Florin berdila Postat August 4, 2015 Partajează Postat August 4, 2015 Am incercat domnule Cu toate valorile de condesatori Cineva spunea ca valoarea ohmica a rezistentelor trebuie sa fie egale ca valoare ohmica dat daca o bobina are o alta valoare decat cealalta inseamna ca este o bobina numai ajutatoare ajuta la pornire nu trebuie lasata in functiune una are valoarea de 1,3ohm si una1,6ohm la motorul meu Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 4, 2015 Partajează Postat August 4, 2015 ........................................................................, ori nu citește din urmă Nici pomeneala, prinde greu si uita repede. Cu un minim de efort si citind cu atentie topicul,ar gasi toate raspunsurile la intrebarile puse de Florin. Fara suparare Florin, dar chiar nu te inteleg. Mai bine apeleaza la cineva priceput si o sa fii scutit de toata aceasta "durere de cap". Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 18, 2015 Partajează Postat August 18, 2015 Domnilor va mai rog inca o problema Am un motor trifazat cu 6 fire acum ce va intreb daca leg motoru in triunghi scrie si pe el ca se poate lega in triunghi la230v lam legat dar se incinge dupa un anumit timp Link spre comentariu
mihaighe Postat August 26, 2015 Partajează Postat August 26, 2015 Domnilor va mai rog inca o problema Am un motor trifazat cu 6 fire acum ce va intreb daca leg motoru in triunghi scrie si pe el ca se poate lega in triunghi la230v lam legat dar se incinge dupa un anumit timp Se poate lega in triunghi la 220V dar alimentat trifazat,tu cum ai facut? ,cred ca cu condensator si atunci sigur pierzi din putere si motorul se incalzeste,trebuie mai multe date ca sa capeti un raspuns. Link spre comentariu
Florin berdila Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 Motoru este de la un strung a fost la pompa de apa a strungului el era legat in stea la strung eu lam legat in triunghi am pus un condesator de 20uf dar daca las condesatorul pe motor conectat se incalzeste numai la conectarea condesatorului prinde turatie daca deconectez condesatorul motoru nu se mai incinge ma puteti face a intelege unde am gresit motorul este de la strung ranghet SN1500 Link spre comentariu
flomar60 Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 Daca este de la fosta pompa de apa ,inseamna ca nu are mai mult de 300-400W....condul de 20 micro este doar pt start , dupa ce motorul porneste acesta trebuie deconectat....poti sa lasi in circuit conectat permanent un alt cond de 4-5 micro... Link spre comentariu
daniel_88 Postat August 27, 2015 Partajează Postat August 27, 2015 Colegul Florin, departe de mine gîndul de a rîde de dvs, de a vă lua la mişto. Creştin fiind nu îndemn la aşa ceva, apoi eu, cale de mulţi ani, am fost electrician. Am pornit de la stadiul de novice şi m-am oprit la cel de Maistru electrician, apoi viaţa a hotărît (eu gîndesc că Domnul, dar nu vreau a supăra pe nimeni afirmînd asta) să trec la mecanici.Ce vrea să însemne asta? Păi nu mai departe faptul că nu-mi sînt străini electricienii, şi oricînd îmi stă la îndemînă îndemn să vorbesc cu ei şi chiar să-i ajut , dacă-mi stă în putere. De mecanici nu zic nimic, nu e cazul acum.După această introducere am să îndemn a vorbi strict despre dvs. Bine ar fi să nu percepeţi asta drept atac la persoană sau insultă.Am îndemnat să vă răspund în problema aceea cu motorul de la instalaţia de brichetat paie. V-am spus acolo destul de multe, între alea multe şi faptul că e o problemă cu circuitul de automenţinere şi că nu trebuie să umblaţi la reglajul curentului. Eu am spus, eu am auzit. Dvs aţi îndemnat tocmai la ce v-am spus să nu faceţi.Aţi umblat la reglajul releului termic, l-aţi dus la maxim, dar defectul persistă în continuare (chestia asta e spusă de dvs pe undeva pe aici pe forum).Tot pe forum aţi îndemnat a cere informaţii despre un motor cu patru fire, care motor ar fi un fost motor trifazic rebobinat în monofazat. Deşi nu finalizară-ţi treaba cu presa de brichetat aţi îndemnat la alt ceva.Acu' veniţi cu o altă problemă.Păi, colegul Florin, ce am postat eu în postul cu nr 303, are la bază cele de mai sus , dar şi faptul că în postul pe care l-am citat în postarea mea, lăsaţi să se înţeleagă multe, mai puţin problema ce urmăriţi a o soluţiona.În meseria de electrician, fie că mă credeţi sau nu, nu-i loc de orbecăială şi ameţiţi, curentul electric nu iartă, nu-i o apă ce-o vezi ţîşnind dintr-o conductă şi poţi s-o eviţi, să te fereşti. Curentul electric nu iartă nepriceperea, indiferent de bunele intenţii ce se află în spatele ei.Dvs nu stăpîniţi noţiuni de bază şi îndemnaţi la rezolvarea unor probleme complexe. Dvs nu sînteţi nici măcar organizat, săriţi uşor de la una la alta, şi asta fără să fi rezolvat problema de dinainte şi fără să fi înţeles ceva din ea.Dvs nu sînteţi electrician, aşa că bine ar fi să staţi departe de acest domeniu, de această meserie.Accept şi situaţia în care dvs chiar aveţi o hîrtie ce vă recunoaşte calificarea ca electrician. Nu ştiu cine va dat acea hîrtie, nu mă interesează pur şi simplu.Ce pot eu să vă spun e faptul că dvs nu faceţi dovada că meritaţi acea hîrtie. Pornind de la această hîrtie şi cu multă muncă şi seriozitate din partea dvs cred că puteţi ajunge electrician. Calea pe care aţi pornit, cale ce se desluşeşte din postările dvs pe forum, nu vă duce spre meseria de electrician, nu o luaţi ca răutate, dar ajungeţi să muriţi cu zile sau să produceţi pagube materiale.Ştiu că sărăcia a pus stăpînire pe neamul nostru, ştiu că această sărăcie ne îndeamnă la multe, totuşi în tot şi în toate trebui să existe o limită. Vreţi să faceţi multe, şi parte din ele nu aşa de amorul artei (cel puţin aşa percep eu), nimic rău în asta, canalizaţi-vă însă eforturile, nu vă împrăştiaţi în multe fără a finaliza ceva şi, mai ales, îndemnaţi la studiu. Înternetul e bun, cărţile sînt şi mai bune, îndemnaţi către ele.Luaţi-o cu paşi mărunţi, asimilaţi noţiuni de bază, mereţi mai departe, pe calea firească de la simplu la complex, dar numai după ce stăpîniţi lucrurile simple.La stadiul în care vă aflaţi, chiar de aveţi o hîrtie ce spune că sînteţi electrician, nu probaţi şi nu susţineţi în vreun fel că meritaţi acea hîrtie.Dacă nu aveţi acea hîrtie, dar aveţi acea înclinaţie spre această meserie, nu-i de rău, numa' că trebui să depuneţi şi multă muncă, mult studiu, pentru a face să rodească această pasiune.Ştiu că dvs aţi fi dorit să primiţi cu totul, dar cu totul, altceva decît aţi primit din postarea mea, un ceva ce făcea motorul în cauză să funcţioneze. Nici eu şi nici alţi colegi nu dispunem de-o baghetă magică, orice sfat al nostru face apel la un minim de cunoştinţe pe care azi nu-l aveţi.Sînt toate şansele să mă înjuraţi pentru acest post, să mă faceţi cel mai mare duşman al dvs, să mă urîţi cale de multă vreme. Alegerea vă aparţine. Pentru a nu lăsa loc de îndoială asupra intenţiei mele, mă repet:-Puneţi mîna pe carte şi aprofundaţi acest domeniu, această meserie, şi faceţi dovada faptului că cineva nu a greşit dîndu-vă o hîrtie la mînă cum că sînteţi calificat în domeniu.- De nu aveţi acea hîrtie la mînă dar aveţi pasiune pentru acest domeniu, această meserie, atunci e un motiv în plus să munciţi însutit, chiar înmiit, pentru a acumula cunoştinţe.- Există şi o a treia variantă, o variantă ce le exclude din start pe primele două, anume că sărăcia e cea ce vă împinge la astfel de acţiuni. În acest caz eu zic să lăsaţi focului electricitatea şi meseria de electrician. Îndemnaţi la altele, la altele pentru care e posibil să aveţi înclinaţie, dar nu la electricitate. Electricitatea, curentul electric, nu iartă pe impostori şi ageamii.La sfîrşit mă adresez celorlalţi colegi. Vă rog nu îndemnaţi a "turna gaz pe foc", dacă e musai a spune ceva nu staţi pe gînduri, dar numai dacă e musai, nu doar de dragul de a spune ceva. Lăsaţi-mi mie privilegiul de a fi înjurat de colegul Florin, şi poate, peste ani, cînd va fi să aibă anii mei (într-un moment de sinceritate cu sine însuşi) va îndemna să spună (s-au cel puţin să gîndească): Să-i fie ţîrăna uşoară celui ce a îndemnat a-mi vorbi sub numele de Rasputin. Pacat domnule @rasputin de tot efortul dumneavoastra, omul asta pur si simplu nu citeste raspunsurile la mesaje...n-a avut nicio reactie . El pune sute de intrebari, lumea ii raspunde, el nu citeste, dar mai intreaba. Scuze de offtopic, dar nu m-am putut abtine. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 spunetimi si mie daca am procedat bine: ieri am pornit un motor care a fost rebobinat din trifazic in monofazic are patru fire am legat un condesator de 30 uf si a pornit apoi am legat unampetmetru in serie cu motoru am decuplat condesatoru si acu ampetmetrului sa ridicat la 5 A am inceput sa tatinez cu difetiti condesatori sa fac acu ampermetrului sa scada am pus unu de 40uf far a scazut putin apoi am pus unu de 100uf acu sa ridicat mult peste 6A am pus apoi unu de 60ufsi acu a ajuns la 2 A intrebarea este acuk anpermetrului e bine sa indice un curent cat mai mic daca punem un condesator! ca am citit ca consumul unui motor sa fie cat mai mic daca punem condesator deci domnilor acul ampermetru trebuie sa indice cat mai putin sau cum? Link spre comentariu
Vizitator nameo Postat Iunie 24, 2016 Partajează Postat Iunie 24, 2016 buna ziua! nu vreau sa deschid un alt topic asa ca am sa postez aici si am sa va rog daca se poate sa ma ajutati intro problema... vreau sa conectez un motor asincron trifazat la un convertizor de frecventa (pentru a-l putea controla- sens rotatie, nr turatii etc). motorul vreau sa invarta un ax(lungime cam 20-25 m si cu raza cam de 15 cm) care sa infasoare o prelata (cu o greutate de max 50 kg). am cautat peste tot formule de calcul sa ma ajute sa aleg un motor dar nu am gasit nimic concret sa ma ajute...nu vreau sa aleg un motor adimensionat...dar nici unul care nu va putea face ce doresc...nu am prea multe cunostinte in domeniu (am alta specialitate...) daca ma puteti indruma as fi recunoscator Link spre comentariu
validae Postat Iunie 24, 2016 Partajează Postat Iunie 24, 2016 În primul rând va trebui să folosiţi o demultiplicare (cutie de viteze sau transmisie prin curele) astfel ca motorul să nu fie pornit cu o turaţie prea mică pentru a dezvolta un cuplu suficient. Astfel nu se va mai pune problema unui motor subdimensionat. Axul acela cu raza de 15cm (diametru 30cm) bănuiesc că nu e oţel masiv pe tot diametrul, ci un fel de mosor, nu ? Link spre comentariu
danpin Postat Iunie 24, 2016 Partajează Postat Iunie 24, 2016 http://www.controldesign.com/articles/2016/how-to-size-a-motor/?utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=30966703&_hsenc=p2ANqtz-9sATEtYa90YrfxDV-Z1GZirhfJLnXDxRGZMnizEG4zCURkWcBmMCiZx6Bpvi1XJjPKkusztkXVbbO4QE_miKOT_Zh3QA&_hsmi=30966703 http://www.controldesign.com/articles/2016/how-to-select-a-variable-frequency-drive/?utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=30966703&_hsenc=p2ANqtz--5ejBmVkalqCzPkQkpOwkn7X_WU7uPS-hQceXjVExJL-ImTHr9Nvn3QuhVxwm1P1PMKLJgbu-785tdx8xQoqIekhINuA&_hsmi=30966703 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 24, 2016 Partajează Postat Iunie 24, 2016 Am observat ca nu se intelege clar cum sunt legate bobinele unui motor trifazic, si cum se poate lega motorul la 220Vca. Completez pe mihaighe cu cateva fotografii si calculul condensatorului Sper ca acuma nu o sa fiu intrebat pe cine reprezinta A, B, C,... Link-ul de unde va puteti inspira http://schemaelectrica.blogspot.ro/2015/03/legare-motor-trifazic-la-220v.html. Edit validae: Ce treabă are asta cu ultima postare ? De ce trebuie să deviezi discuția actuală la răspunsuri mai vechi ?? Link spre comentariu
Vizitator nameo Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 În primul rând va trebui să folosiţi o demultiplicare (cutie de viteze sau transmisie prin curele) astfel ca motorul să nu fie pornit cu o turaţie prea mică pentru a dezvolta un cuplu suficient. Astfel nu se va mai pune problema unui motor subdimensionat. Axul acela cu raza de 15cm (diametru 30cm) bănuiesc că nu e oţel masiv pe tot diametrul, ci un fel de mosor, nu ? in legatura cu, cuplul...daca motorul are undeva la 3000 rpm si cu ajutorul convertizorului ii injumatatesc turatia, cuplul nu se dubleaza? adica nu e suficient pt a imi rula o prelata de 50 kg?(motorul avand 0,75 kW / 1CP)? si da axul ceva gen un mosor.... Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 in legatura cu, cuplul...daca motorul are undeva la 3000 rpm si cu ajutorul convertizorului ii injumatatesc turatia, cuplul nu se dubleaza? adica nu e suficient pt a imi rula o prelata de 50 kg?(motorul avand 0,75 kW / 1CP)? si da axul ceva gen un mosor.... Cuplu nu creste decat prin reductor atat. Link spre comentariu
Vizitator nameo Postat Iunie 25, 2016 Partajează Postat Iunie 25, 2016 Cuplu nu creste decat prin reductor atat. si cum pot calcula cuplul necesar pt masa mea? sau puterea? ..... am tot citit pe forumuri dar nu am gasit nimic sa ma lamureasca... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum