niculae Postat Ianuarie 27, 2010 Partajează Postat Ianuarie 27, 2010 Doua scheme,una cu tiraj natural si una cu tiraj fortat.O sa mai revin cu precizari in masura timpului disponibil.Overheat thermostat=STB,Chimney thermostat=termostat de fum(este montat in lateral pe hota de gaze arse) si intra in functiune atunci cand cosul este infundat si gazele nu se evacueaza corect.La tirajul fortat(turbo)functia de sesizare a lipsei de evacuare gaze arse este preluata de presostatul de aer.Multumesc frumos pt ajutorul acordat si astept cu nerabdare in limita timpului tau disponibil sa aflu cat mai multe legat de aceasta instalatie!Si totusi revin cu intrebarea: Crezi ca daca as pune serpentina exact pe peretele de sus al semineului ar fi ok?( distanta fata de flacara ar fi 50cm ) Insist pt ca as vrea sa montez serpentina maine dim pt ca am demontat toata haraboaia de semineu in mijlocul camerei :)Stima si respect. Link spre comentariu
Vizitator AdRlaNi Postat Ianuarie 27, 2010 Partajează Postat Ianuarie 27, 2010 M-am tot gandit azi si dupa parerea colegului de sus am proiectat un fel de cazan...si vrea sa imi ziceti si voi daca ar fi destul de bun fata de unul normal sau o serpentina... Link spre comentariu
Vizitator randomar Postat Ianuarie 27, 2010 Partajează Postat Ianuarie 27, 2010 inaltimea prea mare a cazanului nu permite introducerea lui in focarmaxim 60 cm inaltime sau chiar 50 cm partea superioara poti sa o opturezi doar cu o flansa prin care sa lasi gauri e cam greu de sudat ce vreti dv, trebuie ceva mai simpluimi place oricum, unde sunt specialistii de pe forum?nu vor sa ne corecteze visurile noastre de ecologisti ce vrem sa incalzim un bloc cu un singur foc micut si ala ? :smt103: :smt103: :smt103: :smt103: :smt103: Link spre comentariu
iuly Postat Februarie 11, 2010 Partajează Postat Februarie 11, 2010 Carton mai gros din coperti de dosare(sau sunt de cumparat )si canepa.Am mai pus niste detalii cu corpul superior.Imbinarile la cot si teu sunt facute tot cu niple de calorifer stanga/dreapta si etansate cu canepa(calti).Toate circuitele sunt de 1/1/4(un tol si un sfert).poti sa ne spui cum ai facut racordul intre calorifere,poti sa ne pui si poze Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 11, 2010 Partajează Postat Februarie 11, 2010 @AdRlaNi Modelul este de fapt o copie a boylerelor de apa calda pe lemne ce se gaseau acum 20+ani pe la ferometal,sau mai stiu eu ce magazine de uz gospodaresc.Nu va avea randament prea mare pt. ca flacara va trece foarte rapid prin canalele alea de gaze.Daca vrei randament mareste suprafata de contact a apei cu flacara facand niste sicane simple din tabla 4-5mm (un fe de S)iar cantitatea de apa cat mai mica posibil.Bineinteles ca nu este la fel de simplu sa construiesti sicane duble prin interiorul carora sa circule apa. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 11, 2010 Partajează Postat Februarie 11, 2010 Carton mai gros din coperti de dosare(sau sunt de cumparat )si canepa.Am mai pus niste detalii cu corpul superior.Imbinarile la cot si teu sunt facute tot cu niple de calorifer stanga/dreapta si etansate cu canepa(calti).Toate circuitele sunt de 1/1/4(un tol si un sfert).poti sa ne spui cum ai facut racordul intre calorifere,poti sa ne pui si pozeOr fost si poze dar le-am sters ca nu mai incapeau altele. Link spre comentariu
Vizitator project80 Postat Februarie 13, 2010 Partajează Postat Februarie 13, 2010 M-am tot gandit azi si dupa parerea colegului de sus am proiectat un fel de cazan...si vrea sa imi ziceti si voi daca ar fi destul de bun fata de unul normal sau o serpentina... Eu am asa ceva dar fara apa , e pe aer(recuperator)cumparat si cam la o luna de zile tre sa il scot si sa il curat pentru ca se infunda .Daca faci asa ceva s-ar putea sa-l cureti mai des pt ca va face condens .Mai bine o serpentina Link spre comentariu
Vizitator project80 Postat Februarie 13, 2010 Partajează Postat Februarie 13, 2010 salutare la toata lumea.acum am gasit si eu acest topic...era mai bine acum 2 ani eu am 2 astfel de instalatii una in teracota de la etaj de 2 ani,si una in teracota de la parter facuta in vara asta la etaj mi-a iesit o chestie faina,am facut teracota in peretele dintre dormitor si camera copilului si are in ea o spirala de cupru colac de 18 de 8 sau 10 m parca 4 sau 6 spire,nu mai tin minte,si un calorifer in baie si unul in sufragerie.spirala e pusa in randul de deasupra focarului.da randament,apa e fierbinte ,incalzesc baia si sufrageria si mai pot sa montez fara frica inca un calorifer mai mare in hol.,in baie se fac aprox 25 grade,sufrageria are 2 pereti ext si nu sunt izolati ,sunt cam 23 grade in ansamblu daca tin deschise usile la dormitor si camera piticului am 22-24 grade peste tot-120 mp Asi vrea si eu sa fac asa ceva dupa frigul de -30gr cand mi-au inghetat baia si holul(parca era iglu gheata pe pereti pana jos) La vara tre sa fac o soba de teracota (2 pl x 3 pl x 8 randuri)si as monta serpentina de la inceput (sa duca 2 calorifere) Daca se poate mai multe informatii: -teava este normala (la colac din comert)? -cum ai indoit teava? -instalatia merge si cu superpipes? -merge si cu vas expansiune deschis? -daca mai tine criza :cry: poate ramane serpentina (sa montez caloriferele ,pompa sirestul la anul )nu se arde teava? trebuie sa mai izolez si exteriorul asa ca nu pre sunt finante !!! Multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator marius_vfp Postat Februarie 13, 2010 Partajează Postat Februarie 13, 2010 NU , pentru totzi ce au montat pompele pe tur , deci un nu categoric , la toate si cele mai performante instalatzii de incalzire pompele se moteaza pe RETUR merg mult mai bine acolo si presiunea de lucru e ceva mai mare si au randament mai bun Link spre comentariu
niculae Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 Doua scheme,una cu tiraj natural si una cu tiraj fortat.O sa mai revin cu precizari in masura timpului disponibil.Overheat thermostat=STB,Chimney thermostat=termostat de fum(este montat in lateral pe hota de gaze arse) si intra in functiune atunci cand cosul este infundat si gazele nu se evacueaza corect.La tirajul fortat(turbo)functia de sesizare a lipsei de evacuare gaze arse este preluata de presostatul de aer. Salut, Daca este cineva care sa-mi poata explica, de ce la schimbatorul de caldura pe care l-am montat in semineu, apa se incapataneaza sa iasa mai intai pe retur? De ex: ma confrunt cu urmatoarea problema, cand apa din schimbator incepe sa se incalzeasca , aproape 50-80grade mai intati incearca sa iasa pe retur, dupa care se aud zgomotele specifice lovitura de berbec aierisitorul montat pe retur scoate aerul si intr-un final intra termostatul care porneste pompa.( mentionez ca termostatul este setat la un 60grade, daca acesta este setat la o temperature de 30-35grade este ok, nu se mai aud intalnindu-se berbecii! Puteti sa-mi explicati cum pot rezolva aceasta problema? Poate am gresit eu pe undeva! Accept orice informatie legata de imbunatatirea si performarea sistemului home made, exista oare vre-un thermostat care sa cupleze pompa la 60grade si s-o decupleze la 50grade? Intreb pt ca cel pe care-l folosesc daca este setat la un 60grade, mai decupleaza abia cand simte el un 35grade si ma gandesc ca aici cam pierd din randament, pt ca o anume cantitate de apa incalzita merge spre radiator dupa care imediat urmatoarea pana la decuplarea thermostatului vine rece/calie si tot asa. Cu respect. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 Din cauza ca turul si returul schimbatorului sunt in acelasi plan apare aceasta problema.Trebuie sa ganditi o automatizare ca atunci cand porneste flacara sa porneasca si pompa de recirculare(deci in acest caz pompa nu trebuie termostatata).La schimbatorul respectiv turul si returul sunt determinate de circulatia apei(fortata),daca inversati circulatia apei atunci turul devine retur si viceversa.Din cauza ca nu aveti intre tur si retur diferenta de nivel nu apare nici un fel de circulatie prin termosifon ca sa ajunga sa porneasca automat pompa de recirculare(60grade).Circulatia prin termosifon apare numai cand intre tur si retur exista o diferenta de nivel.Eventual puteti monta schimbatorul in plan inclinat ca sa faceti o proba,deci sa creati o mica diferenta de nivel intre tur si retur,ca sa apara o oarecare circulatie naturala in schimbator.Ce aveti dvs. acolo este un mic cazan de pardoseala,doar mai aveti nevoie de o mica automatizare. Link spre comentariu
niculae Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 Din cauza ca turul si returul schimbatorului sunt in acelasi plan apare aceasta problema.Trebuie sa ganditi o automatizare ca atunci cand porneste flacara sa porneasca si pompa de recirculare(deci in acest caz pompa nu trebuie termostatata).La schimbatorul respectiv turul si returul sunt determinate de circulatia apei(fortata),daca inversati circulatia apei atunci turul devine retur si viceversa.Din cauza ca nu aveti intre tur si retur diferenta de nivel nu apare nici un fel de circulatie prin termosifon ca sa ajunga sa porneasca automat pompa de recirculare(60grade).Circulatia prin termosifon apare numai cand intre tur si retur exista o diferenta de nivel.Eventual puteti monta schimbatorul in plan inclinat ca sa faceti o proba,deci sa creati o mica diferenta de nivel intre tur si retur,ca sa apara o oarecare circulatie naturala in schimbator.Ce aveti dvs. acolo este un mic cazan de pardoseala,doar mai aveti nevoie de o mica automatizare.IGBT 1971, multumesc mult pt explicatiile pe care mi le-ai dat, acum am inteles intr-adevar unde am gresit. Un prieten mi-a zis sa pun de la bun inceput schimbatorul putin inclinat, insa eu m-am grabit si ca sa fiu sincer am zis ca punandu-l inclianat se micsoreaza accesul pe usa respectiva ( m-am gandit ca pe viitor poate voi folosi lemne sau carbune ) asa ca acum asta este.In momentul de fata cred ca mai convenabil mi-ar fi o automatizare a pompei, nu as vrea sa-l mai demontez pt ca se faramiteaza ff usor samota din interior. Eu ma gandesc sa fac un fel de bistabil cu releu care sa comande cu intermitenta pompa de recirculare 10-30sec cat s-o putea optine, asa ma gandeam eu! Daca cumva ai o alta idee mult mai buna, te rog sa-mi spui, as fi mai mult interesat de ceva mai destept decat varianta mea, nu conteaza cat este de munca sau cat costa! Mai sus spui ''cand porneste flacara sa porneasca si pompa'' nu cred ca ar fi ok, pt ca inainte de semineu am avut soba aceea cu serpentina spiralata si daca mergea pompa continu se forma foarte mult condens si soba se stingea, ajungea apa in arzatorul de motorina. Apropo, ai cumava vre-o idee cum asa putea comanda flacara ( nivelul ) avaind in vedere ca flacara este intretinuta de combustibil lichid? cu ce-mi recomanzi sa monitorizez flacara? pot automatiza cumva carburatorul ei? Sau uite: Spune-mi te rog cam ce automatizari i-ai face tu, daca ai face-o pt tine.Multam fain! Link spre comentariu
Vizitator Victorine Postat Februarie 25, 2010 Partajează Postat Februarie 25, 2010 Eu am aceeasi problema ca si Niculae, in sensul ca nu pot seta temperatura la termostat mai mare de 45 de grade, ca incepe sa trozneasca serpentina ceva de speriat. Oricum, de fiecare data cand se incalzeste apa, inainte de a porni pompa, apa fierbinte se intoarce si pe retur, care se incalzeste si acesta vreun metru... Si la mine serpentina e asezata cu axa verticala si exista o diferenta de nivel de cca 30 cm intre tur si retur. (poate se observa din pozele pe care le-am pus cu ceva vreme in urma) Mentionez ca turul e sus si returul e jos, ca sa nu fie discutii Ideea e ca dupa ce se incalzeste putin apa din calorifere si incepe sa fie si returul cald, soba fiind calda bine iar pompa setata pe treapta I, practic nici nu se mai opreste, merge incontinuu cu termostatul la 45. Dar asta acum ca e mai cald afara, asta iarna clar nu facea față... La vara o sa fac alta soba cu doua poduri si o serpentina ceva mai lunga si poate de 18-22 (sau teava neagra). Pentru ca acum caloriferele nu se incalzesc bine pana jos si mi s-a spus ca e din cauza diametrului mic al tevilor care intra in pompa, o sa schimb si o anumita portiune din aceste tevi, care acum sunt toate de 15. Va rog sa va uitati pe schita instalatiei mele de incalzire centrala homemade si sa-mi dati un sfat cu privire la tevaraie. Ce diametru si pana unde ar fi bine sa schimb? M-am uitat la centrala mea pe gaz de acasa si am vazut ca intr-adevar la intrarea si iesirea din pompa e teava de 22, dar nu pe distanta foarte lunga, doar pe verticala (adica sub centrala pana la 20 cm de pardoseala). Traseul orizontal e de 18 doar pana la teuri (bifuractii la calorifere in camere alaturate). Cu multumiri... Inca ceva: care e cea mai fierbinte zona intr-o teracota cu doua poduri? Focarul sau zona dintre poduri? Stie cineva care e principiul acestor Rocket Mass Heater , cum de apare gazeificarea si in ce masura sobele noastre de teracota traditionale difera sau sunt asemanatoare cu chestiile astea? Pentru ca in afara asezarea diferita, eu nu vad deosebiri prea mari de principiu. Link spre comentariu
Vizitator alecs Postat Martie 8, 2010 Partajează Postat Martie 8, 2010 @project80 ,scuze ca nu am mai intrat pe aici.teava de cu e cumparata din comert ,nu stiu cum le-a indoit ca nu le-a indoit in fata mea dar a zis ca se indoaie cu mana ...,am mai intrebat o persoana care a mai facut chestii din astea si mi-a zis ca el le indoaie pe o galeata de metal poate ar fi bine daca ai umple teava si cu nisip si sa-i pui 2 doape la capete(nu stiu sigur)...trebuie sa incerci sa vezi cum merge,nu stiu ce sunt superpipes,si cred ca merge la fel de bine si cu vas de expansiune deschis,,la vara cand daram tercota o sa vad si cum arata spirala ,daca s-a 'mancat' din cu si o sa pun si poze Link spre comentariu
Vizitator Theroni Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Eu am inceput pe dos, daca se poate zice astfel.Dupa ce am citit intregul topic si m-am documentat in cateva reviste, m-am gandit la o instalatie de incalzire DIY cu doua circuite, exact ca la masina, urmand ca apoi sa vad ce solutie voi adopta la schimbatorul de caldura. In circuitul scurt, apa se misca antrenata de pompa P1 pana cand ajunge la o anumita temperatura (60-65 grade), dupa care P1 se opreste si porneste P2 care introduce apa calda in circuitul de calorifere.Cand temperatura apei scade, P2 se opreste si porneste din nou P1 pana cand ridica iarasi temperatura.Problema care o am este ca cele doua pompe trebuie asistate de termostate, cititoare de temperatura sau altceva de genul acesta si nu stiu cum sa realizez aceasta automatizare. Nu stiu unde sa le pozitionez si la ce temperarturi sa le setez pentru o functionare optima.Mentionez ca nu am optat pentru formula cu ventile termice sau vana de amestec pe trei cai, intrucat acestea se defecteaza destul de des datorita impuritatilor din apa din circuit iar pretul este relativ apropriat.Ma poate ajuta cineva in acest sens? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum