Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Statiile taxi


MDshelll

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MDshelll

    2

  • Yo4You

    2

  • BodoRF

    2

  • Stefan

    1

Top autori în acest subiect

In jur de 153Mhz,depinde...Daca lucreaza prin repetor apare shift de -4,6Mhz.

Eu am dat scanare si am gasit si la 171Mhz taxisti deaceea am recomandat alinco dr135 sa nu isi mai bata capul cu programare da o mica scanare si va auzii cate un serviciu. :dans:
Link spre comentariu

stie cineva pe ce frecvente lucrau statiile taxi acum multi ani ? acum 9 ani reuseam sa prin discutii intre taximetristi si dispecer (doar daca era un taxi in apropierea mea) cu o statie walki-talki pe 27,nu mai stiu cat MHZ daca treceam pe transmisie ei nu ma auzeau :ras:

Link spre comentariu

Imediat dupa rivolutie, firmele private de taxi au inceput sa utilizeze statii CB pentru cativa ani, insa odata cu reglementarea activitatii au trebuit sa foloseasca in scop comercial alte frecvente, deoarece CB este o banda publica.Iar cu trecerea timpului au aparut si o gramada de facilitati, de exemplu codarea PL (tonuri) care permite ca in aceeasi frecventa sa se efectueze 2 convorbiri diferite fara sa se influenteze reciproc, urmarire prin GPS, afisare starii masinii la dispecerat(liber, ocupat, stationar, deplasare)etc.

Link spre comentariu

Dati-mi voie sa va povestesc cate ceva despre cum era odata.Inainte de revolutie in Bucuresti si in tara (Constanta, Brasov, etc) se folosea 150 MHz pt furgonete ( mutari de mobilier) si 330/300 MHz pt transport persoane. Cum in ultrascurte propagarea e ceea care e si tanand seama de distanta dintre orase, sau de munti, etc, practic erau aceleasi frecvente.Statiile era RTM-4MF pt furgonete si Unitra pt persoane. RTM-ul lucra in simplex, emitea/receptiona pe aceiasi frecventa. Ideea e ca la mobiler erau mai putini "neseriosi"... Unitra folosea 2 frecvente/canal din motive de protectia soferilor. Pe una emiteau"driverii" si receptionau dispecera pe o alta. Iar cand un sofer intra in emisie le bloca emisia celorlalti, ca sa nu fie haos. Evident erau mai multe canale, adica Taxi 1, 2, etc..Daca unui sofer i se punea cutitul la gat, ca si atunci se intampla, el apasa un buton de alarma amplasat strategic, adica foarte usor adresabil, dar mascat, si spunea "gata sefu', te duc imediat pe strada..si la numarul...Nu ma intepa sefu, ca am copii acasa, poftim toti banii. Acu' ajungem pe strada... si numarul...unde vrei matale, etc." Microfonul era agatat la indemana, asa ca "prindea" tot, dar soferul nu il mai atingea, ca sa nu atraga atentia. Dar partea de emisie ramanea activata si timp de 2 secunde se transmitea indicativul masini, apoi 8 secunde semnalul de la microfon, apoi inca 2 secunde indicativul, samd...Statiile erau gandite si ele astfel incat dupa actionarea alarmei apasarea butonului de Power vizibil pe panoul din fata stingea doar ledul si bloca partea de amplificator audio. Intre timp si imediat pe celelalte frecvente dispecerele le "povesteau" celorlalti taximetristi ca unul din colegii lor de pe masina cu numarul .., care merge spre, strada ..numarul.., i-a "rasarit" un cutit pe langa gat. Apoi sunau si la Militie. Intotdeauna in ordinea asta si cu un oarecare delay, hi, hi.. Asa ca atunci cand cel/cei cu sisu' cobora(u) din masina, respectivul/respectivii erau asteptati de colegii taximetristi, da' nu cu flori :101 . De aia se anunta si Militia, ca sa ii extraga din mainile "batoase" care ii "mangaiau" cu pofta, :sparge: Cica si militienii asteptau sfarsitul "balului", ca sa nu mai alerge ei dupa "clientii", desigur :ras: .. Asa ca pt "clienti" totul parea OK. Pana cand cobora(u)...Tanand seama de tehnologia anilor respectiv erau statia era compusa din 3 cutii destul de mari, statia propriu zisa, alimentatorul si identificatorul. Azi cu tehnica moderna un "gandac" face toata treaba tuturor TTL-urilor din identificator, asa ca totul s-a miniaturizat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări