Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor trifazic la retea monofazica


alibiduda

Postări Recomandate

Vizitator ExtremeEdition

 

 

Motorul asincron monofazat si cel asincron trifazat au constructii total diferite..............la cel monofazat ai bobina de lucru si bobina ajutatoare,decalata cu 90 de grade fata de cea de lucru.La motorul asincron trifazat ai 3 infasurari,decalate cu cate 120 de grade una fata de alta.............nu prea se aseamana.

asta este foarte important. banuiesc ca una din infasurari are un R diferit, cred ca ceva mai mare.

Voi reveni si cu rezultatele pt rezistenta electrica pt fiecare insa peste o vreme dupa ce caut toate sandramalele.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Domnilor am intrebat pe un electrician despre legarea infasurari unui motor cu rezistenta electrica diferita a bobinelor si a zis ca la retea se leaga bobina cu rezistenta mai mare iar cea mica la condesator corect care se leaga la retea cea mica sau cea mare? Mi sa spus mai multe variante care e buna ?asta la un motor care are scoase patru fire

Link spre comentariu

S-a mai răspuns la asta Florine.Bobina cu rezistență mică se leagă direct la rețea, cea cu rezistență mare prin condensator. Poți să te convingi și singur dacă te uiți la un motor de mașină de spălat Albalux, modelul cu condensator.

Editat de validae
Link spre comentariu

S-a mai răspuns la asta Florine.Bobina cu rezistență mică se leagă direct la rețea, cea cu rezistență mare prin condensator. Poți să te convingi și singur dacă te uiți la un motor de mașină de spălat Albalux, modelul cu condensator.

Gresit!! Bobina cu rezistenta mare se conecteaza la retea!! daca nu ardeam un motor de la frigider, nu tineam minte... :limb: @ Florine, ca sa te asiguri, conecteaza intii bobina cu rezistenta mare la retea si observa functionarea.

Editat de adryano
Link spre comentariu

Toate motoarele bobinate in acest fel - adica cu bobina auxiliara de pornire- care mi-au trecut prin mana - si va asigur ca au fost multe ,de diferite puteri - aveau conectata la retea bobina cu rezistenta ohmica cea mai mica! ...asta nu inseamna ca motorul nu va functiona si cu bobinele conectate cum spuneti dvs. dar puterea mecanica dezvoltata va fi mai mica fata de posibilitatile reale ale motorului...

Link spre comentariu

Eu nu am ars niciun motor alimentând cum am scris mai sus și am lucrat cu multe motoare.Așa cum bine a zis flomar60, se poate și invers, dar cu rezultate mai slabe.Explicația logică este că bobinajul ajutător nu are rost să fie făcut cu aceeași grosime de sârmă, fiind parcurs de un curent mai mic din cauza reactanței capacitive a condensatorului.

Editat de validae
Link spre comentariu

Gresit!! Bobina cu rezistenta mare se conecteaza la retea!! daca nu ardeam un motor de la frigider, nu tineam minte... :limb:

Motoarele de frigider sant mai speciale ,sant racite cu ulei si de asta permit incarcari mari de curent pe mmp(deci sectiune mai mica la conductorul de bobinat si deci rezistenta ohmica mai mare) ,iar infasurarea de pornire este prin releu de curent si se alimenteaza direct la 220v si nu este alimentata decat un timp scurt (nu ca cele cu condensator),sant facute sa porneasca in sarcina -deci nu trebuie generalizat pentru ca ele sant un caz aparte de motoare monofazate.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Motoarele de frigider sant mai speciale ,sant racite cu ulei si de asta permit incarcari mari de curent pe mmp(deci sectiune mai mica la conductorul de bobinat si deci rezistenta ohmica mai mare) ,iar infasurarea de pornire este prin releu de curent si se alimenteaza direct la 220v si nu este alimentata decat un timp scurt (nu ca cele cu condensator),sant facute sa porneasca in sarcina -deci nu trebuie generalizat pentru ca ele sant un caz aparte de motoare monofazate.

Multumesc de observatie, insa am vazut modele noi care nu au acel releu...doar condensator au.

Link spre comentariu

Unele modele noi au pornire prin PTC, exact cum lucrează demagnetizarea la TV CRT. S-a eliminat astfel releul de pornire ale cărui contacte pot ceda la zecile de mii de acționări la care este supus în timpul normat de funcționare.

Link spre comentariu

Multumesc de observatie

 

Nu e observatie ,e o complectare ca sa-ti largesti bagajul de cunostinte.

Daca vrei pot masura cateva motoare monofazate originale de fabrica si face poze la masuratori ca sa te convingi.

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

la munca azi am gasit in hala un motor cu 4 iesiri cred ca este de 2.5 sau 3kv am pus un condesator de 30uf a pornit singur dar se incalzeste dupa 30 minute am inteles ca tensiunea la bobina unde se leaga condesatoru trebuie sa fie egala sau apropiata de cea retelei nu? Am masurat si am 135vac deci mai trebuie condesatore? Aici nu mai merge acele formule pentru aflarea capacitati condesatorului ? Normal cum se calculeaza la aceste motoare condesatoru aceste motoare rebobinate? Va multumesc si astept opinile

Editat de Florin berdila
Link spre comentariu

la munca azi am gasit in hala un motor cu 4 iesiri cred ca este de 2.5 sau 3kv am pus un condesator de 30uf a pornit singur dar se incalzeste dupa 30 minute am inteles ca tensiunea la bobina unde se leaga condesatoru trebuie sa fie egala sau apropiata de cea retelei nu? Am masurat si am 135vac deci mai trebuie condesatore? Aici nu mai merge acele formule pentru aflarea capacitati condesatorului ? Normal cum se calculeaza la aceste motoare condesatoru aceste motoare rebobinate? Va multumesc si astept opinile

Îmi este interesant de unde cunoaşteţi puterea motorului. După 30 minute de funcţionare în gol sau sub sarcină se încălzeşte?

Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition

Am citit intr-o carte ca exista multe cauze pt care un motor dinala se poate incalzi. Pot fi chiar probleme de scurtcircuituri in stator intre spire, bobinajul scurt cu masa, rulmentii defecti, bobina ajutatoare defecta, sau l-ai alimentat gresit. Poate a fost reparat si legat gresit la borne. Condensatorul trebuie deconectat dupa pornire?

Editat de ExtremeEdition
Link spre comentariu

Daca motorul a fost bobinat se poate incalzi din cauza ca de obicei bobinatori ard statorul ca sa scoata mai usor sarma si atunci se distruge si lacul dintre tole si acest lucru duce la o incalzire mai ridicata decat normal.Alta cauza poate fi lipsa ventilatorului de racire sau pale rupte din elice(de obicei sant de plastic si pe la montari si demontari mai pierd pale,sau se rup de tot si atunci sant inlocuite cu improvizatii care nu au acelasi randament )

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări