Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Motorul asincron e tratat sumar in carte ca m-am uitat, nu spune daca se poate demonta si lega iar firele intern. Spune ca sfarsitul unei infasurari a bobinei e legat la inceputul celeilalte din pereche. Motorul meu din primul film Reluktancia unguresc de 5W are foarte multi poli ca m-am uitat in el nu doar 6 pt 3 faze. Exista si retele multifazate teoretic? Am inteles acum ce motoare am. Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 A nu se confunda numarul de poli cu numarul de infasurari...........intr-un pol poti avea mai multe infasurari. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Dvs. cand spuneti poli , va referiti la crestaturile in care este introdus bobinajul? acel numar de crestaturi este in legatura cu numarul de poli dar , numarul de poli hotaraste turatia motorului ...exemplu la motor trifazat : 2poli = 3000rot. (ideal)...4 poli 1500rot...6 poli 1000rot...asta nu inseamna ca statorul respectivului motor nu are de la 16 crestaturi in sus...aici , un bobinator va lamureste mai bine.. da, exista retele multifazate , dar sunt dedicate unor aplicatii specifice nu se utilizeaza in mod curent... Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Atasat aveti principiul de functionare.Transformatorul si motorul asincron.pdf Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Pai o bobina are 2 poli N si S. Dar de exemplu N al acestei bobine poate fi impartit pe 4 crestaturi la un moment dat? La motorul cum am eu in primul film, conteaza cand leg condensatorul la bobina auxiliara sau se poate lega la orice bobina? Eu am legat intamplator si a mers. As putea folosi in loc de condensator o alta bobina inseriata acolo ca sa defazeze? chiar daca defazeaza invers decat condesatorul ar merge? Nu exista vreo diferenta intre fire? e schema de legare condensator pe el Nu pare prea mare ca volum pt doar 5W? la asa volum altele au 60W sau chiar 100W Se incalzesc mai tare astea asincrone decat altele? de aceea se spune ca au aripioare si astfel se si pot identifica? Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Nr de poli sau nr. de perechi de poli este o notiune mai abstracta ,este mai greu de inteles ,daca zilele viitoare am timp voi desface ceva motoare de turatii diferite pentru a pune poze si voi incerca sa explic cate ceva in legatura cu asta.Daca nu cititi intai pe net ce este scris este cam greu de inteles expresia. Pai o bobina are 2 poli N si S. Dar de exemplu N al acestei bobine poate fi impartit pe 4 crestaturi la un moment dat? La motorul cum am eu in primul film, conteaza cand leg condensatorul la bobina auxiliara sau se poate lega la orice bobina? Eu am legat intamplator si a mers. As putea folosi in loc de condensator o alta bobina inseriata acolo ca sa defazeze? chiar daca defazeaza invers decat condesatorul ar merge? Nu exista vreo diferenta intre fire? e schema de legare condensator pe el Nu pare prea mare ca volum pt doar 5W? la asa volum altele au 60W sau chiar 100W Se incalzesc mai tare astea asincrone decat altele? de aceea se spune ca au aripioare si astfel se si pot identifica? Tu aici in exemplul tau ai un motor trifazat ,cu legatura in stea (facuta intern) deci cu trei fire la iesire unde nu are importanta pe ce fire alimentezi si unde pui condensatorul ca tot se invarte,poate doar sensul poate fi schimbat ,dupa constructia statorului si dupa bobinaj are 1500 ture (teoretic) la 50 Hz. Cat despre dimensiuni poate gresesc dar am avut motoare de 150w monofazate germane care la dimensiuni sant identice cu cele de 750w trifazate din china.Ca o concluzie eu cand este sa aleg ceva china sau europa la putere fac rapotrul 1/2,ca sa ma fac inteles am impresia ca china cam dubleaza puterile la motoare si trafuri. Editat Ianuarie 2, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Ganditi-va la distributia spatiala pe circumferinta statorului a respectivei bobine...care bobina este formata din multe sectiuni inseriate...un exemplu posibil - sunt 16 crestaturi pe stator , 8 pt. o bobina , 8 pt. cealalta...situate fiecare pe 180 grade stator( de aceeasi parte a jumatatii de stator dar pot fi si altfel)...sectiunile respectivei bobine sunt 4 introduse in crestaturile dedicate sa zicem asa prima sectiune - crestaturile 1-5, sectiunea 2 - 2,6 ; sectiunea 3 - 3-7 ; sectiunea 4 - 4,8....inseriate corespunzator si asa obtinem o bobina....idem si pe cealalta jumatate... condul defazeaza curentul inaintea tensiunii iar bobina invers, ca sa puneti o bobina in locul cond este mai dificil dar nu imposibil....de obicei bobina cu rezistenta ohmica mai mare este pt. pornire ( alimentata prin cond) iar cea cu rez. mai mica este bobina principala ( de forta), legand asa veti avea putere maxima la ax...aripioarele prezente la rotorul dvs. sunt pt. racire - un fel de ventilator in mers- ele pot lipsi , doar inelul acela turnat de aluminiu este necesar , el realizeaza scurtcircuitarea acelor trasee putin oblice din aluminiu incastrate in rotor , astfel se face rotorul in 'colivie de veverita', acele trasee constitue bobinajul rotorului in care se induce o tensiune , care genereaza un curent( respectivele bobine fiind in scc.) ,circulatia acestuia genereaza un camp magnetic , etc.... Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Colegu' Florin, anul trecut îndemnam a vă spune: "Chestia de pe urmă îmi dă ghes să vă îndemn a fi asistat în treaba ista de cineva care se pricepe, nu vreau să vă supăr dar nici nu vreau să ardeţi motorul. Îi nevoie de un al doilea, el să fie cu mapa şi dvs. cu chestia de rimează, adică sapa." Anul acesta nu fac decît să-mi întăresc îndemnul, şi asta tot fără a avea intenţia a vă supăra. Colegul Flomar va pus la îndemînă, în principiu, tot ce aveţi nevoie de a porni motorul, restul se reduce la tatonare. Eu v-am îndemnat să aveţi la îndemînă ampermetre, dvs îndemnaţi să ne vorbiţi de tensiuni măsurate, ăstea două nu prea sînt la fel. Aveţi, în principiu, tot ce vă trebuie, dar vă lipseşte lucrul fundamental, experienţa ca electrician, caz particular acea experienţă în maşini electrice, mai concret, motoare electrice. Credeţi-mă că nu-i o ruşine, astea vin în timp; nu îndemnaţi însă la experimente că ardeţi motorul. Nu schimbaţi înfăşurările între ele, firele groase se leagă direct la reţea, firele subţiri se leagă la condensator ( în modul arătat, în desene, de colegul Flomar) nu legaţi altfel că ardeţi motorul. Mai îndemn să vă zic un lucru: -Nu toate motoarele asincrone cu rotorul în scurtcircuit se pretează a fi modificate în monofazat. -Ca regulă generală, motoarele trifazate cu turaţii reduse, de 750-1500 rot/min sînt modificate în motoare monofazate cu turaţia de 3000 de rotaţii pe minut, dar, pentru că există un dar, atunci cînd se ceează polii principali şi cei auxiliari, cînd se alocă numărul de crestături pentru fiecare pol, intervine o regulă (mă rog, mai multe) empirică, adică ieşită din practică, care spune care este acest nr. optim. Eu nu le ştiu, nici măcar toţi bobinatorii nu le ştiu, eu am dat de ele într-o carte numită "Manualul bobinatorului", editată prin anii '50. Asta vrea să însemne că dacă au fost încălcate aceste reguli motorul dvs nu va porni decît la "sfoară". Să fiţi bucuros dacă îl veţi putea folosi şi aşa, de fel aceste motoare se încălzesc inacceptabil de mult şi de repede. La extrem, din lipsă de altceva, pentru un polizor, o moară de uruială, un mic circular, ele erau utile, utile dar nu şi optime. Parte din noi (cei de pe forum), cu motorul sub nas am fi în stare să concluzionăm; din descrierile dvs şi cu atenţia abătută spre alte năstruşnicii treaba ista-i imposibilă. Ca idee, noi pe lîngă curent îndemnăm a asculta şi motorul. Noi ştim care este zgomotul normal al unui motor, acel "şuierat" specific şi percepem momentul cînd motorul se pune pe "ronţoit" mers sacadat şi altele similare. Necazul cel mare este că noi, cei de pe forum, nu putem să vă transmitem aceste aspecte, e un bagaj căpătat în timp, ceva ce trece drept experienţă şi care experienţă nu întotdeauna îi uşor de transpus în cuvinte. Ca şi concluzie eu vă îndemn a cere ajutor pe viu, nu schimbaţi înfăşurările între ele, ardeţi motorul; asta ne va duce într-o situaţie similară cu cea din bancul cu rabinul şi gîştele, adică noi sfaturi vom mai avea, dar dvs, la fel ca Iţig, nu veţi mai avea gîşte (motor) pe care să încercaţi sfaturile. Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Ce m-am gandit de f multa vreme: barele sau traseele din rotor sunt izolate de miezul feromagnetic? sau e de baza aici rezistenta electrica mai mica a Al in comparatie cu Fe? Mai am unul mai mic cu rotor tot nebobinat si nemagnetizat, nu pot sa scot decat capacul din spate de la fire, rotorul nu iese ca are un mic disc cu un montaj pe el f vechi. E tot cu 3 fire si nu scrie nimic pe el, o sa caut sa vad daca e tot asincron sau e altceva. L-am probat acum vreo 2 ani la un traf de 50V cu un condensator si pornea doar rotit cu mana. Asta e. Ati mai vazut asa ceva pe undeva? Va multumesc tuturor pt raspunsuri, numai cate un singur like pe zi avem disponibil din setarile sitului Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Ce m-am gandit de f multa vreme: barele sau traseele din rotor sunt izolate de miezul feromagnetic? sau e de baza aici rezistenta electrica mai mica a Al in comparatie cu Fe? Nu sunt izolate , rezistenta conteaza...poze mai detaliate , se poate ? Editat Ianuarie 2, 2015 de flomar60 Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Numai poza asta o am. Sa scot partea din fata de mecanism fixata pe rotor imi trebuie o cheie tubulara lunga si subtire sa desfac o piulita. O sa incerc insa peste cateva saptamani ca acum l-am pus intr-o cutie plina cu motoare de imprimanta dupa ce n-am putut sa-l desfac si nici probez la 220V (doar vibra) prin 30 dec si cutia am pus-o in magazie prin spate ca nu-mi trebuie. Motorul asta din filmul urmator l-am dat cuiva pe forum ca-i trebuie pt un proiect, eu in descriere am spus motor asincron trifazat cu rotor in colivie 220V 50Hz 100W cum scrie pe el si are si condensator al lui atasat. Acum ma gandesc ca si asta ca si ala unguresc mai mic de 5W, daca ar vrea sa-l puna la 380 V trifazic sa nu bubuie. Am gresit eu descrierile pt ca nu stiu exact daca motoarele astea de puteri mici sunt native trifazice sau monofazice cu bobina ajutatoare. https://www.youtube.com/watch?v=m6ky6bGWGG0&feature=em-upload_owner#action=share Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Ala din poza e motor de masina de facut paine,ce rol avea becul din film ca nu m-am prins? Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Nu sunt izolate , rezistenta conteaza...poze mai detaliate , se poate ? La cele spuse de colegul Flomar vă îndemn a da atenţie şi tehnologiei prin care sînt realizate aceste bare, adică prin turnare cele din aluminiu, şi care tehnologie exclude posibilitatea izolării electrice. Mai îndemn la ceva, anume să daţi mai multă atenţie la cele speciţice statorului, adică trecerea din trifazat în monofazat se face în stator, acolo-s cerinţe de îndeplinit, adică treaba aia cu nr de crestături pe bobină şi pe pol, dacă condiţiile cerute de stator sînt îndeplinite, rotorul e "băiat înţelegător" şi se conformează lor. Tot ca fapt divers, cel mai mic motor trifazat întîlit în practică a fost cel cu puterea de 0,37kW, mai mic nu, apar probleme de ordin constructiv, eu cred că motorul de care vorbiţi este monofazat (cel de 5W, trifazat dacă-i legat, zic că se lasă cu artificii). Editat Ianuarie 2, 2015 de rasputin Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) becul are rolul de protectie a instalatiei electrice si aparatelor din experiment in cazul existentei unui scurtcircuit sau a unei legari gresite si este inseriat cu faza in acest caz. Peste 100V doar asa fac probe si experimente fiind un amator. Becul e ca un fel de siguranta, astfel in cazul unui scurtcircuit se apinde tare si nu se intampla nimic. Se poate folosi asa metoda si pt a afla care e primarul si care e secundarul unui traf. Mai am motorul asta mult prea complicat pt mine. [/url]">http:// Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Pentru colegul rasputin, chiar am un astfel de motor trifazat de 0,37 KW,recuperat de la un ventilator industrial, pe care l-am transformat intr-un polizor de banc prin prelungirea axului, piatra de 150mm diametru...functioneaza ireprosabil , dat fiind faptul ca am si bransament trifazic... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum