Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problem electromotor dacia 1310


MihaiGSM

Postări Recomandate

Am urmatoarea problema la masina: am schimbat ieri la elctromotor rotorul + bucse+ carbuni si arcurile care tin carbunii presati pe elctromotor. Ce am observat insa este ca imi invarte cam greu motorul, ca si cum ar fii ceva infranat. Azi dimineata chiar a ramas blocat electromotorul si a trebuit sa rotesc de paleta ventilatorului ca sa o ia din loc. La o proba facuta in gol a electromotorului invartea bine, acum nu stiu ce sa mai cred. Mentionez ca daca dau mult la cheie se cam si incalzeste corpul electromotorului. O fii oare din cauza ca trebuie sa se mai uzeze putin piesele schimbate? mai mentionez ca bateria este noua si incarcata.Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MihaiGSM

    6

  • yo9hrb

    5

  • tranzistor

    3

  • q_acdc

    1

Top autori în acest subiect

Intrebare: cand dai la cheie, se aude vreun zgomot suspect? Intreb pentru ca eu am patit-o la un electromotor, in sensul ca a "scuipat" bucsa din fata. Si pornea greu. Dar se si auzea.

Link spre comentariu

nu se aude nici un zgomot suspect, doar atat, invarte greu rotorul. Ofii oare din cauza carbunilor? Mie mi-a zis un mecanic auto ca ar fii de la ei. ca nu preseaza cum trebuie...

Link spre comentariu

Cand ai umblat de ai schimbat carbunii, ai verificat starea colectorului? Ca mai trebuie si el strunjit din cand in cand, poate nu mai fac contact infasurarile in lamelele colectorului (recomand cositorirea folosind decapant pentru instalatii de cupru, ala cu cositor in el - am resuscitat un electromotor care invartea un diesel de brasov).

Link spre comentariu

Am rezolvat problema invartitului greu. Era de la unul di suruburile alea lungi care sunt izolate care atingea de rotor si dadea si la masa cu corpul rotorului si facea scurt. de aceea se si incalzea si iese fum din el si mergea si greu. Acum insa trebuie sa ii mai cumpar si un starter ca asta face figuri. Trebui impins cu surubelnita sau dat la cheie de mai multe ori ca sa o ia. Multumesc tuturor!

Link spre comentariu

Pana sa iei solenoidul, verifica (virgula, sa nu iasa ditamai cacofonia) colectorul. Starterul (sau solenoidul) pe acolo se alimenteaza. Alimenteaza-l separat, vezi daca face probleme. E un electromagnet chior, asta ori merge, ori nu merge. Daca mere din cand in cand, eu as suspecta ce-ti ziceam mai sus despre necesitatea rectificarii colectorului sau a lipirii infasurarilor. Initial bobinajele din rotor sunt presate in colectoare. Cu timpul oxideaza si apar contacte imperfecte. Chestia cu lipitul e sfanta, nu vei mai avea probleme in veci.

Link spre comentariu

Alta dandana.... am montat solenoid nou, probat direct pe baterie elctromotorul pare sa nu aiba probleme. Ei, montat, tot greu invarte. Parca l-ar tine ceva greu acolo. De la motor nu are cum sa fie ptr ca se invarte usor. Cred totusi ca ar trebui reglata cursa de solenoid. Insa nu stiu cum. :nas:

Link spre comentariu

Cursa se regleaza usor, din surubul ala din capatul miezului solenoidului. Trebuie ca, un momentul cand arunca bendixul, acestasa fie cam la 0,5...1mm de siguranta de pe arbore. Insist cu verificarea colectorului.

Link spre comentariu

Alta dandana.... am montat solenoid nou, probat direct pe baterie elctromotorul pare sa nu aiba probleme. Ei, montat, tot greu invarte. Parca l-ar tine ceva greu acolo. De la motor nu are cum sa fie ptr ca se invarte usor. Cred totusi ca ar trebui reglata cursa de solenoid. Insa nu stiu cum. :nas:

Incearca sa schimbi si cele doua lagare .
Link spre comentariu

periculos daca iasa fum. extrem de periculos..mie,mi-o explodat bateria din cauza elctromotoruluila rece pornea usor. cind se incalzea motorul, inclusiv electromotul(fidnca face corp comun cu motorul) invirtea extrem de greu si fumega :d . probabil din cauza statorului, pt. ca ai schimbasem rotorul

Link spre comentariu

Rezolvat azi dupa 3 zile de cosmar in care am invatat toate dichisurile la electromotor. Acu' il desfac si montez cu totul in 5 min maxim :d Era din cauza unui arc pe care il schimbasem din cauza ca se slabise cel vechi. Aveti mare grija cu arcurile noi care tin carbuni presati de rotor ptr astia din comert is foarte prosti. Am pus niste arcuri de la altul vechi si merge belea. Nu se mai incinge deloc. Pot sa-l tin si jum de ora pe direct ca nu are nici pe dracu. Si cand te gandesti cat mi-a luat sa-mi dau seama.... :rade: Problema era din cauza acelui arc nou care nu presa cum trebuie carbunele de minus pe rotor. Din cauza asta facea scantei si se incingea si implicit iesea si fum. Din cauza asta mi s-a bulit rotorul original. Mai aveam oleak si-l omoram si pe asta nou pe care am dat 90 ron. Multumesc la toti!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am o problema,imi samane blocat electromotoru,singura cale ca sa il opresc e sa il deconectez de la baterie...ce sa fac?

Poate fii si din cauza unui reglaj defectuos al tijei solenoidului care misca furca ce impinge bendixul. Are un surub acolo de reglaj. La mine daca strang nu mai arunca asa tare bendixul. Daca il las mai slab, agata pe coroana exact ca in cazul tau.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări