miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 A,B,C Z,X,YDeci are placa de borne totusi. Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 A,B,C Z,X,YDeci are placa de borne totusi.Daca ati avea si documentatia comutatorului stea/triunghi, am putea sa stim si daca este suficient, pentru actionarea Dvs.. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 ce anume sa intreb despre comutator ca sun la ei si intreb Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Cum se leaga, o schema cu ce conexiuni si cum se fac. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 comutator mecanic, amp 25, puntile facute pt legatura stea triunghi.asta i tot ce mi sa spus de la magazin Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 oare o fi bun asta? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Din legaturile la motor este clar. Motorul principal (M1) porneste direct in triunghi. In plus nici schema nu iti indica vre-un comutator stea triunghi. Schema este esenta simplitatii. Comanda motoarelor se face in curent alternativ de joasa tensiune (probabil 24 V) Separatorul mecanic b1 izoleaza intreaga instalatie iar in caz de avarie majora actioneaza sigurantele rapide e4. Motorul principal este protejat cu protectii termice aplicate doar pe doua faze, o curiozitate pe care nu prea am mai intalnit-o. Comanda motorului principal se face prin contactele contactorului C1, legat in schema clasica cu buton pornire (Bp) buton oprire (Bo) si contactul de automentinere al lui C1. Butonul B2 este pentru comutarea lampii de iluminat (montat probabil direct pe lampa) Contactorul C2 comanda in impulsuri manuale prin butonul B(indescifrabil) motorul auxiliar M3 - probabil motorul unei pompe de ungere in reprize. Iar motorul M2 este probabil motorul pompei de recirculare a lichidului de racire si se porneste si se opreste manual din b3, numai cand functioneaza motorul principal. Elementele et1 si et2 sunt fie contactele unor protectii termice fie sigurante temporizate. Cred ca ar fi bine mai intai sa incerci o pornire directa cu condensatori. Ai grija sa pui niste sigurante ca lumea sa nu ai probleme. Odata pornit motorul unui strung ar trebui sa functioneze un timp nedefinit in gol pana la oprirea din butonul Bo (care probabil ca este sub forma unui buton cu ciuperca, pentru buna vizibilitate in caz de oprire de urgenta) Cuplarea in sarcina se face foarte probabil cu un ambreaj mecanic cuplat la maneta principala din stanga postului de lucru a strungarului, care face si schimbarea (tot mecanica) a sensului de rotatie. Strungurile de puteri mai mari sunt prevazute cu asemenea sisteme pentru a evita desele cuplari si decuplari la retea a motorului principal. Da este posibil sa fie avansul rapid (M3) Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 m3 cred ca e motorul de avns rapid.credeti ca daca ii pun un comutator stea triunghi ar merge? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 m3 cred ca e motorul de avns rapid.credeti ca daca ii pun un comutator stea triunghi ar merge?Dupa cum am spus mai sus incearca prima data - cu precautiile de rigoare - o pornire directa in triunghi cu condensator.Pornirea stea - triungi nu poti s-o faci fara sa modifici schema. Deci fa mai intai o incercare.Vezi ce putere are motorul de avans rapid. Daca are peste 1 kVA cred ca arfi bine sa renunti la el atata timp cat vrei o functionare in monofazat. Motorul pompei de racire, de obicei are 0,18...0,36 kVA si deci il poti folosi. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 da pai am incercat in triunghi cu condensatori dar nu pleaca in sarcina.cu legatura stea pleaca in sarcina dar nu prea are putere.daia vreu sa incerc stea triunghi Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 da PAI MOTORUL DE AVANS RAPID NU L AM. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Pai nu trebuie sa-l pornesti direct in sarcina. Pune maneta ambreajului pe pozitia din mijloc, care este pentru repaos (ambreaj decuplat) In aceasta pozitie motorul nu actioneaza decat un arbore intermediar care transmite miscarea la ambreaj. Daca in pozitia asta porneste, atunci este OK. Daca nu porneste in aceasta situatie, atunci inseamna ca exista pierderi mecanice mari in lagarele acestui arbore, sau cupleaza frana motorului din diverse cauze. Verifica-le pe rand. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 nu nu porneste pe liber cu legatura triunghi.in schimb cu legatura stea porneste.in sarcina ma refeream cu curelele pe motor, in triunghi trebuie sa ridic motorul sa scot curelele si asa porneste dar mai greu.in stea pleaca imediat Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Pornirea in triunghi o faci cu aceeasi baterie de condensatori ca si in stea? Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 da, dar in stea motorul nu prea merge rotund si se mai incalzeste, pe cand in triunghi merge bine si are si putere Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum