Florin berdila Postat Ianuarie 24, 2015 Partajează Postat Ianuarie 24, 2015 Si cu calculu condesatorului pentru aceste tipuri de motoare cu doua bobini cum se fac?masuram curentu in gol si aplican vreo formula pentru a afla condesatirul? Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 24, 2015 Partajează Postat Ianuarie 24, 2015 Intr-adevar , procedeul amintit de dvs. mihaighe, se foloseste cu precadere pt. indepartarea bobinajului vechi si, dupa cateva astfel de ' tratamente' , pe langa defectiunile mecanice inerente care apar , intervine si o ' recoacere ' partiala a miezului de tole cu consecinta directa - inrautatirea calitatilor respectivului miez...m-am lovit de nenumarate ori de aceasta problema , mai ales la motoare mari , nu stiam de ce creste curentul nominal peste limita tiparita pe eticheta...asta pana am vizitat atelierul de bobinaj si am vazut cum se procedeaza ...mai dispareau si cateva spire din bobina pt. ca nu mai incapeau pe crestatura...de asta , bobinatori priceputi si cu respect fata de client se gasesc greu... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Va rog .datimi .si mie un raspuns la postarile mele anterioare Editat Ianuarie 25, 2015 de Florin berdila Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Si cu calculu condesatorului pentru aceste tipuri de motoare cu doua bobini cum se fac?masuram curentu in gol si aplican vreo formula pentru a afla condesatirul? Numai prin incercari,masurarea curentului de mers in gol si in sarcina ,nu este alta solutie. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Poti masura rezistentele ohmice ale bobinajelor?...Spune-ne valorile... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Una este 1.3 ohmi si una 1.6ohmi dar in legatura cu curentul consumat in gol cum apreciem condesatorul Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) Florine , pai ai pornit motorul ? ...ai masurat curentul de mers in gol?...daca da spune-ne si noua valorile... Dupa rezistentele ohmice de care pomenesti ar trebui un condensator de 20-25micro pus la bobina de 1,6ohmi dupa schema asta: acolo este o alta valoare a condensatorului , dupa teste poate chiar acea valoare sa fie corecta... Editat Ianuarie 25, 2015 de flomar60 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Nu nu lam pornit dar va rog sami spuneti cum se afla condesatoru necesar la un astfel e motor carr e formla asta ma intereseaza? Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Va rog .datimi .si mie un raspuns la postarile mele anterioare cred ca motorul acela e partial defect si nu mai poate fi utilizat la parametrii optimi. De aceea a fost si eliminat din masinaria unde era si inlocuit probabil. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Îmi pare că existau careva formule pentru calculul condensatorului, însă nu aduc mari rezultate. Pe toate motoarele monofazate sovietice care le-am pornit era scrisă capacitatea condensatorului necesară. Ar fi mai bine să experimentezi cu un set de capacităţi ... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Cineva imi spunea ca pe infasurarea cu condesator trebuie sa am o .tensiune apropiata de a retelei .asta la motoru cu patru iesiri este bine sau nu? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Trebuie ca pe înfășurarea ajutătoare să ai o tensiune cât mai apropiată de valoarea tensiunii de rețea.Când ești aproape de valoare, atunci știi că ai valoarea potrivită a capacității.Dacă tensiunea e mult mai mică, trebuie să mai adaugi condensatori.Dar nu trebuie în niciun caz exagerată capacitatea fiindcă apare efectul invers, de frânare a rotorului.Atunci motorul pornește singur, dar nu mai poate intra în turația normală, se rotește încet și motorul scoate un zgomot anormal. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Cineva imi spunea ca pe infasurarea cu condesator trebuie sa am o .tensiune apropiata de a retelei .asta la motoru cu patru iesiri este bine sau nu? E şi normal că nu o să ai o tensiune de 220V deoarece ai două componente reactive montate în serie, cu cît măreşti capacitatea condensatorului, cu atît scade reactanţa lui şi cu atît creşte curentul prin acea latură. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 Pai daca pun condesator sa ajung la o tensiune apropiata de cea a retelei creste si curentu si atunci infraneaza motorul nu ? Nu mai inteleg nimic uni spun sa pun condesatori pana creste tensiunea uni spun ca daca pun condesatori scade tensiunea dar creste curentu cum e normal nu este o formula sau altceva? Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 25, 2015 Partajează Postat Ianuarie 25, 2015 dar cauta pe net formula daca nu ai alta sursa de formule. Eu am avut o carte care am dat-o, Electrotehnica- I. Corodeanu si era pt scoli profesionale, si acolo imi amintesc ca era o formula si scria calculul condensatorului necesar la pornirea unui motor asincron. Si erau si aplicatii sau probleme de genul: Un motor asincron trifazat cu nr poli n= .... tensiunea nominala U= .. trebuie pornit la ..., etc. Calculeaza capacitatea condensatorului necesar care trebuie adaugat. Deci daca si acolo erau asa calcule inseamna ca e ceva simplu, trebuie doar cautat, cei care au facultatea de electrotehnica ar trebui sa le fie f usor ca doar fac calcule si setari mult mai grele Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum