Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Montaj Romanesc L/h consum?


Vizitator metals_hd

Postări Recomandate

Vizitator metals_hd

Buna ziua am si eun un mic montaj made in romania cred, care cica ar indica consumul de combustibil la suta de km si are o scala de la 4 pana la 11,2 litri cu leduri.Circuitul este A277D si scrie Ro pe el, are idee cineva pe ce tipuri de moatare se poatre monta?datasheet pentru ic nam gasit si cred ca montajul este facut 100% de o firma ceva romaneasca dupa contructieOrice idee de conectare schema este binevenitaMultumesc :weedman:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo9hrb

    5

  • nelu F

    1

  • Abram Burel

    1

  • criss

    1

Top autori în acest subiect

Probabil ca este inspirat dupa indicatorul de consum instantaneu de la Trabant. Iti mai trebuie traductorul de debit (este o turbina care are un led si o fotodioda, "produce" niste impulsuri). Pe de alta parte, vad ca este gradata si in l/100km, deci probabil ca ia semnal si de la vitezometru.

Link spre comentariu

Ia un rahat (pardon de expresie). Cine stie de rahatis de chestie este. Daca se imaprte fiecare valoare corespondenta de pe scala se obtine un cvasi-constant 1,24-1,25, ceea ce evident e foooarte stiintific, stoechiometric as zice :DAr putea lua bine-mersi semnal si de la un senzor MAP (Manifold Absolute Presure), adica o tensiune continua, proportionala in buna masura cu consumul la motoarele pe injectie si sa o afiseze cu amaratul ala de VU-metru. Altfel, pot folosi o intrare asemanatoare cu a unui turometru si sa masoare debitul pe tur. Nu stiu cum e la Trabant, dar am cateva cunostinte care-mi indica, ca ar fi si un retur, in general, pe circuitul de benzina la motoarele cu carburator.Eu zic ca daca-i razi scala si il "calibrezi", mai bine masori tensiunea pe baterie cu el :)

Link spre comentariu

Eu mi-am dat cu parerea despre cum ar trebui sa fie. Nu e imposibil, acum multi ani (vreo 10) am facut, impreuna cu un coleg, o chestie de genul asta. Lua semnal de la o turbina de trabi si de la o chestie provenita de la un taxi, montata pe cablul de vitezometru. Etalonat in baie, cu sticla de 1L. Nu indica el prea precis consumul, dar oricum era ceva destul de proportional.La trabant nu are retur (deh, alimentare prin cadere). Turbina aia da niste impulsuri - nu mai stiu cate la o rotatie. La trabant nu este marcat nici un consum, este doar un sir de leduri care se aprind mai mult sau mai putin. Daca-s prea multe aprinse, ori ridici piciorul de pe acceleratie, ori un cilindru nu mai mere :yawinkle: . La masinile care au returul din pompa de benzina (gen dacia pe carburatie), montezi panarama pe furtunul dintre pompa si carburator. La masinile la care returul pleaca din carburator (gen Mitsubishi Colt cu carb. Mikuni in 2 trepte, parca si la Oltcit e la fel), iti pui imaginatia la contributie. Teoretic ar trebui 2 turbine, una masoara ce trece pe tur, alta scade ce trece pe retur. Complicat.

Link spre comentariu

Sigur era cu turbina pe furtun?Mie mi-a explicat un coleg care lucra la un garaj ca nu se pune turbina pentru ca debitul este prea mic ca sa poata fi masurat si ca indicatoarele de consum se fac de fapt analizand gazele evacuate cu o sonda a carei rezistenta variaza in functie de consumul instantaneu al masinii.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator Gerad

presupun ca acea "turbina" se monteaza la admisie ... nu ?! cantitatea de aer este proportionala cu , combustibilul ( oricare ar fi el .. gpl, benzina ... etc ) astfel cu asanumita calibrare poti afla cat consuma masinuta ! salve si numai bine

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări