validae Postat Februarie 28, 2014 Partajează Postat Februarie 28, 2014 Sa nu spalati niciodata un motor sau alt dispozitiv electric cu apa . Folositi whitespirit sau degresant, pensuland cu o pensula si uscati bine dupa spalare, daca se poate sufland cu aer comprimat in motor. Link spre comentariu
Vizitator FlorentinBota Postat Martie 1, 2014 Partajează Postat Martie 1, 2014 Sa nu spalati niciodata un motor sau alt dispozitiv electric cu apa . Folositi whitespirit sau degresant, pensuland cu o pensula si uscati bine dupa spalare, daca se poate sufland cu aer comprimat in motor.Am inteles, nu stiam de whitespirit, ma gandeam sa curat cu alcool izopropilic insa nu stiu daca curata tonerul cum trebuie. Ok, am curatat colectorul, merge cateva secunde ok, apoi insa se incalzeste si suna ciudat. De asemenea din cand in cand mai ies scantei pe iesire, nu imi pot da seama daca de la carbuni sau e toner ars.Ce am observat e ca tonerul s-a lipit de piesele calde si a format un fel de depunere ceramica care se duce numai mecanic.Carbunii erau blocati de toner, i-am curatat.Miroase urat de asemenea cand merge.As mai putea incerca ceva? Totusi, nu am cum sa desfac turbina si interiorul motorului? Link spre comentariu
validae Postat Martie 1, 2014 Partajează Postat Martie 1, 2014 Se poate desface capacul de peste turbina ciocanind usor de jur imprejur pana iese.Piulita se desface punand o cheie fixa si tinand cu o carpa de marginile turbinei se loveste cheia cu un ciocanel in sensul desfacerii.Se foloseste practic inertia rotorului fiindca e periculos sa blochezi turbina de aluminiu, se poate deteriora usor.Trebuie curatate si canalele dintre lamelele colectorului de toner, cu ajutorul unui ac sau surubelnita fina.Curatati si suprafata carbunilor ce vine in contact cu colectorul, poate e incarcata cu toner. Link spre comentariu
Vizitator tudorgabriell Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Buna ziua, Dupa 15 min de folosire si o pauza, la pornire motorul aspiratorului a inceput sa miroase si sa faca un zgomot neobisnuit - a fost nevoie sa il opresc imediat. (E adevarat ca ar fi trebuit sa golesc sacul ca era plin, deci cauza ar fi supra-incarcare) Va rog sa imi spuneti daca poate fi de la perii. Va atasez 2 poze cu ele. Multumesc! http://postimg.org/image/5z2vga29l/ http://postimg.org/image/ojpq0xymn/ Sper sa se vada! Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator tudorgabriell Postat Martie 27, 2015 Partajează Postat Martie 27, 2015 Buna seara, Raspunsul este DA! Era de la periile de carbon, cred ca s'a rupt o bucatica dintr-una. Am netezit bine cu smirghel suprafetele care vin in contact cu colectorul (le'am facut drepte, desi ele ar trebui sa fie curbate putin), am curatat bine cu smirghel si colectorul si MERGE! Multumesc pentru sfaturile din posturile de pe acest topic! Link spre comentariu
validae Postat Martie 27, 2015 Partajează Postat Martie 27, 2015 Ar fi trebuit să pui o poză și cu rotorul, mai ales colectorul. Dacă motorul merge acum, nu înseamnă că totul e chiar în regulă.S-ar putea ca pe colector să se fi format anumite porțiuni mai uzate, lucru care va duce la uzura rapidă a periilor de cărbune. Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Buna seara domnule Vali. Am si eu nevoie de sfatul dvs de expert, va rog, intr-o situatie care ma depaseste. Nu sunt depanator de aspiratoare ci sunt colectionar...Am reconditionat toate aspiratoarele vintage din colectia mea, dar iata ca am ajuns acum intr-o punct in care imi lipsesc clar cunostiintele. Am reconditionat un aspirator din 1964, de fabricatie sovietica pe 220V, un model foarte rar pe la noi. Rulmenti noi, carbuni noi, curatat, uns, etc. Cand l-am luat avea rotorul ars. Am cautat prin targuri, net, peste tot altul si nimic. L-am bobinat prin cineva in Ungaria. Lucrarea super-ok, echilibrat, colector nou sudat, izolat bine, asigurate fierele cu o rasina epoxidica din cate am inteles, pe scurt, lucrare profi. Insa, cred ca oamenii nu l-au facut dupa schema lui veche. Ajuns in tara am montat motorul, i-am facut proba. Nu face flama, nu se incinge, are polaritatea normala. Rotorul functioneaza ok. Problema e la stator. Bobinele se incalzesc in 30 de secunde foarte puternic, atat de puternic incat dupa vreun minut pana si rotorul, capacul si corpul turbinei s-au incins. Acum, nu stiu ce sa fac. Sa merg la un bobinator care sa masoare "noul" rotor si sa execute niste bobine statorice potrivite? Asta ar fi ok, macar sa fac o reconditionare chiar 100%. Fluxul de aer al aspiratorului e ok, deci si turatia, nu face flame, rotorul nu se incalzeste peste parametrii normali. Spuneti-mi, va rog, ce credeti ca este de facut?! Trebuie sa actionez repede ca sa pot testa aspiratorul in perioada de garantie a rotorului. Plus ca mai am inca unul, un Hoover Harlequin, pe care trebuie sa il trimit la bobinat(astuia chiar nu ii gasesc rotor) si nu stiu ce sa fac. Va multumes anticipat Cu stima, Adrian Cristea Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 E posibil ca bobinatorul să-l fi bobinat cu decalaj față de lamela de început a colectorului și acum motorul merge cu turație mărită.Asta e o posibilă cauză, nu pot ști ce au făcut ungurii acolo... Dacă puneți o poză-două cu motorul, poate găsim o soluție.Ideal ar fi ca portperiile să se poată roti cu suport cu tot măcar câteva grade pentru ajustarea ,,axei neutre,, respectiv a turației. Dacă nu....un variator de tensiune înseriat cu motorul ar fi o altă soluție.Să înțeleg că nu ați trimis motorul întreg la bobinat, ci doar rotorul ? Era bine să fi trimis motorul complet...deși un bobinator nu are nevoie neapărat de tot motorul ca să-și facă treaba bine... Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Va multumesc din suflet pentru raspuns. Acum ma duc sa ii fac poze. Suportul motorului se poate roti, adica partea de sus cu portperii(nici nu stiam ca de acolo se regleaza turatia...)Ce am observat la el, nefiind expert in bobinaj, este ca noul colector are placute mai groase si mai putine la numar fata de cel original. Si sarma de bobinaj pare sa fie mai groasa. Cea veche era invelita in matase sau bumbac, nu stiu sigur, asta este mai groasa un pic. Va multumesc din nou, stiu ca e greu sa "tratezi" cu nebuni ca mine Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Nu-i nicio problemă.... ajut cu plăcere pe oricine....Ar fi bine dacă ați putea măsura curentul consumat de motor, apoi rotind câte puțin într-o parte sau alta suportul portperiilor, să urmăriți scăderea curentului.Asta fiindcă estimarea turației e mai greu de făcut, aceste motoare (excitație serie) se supraturează puternic în gol oricum. În sarcină turația lor mai scade... Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Asta e motorul. Sa rotesc doar de suportii din bachelita sau de intreg intreg subansamblu de aluminiu, de sus pe care sunt suportii? Nu stiu cum se face asta cu rotirea, e prima oara cand aud ca se poate. Chiar sunt foarte curios cum se face. Multumesc din suflet pentru pont. Link spre comentariu
validae Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Dacă se poate roti puțin suportul de aluminiu cu portperii cu tot față de polii statorului ar fi bine. Portperiile trebuie să fie poziționate în suportul de aluminiu astfel ca periile de cărbune să fie aliniate perfect cu lamela de colector pe care calcă.În mod ideal periile de cărbune trebuie să se afle aproximativ la mijlocul spațiului dintre cei doi poli statorici.Vedeți dacă este așa și eventual corectați poziția suportului portperii... Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Mai 1, 2015 Partajează Postat Mai 1, 2015 Da. M-ati lasat fara cuvinte. Chiar nu stiam ca se poate regla turatia motorului asa. Multumesc din inima. Am sa incerc si revin maine cu rezultatul. Aspiratorul in sine e superb si chiar merita sa fie repus in functiune. Este un "Uraletz", primul model, copiat dupa americanul Lewyt-model 40, cu o vopsea aurie cu fulgi argintii. Nu stiu cum au realizat vopseaua aia, dar e uimitor efectul in lumina. Mii de multumiri, sa auzim numai de bine si noapte buna. Link spre comentariu
Vizitator Adrian Cristea_200923 Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 Am urmat sfatul domnului Vali si...totul functioneaza super-ok. Multumesc mult, raman foarte indatorat. Am rotit de suport, s-a reglat turatia, acum nu se mai incalzeste decat normal. Am reusit si sa ii fac un test complet montat in sufragerie, trage impecabil pentru un aspirator de 50 de ani. Singurul lucru nelalocul lui este mirosul, destul de puternic, emanat de lacul folosit la bobinaj. Cred ca vor trebui cativa ani ca sa nu mai miroasa, pana se arde complet lacul. Au facut treaba buna ungurii, l-am demontat dupa test si totul era la locul lui. Nu stiu daca va tine la fel de mult cat a tinut bobinajul original, dar la cat sunt ele de folosite, adica de 2-3 ori odata la 1-2 ani... Dar, raman dator domnului Vali, chiar mi-a dat niste sfaturi super utile si extrem de bine documentate, multumesc mult. Link spre comentariu
validae Postat Mai 2, 2015 Partajează Postat Mai 2, 2015 Cu plăcere, oricând.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum