Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bobinaj motor asincron monofazat


aeromania

Postări Recomandate

Salutari. Despre pornire, calculul condensatorilor etc s-a mai scris pe forum, am cautat si am gasit. Problema mea este ca nu stiu cum se leaga bobinele statorului (4 la numar pentru infasurarea de functionare , cea de pornire nu o iau in calcul ca aceea am treaba doar la pornire ... ) . Deci am un motor bobinat pentru monofazic cu 4 infasurari pe stator, cu bobinajul intact si nu vrea sa porneasca ( se invarte ff incet, cu condensator cu bobina de pornire cu toate variantele). M-am gandit ca fiind rebobinat ca cel care l-a facut nu a facut legaturile bine la cele 4 infasurari dupa stator. Daca are cineva cunostiinta de cum se leaga cele 4 bobine si poate sa imi dea cateva indicatii ar fi ceva. Multumesc.L.E. In motor bobinele le-am gasit legate in felul urmator:Tinand cont ca bobinele au acelas sens de bobinaj ,iar inceputul il iau in considerare ca fiind conductorul ce formeaza bobina cu diametrul mare iar sfarsitul pe cel ce formeaza bobina cu diametrul mic , bobinele sunt legate in serie, unghiul intre bobine alaturate 90 grade:-inceputul primei un conductor de alimentare-sfarsitul primei la sfarsitul celei dea doua-inceputul celei dea doua la inceputul celei dea treia-sfarsitul celei dea treia la sfarsitul celei dea patra-inceputul celei dea patra cel de-al doilea conductor de alimentare.Sper sa intelegeti modul meu de exprimare dar la ora aceasta m-a batut destul soarele langa motor ....

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • aeromania

    2

  • sho_gun

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Salutari. Despre pornire, calculul condensatorilor etc s-a mai scris pe forum, am cautat si am gasit. Problema mea este ca nu stiu cum se leaga bobinele statorului (4 la numar pentru infasurarea de functionare , cea de pornire nu o iau in calcul ca aceea am treaba doar la pornire ... ) . Deci am un motor bobinat pentru monofazic cu 4 infasurari pe stator, cu bobinajul intact si nu vrea sa porneasca ( se invarte ff incet, cu condensator cu bobina de pornire cu toate variantele). M-am gandit ca fiind rebobinat ca cel care l-a facut nu a facut legaturile bine la cele 4 infasurari dupa stator. Daca are cineva cunostiinta de cum se leaga cele 4 bobine si poate sa imi dea cateva indicatii ar fi ceva. Multumesc.L.E. In motor bobinele le-am gasit legate in felul urmator:Tinand cont ca bobinele au acelas sens de bobinaj ,iar inceputul il iau in considerare ca fiind conductorul ce formeaza bobina cu diametrul mare iar sfarsitul pe cel ce formeaza bobina cu diametrul mic , bobinele sunt legate in serie, unghiul intre bobine alaturate 90 grade:-inceputul primei un conductor de alimentare-sfarsitul primei la sfarsitul celei dea doua-inceputul celei dea doua la inceputul celei dea treia-sfarsitul celei dea treia la sfarsitul celei dea patra-inceputul celei dea patra cel de-al doilea conductor de alimentare.Sper sa intelegeti modul meu de exprimare dar la ora aceasta m-a batut destul soarele langa motor ....

Pai multe variante de incercat nu cred ca ai , totusi cea mai probabila ar fi sa legi inceput cu sfarsit ( nu inceput cu inceput si sfarsit cu sfarsit cum zici ca este acum ) . NU bag mana in foc dar asa mi se pare mai logic sa fie .
Link spre comentariu

Ok, multumesc, poate cineva este sigur de cum se leaga, oricum ma gandesc sa scot capetele afara, nu de alta dar de cate ori am depresat rulmentul carcasei o sa prinda joc . Multumesc.L.E. Se pare ca infasurarile sunt legate bine, am gasit pe net cate ceva, dar misterul ramane. Am incercat pornirea cu condensatoare pe infasurarea de pornire de la 10uF pama la 120uF. Am incercat si fara , am incercat si cu bobina, nu vea sa porneasca... :smt010L.L.E. Antrenat de un alt motor pentru a porni ,functioneaza la parametrii normali. Se pare ca cine a bobinat motorul nu a calculat bine infasurarea de pornire.LLL.E. Daca are cineva cunostinte despre vreun manual, carte , etc legat de constructia (bobinajul, calculul nr de spire pt infasurari, etc) motoarelor trifazice, monofazice si transformarea monofazica din trifazica, il rog sa imi dea detalii despre acea carte sau in cazul in care este dispus sa cumpar copia xerox a acelei (lor) carti. Multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări