Andr3y Postat Octombrie 4, 2008 Partajează Postat Octombrie 4, 2008 Salut. Am de gand sa-mi cumpar niste l?mpi. Cum le pot verifica la "fata locului" si de ce anume mai trebuie sa tin cont(cat de noi/uzate sunt, etc)? Multumesc. :smt069 Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 4, 2008 Partajează Postat Octombrie 4, 2008 1. Filamentul sa fie intreg, sa nu vezi bucati prin tub. Culoarea lui sa fie alb curat.2. Te uiti la arginteala din interiorul tubului sa fie curata, nu ciuruita sau decolorata pina la maroniu. Nu uita de asemenea ca se schimba in alb cind intra aer in tub.3. La toate lampile, pe discurile de mica folosite drept suporti ptr elementii lampii, se depune afumatura cind sint folosite, pe fetele in contact cu anodul.4. Uneori scrisul de pe lampa are vopseaua coapta, depinde insa de firma.5. La cele cu baza de ebonita (octale sau tipurile europene vechi), marginea in contact cu balonul de sticla se poate coace sau crapa de caldura.6. Uneori cind lampa a fost fortata, se poate depune pe interiorul balonului o argintare secundara sau afumatura cu aspect metalic, in dreptul fantelor anodului.7. Anodul poate prezenta un fel de riduri pe stratul cenusiu de deasupra, cind lampa a lucrat foarte fierbinte.Ar mai fi multe alte detalii, insa mai depind si de tipul lampilor sau de producatori. Link spre comentariu
feri.visky Postat Octombrie 16, 2008 Partajează Postat Octombrie 16, 2008 Ca sa ai si o imagine "soft" (cele de mai sus fiind de categoria "hard") foarte pertinenta asupra calitatii tubului electronic cumparat poti face un dispozitiv simplu, portabil cu urmatorul principiu: o lampa 100% buna, la micsorarea cu 40% a tensiunii de filament Uf, la tensiunea anodica Ua constanta nu-si va modifica curentul anodic Ia semnificativ. Daca Ia scade sub 50% din valoarea sa initiala (Uf=100%) cand tensiunea de filament va fi de 60% din valoarea nominala atunci tubul e bun de lampa... Atasez o schema simpla experimentata: k1 comuta tensiunea de filament de la valoarea de 100% la valoarea de 60% k2 comuta schema pentru tuburi cu incalzire directa (poz. 2) si cele cu catod (poz. 1) mA instrument ce masoara curentul anodic Ua tensiune anodica stabilizata, la 2v de exeplu! Uf tensiunea de filament obtinut din acumulatoare (in regim "portabil") sau traf... Modul de lucru: -se conecteaza k2 in functie de ce tub testam -cu k1 pe pozitia Uf100% se aplica tensiunea de filament - se urmareste curentul la mA si la stabilizare se fixeaza cap de scala la "100" (din reglajul suntului etc.) -se comuta k1 pe pozitia Uf60% Concluzii: -daca curentul scade pana in 50% tubul este bun -daca curentul scade sub 50% dar ramane mai mare de 20% tubul este uzat -daca curentul scade sub 20% mai poate fi folosit dar tubul este considerat obosit -sub 10% tubul este... lampa... doar lumineaza.... Bibliografie: Hobby Elektronika 1-4/2003 Link spre comentariu
Vizitator il_diavol Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Salut, e un topic vechi dar care se potriveste cel mai bine cu situatia mea din ce am gasit pana acum pe aici. Intrebarea e: Un tub ECH83 poate avea pinii albastri si arginteala depusa pe interior? De ce? Ma refer la ECH83 Philips. Din cate am vazut pe net: http://www.ebay.com/itm/NOS-PHILIPS-6DS ... 43a2b73894 http://www.ebay.com/itm/ECH83-6DS8-CV21 ... 5aed1b82b7 http://www.ebay.es/itm/ECH83-ECH81-6DS8 ... 1e6333b30b Multumesc Link spre comentariu
Vizitator il_diavol Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Cred ca e evident ca ma refer la tuburi NOS/NIB...Nimeni? Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Cîteodată sînt şi pinii albaştrii din fabrică, nu uita că sticla aceea care formează baza e încălzită pînă se înmoaie la închiderea lămpii, cînd se lipeşte de tub, înainte de vidare. Arginteala secundară apare uneori la activarea getter-ului, se întîmpla des la lămpile Tungsram în dreptul decupăturilor din anod. Link spre comentariu
300B SE Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 ...atunci tubul e bun de lampa... Atasez o schema simpla experimentata: k1 comuta tensiunea de filament de la valoarea de 100% la valoarea de 60% k2 comuta schema pentru tuburi cu incalzire directa (poz. 2) si cele cu catod (poz. 1) mA instrument ce ... ...nu pot sa spun decat ca "iubesc aceste topicuri cu imagini disparute"Bravos! PS. domnilor administratori unde este schema? Link spre comentariu
Vizitator il_diavol Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 Cîteodată sînt şi pinii albaştrii din fabrică, nu uita că sticla aceea care formează baza e încălzită pînă se înmoaie la închiderea lămpii, cînd se lipeşte de tub, înainte de vidare. Arginteala secundară apare uneori la activarea getter-ului, se întîmpla des la lămpile Tungsram în dreptul decupăturilor din anod.Multumesc de lamurire Link spre comentariu
Kosmin Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 PS. domnilor administratori unde este schema?Nu inteleg de ce il citezi pe Fery cand el e moderator ca si mine. Nu e vina noastra ca au disparut atasamente, s-a mai explicat problema la momentul respectiv.Discutia se poate continua la Nemultumiri si Probleme! Link spre comentariu
feri.visky Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 ... am cautat si am gasit schema de atunci... demult! Ideea este ca scaderea Uf la 60%, curentul de anodic trebuie sa ramana mai mare decat 50% din cel initial... Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Eu am folosit un ohmmetru cu ac în locul mA-metrului şi al sursei de 2V. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum