Vizitator gabig Postat Septembrie 24, 2008 Partajează Postat Septembrie 24, 2008 Doresc sa realizez o schema care sa-mi schimbe automat intesitatea luminii in bord dupa cum variaza lumina ambientala. Ideea este sa-mi schimbe treptat lumina, adica daca este intuneric sa fie lumina la maxim si daca este lumina puternica sa nu lumineze deloc dar daca este pe jumate sa lumineze cam pe jumate. Am realizat o schema cu amplificator operational dar are nevoie de releu. Atasez o poza cu schema pe care am realizat-o cu releu. Vreo idee cum as putea realiza circuitul fara releu? Am cumparat un bec de veghe care se aprinde pe timp de noapte automat dar este la 220 V, l-am desfacut si am vazut ca e realizat cu un tiristor MCR 100-6 si face exact treaba de care am si eu nevoie, adica daca lumina este mai slaba lumineaza becul mai slab. Link spre comentariu
Blind Postat Septembrie 24, 2008 Partajează Postat Septembrie 24, 2008 Ce poti face cu un releu e de tip on/off, nu dimmable. Google, trai-i-ar neamu'.. http://www.mp3car.com/vbulletin/lcd-display/115752-lilliput-backlight-pinout-manual-dimming-2.html Dupa parerea mea faci un comutator finut pe bord sau undeva pe langa tine, din care sa reglezi in 2 trepte luminozitatea bordului. De ce sa nu il faci cu celula? Pentru ca risti sa te oboseasca aprinzandu-se/stingandu-se in continuu cand treci prin dreptul stalpilor de iluminat sau cand iti vine vreo masina din fata... Link spre comentariu
Vizitator gabig Postat Septembrie 24, 2008 Partajează Postat Septembrie 24, 2008 Stiu ca releul este on/off, am cautat cu pretenu google 2 zile la rand de mi-or iesit ochii si nu am gasit nimic exact. Ideea este ca eu am un potentiometru pentru lumina din fabrica in masina dar vreau sa-l fac si automat. Chestia cu pic-ul de pe mp3car.com este interesanta dar nu stiu cum controleaza intensitatea, adica ce il face sa treaca de pe 100% la 50%. Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Septembrie 25, 2008 Partajează Postat Septembrie 25, 2008 Daca folosesti fotorezistente, se poate intercala un circuit dupa ele care sa asigure o temporizare la actionarea luminilor din bord. Link spre comentariu
Ciprian Alexandrescu Postat Septembrie 25, 2008 Partajează Postat Septembrie 25, 2008 Faci un circuit cu reactie care controleaza tensiunea la becurile din bord in functie de luminozitatea din masina in timp real.Practic tensiunea de la bornele becurilor o divizezi si injectezi in intrarea negativa a operationalului iar tensiunea din intrarea pozitiva va fi de la fotorezistente.Vei avea si niste potentiometre de calibrare.Semnalul la becuri va fi un fel semnal dreptunghiular dar nu foarte precis(va varia frecventa si forma de unda).Ai putea folosi un controller de sursa in comutatie si lucra la freceventa exacta.Intarzierea o poti face punand niste capacitati in reactie sau la intrare. Link spre comentariu
Vizitator gabig Postat Septembrie 25, 2008 Partajează Postat Septembrie 25, 2008 Faci un circuit cu reactie care controleaza tensiunea la becurile din bord in functie de luminozitatea din masina in timp real.Practic tensiunea de la bornele becurilor o divizezi si injectezi in intrarea negativa a operationalului iar tensiunea din intrarea pozitiva va fi de la fotorezistente.Vei avea si niste potentiometre de calibrare.Semnalul la becuri va fi un fel semnal dreptunghiular dar nu foarte precis(va varia frecventa si forma de unda).Ai putea folosi un controller de sursa in comutatie si lucra la freceventa exacta.Intarzierea o poti face punand niste capacitati in reactie sau la intrare.O schema daca poti sa-mi dai daca te rog, ca e prea complicat pentru mine. Link spre comentariu
Ciprian Alexandrescu Postat Septembrie 29, 2008 Partajează Postat Septembrie 29, 2008 Pai ti-am explicat principiul..schema efectiva trebuie proiectata si valorile trebuiesc gasite experimental.Daca nu te descurci de aici atunci nu vei reusi sa faci nimica chiar si cu o schema teoretica din pacate. :cry:.Citeste mai intai putin despre comparatoare si operationale si revino cu intrebari. Link spre comentariu
Vizitator gabig Postat Septembrie 29, 2008 Partajează Postat Septembrie 29, 2008 Principiul este urmatorul: cand lumina ambientala este de 100% atunci la iesirea circuitului sa am 0V, cand lumina este 80% la iesrire sa fie vreo 4V, cand lumina este 50% , tens sa fie vreo 6V si cand este intuneric sa fie maxim, adica 12V iesirea. Eu am nevoie de o schema de pornire , ca restu pot sa fac si eu, dimensionare, testare etc. Link spre comentariu
Ciprian Alexandrescu Postat Octombrie 2, 2008 Partajează Postat Octombrie 2, 2008 Ok..o schema rapida de principiu ai aici care da maxim 8.5 volti din 12 insa acest lucru nu este o problema deoarece poti alege diferite becuri sau leduri pt bord. Valorile sunt aproximative si vor trebui modificate pana iese circuitul cum vrei tu.Poti pune intrebari in continuare pe masura ce progresezi daca ai piedici. Succes mult. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum