validae Postat Ianuarie 1, 2015 Partajează Postat Ianuarie 1, 2015 Da. Încearcă și invers.Dar de puterea motorului nu ai spus nimic. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2015 Partajează Postat Ianuarie 1, 2015 dar daca la retea leg bobina cu rezistenta mareCine mi la dat a spus ca a fost de 3 kilovati dar nu e sigur si a fost la 380 v dar a fost bobinat daia are numai 4 fire scoase deci chiar daca ii pun condesatori cand il pornesc nu face nici o scinteie la condesator dar face numai cand prinde turatie atunci se vede ca .condesatoru lucreaza . Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Desenatimi si mie va rog mult legarea condesatorului la motoru asta al meu care are patru fire scoase el acum e legat asa: bobina cu fire groase este legata la retea apoi un capat a bobinei cu fire subtiri este legat de unu din firele bobinei cu fire groase iar condesatoru este legat pe ambele capete a bobinei cu fire subtiri deaceea va rog poate este vreo gresala deci va rog mult un desen ar fi nemaipomenit va rog.mult Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 La multi ani! In primul rand,sunt aproape convins ca din cei 1,6,respectiv 1,8 ohmi nu ati scazut rezistenta interna a aparatului de masura..........puneti laolalta bornele si veti afla acea valoare.In al doilea rand,la orice motor asincron monofazat cu bobina ajutatoare,bobina de lucru intotdeauna are rezistenta mai mare decat bobina ajutatoare.In al treilea rand..............motoarele asincrone trifazate de 3000rot./min.,adica cu o singura pereche de poli,sunt aproape inposibil de pornit monofazic................asta in gol.In sarcina sa nici nu va ganditi ca il porniti. Postez schema de conexiuni.Conexiuni motor monofazic.pdf Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Nu am întâlnit personal motor trifazic cu 3000rpm care să nu pornească monofazat cu condensatorul potrivit. Asta binențeles, în gol.În sarcină nici nu se poate pune problema de așa ceva. Dar depinde și de rețeaua utilizatorului, dacă scade tensiunea mult în momentul pornirii, poate fi imposibilă pornirea fără un impuls mecanic la ax. Eu am de mulți ani unul de 4kW trifazat, pornește în gol cu o baterie de condensatori cu capacitatea de circa 80uF.Dar rețeaua ține foarte bine consumul, plus că am tras direct din tablou un circuit de forță special pentru el și traful de sudură, cu secțiune de circa 4mmp. Editat Ianuarie 2, 2015 de validae Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Conteaza foarte mult tipul constructiv............conteaza mai ales tensiunea infasurarilor.Daca motorul e de 400V in stea si 230V triunghi atunci il pornesti mai usor,plus ca si pierderea de putere e mai mica............adica ramai cu aprox. 40% din putere. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Florine , in postul 190 am oferit o schema...n-ai reusit sa intelegi...acum ti-am facut un desen...daca nici pe asta nu-l intelegi , iarta-ma , dragul meu dar nu cred ca exista cineva pe lumea asta capabil sa te faca sa intelegi una din cele mai simple scheme electrice...timp pierdut... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Am inteles acum multumesc mult ca rabdarea dumneavoastra a avut efect in sens pozitiv pentru mine .dar natia noastra de romani da dovada de ajutor pentru unu ca mine cei drept mai greu de cap va multumesc Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Florine nu fi suparat da de a lungul timpului ti-am observat postarile si am vazut ca nu ai habar de teorie si nici nu citesti nimic ,te folosesti de scuza : ma scuzati ,mersi de rabdare,scuzati,.Pune mana si citeste si invata ca un cont pe forum nu compenseaza lacunele din cunostinte si nimeni nu te poate ajuta. Daca o patesc o patesc din cauze nobile,nu fi suparat pe mine. Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Proba pt motor trifazic 220V 50Hz 5W 1500 rotatii /min cu condensator de 2microf insa neavand de 2 am folosit unul de 1,5 microf aici in film. Motorul este cu rulmenti Vreau sa intreb: cat este tensiunea la o retea trifazica de 380V masurata intre doua faze? 220V? atunci se poate alimenta acest motor direct la 380V? Asta cum poate porni in sarcina cu condensator? este tot trifazic cu 3 fire si rotorul in colivie motor asincron rusesc cu rotorul in colivie rusesc cu motor de 60W asincron cu rotor in colivie 2750 rotatii /minut cu curea carcasa tot sau separat. Sau sunt versiuni cu bobina ajutatoare? https://www.youtube.com/watch?v=9ziVjY18LSg Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Cu tot respectul, d-le ExtremeEdition, postul dvs. e cam greu de inteles...in loc de volti puneti wati... <<cat este tensiunea la o retea trifazica de 380V masurata intre doua faze?>>...pai e intrebare de control sau....cand spuneti retea trifazica de 380V va referiti automat la tensiunea de linie adica tensiunea intre doua faze , oricare ar fi ele , raportarea fata de conductorul de nul ne directioneaza catre tensiunea de faza care este 220V...folositi in loc de 50Hz expresia 50Ghz...chiar nu inteleg intrebarile/afirmatiile dvs. reveniti , va rog, cu precizari... Link spre comentariu
Vizitator ExtremeEdition Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 (editat) Au fost greseli intradevar. Am corectat, chiar ca scrisesem aberant, nu stiu cum de n-am observat. Ma refer ca cat ar fi tensiunea intre 2 faze la o retea e 380V (numita tensiune de linie cum ati spus)? este 220V masurata cu un voltmetru monofazat conectat cu cele 2 borne intre 2 faze? Nulul iarasi nu stiu, deci un motor mare adevarat de 380 trifazic are si nul pe langa cei 3 conectori. Nulul o fi la carcasa legat?? Si inca o intrebare: stiu ca exista motoare asincrone monofazate adica cu 2 borne faza si nul care-l pui in priza si merge cu un randament acceptabil (are o bobina interna infasurata anume sa produca campul magnetic invartitor), atunci cele din genul cu 3 fire si condensator de la puteri mici (cum sunt cele din filmele mele) sunt trifazice sau doar monofazice sau o varianta constructiva de motor trifazic adaptat pt functionare doar la 220V monofazic? Se pot alimenta acestea si la 380V normal? Un motor din genul celui din primul film se poate lega si in stea si in triunghi sau trebuie demontat la 380V? notiunea stea triunghi exista si in cazul situatilor de adaptari cu condensatori si alte bobine auxiliare de defazaj? Si mai intreb de ce dati jos bateria de condensatori dupa ce a pornit motorul? nu este in continuare necesar campul magnetic facut de curenti defazati? Eu la ala al meu din primul film daca as deconecta condensatorul in timpul functionarii atunci s-ar opri? Editat Ianuarie 2, 2015 de ExtremeEdition Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Am montat acum condesatorul de 25 uF la motorul meu am masurat tensiunea la borna cu fire groase si am 209v iar la cea cu fire subtiri unde e si condesatoru am 119 v trebuie sa am si la bobina cu fire subtiri o tensiune aproape de 209v trebuie sa mai pun condesatoare nu? Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 Cu tot respectul,subscriu la punctul de vedere al lui mihaighe.............fara un bagaj minim de cunostinte,nu rezolvati nimic.Pune-ti mana si mai cititi,lasati youtube-ul.Va recomand(fara a face misto)electricitatea din cartea de fizica de clasa a X-a.Si daca dupa lectura mai aveti nelamuriri,macar stiti ce sa intrebati. Cu stima,Alex. Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 2, 2015 Partajează Postat Ianuarie 2, 2015 La primul video - motorul dvs. este monofazat , nu trifazat , cu bobina auxiliara de pornire...la o masurare a bobinelor cu ohmetrul veti constata ca au valori diferite...se foloseste schema de conectare din postul 190 , de aceea exista 3 fire....tensiunea, intr-un sistem trifazat , intre oricare 2 faze este 380V...motorul trifazat in functionare normala, nu are nevoie de conductorul de nul - este un consumator echilibrat- are nevoie de inpamantare pt. protectie , de asemenea poate fi conectat si firul de nul la carcasa tot pt. protectie , dar acest conductor nu intervine in functionarea normala a motorului...motorul monofazat cu bobina auxiliara , din cate stiu eu s-a construit doar pt. tensiuni de 220V sau mai mici ...daca dati jos condul dupa ce motorul ajunge la turatie nu se intampla nimic, motorul merge in continuare...exprimarea stea/triunghi este proprie doar motoarelor bobinate trifazat si constitue doua tipuri de legatare ale motorului la retea necesare pentru pornire usoara ( curent mai mic absorbit la pornire ) si obtinerea puterii maxime mecanice dupa atingerea turatiei nominale...nu stiu daca am raspuns la toate intrebarile... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum