vfp_mihai Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Deci,ca sa fim clari:la interior ,se pune vata minerala cu rigips,iar in vata stau soriceii linistiti,ok! se placheaza cu polistiren la interior,ori ca solutie provizorie,ori din lipsa de bani, stimate domn oi fi greu de cap acu in sarbautori , poate am drojdit mai mult si nu pricep sa citesc, cum naiba si ce pui la interior si vata si rigips sau si polistiren , ia verifica ce scrisasi tu mai sus . totusi din mica experientza va zic sa nu montati nimik la interior decat finisajele gen glet lasati peretele sa respire si sa fie cald ca sa nu aveti umezeala , procedand cu izolatie la interior creati o bariera termica intre interior si perete ,astfel peretele va fi rece si umed si va prinde mucegai . sarbautori fericite in vata minerala din centrala termica am gasit soricei bine mersi la caldurica ce familie mare sa facut dadeau baieram cand le faceam caldura Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Acuma, zic eu, cat de logic pot fi, gandesc (e cam greu!) ca izolatia termica trebuie pusa dinspre partea de unde vine frigul, deci in exterior. Daca vrei sa te izolezi de caldura, izolatia va fi in interior? Intreb si eu ca Gheorghe! Link spre comentariu
Vizitator bagerajungle Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Deci,ca sa fim clari:la interior ,se pune vata minerala cu rigips,iar in vata stau soriceii linistiti,ok! se placheaza cu polistiren la interior,ori ca solutie provizorie,ori din lipsa de bani, stimate domn oi fi greu de cap acu in sarbautori , poate am drojdit mai mult si nu pricep sa citesc, cum naiba si ce pui la interior si vata si rigips sau si polistiren , ia verifica ce scrisasi tu mai sus . totusi din mica experientza va zic sa nu montati nimik la interior decat finisajele gen glet lasati peretele sa respire si sa fie cald ca sa nu aveti umezeala , procedand cu izolatie la interior creati o bariera termica intre interior si perete ,astfel peretele va fi rece si umed si va prinde mucegai . sarbautori fericite in vata minerala din centrala termica am gasit soricei bine mersi la caldurica ce familie mare sa facut dadeau baieram cand le faceam caldura E posibil sa nu intelegeti pt ca vinul e mai greu,mesteri ca dumneavoastra:peretii "respira"/or avea plamini,sau branhii...oi fi ramas in urma!Probabil dupa 9 ani de studiu in buc ,roma si Torino,cu licente cu tot,si dupa cca 25 de ani executie in finisaje si structura,din care 9 ani prin Italia,Vatican,aerop Fiumicino,cart lux parioli,L'EUR,primaverii,herastrau,baneasa,si alte consolidari ,restructurari monumente de arta de o vechime intre 100-500 ani,imi place sa iau "lectii" de la astfel de mesteri,care au facut cel mult 3 anvelopari si 4 gleturi pe la ei pe acasa,aveti pareri dintre cele mai ciudate(fara sa jignesc pe nimeni).La mine acasa,peretii perimetrali din interior sint placati cu rigips verde lipit cu rifix,peste care am lipt polistiren de 5 cm,cu adezivul corespunzator,plasa ,masa de spaclu,glet ,glet fin,vopsea.In 4 ani n a aparut igrasie ,umezeala sau vreo ciuperca ,iar ultimele 2 ierni au fost cam crincene(-28gr C).Peretii sint din boltari,tencuit int/ext ,in tencuiala este numai slam dupa sudura/var nestins(nici ebola nu se prinde de asa ceva,cam arde si la propriu si la figurat),consumul de lemn pe iarna cu acm la discretie si 25 gr permanent(iarna)6,5-7,2 mc/fag stejar uscat."N am avut bani de termopane",care sint producatoare de igrasie,datorita calitatii indoielnice din Romania,dar am avut bani de obloane din lemn masiv,tocarie dubla din lemn de brad,casa este intr o zona cu umiditate 65-80%.La alte doua case mi a aparut igrasie ,cu peretii "respirind" adinc la interior,ext placat cu polistiren de 8 cm/eps 80,acelasi pe care l am folosit si la casa in care locuiesc( am cumparat totul odata pt 3 vile de placat ext,beneficiind de reducere 15%/cca 2000 euro),doar ca lipsa aerului in convectie face diferenta intre cele 3 case ,2 cu igrasie si una fara(cea cu peretii"sufocati").Ma dezamageste d nul din Arad,bunicii mei sint din Arad,(erau),parca erati mai educati totusi,caractere ceva mai puternice,dar timpul asta le cam rezolva pe toate.Solutia cu placare la interior se practica si in Italia unde umezeala este de 85-95%,si igrasia cam dispare,slamul isi face treaba bine.Cred ca n ati deschis o carte de mult timp,eu in jungla inca mai studiez,daca nu stiu nimik,"niciodata nu e prea tirziu "spunea cineva!Nu fac polemica,incerc doar sa jut din experienta proprie si atit.Bafta ,sanatate tuturor,bagerajungle Link spre comentariu
Vizitator bagerajungle Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Deci,ca sa fim clari:la interior ,se pune vata minerala cu rigips,iar in vata stau soriceii linistiti,ok! se placheaza cu polistiren la interior,ori ca solutie provizorie,ori din lipsa de bani, stimate domn oi fi greu de cap acu in sarbautori , poate am drojdit mai mult si nu pricep sa citesc, cum naiba si ce pui la interior si vata si rigips sau si polistiren , ia verifica ce scrisasi tu mai sus . totusi din mica experientza va zic sa nu montati nimik la interior decat finisajele gen glet lasati peretele sa respire si sa fie cald ca sa nu aveti umezeala , procedand cu izolatie la interior creati o bariera termica intre interior si perete ,astfel peretele va fi rece si umed si va prinde mucegai . sarbautori fericite in vata minerala din centrala termica am gasit soricei bine mersi la caldurica ce familie mare sa facut dadeau baieram cand le faceam caldura Ce ar fi sa mai citesti o idee despre amvic,sa vezi acolo cum "respira"peretii aia "sufocati si strangulati" din beton,sa vezi ce igrasie fac peretii aceia ca nu o mai scoti pe igrasie decit daca demolezi peretii!Poate imi traduci si mie ,ca nu prea inteleg sensul cofrajelor din polistiren!Bafta ,sanatate,Bagerajungle Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Acuma, zic eu, cat de logic pot fi, gandesc (e cam greu!) ca izolatia termica trebuie pusa dinspre partea de unde vine frigul, deci in exterior. Daca vrei sa te izolezi de caldura, izolatia va fi in interior? Intreb si eu ca Gheorghe!salut , de izolat poti sa te izolezi pe unde vrei in sau ex, problema e sa mentii temperatura peretelui cat mai constanta si mai uscata astfel nu dai prilejul sporilor sai faca culcus la tine in casa.bagera referitor la amvic nu am pomenit nicaieri acest lucru(dar am citit si eu despre acest cofrag care e destul de controversat din multe puncte de vedere ) , in cazul in care teai referit la mine . in rest am putea fiecare sa ne enumeram lucrarile cu cat mai doxate si mai impopotonate, cu dotari supra dotari, crezi ca pe multi intereseaza pe unde si ce am facut noi pe afara, poate multi nici nu stiu sa puna degetul pe harta pe unde au calcat dar de au fost acolo se falesc . Link spre comentariu
alex23 Postat Aprilie 25, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2011 HRISTOS A INVIAT!Oameni buni,discutia a deraiat,va rog cu respect sa deschideti alt topic,acesta se numeste (Instalatie incalzire centrala termica HOME MADE) rog moderatorii sa atraga atentia,multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 A deraiat mai ceva ca la Eschede dar sa revenim la constructiile noastre home-made.Am observat ca in ultima perioada vremea e tot mai agresiva,vanturi iscate din senin vijelii si alte asemenea.Din cauza aceasta m-am gandit ca ar fi mai bine ca evacuarea gazelor arse sa se faca fortat,adica sa montez un ventilator care sa traga aer de afara si sa il injectez in teava de evacuare,prin aceasta tirajul nu ar mai depinde de capriciile vremii.Modul in care am gandit amplasarea ventilatorului este in asa fel incat sa lucreze cu aer curat fara sa aiba legatura cu gazele arse(fum/gudron).Cam ce parere aveti de un asemenea sistem?Stiu ca sunt ventilatoare care se pun sus pe cosul existent dar eu vreau sa folosesc un cos scurt(tubulatura)si daca am probleme la ventilator sa nu trebuiasca sa urc pe casa. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 27, 2011 Partajează Postat Aprilie 27, 2011 Din desen nu reiese o schema functionala ci numai principiu. Chestia aia se cheama ejector. Link spre comentariu
Vizitator bicajan marian Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 Imi poate da cineva cateva sfaturi cum pot fac o automatizare prin care sa controlez accesul de oxigen in camera de ardere a unei cantrale pe lemne cu ajutorul unui termostat ambiental?Ma gandesc ca atunci cand in camera temperatura creste peste nivelul selectat pe termostat sa inchid cumva alimentarea cu oxigent intr-un focar. Ma gandeam ca usa cenusarului si cea de incarcare cu lemne sa le fac etanse, iar din cenusar sa ies cu un tub, iar la capat sa ii pun un capac care sa fie inchis sau deschis de o automatizare controlata de termostat.Mi-ar fi de un real folos niste sugestii. Multumesc. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 marian , un sfat til dau eu acel tub daca tot il pui in cenuser sa traga aer din exterior si nu tot din camera asa vei elimina mult din pierderile de aer cald din camera care se evacueaza prin soba .spor la treaba . Link spre comentariu
Paulorossi Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Imi poate da cineva cateva sfaturi cum pot fac o automatizare prin care sa controlez accesul de oxigen in camera de ardere a unei cantrale pe lemne cu ajutorul unui termostat ambiental?Ma gandesc ca atunci cand in camera temperatura creste peste nivelul selectat pe termostat sa inchid cumva alimentarea cu oxigent intr-un focar. Ma gandeam ca usa cenusarului si cea de incarcare cu lemne sa le fac etanse, iar din cenusar sa ies cu un tub, iar la capat sa ii pun un capac care sa fie inchis sau deschis de o automatizare controlata de termostat.Mi-ar fi de un real folos niste sugestii. Multumesc.Salut.Propun solutia de mai jos.Termostatul ambiental va fi un termistor care isi va schimba rezistenta odata cu modificarea de temperatura din camera.Controlul debitului de aer il vei face cu un ventilator cu clapeta montat la capat de tub.Ventilatorul va varia viteza in mod direct cu variatia termistorului din camera si deci vei varia debitul de aer in focar.Cand ventilatorul nu merge clapeta se inchide gravitational blocand accesul de aer in focar.Tot ce iti trebuie e un montaj simplu ca si la coolerul de la PC care isi variaza viteza in functie de temperatura de pe placa de baza,deci ai nevoie de un variator cu viteza variabila modificata de termistor.Poti cumpara un dimmer(variator) din comert pe care il poti modifica,respectiv potentiometrul lui il vei inlocui cu termistorul care e o rezistenta variabila si asfel turatia se va regla automat.Mai ai nevoie in plus de o rezistenta variabila pt a calibra montajul si gata.Succes!PS: poti aduce aerul in centrala deja cald montand o serpentina in jurul cosului imediat la evacuarea din cazan.Asa vei economisi si lemne.Ne e la fel cand bagi in centrala aer la -10 grade sau cand bagi aer la 60 grade.Aerul rece absoarbe caldura din cazan pt a iesi pe cos.Aerul deja preincalzit absoarbe mai putina caldura,restul fiind economie si il poti folosi sa te incalzesti tu. Link spre comentariu
Vizitator bicajan marian Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Salut. Propun solutia de mai jos. Termostatul ambiental va fi un termistor care isi va schimba rezistenta odata cu modificarea de temperatura din camera.Controlul debitului de aer il vei face cu un ventilator cu clapeta montat la capat de tub.Ventilatorul va varia viteza in mod direct cu variatia termistorului din camera si deci vei varia debitul de aer in focar.Cand ventilatorul nu merge clapeta se inchide gravitational blocand accesul de aer in focar.Tot ce iti trebuie e un montaj simplu ca si la coolerul de la PC care isi variaza viteza in functie de temperatura de pe placa de baza,deci ai nevoie de un variator cu viteza variabila modificata de termistor.Poti cumpara un dimmer(variator) din comert pe care il poti modifica,respectiv potentiometrul lui il vei inlocui cu termistorul care e o rezistenta variabila si asfel turatia se va regla automat.Mai ai nevoie in plus de o rezistenta variabila pt a calibra montajul si gata. Succes! tu. Multumesc pentru propunere asta, pare destul de fiabila. Eu deja am un termostat ambiental digital pe 24 v, pe care as vrea sa il folosesc, si as prefera sa nu folosesc un ventilator, ci doar o clapeta care sa inchida sau sa deschida. Ma gandesc ca o clateta gravitationala nu este suficienta caci se poate deschide din cauza tirajului natural (o sa am un horn de 7 m in inaltime). Ma gandesc mai degraba la ceva cat mai iefin in care sa folosesc termostatul pe care il am. problema pe care o am este ca nu stiu ce dispozitiv sa folosec ca sa inchid aerul, iar acesta sa fie comandat pe 24 v, sau cum sa fac trecerea de pe termostat de 24 v la un dispozitiv (?) comandat in 220 v. PS: poti aduce aerul in centrala deja cald montand o serpentina in jurul cosului imediat la evacuarea din cazan.Asa vei economisi si lemne.Ne e la fel cand bagi in centrala aer la -10 grade sau cand bagi aer la 60 grade.Aerul rece absoarbe caldura din cazan pt a iesi pe cos.Aerul deja preincalzit absoarbe mai putina caldura,restul fiind economie si il poti folosi sa te incalzesti Nu am inteles cum sa preincalzesc aerul, ce fel de serpentina? Sa treaca aer prin ea, sau apa? Daca e cu apa, cum trebuie sa fac mai departe. Sper sa deranjez pe nimeni cu prea multe intrebari. Link spre comentariu
Paulorossi Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Salut.E si mai simplu ce vrei tu sa faci.Termostatul ambiental digital la 24 V are o iesire pe contact NO sau NC.Asta inseamna ca in momentul in care s-a atins temperatura setata de tine se inchide sau dechide un contact electric.Pe acel contact poti lega un motoras la 24 V care iti deschide sau inchide dupa caz clapeta de admisie aer.Daca nu ai o sursa de 24 V care porneste motorasul atunci poti folosi un releu cu bobina la 24 V(gasesti la camioane),bobina pe care o legi la iesirea de la termostatul tau iar prin contactele releului poti lega un consumator la 220 V.Acest consumator poate fi de exemplu un motoras sau orice altceva care poate deschide/inchide clapeta.Clapeta este pozitionata la intrarea aerului in cazan asfel incat ea inchide aerul gravitational,tirajul n-are cum sa o dechida ci doar sa o inchida si mai etans(tirajul creeaza vacuum).La motoras poti face un fel de fulie pe care pui ata(sfoara) si iti actionezi clapeta.PS: Referitor la preincalzirea aerului,se face o serpentina dupa horn imediat la iesire.Practic infasori dupa horn tubul pe care vine aerul care intra in centrala.Asa vei reusi sa incalzesti aerul care vine in centrala de la caldura fumului de la evacuare pe care oricum o pierzi pe cos.Intr-un final izolezi tot ansamblul sa nu ai pierderi de caldura cu mediul sau sa scazi tirajul hornuluiSucces! Link spre comentariu
Vizitator bicajan marian Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 Mersi mult pentru sfat, tot ce imi mai trebuie acum este sa gasesc o grila acctionata electric. O zi buna. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 ..si nu uita ca aerul (comburantul) sa-l iei din exteriorul casei. Succes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum