Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 la motoarele trifazate stiu sa aplic formula pentru aflarea condesarorului in monofazat aici e mai greu la cele cu bobina ajutatoare am zis ca este vreo formula Link spre comentariu
MaesTTro Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 la motoarele trifazate stiu sa aplic formula pentru aflarea condesarorului in monofazat aici e mai greu la cele cu bobina ajutatoare am zis ca este vreo formula Domnule Florin Berdila, funcţionarea unui motor electric în general,este mult mai departe de aceste topicuri, ele nu acoperă nici 1% din realitate... Poate cunoaşteţi să aplicaţi formula dar nu şi să respectaţi condiţiile acesteia. Întrebaţi din toţi electricienii ce se ocupă de motoare dacă aplică des unele formule. Multe lucruri se deduc din lucru practic,teoria deseori este cu mult mai departe! Iar dacă sfaturile membrilor forumului le consideraţi inutile,ar fi mai bine să consultaţi cărţile. Ar trebui singur să vă închipuiţi ce se va întîmppla cînd montaţi un condensator ,dacă îi modificaţi valoarea etc. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Am luat mereu la cunostinta ce mi sa spus dar intrebam ca uni domni imi spun ceva alti altceva deci valoarea condesatorului se pune pana creste valoarea tensiuni ca cea .reala Link spre comentariu
MaesTTro Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Am luat mereu la cunostinta ce mi sa spus dar intrebam ca uni domni imi spun ceva alti altceva deci valoarea condesatorului se pune pana creste valoarea tensiuni ca cea .reala Aşa cum a spus domnul validae , trebuie să aveţi o tensiune cît mai aproapiată de cea a reţelei pe bobina ajutătoare. Ca să vorbim acum de fenomenele fizice ce au loc nu cred că ar avea sensul, principalul e ca motorul să pornească în condiţiile normale. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Da , Florine , colegul validae stie ce spune , cresti valoarea condensatorului pana cand tensiunea pe bobina in cauza se apropie de valoarea tensiunii retelei , ceva mai mica ca aceasta , de exemplu 200V, dar nu trebuie sa te legi neaparat de valoarea asta ,in jurul ei... Am postat in acelasi timp cu colegul MaesTTro... Editat Ianuarie 25, 2015 de flomar60 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Si tensinea la borne cum o masor cu condesatoru montat pe motor tensiunea direct la borne Link spre comentariu
MaesTTro Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 la motoarele trifazate stiu sa aplic formula pentru aflarea condesarorului in monofazat aici e mai greu la cele cu bobina ajutatoare am zis ca este vreo formula Cît despre formule,pot să vă dau un sfat,să nu aveţi întotdeauna încredere în ele,ele sînt nişte cazuri ideale, pentru parametri de exemplu care variază ideal sau constanţi, în realitate ai de afacere cu o mulţime de parametri variabili neuniform în timp . Dar deasemenea sînt şi destul de mutle cazuri excepţionale unde formulele îţi dau răspunsul. Ca să vă dau exemplu concret, am calculat capacitatea unui condensator pentru a alimenta motorul trifazic la reţea monofazată după formule,cu părere de rău nu-l puteam pune pe picioare pînă nu am încercat diferite capacităţi... Şi ca să nu vă faceţi păreri greşite despre mine , că nu ştiu a calcula, am fizica şi matematica înnăscute în sînge... Si tensinea la borne cum o masor cu condesatoru montat pe motor tensiunea direct la borne Dacă măsuraţi tensiunea pe întreaga latură formată din condensator şi bobină veţi obţine valoarea tensiunii reţelei,logic. Pe bobină o să aveţi 200-210V iar pe condensator o tensiune de ordinul zecilor. Măsuraţi tensiunea direct pe bobină. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Da, omule, pornesti motorul in gol si masori tensiunea pe bobina respectiva si modifici capacitatea ca sa ai aprox. 200V pe bobina, atunci ai ajuns la valoarea optima... Editat Ianuarie 25, 2015 de flomar60 Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Florine, pornește motorul ăla cu ce condensator ai la îndemână, apoi măsoară în timpul funcționării tensiunea la bornele bobinei auxiliare, e simplu. Trebuie să ajungi la o tensiune apropiată de cea a rețelei, nu egală.De exemplu, la o tensiune momentană a rețelei de 225V, dacă ajungi la 200V pe auxiliară e în regulă.Dar depinde și de ce valori de condensatori ai disponibile, ar fi bine să ai la îndemână mai multe condensatoare cu diverse valori, 5uF, 10uF, 25uF, astfel încât prin legarea lor în paralel sau serie să poți obține cam orice valoare intermediară.Lasă calculele, că toleranța capacităților e foarte mare și tot prin încercări (și mai ales experiență) vei determina valorile optime.Am scris aproape în același timp cu colegul flomar60 Fără supărare, dar de la începutul acestui topic, ai primit suficiente indicații ca să te poți descurca singur atât cu motoare trifazate, cât și monofazate.Decât să ne pui în situația să tot repetăm la nesfârșit aceleași lucruri, mai bine citești cu atenție din urmă. Editat Ianuarie 25, 2015 de validae Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Va multumesc mult Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Azi am pornit motoru meu am pus un ampermetru in serie la pornire sa ridicat acul la 18.A cu condesatori montati unu de 16uf si unu de 7.5uf iar cand a prins turatie acul a ramas la 2 A daca decuplez condesatori acu se ridica la 4A tensiunea la bornele bobinei ajutatoare este de 106v am mai pus inca doi condesatori fiecare de 20 uf tensiunea a crescut cu 12v in total 118v dar motoru parca infraneaza asa cred cand mai pun condesatori acul .ampermetrului scade sub 2 A am masurat tensiunea direct pe capetele condesatorilor si este de 248v ce concluzi trageti dumneavoastra mai trebuie condesatori ?in concluzie daca tensiunea de pe bobina ajutatoare sa o ridic aproape de 200v miar trebui cam 240uf ca am observat ca la 20uf tensiunea creste cu 6volti pe bobina ajutatoare Editat Ianuarie 25, 2015 de Florin berdila Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Florine tine cont ca s-ar putea ca si motorul tau sa nu fie bine bobinat,lasa-l asa cu 20+16+20+7,5 si incearca-l in sarcina adica la ce vrei tu sa-l utilizezi si vezi daca are putere. Link spre comentariu
adryano Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Cu ampermetru si voltmetru mare lucru nu veti rezolva. Osciloscopul va va da raspuns de ce credeti ca a-ti avea de 240uF. In realitate veti avea nevoie de mai putin, doar ca dvs. nu aveti exact nr. de uF necesari pentru motorul dat. Aceasta variere se datoreaza defazajului curent-tensiune prezent, ceea ce depinde de cam multe cind vine vorba de diverse motoare, chiar daca sunt de aceiasi putere. Deci, o formula empirica dupa care sa determinati capacitatea condensatorului, nu cred sa existe. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Florine , aparatul de masura da erori mari atunci cand masori in punctele in care ai masurat tu ...nu este aparatul de vina , din cauza circuitului LC ( bobina + condensator), apar defazaje, forma de unda se modifica , plus ca apar fenomene tranzitorii care fac ca aparatul de masura sa indice eronat...conteaza ca ai " simtit " ca motorul incepe sa " franeze " asa cum spui tu , deci capacitatea maxima necesara a fost atinsa...eu as reduce din valoarea totala, condensatorul de 7,5 micro ca sa fiu sigur ca nu suprasolicit bobina auxiliara , si , asa cum spune colegul mihaighe as trece la probe in sarcina...oricum se pare ca ,in sfarsit, ai reusit sa gasesti formula optima pt. motorul tau... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 30, 2015 Partajează Postat Ianuarie 30, 2015 Florine, Poate ca nu intelegii care este rolul condensatoului la pornirea motorului. Ca sa-ti explic mai babeste,ginseste-te ca un condensator in CA se comporta (sa zic) ca o "rezistenta".Cu cit capacitatea condensatorului este mai mare, cu atit el se comporta ca o rezistenta de valoare mai mica si invers,capacitate mica-rezistenta mare.De aceea montind condensatori cu capacitati diferite intr-un circuit o sa vezi ca tensiunea difera de la caz la caz.De aceea la pornirea unui motor, pe linga condensatorul care ramine in circuit dupa pornirea lui,se mai concteaza in paralel cu primul condensator,un condensator care ajuta la pornirea motorului.Dupa ce motorul a pornit,condensatorul respectiv,se scoate din circuit.In cazul in care motorul in sarcina are tendinta de oprire se mareste capacitatea condensatorului legat definitiv la motor pina cind motorul functioneaza fara probleme indiferent de sarcina.De ce se conecteaza un condensator in paralel la pornire? Pentru ca la pornire, curentul luat de motor este de citeva ori mai mare, decit atunci cind motorul este in functiune,curentul variind functie de sarcina.Am incercat sa-ti explic totul cit mai pe intelesul tau.Colegii care considera ca nu am explicat suficient de bine,pot sa aduca alte argumente. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum