Yo4You Postat Octombrie 28, 2008 Partajează Postat Octombrie 28, 2008 Si am mai gasit o schema... tot ceva cu mos-fet, dar are nevoie de un transformator acolo... si nu stiu sa il calculez.... cate spire are primarul, cate secundarul, si pe ce miez.... Poate aveti voi vreo idee..... De schema asta ce parere aveti ca eu unul zic ca ar fi super mai ales ca este separat galvanic mosurile de lampa. Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 28, 2008 Partajează Postat Octombrie 28, 2008 Noul site are numai o pagina generala:http://www.wimdehaan.nl/hybrid/interstagehybrid/index.html E greu de facut trafo, trebuie cumparat. Ai mai jos o pagina html prelucrata din vechiul site, cu detalii. Dezarhiveaz-o intreaga. Link spre comentariu
naminator2003 Postat Martie 11, 2009 Autor Partajează Postat Martie 11, 2009 Am reusit sa termin cablajul, in sfarsit, pentru un canal... Atasez aici o proiectie de sus, ca sa imi spuneti daca e cat de cat ok (sa nu am bucle la masa, sau alte prostii). Daca e bine o sa il dau cuiva sa il faca si o sa pun si pdf-urile aici, poate mai vor si altii sa si-l faca..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 12, 2009 Partajează Postat Martie 12, 2009 Cu titlu de sfat: Ai nevoie de sursa adevarata pentru motajul asta trebuie sa nu aiva pic de riplu(Din cablaj rezulta ca e prima schema postata).Si 0v pe iesire va fi greu de prins trebuie sa te inarmezi cu 7_8 ECC88,sar putea sa cam faci paguba in feturi daca nu esti atent,sfatul meu este sa le fixezi direct pe radiator fara izolatori pt un contact termic cit mai bun(Radiatorul trebuie sa disipe putere serioasa nu gluma!, la patru feturi cca 100w_200w sau mai mult functie de curentul stabilit prin tranzistori finali,radiatorul preferabil activ),si asa drenele sint unite vei avea pe iesire conectat si radiatorul atita tot(ca potential ma refer).Nici sa nu te gindesti sa ii dai drumul cu sarcina pusa!!!,il pornesti intii si dupa ce tubul a ajuns in regim termic si ai verificat 0V pe iesire conectezi sarcina sau difuzorul.In mod normal ii trebuie detector de CC si temporizare pe sarcina.Mare brinza no sa faci cu montajul asta dar o sa cistigi ceva experienta.Configuratia pt un final hibrid care sa contina feturi in final arata cu totul altfel. Link spre comentariu
naminator2003 Postat Iulie 9, 2009 Autor Partajează Postat Iulie 9, 2009 Am terminat placa, cu cablajul ceva modificat fata de ce se vede mai sus. Pentru alimentarea filamentului am facut o sursa cu LM317, reglabila, pe care am potrivit-o la 6,3 Vcc in sarcina. Apoi am lasat lampa sa se incalzeasca 2 minute, si am alimentat la + - 30V. La care s-au ars sigurantele pe intrare de vreo 3A si s-au mai ars si cei doi IRF9540. Mentionez ca am respectat indicatiile din imagine cu potentiometrele si cu pozitia lor, adica cea de aici: http://digilander.libero.it/essentialau ... _+sche.htm Totusi de ce s-au ars cei 2 finali? Link spre comentariu
bolek Postat Iulie 9, 2009 Partajează Postat Iulie 9, 2009 Separa partea cu lampa de partea cu tranzistori. Alimenteaza etajul final prin niste becuri de 220v/60W unul pe + unul pe - . NU e o schema care sa mearga bine din prima !!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 9, 2009 Partajează Postat Iulie 9, 2009 ...Totusi de ce s-au ars cei 2 finali?Fetul din ramura de minus este generator de curent constant si ar trebui in principiu sa furnizeze cca 1,5-2A ,este foarte importanta dioda D1 din schema si tipul mos-fet_ului(hex-fet) cit si a rezistentei din sursa acestuia ,te sfatuiesc sa majorezi pt inceput valoarea rezistentei din sursa fetului de pe ramura de minus(R14-2) la cca 2-3 ohmi(chiar si 5 ohmi pt inceput) pt a micsora oarecum curentul generat dupa care poti sa o micsorezi progresiv pina ajungi la 1_2A prin final.TRANZISTORI TREBUIESC FIXATI PE RADIATOR CU UN CONTACT TERMIC FOARTE BUN preferabil fara izolatori electrici,radiatorul trebuie sa aiva suprafata mare sau sa fie ventilat fortat.Acest amplificator(cel de care te plingi) este in clasa A consuma aceasi putere in repaos ,putere maxima sau intermediara,caracteristica de putere consumata este lineara in toate regimurille !. Link spre comentariu
blue Postat Iulie 9, 2009 Partajează Postat Iulie 9, 2009 Separa partea cu lampa de partea cu tranzistori. Alimenteaza etajul final prin niste becuri de 220v/60W unul pe + unul pe - . NU e o schema care sa mearga bine din prima !!! Ba sant montaje care functioneaza din prima, trebuie doar sa stabilesti unde ai gresit ca sa nu se repete pe viitor !! Link spre comentariu
bolek Postat Iulie 9, 2009 Partajează Postat Iulie 9, 2009 Poate doar cu sursa cu limitare de curent...pentru probe...daca s-au ars instantaneu sigurantele de 3A, mi-e clar cam ce poate sursa aia, cu electrolitici mari , etc...siguranta se cam arde ultima...eu banui ca erau deschisi ambii tranzistori simultan din cauza biasului mare, sau e o greseala pe cablaj. Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 9, 2009 Partajează Postat Iulie 9, 2009 Separa partea cu lampa de partea cu tranzistori. Alimenteaza etajul final prin niste becuri de 220v/60W unul pe + unul pe - . NU e o schema care sa mearga bine din prima !!! Ba sant montaje care functioneaza din prima, trebuie doar sa stabilesti unde ai gresit ca sa nu se repete pe viitor !! Montajele si proiectele care merg din prima sunt facute de profesionisti, in adevaratul sens al cuvintului. La nivel de amator lucrurile se vad altfel.Protectiile propuse mai sus sunt de bun augur. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 10, 2009 Partajează Postat Iulie 10, 2009 Conform legilor lui Murfy,orice montaj care merge din prima,e gresit sau altfel spus,contine macar o greseala Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 10, 2009 Partajează Postat Iulie 10, 2009 Nu. Orice montaj care merge din prima, are un numar par de greseli care se compenseaza. Link spre comentariu
fcon Postat Iulie 10, 2009 Partajează Postat Iulie 10, 2009 ... asta, daca luam neaparat in considerare pe Murphy, insa altfel, daca facem montajul si merge din prima, cred ca suntem pur si simplu multumiti. Link spre comentariu
THOMAS Postat Iulie 10, 2009 Partajează Postat Iulie 10, 2009 Si am mai gasit o schema... tot ceva cu mos-fet, dar are nevoie de un transformator acolo... si nu stiu sa il calculez.... cate spire are primarul, cate secundarul, si pe ce miez.... Poate aveti voi vreo idee..... De schema asta ce parere aveti ca eu unul zic ca ar fi super mai ales ca este separat galvanic mosurile de lampa.Schema asta nu are nicio legatura cu schema pentru care a fost postat aici circuitul imprimat.Schema cu separare galvanica este o schema clasica cu transformator defazor al carui primar este atacat de un tub in clasa A si in final niste repetoare de curent cu MOS-uri.Transformatorul este extrem de simplu de realizat,are o sectiune mica,in schimb este aproape obligatoriu sa se foloseasca tole de ff buna calitate.Avand in vedere puterea la care lucreaza acest traf si rolul lui in schema,o sectiune de 3-4cmp este suficienta pentru atacul celor doua MOS-uri si pentru a permite trecerea unui semnal de audiofrecventa cuprins intre 15-100KHz fara probleme,insa amplasarea lui in practica trebuie sa fie extrem de bine aleasa(departe de trafo de alimentare si eventual complet ecranat magnetic). Schema pentru care a fost publicat CI-ul este cu totul altceva.Aste este un amplificator de tip Zen,supercalasa A cu generatoare de curent constant cu o injectie de curent extrem de mare 1,7-2,5A (!!!!!!).Asta presupune o sursa foarte "desteapta" si capabila:baterie virtuala sau condensatoare de filtaj cu capacitati ff mari si nu in ultimul rand radiatoare cu o suprafata foarte mare.Randamentul acestei clase de functionare este foarte mic.Puterea transformata in caldura depaseste cu mult puterea utila spre difuzor.Daca nu ma insel schema este publicata si pe Cozza Amplifiers,dar se pare ca nu prea a avut mare succes. In concluzie;pentru amatorii de hibrid cred ca schema cu traf defazor sau cea publicata de este preferabila celei in superclasa A. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 10, 2009 Partajează Postat Iulie 10, 2009 Apoi am lasat lampa sa se incalzeasca 2 minute, si am alimentat la + - 30V. La care s-au ars sigurantele pe intrare de vreo 3A si s-au mai ars si cei doi IRF9540.Mentionez ca am respectat indicatiile din imagine cu potentiometrele si cu pozitia lor, adica cea de aici: http://digilander.libero.it/essentialau ... _+sche.htmTotusi de ce s-au ars cei 2 finali?Ti s-au ars sigurantele instanteneu sau dupa ceva timp? Ce fel de sigurante sunt, rapide sau lente?Acum legat de acest amplif tu chiar ii dai 3A printr-un tranzistor din ala? Adica chiar disipi peste 100W pe el si te miri de ce bubuie? Pe trz astia nu ai voie sa disipi mai mult de 40W cu radiatoare lumesti, poti mai mult poate doar daca il racesti cu apa. Puterea data in datasheet e in cazul in care ai un radiator ideal! deci trebuie sa calculezi rez termica a radiatorului(vezi ca daca ai racire activa tre sa calculezi si asta, in general scade drastic rez termica a radiatoruli), dar mai trebuie sa iei in consideratie si rez termica intre radiator si capsula si desigur pe cea intre capsula si pastila de siliciu care e data in datasheet. Deci daca e sa facem un calcul asa, chiar cu un radiator cu 0 grade/W adica ideal, tot ai cam 0.4 grade/W intre el si capula si cam 1 grad/W intre capsula si siliciu deci in total cam 1.4 grade/W. La 100W disipati inseamna o crestere de temp peste ambinet cu 140 grade!!!! Chiar daca contactul ar fi perfect tot ai avea peste 100 grade crestere de temp peste ambinet!!! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum