sebi Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 daca veti folosi antigel in instalatie se va mai simplifica putin schema,nu mai este nevoie de legarea la apa de la retea si nici de robinetul cu plutitor.impedimentul este ca va trebui sa verificati cam des apa din vasul de expansiune. Link spre comentariu
Vizitator lordjon Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 nush cum ai ajuns la rezultatul asta 0,201 l/m caci dupa formula pi x raza la patrat x inaltime = 3,14x81x100 =0,250 Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 Este foarte corect ceea ce a scris "mester strica", la teva de cupru de Ø18 interiorul tevii are Ø16mm.Rog moderatorul sa stearga postarea anterioara caci am scris gresit si nu am mai avut posibilitatea de a modifica. Multumesc. Link spre comentariu
cheluakame Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Depinde de temperatura fumului si cantitatea/volumul acestuia. Insa veti avea nevoie de un cos mai bun (inalt si izolat) pentru a face fata scaderii de temperatura a fumului. Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 21, 2013 Partajează Postat Septembrie 21, 2013 Dasemenea exista riscul cresterii depunerilor de gudroane pe cosul de evacuare. Link spre comentariu
cheluakame Postat Septembrie 22, 2013 Partajează Postat Septembrie 22, 2013 Gudronul adera la suprafete reci. In cazul de fata serpentina. Link spre comentariu
Depanatorul Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 A facut cineva o soba 3 in 1 ?Ma gandesc la o soba care sa produca apa calda ptr. calorifere si acm, sa aiba o plita de gatit si un cuptor ptr. paine. Link spre comentariu
cheluakame Postat Octombrie 18, 2013 Partajează Postat Octombrie 18, 2013 Dumneata esti (sau de dumneata vorbea) userul panoramic66 pe SP?Da, se poate face insa cum i-am raspuns si acolo, arderea prelungita (pentru incalzirea centralizata) nu prea se "pupa" cu plita. Daca in schimb exista puffer in instalatie atunci problema este partial rezolvata. Userul Csomi (din pacate nu activeaza pe acest forum) a realizat un astfel de agregat. Are plita pentru gatit, cuptor pentru paine si un schimbator pentru prepararea de ACM.La iesirea din focar, exista 2 trasee pentru fum, fiecare dotat cu cate un suber de inchidere. Astfel fumul poate fi directionat spre cuptor, spre schimbator sau 50:50. Link spre comentariu
Depanatorul Postat Octombrie 19, 2013 Partajează Postat Octombrie 19, 2013 Dumneata esti (sau de dumneata vorbea) userul panoramic66 pe SP?......Nu stiu la ce te referi !!! Eu am rugat un prieten mai vechi sa ma ajute in problema mea, dar nu stiu ce user are pe forum. Am vb. la telefon zilele trecute. Ai putea sa postezi schema sobei? Link spre comentariu
Vizitator Lentzull Postat Ianuarie 12, 2014 Partajează Postat Ianuarie 12, 2014 salutare am construit si eu o centrala pe lemne si carbuni cu ceva vreme in urma, cam 5 ani si de atunci functioneaza mai mult decat binedat fiind faptul ca a functionat bine si are vechime in campul muncii si pot da ceva detalii fie constructive fie pe parte de automatizareas fi totusi interesat de un calcul de putere, cel putin pentru cultura mea generala va multumesc Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 22, 2014 Partajează Postat Februarie 22, 2014 salutareMa bate si pe mine gandul sa ma bag la creatie o data ce se incalzeste pe afara.Am un apartament cu sobe de teracota si boiler 90L de otel in baie (neizolt, cu pierderi, incalzeste baia iarna)Ma gandeam sa pun in focarul unei sobei un schimbator de caldura recuperat dintr-o centrala, pompa de recirculare si conectate la boilerul de 90L din baie, folosit atat pe post de radiator cat si pt apa calda. DAca boilerul nu faca fata, voi mai pune si niste calorifere pe traseu.Boilerul nu este cu serpentina, in schimb are 4 conexiuni: intrare apa, iesire apa, dop golire, conector pt supapa.Cele doua din urma vor fi conectate la circuitul de incalzire.Boilerul are si el arzator pe gaz automatizat, deci nu ma bazez doar pe soba sa mi-l incalzeasca.Soba este deja automatizata cu flacara de veghe+termostat.Evident voi folosi supape de siguranta, aerisitoare. Vas de expansiune nu stiu daca este necesar, in sensul ca boilerul are in el o perna de aer, iar supapa de siguranta exista deja.In camera voi pune tevi de Cu, iar pe restul traseului, hol, baie voi folosi henco, din motive de reducere de pret. Vor fi pozate aproape de tavan, deci daca e sa cedeze ceva nu umplu camera de abur.Automatizarea nu mi se pare cine stie ce filozofie (senzori de temperatura, sesizor lipsa presiune, niste electrovalve). Cum porneste focul cum pornesc recircularea si nu o opresc pana cand apa de pe tur nu scade sub o temperatura prag. Cum am ceva probleme opresc gazul din soba, si dau drumul la apa din retea in circuit daca e cazul. Ca si UPS ma gandesc sa folosesc o baterie de masina + redresor pt incarcare. Pompa alimentata prin PWM.Boilerul e la comun cu circuitul de apa calda, dar nu vad sa fie probleme. Chiar si cu dusul pornit, daca dau jos supapa de siguranta apa tasneste cu putere mare, deci nu e pericol ca sa se goleasca instalatia in timp ce se face baie.A mai incercat cineva asta? Ce probleme pot sa apara.In mare am gasit solutii pe cazurile de lipsa curent, lipsa apa.Vreau doar sa stiu daca schimbatorul de caldura din centrala s-ar putea defecta pus in soba, chiar in focar. Sau daca acest schimbator nu cumva va inrautati tirajul si va aparea pericolul de intoxicatie cu CO. Voi montat un senzor pt asa ceva si daca sesizez pericol : alarma+ oprit gaz.Evident flacara va fi reglata pe o treapta destul de mica. De cand cu automatul de gaz flacara sta tot timpul la o valoare mica, pt ca din cate stiu eu in acest mod randamentul este mai bun.Eventual partile sudate ale schimbatorului sa le protejez de flacara directa cu niste caramizi "de soba".Sper ca in acest fel sa cresc randamentul sobei si sa incalzesc spatii precum holul si bucataria unde ori nu am cu ce incalzi ori nu am chef sa fac foc doar asa. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Te rog sa ai foarte mare grija la proiectarea si realizarea instalatiei cu boiler pe gaz. (model vechi, din ala care se instaleaza in baie linga cada, direct pe focar cu gaz)Nu stiu daca ai auzit (sau iti aduci aminte), prin 1990-93 a explodat in Cluj un asemenea boiler, incorect montat. A murit oparit un cunoscut de-al meu, student pe atunci. Facea baie...sau se pregatea... A fost o imensa tragedie.Boilerele alea, sunt construite sa fie tot timpul deschise prin teava de deasupra care merge la dusul ala fix, deci nepresurizate. Robinetul ala de pe boiler e special, dedicat pentru aceasta aplicatie.Daca e modelul de boiler la care ma gindesc eu, pot sa-ti ofer detalii despre robinet (cea mai importanta piesa din sistemul original) si despre conectare. Am folosit asa ceva exact 29 de ani si i-am studiat functionarea cu ocazia diverselor reparatii. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Merci de avertizare. Modelul de boiler este urmatorul. https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q= ... GQ&cad=rja Datele scrise pe el: Grosime 2mm Temp max apa 65C Pmax 6bari. Deja am pe el supapa de presiune de 6bari. Nu ajunge sa il salveze de la o boacana? Voi mai pune inca una de presiune mai mica, ceva mai mare decat presiunea din retea. Sunt destul de paranoic cu astea. In mufa de iesire a supapei de presiune am pus urme de hartie igienica si peste supapa un pahar de unica folosinta pentru a nu se uda hartia din alte surse decat supapa. Pana acum, dupa un an de utilizare hartia e uscata. Ce ma gandeam ca o masura de precautie e sa scad nivelul apei din cazan pentru a creste perna de aer de dinauntru. In mufa de iesire vreau sa pun o teava de vreo 5cm asa incat dusul sa traga apa cu 5cm mai jos, lasand mai mult aer deasupra. Momentan perna de aer are sectiune triunghiulara+dreptunghi (cazanul are o usoara bolta) inaltimea minima 1cm, maxima 3cm. Momentan e automatizat cu un sistem de genul. http://mercador.ro/oferta/arzator-autom ... DYiCW.html Senzorul de temperatura e fixat sanatos de cazan si opreste arzatorul principal in momentul in care abia mai poti tine mana pe cazan. Bateria este una normala cu maneta. Cred ca boilerul vechi era pe sistemul descris de tine. Voi studia mai atent bateria cu care a fost echipat. Nu prea l-am testat deoarece cand m-am apucat de lucrari boilerul era deja spart. Din cate tin minte cazanul trebuia umplut pana cand apa iesea pe dus, apoi se oprea robinetul si se facea foc. Dupa incalzire se dadea drumu la robinet si apa rece din retea impingea apa calda, intocmai ca la un boiler electric. E corect principiul? Legat de sistemul de incalzire, vreau sa rezolv problema supraincalzirii prin oprirea gazului in soba (releu care sunteaza termocuplu din automatul de gaz), iar daca temperatura este periculos de mare prin deschiderea cazanului cu ajutorul unei electrovalve. In felul acesta va intra apa noua in circuit suficient cat sa faca fata caldurii remanenete a sobei. Problema care o vad ar fi lipsa de presiune din retea in momentul supraincalzirii. Cazanul va avea o supapa de sens, dar electrovalva tot va deschide, se va goli instalatia si imi crapa teava henco. Schimbatorul de caldura din soba ma astept sa reziste. Dar totusi nu cred ca se ajunge pana acolo cu temperatura, doar din caldura remenenta din soba. Cazanul are dat debit caloric de 5kW si probabil voi mai pune niste calorifere pe traseu. Montajul il voi faca in paralel asa incat pe perioadele mai calde sa inchid din calorifere. Sistemul de control il fac cu logica bazata pe tranzistori, deoarece e f simplu, nu vad rostul unui uC. Sunt doar niste protectii care actioneaza independent una de alta in functie de niste stimuli, iar focul din soba va fi reglat semi-automat: termostat + corectie umana, cand e cazul. Singura situatie in care se pot intampla lucruri nasoale e daca se face foc timp indelungat, gen camera nu a fost folosita mai multe saptamani si temperatura din camera e scazuta, deci va fi nevoie de macar vreo 5 ore de foc. Sper sa nu fie probleme prea mari, din moment ce arzatorul e pus pe minim. Cam de jumatate de an ma gandesc la asta si imi pun tot felul de probleme. Vreau sa evit cheltuirea banilor si pierderea timpului cu proiecte nefezabile. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Te rog sa mai fi atent la urmatoarea problema: Presiunea in reteaua de apa poate varia mult mai mult decit specifica furnizorul. Astfe, la mine acasa variaza intre 5 si !!!10!!! Atm. Culmea! Am fost nevoit sa montez un regulator de presiune pe care l-am reglat la 5 Atm pentru ca noaptea mi se deschidea supapa de suprapresiune de 8Atm de la centrala termica. Nu mi-a venit sa cred, am considerat ca e defecta. M-am convins numai dupa ce am montat un manometru pe instalatia de apa. (am avut necazuri cu aceste suprapresiuni)Explicatia celor de la "apa" a fost simpla: "Dom-le, tu locuiesti in casa...e normal sa ai presiune mare. Cum altfel sa ajunga apa la apartamentele de la etajul 10 de pe varful dealului?" Intr-adevar, aproape de mine sunt blocuri de 10 etaje situate mai sus decit casa mea...Acum ma bucur ca instalatia (noua, construita de mine) am supradimensionat-o din punctul de vedere al presiunii.Nu cunosc specificatiile si constructia boilerului prezentat de tine. Cunosc doar functionarea modelelor mai vechi. Am renuntat la folosirea unui astfel de boiler in 1995. Si alea vechi erau sigure in functionare atita vreme cit nu erau puse in situatia de a functiona altfel decit erau proiectate.Atentie! accidentul descis de mine chiar s-a inimplat...Nu e o duma de-a mea. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Pai te cred, doar ca in 93 eram prea mic ca sa fiu receptiv la asa evenimente. Sunt constient ca un cazan bubuie urat de aia vreau sa il dotez cu toate mijloacele de siguranta. Voi pune o supapa de presiune de valoare mai mica si voi face niste verificari cu manometrul sa vad intre ce valori variaza presiunea. Pun a doua supapa de siguranta in jurul acelei valori. Ap este pe Horea, cu vreo 50m mai inspre gara de la Ambulanta, la etajul 3 al unui bloc vechi (echivalent cu etajul 5 intr-un bloc comunist). MA rog, cazanul respectiv este deja montat de un an si de atunci sta conectat direct in reteaua de apa. Ce ma ingrijoreaza pe mine ar fi tirajul gazelor. Hornul are 3.5m in casa plus inca vreo 5m in pod, plus grosimea tavanului+ ce mai are inafara podului. De tras stiu ca trage, a fost curatat, verificat, dar nu imi dau seama cat de mult va fi afectat de schimbatorul de caldura. Loc va fi pe langa schimbator si nu am de gand sa il pun in calea evacuarii gazelor. Arzatorul e clasic, circular, cu o "cuva" destul de mare, ca si cel din stanga din poza de mai jos. http://img02.mercador.ro/images_mercado ... uresti.jpg In caz ca are importanta, soba a fost construita pt lemne, gazul a fost adaugat ulterior in urma cu mai bine de 30 ani. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum