante se dau sub forma Cs/Ct - unde Cs este caracteristica (curent, tensiune, etc) pentru conexiunea stea, iar Ct similar pentru conexiunea triunghi. Deci acolo unde vei gasi simbolul In, vei citi valoarea (in [A]) de dupa semnul "/". Pentru tensiune vei avea probabil U=380/220. Vei lua bineinteles U=220. Aplici formula de mai sus si rotunjesti prin adaos la cea mai apropiata valoare normalizata pentru capacitati.In cazul cand motorul este facut pentru o turatie mica - sub 1000 rpm - in mod cert formula din articolul in cauza nu va fi eficienta. De fapt personal cred ca formulele sunt facute pentru cazul motoarelor de 1500 rpm - cel mai des intalnite in practica. Pentru orice alt caz va trebui sa obtii valoarea prin tatonare.De asemenea parerea mea este ca trebuia sa procuri un comutator pentru curenti nominali mai mari, intrucat la pornire motorul "rupe" curenti de ordinul 7...11xIn. Valoarea mai mica este pentru pornirea in conexiune stea, iar cea mai mare pentru pornirea directa in conexiune triunghi. Curentul tau de pornire se va apropia, daca nu chiar va depasi 100 A. Te mai sfatuiesc sa cauti un electrician autorizat si sa modifici pupitrul de sigurante fuzibile al panoului principal de distributie al locuintei, in sensul adaugarii a cel putin 2 circuite noi (unul pentru faza si unul pentru masa) De la aceste sigurante sa pleci cu o linie separata, de preferinta cat mai scurta avand conductori supradimensionati pentru curentii trasi de strung - de preferinta din Cupru. la capatul liniei fixeaza o priza trifazata de 40 A - chiar daca curentul este mono, deoarece prizele monofazate nu depasesc curenti de 10 A. Sau daca nu, atunci monteaza o nisa in perete cu un comutator de separare si doua contacte de conectare din suruburi M8 de Cu - sunt bune cele recuperate de pe la demaroarele auto, apoi faci legaturile definitiv in acea nisa, folosind saibe late din Cu + saibe grower. In final acoperi nisa in mod etans cu un capac electro-izolant cat mai gros - spre exemplu din textolit - placa de 8...10 mm. Etansarea o vei face cu o garnitura din camera auto. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum