avolocaru Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 ce legatura are comparatia calorifereleor de otel cu cele de fonta, cu subiectul dat. Eu spun ca o teava prea groasa scade randamentul inventiei. O teava groasa ar fi perfecta daca ar avea si o aripioara sudata.Una peste alta ar trebui putin automatizata pompa, sub o anumita temperatura sa nu functioneze. Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 "ce legatura are comparatia calorifereleor de otel cu cele de fonta, cu subiectul dat." Păi ar avea; caloriferele de fontă au grosimea peretelui mai mare decît cele de oţel."Eu spun ca o teava prea groasa scade randamentul inventiei. O teava groasa ar fi perfecta daca ar avea si o aripioara sudata."Şi dacă o înzestrăm cu aripioare, nu mai este groasă în carne şi nu mai pierde căldură datorită tirajului ? Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 Da fizic este mai groasa, termic devine mai subtire. Comparatia dintre calorifere si focar nu este corecta pt ca la dimensionarea fiecaruia se folosesc alte criterii. Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 Deci, concluzia ar fi că : Un cazan de fontă, a cărui elemenţi au grosime mai mare decît tabla unui cazan de oţel , pentru aceeaş putere termică a cazanelor, ar avea un consum de combustibil mai mare decît cel de oţel ? Eu răspunsul la cum stau treburile, în practică şi în teorie, îl ştiu . Faptul că insist pe acest aspect, e că sînt mulţi ce vizitează acest subiect,şi vor lua de bună, că o ţeavă groasă atrage consum de lemne sporit. Asta nu este aşa. Şi pentru că aduceţi vorba de criterii de dimensionare, o sugestie pentru colegii ce realizează artizanal cazane : -Încărcarea termică unitară, pentru cazanele de oţel, urmăriţi să aibă următoarele valori : - la cazane cu combustibil solid : 8000 - 9000 W/m*2 ( 7000 - 8000 Kcal/h m*2 ; asta pentru termişti înrăiţi); - la cazane cu combustibil lichid : 9000 W/m*2. Valorile de mai sus, vă ajută la dimensionarea cazanului ( nr. de ţevi, lungime ), încercaţi să nu-i depăşiţi. - Folosiţi ţeava trasă, nu aceea sudată pe generatoare. - Acolo unde utilizaţti pereţi de tablă, în care bate flacăra ( focarul ), folosiţi tabla de cazan. Dacă tabla de cazan este neabordabilă datorită preţului, sau e greu de găsit, folosiţi tabla pentru construcţii sudate, dar nu vă zgîrciţi la grosimea ei .Tot la acest capitol. nu este de neglijat nici şamotarea focarului. - Nu urmăriţi, cu orice preţ, obţinerea unui cazan cît mai compact, asiguraţivă că flacăra are loc să se dezvolte ( fiţi darnici la dimensionarea focarului ). - La cazanele cu fumuri multiple ( multe dute-vino, pe calea de fum) încercaţi să realizaţi un canal de fum direct între focar şi coş, secţiunea acestuia să fie cam de 5 % din secţiunea căilor de fum. Acast canal este foarte util la aprinderea focului, atunci cînd tirajul este redus. Secţiunea canalului poate fi şi mai mare, dar trebuie dotat cu un dispozitiv de obturare. După aprindere acest canal să fie îinchis. Varianta cu secţiunea de pînă-n 5%, se vrea un compromis. - Indiferent de varianta de construcţie a cazanului, acesta va fi prevăzut cu vas de expansiune şi două supape de siguranţă.Ele se vor monta cît mai aproape de cazan ( pe cazan ), între ele şi cazan nu se pun robineţi , clapeţi de sens, sau alte minunăţii. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 "rasputin", sa-ti explic: eu cand spun teva mai groasa nu compar o teava de 2mm cu una de 2,5 ci compar o teava de 2 cu una de 5-6mm in carne, daca se dubleaza grosimea tevii nu inseamna ca se dubleaza consumul de lemne. Cresterea poate fi de cateva procente. Eu am vorbit ca aspect de principiu, ca d.p.d.v. al randamentului sunt de preferat tevile subtiri.Eu nu inteleg ce tot comparati un cazan de fonta cu altul de otel, daca fonta este mai groasa in carne este in schimb mult mai nervurata, tocmai ca sa devina "mai subtire" termic.Si ca tot vorbiti de sfaturi eronate, nu mai prostiti oamenii cu "tabla de cazan" ca poate se gaseste unul mai al nabii, care vrea sa faca o treaba cum nu se poate mai buna si cauta "tabla de cazan" Apoi incarcarea de care vorbiti, este de xxxxW/mp de ce? de cazan, de teava despre care suprafata vorbiti ca sa inteleaga lumea. Si apropo w/m*2 inseamna "watt pe metru ori 2", poate ati fi vrut sa spuneti w/mp. Un sfat pt cei care NU doresc sa apara la stirile de la ora 17, NU incercati sa obtineti un randament "maxim" din soba dumneavoastra. Un randament mai bun inseamna temperaturi mici pe partea de gaze arse => tiraj slab la cos (mai ales acolo unde inaltimea cosului este mica 2-3 m), tiraj prost inseamna gaze arse in casa, restul se cunoaste.Si inca una, de unde pana unde sunt necesare 2 supape de siguranta?Si canalul cu 5% de unde l-ati scos?Va recomand pentru focar o turela de tanc, este groasa si focul are loc sa se dezvolte Sper ca se tine la gluma pe aci! Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 Si inca una, de unde pana unde sunt necesare 2 supape de siguranta? Două supape , ca recomandare, nu-mi aparţin. Ideea este preluată de la unul ce se ocupa de P.I.F.,şi mai spune că ar veni drept reglementări la I 13 , dar prin filiera ISCIR. Si canalul cu 5% de unde l-ati scos? Pe asta va trebui să o credeţi fără să cercetaţi ( crede şi nu cerceta ).. La valoarea asta am ajuns eu, experimental. Legat de unităţile de măsură, prin W/m*2, am dorit să se înţeleagă vaţi pe metru pătrat, dacă sa înţeles alt fel, îmi pare rău . Acum cred că nu mai este loc de dubii. Valorile date, se pot verifica pe orice cazan cu durata de exploatare mai mare de trei sezoane. Lgat de tabla de cazan ( ca nume generic ) voi încerca să dau şi cîteva mărci de oţel folosite la construcţia cazanelor, dar asta nu acum, lista va trebui să cuprindă mărcile de oţel aflate acum pe piaţă. Legat de turela de tanc, se reţine drept glumă. Legat de discuţiile de principiu, noi ca ingineri , putem despica firul în patru mult şi bine . Cum nu ne dăm doctoratul, zic eu să ne păstrăm la lucruri practice. Iar la modul practic nu trebuie să încurajem utilizarea materialelor subdimensionate, atît fizic cît şi al caracteristicilor de rezistenţă a materialului ( oricum, din sărăcie, tendinţa e asta, şi fără încurajarea noastră). Acum, ceva ce ar fi trebuit să spun de la început : Colegu avolocaru, eu nu am nimic de împărţit cu dvs., nu vă cunosc personal ( şi sincer aş vrea să vă cunosc, aşa cum aş vrea sş cunosc personal pe mulţi din colegi de forum). În acest subiect se pune accentul pe construit ( motivele nu le punem în discuţie), şi cine îşi pune în cap să construiască, va construi. Ideea este, ca noi, cei ce avem habar de chestiunea în cauză, să-i îndemnăm să nu facă rabat la siguranţă, pentru randamente ce-şi fac simţită prezenţa, de la ordine ce ţin de-a III-a zecimală. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 1 ma bucur ca turela a ramas la nivel de gluma;2 doua supape se pun de la 70-80 Kw in sus;3 inteleg ca sunteti inginer? daca da sa stiti ca oamenii inteleg ceea ce vad. Asa ca daca dati o formula incercati sa fiti sigur ca este corecta, dca ati gresit, faceti corectia necesara;4 desi pot sa proiectez un cazan, din tabla, teava etc. personal ma abtin sa dau cifre intrucat nu fac asa ceva zilnic si experienta nu-mi permite. Dar asta nu inseamna ca nu-mi pot da cu parerea in privinta unui ansamblu sudat, la nivel general, de ex., cum am facut la pagina 17 unde am spus ca ansamblul sudat nu este chiar o combinatie fericita intrucat tevile mai groase sunt prea apropiate de racordurile de apa.5 daca puneti oamenii pe drumuri dupa anumite materiale incercati sa fiti sigur, ca denumirea este o denumire general valabila si nu doar un regionalism, posibil cunosut doar in zona unde locuiti.6 existenta unui canal direct catre cosul de fum, presupune complicarea constructiei prin existenta unei manete( care sa inchida/deschida o clapeta), a unei clapete de fum etc. Sa nu uitam ca soba se afla intr-un spatiu de locuit si aceasta trebuie sa fie construita ca atare. Daca transformam prea mult soba si aceasta capata valeitati de cazan, montarea acesteia in spatiul de locuit este interzisa.Personal nu sunt aici pt a obtine recunostinta cuiva ci doar ca sa-mi dau cu parerea in urma unor calificari si studii pe care le am si va asigur ca nici eu nu am nimic de impartit cu cineva. Fiecare este liber sa tina cont de ceea ce considera mai bun.Succes Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Si cateva poze de la un cazan din calorifere de fonta;cazanul are in prezent 5 ierni si ce o mai ramas din asta ca durata de functionare.Cazanul incalzeste casa din dreapta,cu etaj(este partial in poza). Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Salut,Din cate stiu eu tevile pentru cazan sut Teava K (STAS 530/3/34/3478/68 K II,OLT 35-45 K II), cred ca este corect, iar tabla dca are de la 4 mm in sus totul este OK.Sudurile se executa cu electrozi bazici daca exista posibilitatea, daca nu cu supertit.Tevile se aleg tevi trase cu pereti grosi pentru o buna rezistenta in timp si pe cat posibil se va evita teava sudata desi este tentanta ca si pret.Cum s-a mai spus este necesara supapa de siguranta, vas de expansiune pompa de recirculare si filtrul Y pe care multi il ignora dar prelungeste viata pompei impotriva griparii cu mizerii.Cu stima. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 15, 2011 Partajează Postat Ianuarie 15, 2011 "IGBT 1971", Interesanta constructie, pare bine facut, dar raman la parerea ca regula nu se confirma. Mai icercase cineva sa faca din calorifere dar din poze pornise cam prost. Este bine ales si tipul de element. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2011 Partajează Postat Ianuarie 15, 2011 Asa si este,e bine facut,in poza este partea de jos care genereaza caldura atunci cand focul mocneste,jarul radiaza caldura printre elementii de jos,dar cazanul genereaza agent termic foarte repede datorita caloriferelor care sunt deasupra celor din poza(nu apar in foto).O sa mai caut si niste poze mai vechi de unde se poate vedea si partea de sus;Primul care l-am facut (1998)reuseste sa incalzeasca aprx.600mp in interior la temperatura de +22~24grade(afara -19grade)constuctie neizolata termic in cel mult 2ore iar focul se face ocazional(nu se locuieste permanent acolo),dupa care trebuie zgarcenie mare in alimentarea cu lemn altfel cazanul desi masiv ca constructie reactioneaza foarte repede si la o supra alimentare cu lemn cam incepe sa trimita aburi pe tur.La cazanul descris cresterea de temperatura este de aprx. 1grad/15secunde cu pompa de recirculare pornita.Fiind o investitie ieftina am considerat ca nu mai e cazul sa fac si un circuit de by.pass intre tur si retur.Ele au fost facute pentru o perioada de 2-3ani pana omul aduna ceva bani sa isi cumpere unul din comert,nu a mai fost cazul.Mai departe vorba francezului om trai si om vedea... Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 15, 2011 Partajează Postat Ianuarie 15, 2011 Din poze se vad depuneri importante de gudron, nu pre cred ca stai bine cu randamentul, cu toate spusele tale. Dar daca merge... perfect, un exemplu de urmat. Din pacate pe unde am fost si am vazut tot felul de prosti nu am putut sa fac poze, am fi avut un termen de comparatie, ASA DA, ASA NU! Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2011 Partajează Postat Ianuarie 15, 2011 Din poze se vad depuneri importante de gudron, nu pre cred ca stai bine cu randamentul, cu toate spusele tale. Dar daca merge... perfect, un exemplu de urmat. Din pacate pe unde am fost si am vazut tot felul de prosti nu am putut sa fac poze, am fi avut un termen de comparatie, ASA DA, ASA NU!Ar fi fost bune niste poze ca termen de comparatie.Gudron este (nu are by.pass)garla dar cand l-am "nascut"am mers pe principiul lu Lapusenanu,prosti da multi,chiar daca gudroneaza destul de mult, fiind multi elementi se compenseaza(cel din poza nu a fost curatat de 2 ani!!!),si iti garantez ca se curata mult mai usor ca un Junkers(galben) sau un Buderus(albastru)cu gazeificare.Cazanul din 1998 are 38 de elementi si intradevar doar modelul respectiv este bun pentru cazanele cu lemn.In prezent nu cred ca mai pot construi astfel de cazane,motivul este simplu:romanii au aruncat caloriferele(multi direct pe geam)care dupa o lunga calatorie>caruta>remat>au ajuns la niste "prosti"in Germania care tare s-au mai bucurat de achizitie,adica fonta gata imbatranita numa buna pentru diverse... :cry:Motivul principal pentru care am ales caloriferele de fonta este ca nu e nevoie de nici o sudura la constructie si se pot face pe marimi(cazanele) dupa necesitati. Link spre comentariu
Vizitator badilescu Postat Ianuarie 16, 2011 Partajează Postat Ianuarie 16, 2011 sal vreau si eu sa pun o serpentina in soba am gasit ceva vreau o parere Link spre comentariu
Vizitator badilescu Postat Ianuarie 16, 2011 Partajează Postat Ianuarie 16, 2011 am revenit cu foto Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum