mișa Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Tinind cont de gresala....de ce sa nu dai voie sa circule apa prin calorifere daca temperatura apei e mai mica de 65 grade? E o obsesie sau ce e? Vana aia nu are ce cauta acolo. Orice mica energie, merita transferata in camere, chiar daca apa are 45 grade. De ce sa opresc transferul de energie cind focul tinde sa se stinga? Vana cu 3 cai nu are ce cauta intr-un asemenea sistem. Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 merci pentru sfaturi gabiunu: instalatia pe care eu o vreau va avea 4 caloriferesper ca acum am pozitionat bine pompa? Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Tinind cont de gresala....de ce sa nu dai voie sa circule apa prin calorifere daca temperatura apei e mai mica de 65 grade? E o obsesie sau ce e? Vana aia nu are ce cauta acolo. Orice mica energie, merita transferata in camere, chiar daca apa are 45 grade. De ce sa opresc transferul de energie cind focul tinde sa se stinga?nu e o obsesie dar nu stiu cum altfel sa contracarez formarea gudronului pe serpentina,daca temp returului va fi sub 50 grade.EU m-am gandit la o temperatura a turului de cca70-80grade Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Este mai mult pentru a elimina condensul care apare in prima faza,condensul ducand la o ardere greoaie a lemnelor .Recircularea este si o masura de siguranta,nu sunt diferente mari in cazan intre tur si retur,se elimina si aerul mai usor.Se poate folosi bineinteles in loc de vana o pompa intre tur si retur...sigur s-a scris in ultimele pagini. Pui doua pompe,doua termostate si te joci cum vrei.Fiecare face cum crede...regulile sunt trecute in manualul cazanului de obicei.Pompa este montata bine acum,termostatul ei trebuie montat cat mai aproape de cazan,pe tur si reglat sa porneasca pompa undeva pe la 55-60 grade(de fapt el trebuie reglat ca sa opreasca pompa cand cazanul se raceste pentru a nu mai consuma curent).O vana din asta e destul de scumpa,cam cat o pompa de putere mai mica,ca oricum nu trebuie de putere mare pe by-pass.Aerisitoarele sa fie montate in puncutl cel mai inalt al traseului. Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 exact asta vreau si eu gabiunu.Spune-mi te rog daca in schita 2 postata mai sus am pus bine pompa?dar aerisitoarele? Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Este mai mult pentru a elimina condensul care apare in prima faza,condensul ducand la o ardere greoaie a lemnelor .Recircularea este si o masura de siguranta,nu sunt diferente mari in cazan intre tur si retur,se elimina si aerul mai usor.Se poate folosi bineinteles in loc de vana o pompa intre tur si retur...sigur s-a scris in ultimele pagini. Pui doua pompe,doua termostate si te joci cum vrei.Fiecare face cum crede...regulile sunt trecute in manualul cazanului de obicei.Pompa este montata bine acum,termostatul ei trebuie montat cat mai aproape de cazan,pe tur si reglat sa porneasca pompa undeva pe la 55-60 grade(de fapt el trebuie reglat ca sa opreasca pompa cand cazanul se raceste pentru a nu mai consuma curent).O vana din asta e destul de scumpa,cam cat o pompa de putere mai mica,ca oricum nu trebuie de putere mare pe by-pass.Aerisitoarele sa fie montate in puncutl cel mai inalt al traseului.am citit ca termostatul trebuie pus la o distanta de 1-1.5 m de cazan pt o citire cat mai corecta a temperaturii.Dupa parerea ta varianta cu pompa pe by-pass e mai buna decat cea cu vana Intrebare: pt ca am pozat si returul pe sus i-mi trebuie o pompa de circulatie de putere mai mare? Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Fiind o instalatie improvizata si de mici dimensiuni,eu zic sa faci pentru inceput instalatia doar cu pompa si termostat pe tur.Pompa ar fi bine sa fie cu inaltimea de pompare mai mare de 3metri. Atentie si la supapa de siguranta.Problema cea mai urata este la realizarea serpentinei si aici nu dau sfaturi.Mai cauta informatii si vezi prin ce au trecut altii,referitor la serpentina in soba. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Filtrul y se monteaza in poz. verticala cu "cracii" in jos. Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 tot de aici sau pe alt forum cu subiect asemanator am citit ca filtrul Yse monteaza orizontal pt a putea retine mizeria in acel"crac", altfel nu face acest lucru (mizeria cade si se strange la primul cot sau teu de mai jos netrecand de filtru) Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Aceasta informatie o am de la cel care-mi face verificarile periodice la centrala si cred ca e asa pt. ca mizeria se aduna mai usor..P.S. Dupa mai multa "gandire" cred ca ai dreptate . Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 27, 2013 Partajează Postat Ianuarie 27, 2013 Termostatul trebuie montat cat mai aproape de iesirea din soba a serpentine, pentru a circula apa, imediat ce aceasta incepe sa se incalzeasca (temperatura de pornire poate fi undeva la 40-45 grade). Daca tu pui termostatul in locul indicat in poza si il mai setezi si pe 50-60 grade, fii sigur ca in serpentina nu o sa mai fie apa ci vapori. La mine, la centrala cumparata, este montat cam la 40 cm de iesirea din cazan, si este setat pe 40 grade. Pompa porneste deja cand centrala are 60 grade.Apoi, inclinatia tevilor nu este importanta, atat timp cat ai pompa de recirculare.Supapa de presiune din apropierea sobei, trebuie calculata in functie de presiunea ce se formeaza la tine in circuit (cantitatea de apa din vasul de expansiune, inaltimea vasului de expansiune, etc.).Filtrul Y se poate monta si orizontal si vertical. Trebuie insa tinut cont de sensul lui si sa fie montat cu surubul de curatare in jos.Pompa vs Vana ... Vana nu e la fel de fiabila dar este mai precisa, pompa este fiabila dar nu este precisa. Vana iti mentine fix temperatura setata, pe cand la pompa variaza.Vasul de expansiune se leaga atat la tur cat si la retur. Iar pe retur se leaga inaintea pompei, astfel incat pompa sa "traga" din el.Serpentina se calculeaza la suprafata de transfer termic, nu la cantitatea de apa care intra in ea.Boilerul cu cat are volum mai mare, cu atat este mai bine, pentru ca mentine si o temperatura constanta in circuit, si asigura si o autonomie mai mare. Singura problema ar fi racirea lui cand se opreste focul, dar ai 2 variante. Estimezi perioadele in care trebuie sa faci dus, si calculezi aprinderea focului astfel incat acestea sa coincida, sau opresti pompa de recirculare la 50-55 grade (asta la un boiler 80 litri, la altul mai mare, temperatura poate sa mai scada) si astfel apa este suficienta de calda pentru dus.Atentie, daca planuiesti sa bagi serpentina intr-o soba de teracota, calculeaza in asa fel incat sa faci 2, maxim 3 focuri pe zi, pentru ca mai mult nu iti permite soba. Desi apa din circuit o sa fie rece, soba o sa fie destul, poate chiar foarte calda, in functie de cat bagi in ea (in cazul asta ar fi bun un vas de acumulare/puffer, si ai scapa de probleme) Daca serpentina o bagi intr-o soba de zidarie, atunci nu mai este o problema (am vazut ca si pe celalalt forum ai cerut sfaturi, ia cateva idei de la baieti de acolo care fac sobe si o sa iasa ceva foarte bun).Succes. Link spre comentariu
sebi Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 sper sa nu inghete in pod apa din tevi si din vasul de expansiune. Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Tevile pot fi izolate, si daca sunt din PPR, nu ai probleme cu ele (eu am o baie de "vara" in curte, fara nicio izolatie, ingheata apa in instalatie, dar niciodata in PPR, doar la robineti sau unde am fitting-uri metalice)Si in plus, bagi antigel in instalatie (depinde de pompa, dar cred ca s-ar putea sa mearga si cel auto, de 3-4 lei sticla sau cat costa). Link spre comentariu
Vizitator gosu68 Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 ma gandeam sa dau panta tevilor pt a crea acel punct de inaltime maxim unde sa pun aerisitoarelede inghetat nu cred ca are sa inghete pt ca am sa le izolez si am sa bag si antigel in instalatie; sau am sa las doar vasul in pod iar traseele am sa le pozez pe sub plafon(la asta mai ma gandesc)in cea ce priveste serpentina ,exista vreun raport intre kw necesari si suprafata de contact cu flacara?dar eu am legat si turul si returul la vasul de expansiune la iesirea din soba pe refularea pompei,asta cica ar ajuta pompa la existenta unei oarecare rezistenta in serpentina Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Da, acum am vazut ca este legat si turul si returul, aveam impresia ca doar returul este legat. Dar returul se leaga cum am spus si in postul anterior, inaintea pompei, pentru ca altfel, la cea mai mica rezistenta, o sa pompeze apa in vas in loc de circuit.Cat despre serpentina, mi se pare ca este undeva la 9-10 kw/mp in focar, si 3-4kw/mp in fumuri. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum