Avram Ion Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 Ce putere, turatie, curentul consumat(cel care este incriptionat pe placuta) are motorul? Infasurarea care s-a ars e posibil sa fi fost cea cu condensatorul, iar in felul acesta nu e indicat sa folositi un condensator mai mare decat cel precedent. Personal am facut urmatoarele masuratori: -motor 2,2kw/1500rpm 3*220(conexiune triunghi) curent de mers in gol aproximativ 4A, in sarcina aproximativ 7A, (7 A prin firul de la priza si 7A prin condensator) Condensator folosit 100micro. S-au folosit doar 2 condensatoare de 60+40 micro si la pornire si in sarcina. -motor 4kw/3000rpm 3*220(conexiune triunghi) curent de mers in gol aproximativ 5A, in sarcina aproximativ 10A, (10 A prin firul de la priza si 10A prin condensator) Condensator folosit 100-120micro nu mai retin exact in sarcina. La pornire am pus aproape 500 micro si tot nu am reusit sa-l urnesc(ajutat cu sfoara merge dar dupa ce porneste trebuie deconectata bateria de condensatoare de pornire (ca si curent la functinare in sarcina cu 500 micro >20A , atat avea scala ampermetrul meu)) -motor trifazat 1,1kw/1410rpm----modificat de nenea bobinator in 1,1kw/3000 monofazat cu bobina ajutatoare. Aici am 20micro in sarcina +30micro la pornire, curent in gol 2A in sarcina aproximativ 5A. Mai am de testat un motor trifazat de 5,5kw dar din cauza greutati prea mari nu prea ma avant... In concluzie un condensator prea mare poate creste curentul prin infasurare la o valoare suficient de mare incat sa duca la arderea infasurari. (circuitul RLC serie ) Un condensator prea mic nu reuseste sa porneasca motorul. La motoare de 3000rpm cel mai probabil sa fie nevoie de doua condensatoare unul de pornire(care de deconecteaza dupa ce motorul porneste) si unul pentru functinarea in sarcina. Sper ca am fost de ajutor. Link spre comentariu
esu Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Va salut am gasit un polizor URSS -3k631 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Care schema este corecta si ce valoare are condensatorul C2? Condensatorul C1 este pt pornire iar C2 pt mentinere? dvs ce puteti spune ??? cu stima IOAN 1 Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Care schema este corecta si ce valoare are condensatorul C2?Condensatorul C1 este pt pornire iar C2 pt mentinere? dvs ce puteti spune ???cu stima IOANNu spui bine: C1 este de lucru sau cum spui tu de mentinere si C2 de pornire(valoarea lui se tatoneaza in functie de ce sarcina are motorul) dupa mine l-as pune cam de 10x cat C1.Daca te ajuta mai citeste si aici:http://ifrunze.blogspot.ro/2013/08/sex ... te-la.htmlunde ai un tabel cu calcule gata facute.Felicitari penru polizor cred ca are o constructie robusta daca este de provenienta CCCP. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 27, 2014 Partajează Postat Decembrie 27, 2014 Am un motor si afara are scoase patru fire doua de o culoare si doua de alta culoare cum il leg in triunghi dar in stea cu un condesator pot? El a fost de 380 cred am masura infasurarile cu un aparat si o infasurare are 1.8 ohm si cealalta 1.6 ohm va rog mult Link spre comentariu
MaesTTro Postat Decembrie 27, 2014 Partajează Postat Decembrie 27, 2014 Ar fi de dorit să adaugi nişte fotografii, în plus să cunoaştem şi puterea acestuia. Tot ce este posibil ca motorul dumnevoastră să fie rebobinat sau reconfigurat. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 27, 2014 Partajează Postat Decembrie 27, 2014 Nu am acces la poze inainte a fost la 380v dar a fost rebobinat stiu sigur ce va intreb eu este cum leg acele patru fire sunt doua mai groase si doua mai subtiri impreuna cu un condesator este vreo schema de legare cand motoruk are patru fire scoase astept raspuns mersi Link spre comentariu
rasputin Postat Decembrie 27, 2014 Partajează Postat Decembrie 27, 2014 (editat) Din cele ce aţi spus eu cred următoarele: Prin rebobinare, în fapt, motorul a fost modificat. Adică el este acum un motor monofazat cu înfăşurare auxiliară, înfăşurare la care se leagă un condensator. Asta vrea să însemne că nu aveţi de ce să vă mai gîndiţi la legături stea sau triunghi, el este motor monofazat. Ca idee, înfăşurarea cu rezistenţă ohmică mai mică se leagă direct la reţea. Asta ar însemna cele două fire mai groase. Firele mai subţiri, negreşit, se vor lega la condensator. Năcăzalnîia problema e valoarea acestui condensator. Cine la rebobinat (pe motor, evident) ştie cel mai bine şi valoarea acestui condensator. Ştie dacă este suficient numai unul sau, la pornire (pentru cuplu), mai e nevoie de încă un condensator. În lipsa celui ce l-a modificat ar merge şi prin comparaţie cu un motor similar, mai greu de găsit elementul (motorul) pentru comparaţie. Rămîne varianta prin tatonare, pentru asta e nevoie de ampermetru (fain ar fi două), condensatori cu valori diferite şi nu în ultimul rînd de oarece pricepere. Chestia de pe urmă îmi dă ghes să vă îndemn a fi asistat în treaba ista de cineva care se pricepe, nu vreau să vă supăr dar nici nu vreau să ardeţi motorul. Îi nevoie de un al doilea, el să fie cu mapa şi dvs. cu chestia de rimează, adică sapa. PS. Cele de mai sus îşi au plecare în cele două valori ale rezistenţei înfăşurărilor şi în presupunerea că între firele groase şi cele subţiri nu există continuitate electrică. Pe asta din urmă nu aţi spus-o dvs, am îndemnat eu a concluziona. Dacă nu-i aşa, adică şi între aceste fire aveţi o anumită rezistenţă, atunci toată povestea de mai sus nu se aplică. Editat Decembrie 27, 2014 de rasputin Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 28, 2014 Partajează Postat Decembrie 28, 2014 Am legat acele fire groase la retea si am pus un condesator de 60 micro dar motoru bazaie pe loc nu porneste singur trebuie ajutat cu mana am mai pus am mai luat dar nimic nu porneste singur acel condesator trebuie legat pe faza si apoi la bobina ajutatoare Link spre comentariu
Relav Postat Decembrie 28, 2014 Partajează Postat Decembrie 28, 2014 Bobina ajutatoare leag-o la retea inseriata cu condensatorul de pornire. In rest fa ce a spus >rasputin> Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 28, 2014 Partajează Postat Decembrie 28, 2014 Faci legaturile dupa schema asta... pt. schimbarea sensului inversezi firele de la bobina alimentata prin condensator ( de 1,8 ohmi) ....initial incearca cu o valoare mai mica a condensatorului , de exemplu 20 micro Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 28, 2014 Partajează Postat Decembrie 28, 2014 De putere nu ai zis nimic, fără să știm puterea nu avem cum să știm ce valoare trebuie la acel condensator de pornire.Informativ, tensiunea măsurată pe bobina ajutătoare trebuie să fie egală (sau apropiată) cu valoarea tensiunii de rețea. Dacă e mult mai mică, trebuie să mărești capacitatea, dacă e mai mare, trebuie micșorată capacitatea. Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 28, 2014 Partajează Postat Decembrie 28, 2014 Am intalnit astfel de motoare modificate la instalatii de incarcat sifoane, mobile.. aveau puteri intre 1,5 si 3 KW...am facut o estimare grosiera dupa rezistenta ohmica a bobinei...la 40micro are un Xc de 80 ohmi ar rezulta un puls initial de aprox. 3A...dupa asta intervine XL si scade curentul...aproape sigur ,colegul Florin nu are idee despre puterea motorului...de asta si am recomandat o valoare initiala de 20 micro... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2015 Partajează Postat Ianuarie 1, 2015 am legat firele asa cum ati spus dar nu porneste singur nici mort trebuie ajutat cu mana am pus tot felu de condesatoare de diferite capacitati dar nimic. Am vazut cand il pornesc pe condesator numi da scantei doar dupa ce prinde turatie face scantei adica nu se incarca condesatoru sau unde e gresala Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 1, 2015 Partajează Postat Ianuarie 1, 2015 Ai încercat să inversezi între ele firele bobinei ajutătoare (cea cu rezistență mai mare) ? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2015 Partajează Postat Ianuarie 1, 2015 Adica sa inversez firele de la bobina cu rezistenta mare? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum