Blind Postat August 7, 2008 Partajează Postat August 7, 2008 (editat) Sunt pus pe fapte mari, dat fiind faptul c-am cam ramas fara frane. Am achizitionat deja placutele, sabotii si lichidul conform specificatiilor.Lichidul il voi schimba complet, deoarece de 11 ani este acelasi.Intrebarea pe care o pun este cum schimb lichidul de frana din instalatie? Pana acum am aflat mai multe metode, printre care:- golirea rezervorului apoi desfacerea aerisitoarelor, spalarea cu alcool (de care mama dreq si de unde se gaseste?) apoi reumplerea instalatiei si aerisirea ei- golirea rezervorului, desfacerea pe rand a cate unui aerisitor, adaugarea de lichid nou in rezervor apoi dat la pedala de te iau dracii pana cand lichidul nou incepe sa iasa prin aerisitor- mers la service si folosit o instalatie care-ti baga lichid pe o parte si il scoate pe cel vechiPentru o golire mai eficienta, ar fi bun un furtunas pe care sa il pui pe aerisitor, ca sa nu scuipe lichid pretutindeni pe masina si pe tine; are cineva idee unde gasesc un astfel de furtunas si...ce diametru are?Pentru ca dupa inlocuirea placutelor sa nu ai parte de scartaituri, trancanituri, etc etc se recomanda aplicarea unui ulei (sau ceva de genul) pe spatele placutei (nu pe partea care intra in contact cu discul, ci pe cea care intra in contact cu etrierul). Aceste manifestari le cunosc, la roata dreapta-fata zici ca am o masa vibranta pentru beton cand franez o idee mai apasat (si nu, nu este de la abs!)*Dupa interventii asupra discurilor/placutelor se va face o curatare cu un spray special pentru asa ceva, se gaseste la orice magazin de piese auto.Linkuri utile celor ce nu au facut asta niciodata insa vor fi nevoiti sa faca asta: Sumar al intrebarilor+completari:- unde gasesc cheie dinamometrica 0-100Nm ?- unde gasesc alcool pentru curatarea instalatiei de franare? (neincercat la piese auto inca, maine)- unde gasesc ulei/vaselina/... pentru aplicarea pe spatele placutelor? (neincercat la piese auto inca, maine)- unde gasesc tub/furtunas d-ala nenorocit care sa se potriveasca pe ventilul de aerisire al franelor? (neincercat la piese auto inca, maine)La franele de pe spate, cu taburi...cum pisici se umbla? Ceva recomandari? Editat Ianuarie 15, 2015 de bibanu47 Editat titlu Link spre comentariu
ddeliciu Postat August 7, 2008 Partajează Postat August 7, 2008 Ce masina ai ? asta ai uitat sa specifici, unele metode difera de la masina la masina !Incearca la piese auto, acolo trebuia sa te duci de la inceput, pana sa intrebi aici, dar ptobabil e departe !La franele din spate ai tambur, sabotii aia se fixeaza prin nituri, asta daca ai dacie !Bafta ! Link spre comentariu
Blind Postat August 8, 2008 Autor Partajează Postat August 8, 2008 N-am dacie, am un nissan almera din '97. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat August 8, 2008 Partajează Postat August 8, 2008 Sumar al intrebarilor+completari: - unde gasesc cheie dinamometrica 0-100Nm ? Nu ai nevoie - unde gasesc alcool pentru curatarea instalatiei de franare? (neincercat la piese auto inca, maine) Nici de asta, pui lichid DOT4 si "pompezi" pana iese curat si un pic dupa aia... Nu pune DOT5, e mai sensibil la umiditatea ambianta (deci se "uzeaza" mai repede) si poate sa inmoaie cauciucurile/garniturile din pompa de frana si etrieri la masini mai "vechi" Se va irosi ceva lichid, dar nu e prea scump, la limita la fel de scump ca si alcoolul ala "special" care de altfel nu stii ce iti face in interiorul instalatiei si ce iti "roade" pe acolo... - unde gasesc ulei/vaselina/... pentru aplicarea pe spatele placutelor? (neincercat la piese auto inca, maine) Nici asta nu trebuie, oricul, dupa 3 zile nu mai il ai, se ocupa apa din balti, daca tii neaparat, pui ORICE vazelina... - unde gasesc tub/furtunas d-ala nenorocit care sa se potriveasca pe ventilul de aerisire al franelor? (neincercat la piese auto inca, maine) Nu ai nevoie, cum faci operatia din an in pasti, lasi lichidul sa curga pe jos, nu e perfect ecologic, dar ce conteaza... Proiectantul a fost probabil destul de destept ca sa orienteze gaura in jos... :smt005 PS: "sprayul special" se poate inlocui cu apa calda, la limita suportabilului cand bagi mana, detergent plus eventual o perie si un burete... :smt003 PS2: pentru dat la pedala, e bine sa fiti doi, cea de-a doua persoana putand sa fie si un copil de la circa 12 ani in sus (ca sa dea din pedala de frana la comanda)... PS3: prevede un garaj (curte) si butuci, unde poti sa lasi masina in siguranta poate ca discurile si tamburii trebuie rectificati. Exista o limita de uzura pana la care aceasta operatie e posibila, dupa care piesele se schimba... Link spre comentariu
ratza Postat August 8, 2008 Partajează Postat August 8, 2008 Faci a?a:- desfaci conductele de frîn? de la etriere ?i dai la pedal? pîn? nu mai iese lichid.- desfaci conductele de frîn? de la pomp? ?i sufli aer comprimat pe ele. Merge ?i cu pompa de ro?i, da' faci scurt? la mîn?. Cînd nu mai iese lichid pui conductele înapoi ?i la pomp? ?i la ro?i. Le strîngi numai cît s? etan?eze, eu le strîng cu mîna cît merge ?i cu cheia înc? un sfert de tur?.Torni lichid în vas, a?tep?i pîn? nu mai scade nivelul, î?i iei un prieten de cap ?i îl pui s? bage la pedal?. Alegi o roat?, desfaci aerisitorul ?i-i spui prietenului s? apese pe frîn? ?i s? men?in?. Cît timp e frîna ap?sat? desfaci aerisitorul ?i îl ?ii a?a pîn? se opre?te din fîsîit. În momentul în care vine lichid îl strîngi ?i te mu?i la alt? roat? pîn? le rezolvi pe toate. Din cînd în cînd mai d? un ochi pe la lichidul din vas, ca s? nu tragi aer pe la pomp?.Dup? ce termini cu opera?ia asta te apuci de aerisit. Iar alegi o roat? ?i îl pui pe prieten s? dea la pedal? pîn? simte c? începe s? se înt?reasc?. Cînd se înt?re?te suficient de mult cît s? nu fie la podea, îi spui s? ?in? ap?sat pîn? cînd îi zici s?-i dea drumul ?i desfaci aerisitorul. Pedala se duce la fund, strîngi aerisitorul ?i îi spui s? dea la pedal? din nou. Repe?i opera?ia asta pîn? cînd nu mai ies bule de aer. Faci la fel la toate ro?ile ?i la pomp?.Tocmai te-ai ales cu ni?te frîne beton. Eu a?a mi le-am f?cut la BMW ?i au r?mas masc? ?ia la ITP cînd au v?zut ce frîne poate s? aibe o ma?in? din '78. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 8, 2008 Partajează Postat August 8, 2008 Furtunas transparent gasesti la magazinele cu acvarii, pentru instalatia de aer. Se vinde la metru si e foarte ieftin. Link spre comentariu
cosmin_h Postat August 9, 2008 Partajează Postat August 9, 2008 Furtunas trebuie sa gasesti si la magazinele de piese auto Link spre comentariu
bogdan69 Postat August 18, 2008 Partajează Postat August 18, 2008 Furtunas e bine sa folosesti cand faci aerisirea. Si furtunasul se scufunda intr-un borcan cu lichid de frana( poate sa fie si recuperat din cel vechi). Chestia asta se face ca sa nu traga aer fals in momentul cand pedala tinuta apasat ajunge la podea si scade presiunea in instalatie. Daca nu satrangi imediat e posibil sa traga aer fals si muncesti de 2 ori mai mult. Vaselina si alte povesti nu-ti trebuie. Nici nu inteleg cum nu ar scartai placutele daca le dai pe spate cu vaselina. ce are s... cu prefectura. Scartaitul vine de la frecarea placutei cu discul de frana. Poate e vorbe de curatarea etrierului ca sa lucreze usor si dupa scaderea presiunii sa se poata departa placutele. Decat cheie dinamometrica mai bine cauta o presa de readus pistonul etrierului in pozitie"0". Pistonul e iesit mult in afara din cauza placutelor uzate, mult subtiate. Cele noi au multa "carne" si nu o sa incapa intre piston si disc. Daca masina are 11 ani nu vei reusi sa bagi pistonul ala cu mana sau cu o surubelnita si o sa plangi pe langa ea. Frana cu tambur necesita ceva experienta deoarece are si un sistem cu clichet de apropiere a sabotilor de tambur. In general se autoregleaza prin pompe multe in pedala,dar dupa 11 ani e posibil sa aiba probleme si sa trebuiasca reconditionat sistemul. Multi il dau deoparte si nu au frana eficienta pe puntea respectiva( de aia multe dacii se apleaca mult de bot cand franeaza, mai e si alta cauza la dacie dar nu intra in discutie aici-limitatorul de franare in funtie de incarcarea automobilului). In afara de astea trebuie sa te astepti sa te murdaresti ingrozitor. Cam ca "Una bucata bunic gasit in mina de carbune" Link spre comentariu
Blind Postat August 18, 2008 Autor Partajează Postat August 18, 2008 Scuze pentru lipsa de info in ultima vreme.Spre surprinderea mea, placutele nu erau decat ff putin uzate. Pistonul de la etrier il puteti impinge la loc si fara presa, folositi o banala clema in forma de G (cautati pe google G clamp, la imagini); e extraordinar de simplu cu asa ceva.Problemele cu franele pot spune ca le-am rezolvat schimband complet lichidul de frana. Cel vechi avea consistenta apei cu cateva picaturi de ulei :smt001 Dupa ce am golit toata instalatia, am pus lichidul nou in borcan si m-am apucat de aerisit.Pentru cei ce au ABS la masini, aerisirea se face in diagonala (St Fata - Dr Spate; St Spate - Dr Fata) altfel va va fi greu sa faceti aerisirea mai rapid. Prima roata da mereu batai de cap, dai la pedala de te iau dracusorii si tot nu reusesti sa scoti lichid. De la celelalte incepe "supa" sa iasa.Dupa ce scoateti lichidul vechi si il inlocuiti cu altul nou, trebuie sa faceti cel putin doua aerisiri! (as fi facut-o si pe a 3-a, insa era deja 9 seara si nu mai vedeam absolut nimic in spatele blocului, iar cum orice chestie provizorie este definitiva...).Nu am ce reprosa franelor acum, ma pot opri fara palpitatii. Link spre comentariu
bogdan69 Postat August 20, 2008 Partajează Postat August 20, 2008 Si......cheia dinamometrica? Link spre comentariu
Blind Postat August 20, 2008 Autor Partajează Postat August 20, 2008 Si......cheia dinamometrica?Am abandonat ideea, deoarece n-am reusit sa gasesc nicaieri, fgm. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum