Vizitator Postat Decembrie 1, 2009 Partajează Postat Decembrie 1, 2009 Atentie mare la formulele indicate de miron1947. Momentul de pornire al unui motor depinde in mod direct de turatia nominala si in consecinta acele formule sunt valabile doar in cazul particular al unor motoare la turatia de 1450 sau 2850 rpm (ramane de verificat). drept dovada, iata in atasament imaginea unui staer realizat cu un motor de 0,75 kW/900 rpm. Se vad cei doi condensatori mari unul de 80 micro, iar celalalt de 60 micro, iar undeva mascati de piciorul mesei mai exista trei condensatori de 3.5 micro - deci un total de 150 micro. Motorul porneste direct in triunghi, iar pe placuta se precizeaza un curent nominal de aproximativ 3 A (in trifazat evident) Faceti calculele conform formulelor in cauza si veti vedea ca veti obtine o capacitate de cu totul alt ordin de marime.[attachment=0]St.jpg[/attachment] Link spre comentariu
bassbox Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Ai idee cam la ce pret sunt?Par a fi foarte rudimentare(simple) Cine le face?Cele mai ieftine despre care stiu eu sunt LS(fostele LG),dar sunt mult mai complexe. Link spre comentariu
bassbox Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 M-am uitat mai atent si intr-adevar sunt aprox identice ca performante cu seria LS SV iG5A.Daca tot se face reclama pt Electrozep,de ce nu putem afla si un pret?!?!?De ex pt un convertizor cu alimentare monofazata de 0,75kW.Chiar m-ar interesa! Link spre comentariu
Vizitator iopenet Postat Februarie 14, 2010 Partajează Postat Februarie 14, 2010 Eu am observat in practica ca aceiasi schema de conectare nu este optima pentru toate motoarele. De aceia cel mai bun rezultat se obtine prin tatonare, folosind un clampmetru pe fiecare bobina pe rand, pana avem o uniformizare cat de cat a curentului pe cele 3 infasurari. Exista scheme cu 2 condensatori(cate unul pe o infasurare) iar pe a 3 infasurare se pune un drosel(balast) de neoane. Din pacate toti inginerii cu care am vb au spus ca nu mai stiu cum se calculeaza ce balast sa pui in functie de motor. Pot doar sa va spun ca pe un motor de 0.75 la 1400 de ture am folosit cu succes cu 2 condensatori de 16 micro si un balast de 250 W. Mare atentie daca condensatorii sunt mai mari decat trebuie, vor infrana motorul si se va incalzi destul de repede.Mi s-a parut ciudat ca Dl. ionut OANCEA are posibilitatea de a lega un motor trifazat la tensiune trifazata si totusi vrea sa il lege monofazat. Monofazat avem intre 30 sau 60 la suta din putere(depinde ce inginer intrebi). Deci cel mai bine este sa le legam trifazat daca putem. Condensatorul trebuie sa fie legat permanet pentru varianta monofazata, pentru ca el creaza un defazaj, simuland un fel de sistem trifazat. doar condensatorul de pornire se decupleaza, dar mare grija ca trebuie montata o rezistenta pentru descarcare intre bornele lui.Inca un aspect foatre important este sensul celor 3 bobine. Aveti grija cum sunt orientate. In anumite scheme de legare doar una se inverseaza iar in altele trebuie sa fie toate lafel. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 26, 2010 Partajează Postat Martie 26, 2010 buna ziuasunt nou pe acest forum si am si eu o intrebare la dv.am luat un strun sn 400 , in cartea lui spune putere motor 7.5si 5.5kw cu turatie 1000rpm.pot porni acest utilaj le 220vcu respect Link spre comentariu
bassbox Postat Martie 26, 2010 Partajează Postat Martie 26, 2010 Da,se poate porni(sa se roteasca in gol),dar sa-l folositi normal,ca strung,nici o sansa.Pierde cel putin 60% din putere. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 27, 2010 Partajează Postat Martie 27, 2010 alibiduta spune pe prima pagina urmatoarele:Am de vreo 30 de ani un motor trifazic facut sa porneasca la monofazic cu bobina numai k bobina a fost facuta empiric de catre cineva care a furat modelul din vedere de la un meserias. Zilele astea m-am apucat sa modific pornirea pe condensator dar fara suces si nu prea inteleg de ce. Motorul e de 3Kw la vreo 3000 de ture si nu inteleg de ce nu vrea sa prneasca pt ca mai am un motor la un strung de 7,5Kw care functioneaza perfect cu circa 120uF. Am incercat si in stea si in triunghi cu 100uF,motorul se invarte dar nu prinde truratie pe cand cu bobina ajunge la turatie in 5 secunde.Vreau sa modific pornirea prin condensator ca sa pot lasa si in functionare o parte din condensator pt ca am avuzt k sporeste puterea.Are cineva vreo idee care ar purea sa fie problema?dar el cum poate folosi strungul?cu respect Link spre comentariu
susanu_pisu Postat Martie 27, 2010 Partajează Postat Martie 27, 2010 Salu.Am si eu un motor de 5,5KW,si il folosesc la 220V(il pornesc cu o sfoara,antrenez).Pot sa-i fac o pornire directa?Triunghi?Stea?Multumesc Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 27, 2010 Partajează Postat Martie 27, 2010 Da,se poate porni(sa se roteasca in gol),dar sa-l folositi normal,ca strung,nici o sansa.Pierde cel putin 60% din putere.Ca sa fim exacti, de fapt motorul nu pierde 60% din putere, ci lucreaza la aproximativ 60% din putere, adica (1/sqrt(3))P. Unde P este puterea in trifazat, iar sqrt(3) este radical indice 2 din 3.@stefanstnc: In mod normal 0,6*7,5=4,4 kW, sau in cazul celalalt 0,6*5,5=3,2, deci puterile nu ar fi imposibile pentru reteaua casnica. Pericolul pentru aceasta retea il reprezinta curentii mari de pornire ai motorului, precum si fenomenele de soc datorate intrarii si iesirii din functionare a unui consumator cu caracter pronuntat inductiv. Uita-te pe eticheta motorului si spune-mi ce turatie nominala are. @susanu_pisu: Incearca sa determini capacitatea condensatorului de pornire, conform formulelor date mai la deal de miron1947, apoi procura-ti sau construieste-ti un starter stea-triunghi. Motoarele de peste 5,5 kVA avand o inertie mecanica mai mare (deci si timpi mai mari de atingerea turatiei nominale) precum si datorita curentilor de pornire foarte mari la pornirea directa in triunghi, se pornesc cu astfel de startere / comutatoare stea-triunghi. Link spre comentariu
susanu_pisu Postat Martie 28, 2010 Partajează Postat Martie 28, 2010 Va mutumesc! Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 buna ziuaam reusit sa l pornesc in sarcina cu legaturile stea, dar nu merge cu 1500rpm in span, cu legatura triunghi pornesc cu motorul in gol adica slabesc culelele de transmisie si dupa ce a luat turatie le intind si asa merge foarte bine.as vrea sa pornesc cu el legat in stea si pe urma sa mearga in triunghi, ce trebuie sa faccu respect Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 as vrea sa pornesc cu el legat in stea si pe urma sa mearga in triunghi, ce trebuie sa facDar strungul nu are acest montaj(stea-triunghi)? Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 un motor trifazic facut sa porneasca la monofazic cu bobinaCred ca despre aceasta "bobina", este vorba. Link spre comentariu
Vizitator stefanstnc Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 are un contactor, dar ala e pt pornire motor, pt ca butoanele sunt pe 24v.eu vreu sa il folosesc la 220v retea casnica cu o pornire stea triunghi, ma gandeam sa iau un comutator stea triungi dar nu stiu daca va merge acest comutator la reteaua de 220.pe motor l am pornit cu condensatori de 380uF Link spre comentariu
miron1947 Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 ma gandeam sa iau un comutator stea triungiDar ce scrie in specificatie, sau un link despre el. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum