Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Unghiul DWELL


criss

Postări Recomandate

Buna ziua domnilor!Am o intrebare referitoare la unghiul DWELL(unghiul de 'actionare' a senzorului), de cat trebuie sa fie...cel 'ideal'!Diametrul Camei este de 62mm(circumferinta de194.7) iar centrul magnetului(circumferinta lam masurat din centru unde va fi pozitionat magnetul) de 46mm(circumferinta de 144.5).Eu am utilizat 1/8 din circumferinta camei, si mia dat 18mm lungime iar latimea cat ii magnetul original 12mm.Am pus poze si un desen, linia intrerupata reprezninta centrul magnetului iar liniile rosi marginea magnetului.[attachment=0]cama.jpg[/attachment][attachment=3]HPIM6514.JPG[/attachment][attachment=2]HPIM6517.JPG[/attachment][attachment=1]HPIM6521.JPG[/attachment]

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    6

  • yo9hrb

    3

  • Abram Burel

    2

  • Felis

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator sorin6

La motoarele cu aprindere tranzistorizata (mai ales la cele cu senzor Hall...) unghiul Dwell nu mai are nici o importanta.A nu se confunda cu avansul la aprindere... :weedman: (acesta este data in cartea tehnica, si are valori de ordinul de marime de 10 grade)Unghiul, sau mai bine zis, "procentul" Dw. este raportul intre unghiurile in care platinele stau deschise si inchise in cazul unei aprinderi "clasice" cu ruptor si este important pentru a permite bobinei de inductie "sa se incarce"... La sistemele "ajutate" de tranzistori (dar mereu cu ruptor) acest unghi este putin important, iar la cele cu senzor nesemnificativ...In cazul "clasic" unghiul este de ordinul de marime a 90 grade, dar valoarea exacta e data, si aici, de catre constructor...

Link spre comentariu

Este vorba de un motor in 2t de pe o motociclete ETZ250 si aprinderea tranzistoriala(555 si un final de putere)+senzor HALL(TLE4905).Avansul il am la 2,5mm fata de PMS, dar nu aceasta am intrebat!(mai demult si eu confundam unghiul DWELL cu avansul).In testele mele la turatie joasa(am atasat magnetul la un motor electric) si un magnet de dimensiuni foarte mici facea fata cu brio+aveam scantee mult mai buna fata de cea clasica cu platina.Magnetul lam extras dintrun HDD busit, este destul de puternic si dinstanta dintre senzorul HALL si magnet va fi de 0.2-0.4max. mm.

Link spre comentariu

Valoarea depinde ce caracteristicile instalatiei de aprindere (mai ales bobina, dar nu numai) si de tipul motorului. In cazul tau, bauniesc ca e vorba de un cilindru in 2 timpi si asta, daca nu ma insel, inseamna o scanteie pe rotatie. Cat din cele 360 de grade le folosesti ca sa incarci bobina, e greu de spus. Daca poti sa testezi, incepe cu o valoare mai mica (30 de grade) si mareste usurel. Daca motorul merge mai bine, poti sa mai maresti. Limitarea e data de incalzirea bobinei (si nici motorul nu e prea vesel). Retine insa ca, efectele neplacute sunt la turatii mari nu la ralanti (e mai mic timpul cat se incarca bobina). Deci va trebui sa faci reglajul, si sa turezi.

Link spre comentariu

motorul nui de turatie mare 6000rpm dar la turati de peste 3000rpm il folosesc.Este monocilindru.acuma eu am pus un magnet de 18mm lungime(la taiere magnetul sa rupt un pic mai incolo a devenit mai mare), are mai mult de 45grade...acuma sa vad cum va merge. Trebuie sa astept 24h pana se usuca bine lipiciul si dupa aceea pot sal pun la test.Bobina este de pe un Opel Astra F 1,6 injectie(de dacie am avut dar ocupa mult loc si nu dadea scantee calumea).

Link spre comentariu

Un motor 4c/4t merge de obicei cu 30-40 grade.Eu zic sa ii pui unghiul cel mai mare la care bobina nu se incalzeste, dar nici sa nu exagerezi. Si o scanteie prea mare e paguboasa: sa nu dai foc la casa :)

Link spre comentariu

azi lam scos la teste si mia mers, numai prin preajma am fost ca imi este expirat ITPul, mainel fac si am sa ma duc pe un drum mai lung sa vad cum se comporta.Nu stiu ce a influentat mersul perfect dar am adus modificari fata de versiunea anterioara.- cama mai mare si modificarea pozitiei- senzorul hall lam pus culcat fata de pozitia verticala in care a fost.- distanta dintre magnet si senzor lam redus la 1.2mm fata de 5mm.- magnetul utilizat este de la un HDD fata de magnetul vechi care era de la un cdrom.- surubul de fixare a camei confectionat din cupru- suruburile de fixare a PCBul senzorului de suportul 'platina' prin 2 nituri de aluminiu fata de vechiul care era prins de 2 suruburi!- carburator mikuni de pe o japonezaProbleme am cu condensatori de 4.7nf de la senzorul hall, nu am gasit un format smd(dupa ce mau purtat 1 sampamana....si pana la urma nu au putut aduce SMDuri!) si cele normale cam greu se poate prinde+ca am sanse mari sa se dezlipeasca sau ca cama sa le rupa.Acuma am sa vad de unde fac rost de smduri, ca sa nu plec in polonia fara sa rezolv problema.Multumesc pt ajutor!

Link spre comentariu

Sfat prietenesc: e bine sa ai la tine si un platou conventional, functional. La motociclete... poate le impingi mai usor. Eu am avut un Wartburg la care-i facusem o chestie de genul asta. Avea o tona... greu de impins, noroc ca mai ramaneam cu 2 cilindri functionali.

Link spre comentariu

am folosit platoul de la platina(putin modificat) dar puteam sa folosesc doar un cablaj pe post de platou, acuma am platoul si cablajul una peste alta, foarte usor se regleaza.Am pus platoul la mijloc si cu comparatorul am reglat cam unde trebuie sa dea scantee, dupa aceea am pozitionat magnetul si testat(asa in aer..nelipit) duca ce am gasit pozitia 'ideala' pt magnet am insemnat si am dat jos cama pe care am lipit magnetul.iar la punere nici nu a trebuit sa reglez platoul ca la fix lam nimerit.dar oricum are pozibilitate de reglaj in ambele parti.

Link spre comentariu

Problema nu se pune la reglaje. Beleaua este cand se beleste ceva. De regula, cu cat ai mai multe componente, probabilitatea de defectare este mai mare. Initial: platina, condensator, bobina (asta daca nu aveai magnetou). Deci 3 piese, 3 surse de pana. Acum: magnet, senzor si inca vreo 15...20 de piese care alcatuiesc aprinderea. Si bobina. Deci 18....23 de surse de pana.

Link spre comentariu

Bun ai dreptate!numi permit sa achizitonez senzorul hall industrial(ce folosesc la masini), fixarea magnetului intradevar ar pune probleme!am lipit cu poxipol si nu prea am incredere in fixarea lui, desi multi au facut acest lucru si de ani de zile merge asa.Dar daca trece testul de cateva mii de km eu zic cai ok+aprinderea clasica are mult mai mare probabilitate de a se strica/deregla, la aprinderea pe senzori nu are ce sa se deregleze ci sa se duca.Eu am sperante ca imi va tine!dar timpul va decide!Sbalilizatorul daca se strapunge, filtrajul(este compus:Inainte de stab: C1-4700uf, C2-100nf...dupa stabilizator: C3-100nf, C4-470uf) inca ramane in picioare iar senzorul hall si icul 555 pot functiona la 14.4V(cat am incarcare) deci merg in continoare, iar daca cade in scurt(daca imi amintesc bine o siguranta de 500ma folosesc) elimin stabilizatorul si merge mai departe.Senzorul hall rezista la variatii mari de temperatura atata - cat si +.Partea de comanda finala a fost modificat de mine si este in teste(desi nu se incalzea tranzistorul si stabilizatorul am pus radiatoare+am ecranat tot modulul+bobina este ecranat!).

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Baieti vedeti ca gasiti senzor hall pentru Lada 1500 destul de ieftin e practic acelasi senzor care se afla si la opel numai ca este fara platoul cu,care vine la opel.Singura piesa care trebuie confectionata e bucata de tabla cu 1 fanta in ea

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări