avolocaru Postat Ianuarie 10, 2011 Partajează Postat Ianuarie 10, 2011 Condensul apare pana la o temperatura de aproximativ 55-60 grade, la suprafata exterioara a tevii. De ce nu cautati sa folositi tevi cu diamentru mai mic si mai multe?Din ce vad inteleg ca apa curge prin tot sistemul de tevi, atat prin gratar cat si prin tevile mai groase, ceea ce nu este foarte bine, pt ca apa va circula mai mult prin teava groasa si mai putin prin cele subtiri. Link spre comentariu
Faker Postat Ianuarie 10, 2011 Partajează Postat Ianuarie 10, 2011 Fiindca sudatul lor era un chin, oricum si asa a fost greu. Si nici nu am avut alte tevi decat cu pereti subtiri, astea au 3mm.Nu, nu, am facut un traseu mai destept al apei. Nu circula chiar peste tot. Adica circula dar doar intr-un anumit sens. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Salut,Ca si sugestie desi este tarziu, eu nu m-as fi chinuit sa fac gratar umed mai degraba exploatam peretii si puneam acolo doua gratare din tevi si mareati suprafata de convectie fara a fi afectat plita, in caz ca se doreste gatitul pe ea.Se mai puteu pune tevi intercalate intre cele doua coloane verticale iarasi castigati suprafata.A-ti spus ca sudura a fost un chin dar din cate vad eu este o constructie foarte aerisita?In alta ordine de idei "vad" o multime de specialisti (desi eu cunosc alti specialisti cum ar fi Reynolds, Prandtl, Nusselt...), care doar fac teorie ..., toata stima si consideratia pentru cei ce-si bat capul cu realizarea unui proiect practic.Am sudat multe modele de cazane artizanale si pot sa spun ca toate functioneaza, am invatat multe din realizarea lor, iar cei ce doresc o realizare proprie sunt multi care au posibilitati dar doresc sa incerce aceasta varianta ca sa nu imbogateasca marii producatori care au preturi mari pentru un produs similar. Este drept ca randamentul la marii producatori este mai bun dar tot cred ca nu-si justifica pretul atata vreme cat oamenii doresc sisteme de puteri mici.Cu stima. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Ei domnule "radu cnc", din "fericire" domnul "Prandtl si prietenii" lucreaza de multa vreme pt Doamne Doamne ( ca numai asa se explica furtunile din lumea intreaga, probabil fac experimente despre curgerile turbulente), ca daca si-ar fi dat cu parerea pe aici l-ati fi trimis la plimbare.Stati linistit, ca nu va ia nimeni maretia de a fi facut nenumarate astfel de inventii, dar nu inteleg de ce doriti sa-mi luati dumneavoastra maretie de a nu fi facut "nimic".Asa daca tot ii cunoasteti pe cei numiti cum de nu ati facut un calcul sa ne spuneti exact, cate tevi, cate randuri... Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Salut,Nu am vrut sa supar pe nimeni dar pe mine ma intereseaza chestii la obiect.Imi cer scuze daca am jignit pe cineva!Calculul l-am facut si schimbatorul construit de mineare in jur de 5Kw.Sa calculat cantitatea de lemne si comparativ cu gazul (caci am avut arzator pe gaz in teracota), daca inainte conumul era de 3mc de gaz acum cosumul comparativ este de 1mc si lemnul este mai ieftin.Da nu pun la indoiala comoditatea cand se folosea gaz...Temperatura pe rtur este inca mare (termometrul digital este de pe retur), deci se mai poate incarca instalatia cu calorifere.Cu stima. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Mie nu mi se par chiar atat de mari, in mod normal ar trebui sa fie peste 60, pe retur. Incercati sa masurati si temperatura la cos, imediat la iesirea din soba, daca se poate. Link spre comentariu
bel Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Condensul apare , pentru ca teava folosita este prea groasa , si din fieroiaca...la centrala de apartament teava folosita este de Cu fi 15mm , si este in serie , adica o teava serpuita cu cat teava folosita este mai groasa , cu atat cantitatea de apa care trebuie incalzita este mai mare iar focul trebuie sa fie unul foarte mare ca sa poata sa iasa fiarta apa... Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Condensul apare atunci cand la suprafata exterioara a schimbatorului de caldura se indeplinesc conditiile pt condensatia apei, in mare atunci cand temperatura este mica. Cu cat teava este mai groasa transferul termic catre apa se face mai lent, adica la suprafata exterioara temperatura creste=> evident mai putin condens. Cu cat teva este mai groasa se consuma mai mult lemn, apa este doar un agent intermediar intre flacara si spatiul de incalzit.In mare condensatia este un fenomen pozitiv d.p.d.v. al randamentului. Problema este coroziunea, condensul este acid. Link spre comentariu
bac Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 am citit cam tot ce s-a discutat aici, pe la jumatatea topicului cineva zicea de o soba din tabla pe rumegus , ea arata cum am desenat-o eu, m-ar interesa daca ar functiona bine pt 2 camere, in afara de cea in care este instalata, stiind ca aceasta face caldura in 5 minute, cu o autonomie de circa 12 ore la un tub bine presat (batut cu maiul) mai ales daca se adauga in el si ceva carbune sau lemn - duce de voie 16-20 ore. este in stadiu de proiect pt la vara, momentan incalzirea o face teracota, as vrea sa stiu daca este bine cum am desenat spirala sau daca am pozitionat-o bine, acolo sus este flacara , din ce ar trebui facuta acea spirala , ma gandesc ca cea de cupru la colac sa nu aiba probleme din cauza flacarii.apoi in punctul 6 este capacul pe unde se schimba tubul cu rumegus, asa ca m-am gandit ca daca pozitionez acolo spirala, este imposibil de schimbat acel tub, asa ca as putea face o usa mai mare, in lateral pe care sa incape tubul ---7 as vrea sa fac ceva simplu, cu vas expansiune deschis, pompa pareri si opinii-------1-- tur2-- retur3--traseu aer - gaze arse4--usa tiraj5--tub cu rumegus6--capac prin care se schimba tubul7-- usa laterala8-- suport pe care e asezat tubul, acesta inchide total (camera de ardere) are doar gaura in mijloc pt aero imagine reala gasita pe net--http://www.okazii.ro/catalog/44468154/sobe-pentru-serasolar.html#galerie download/file.php?id=58738&mode=viewnu isi nimeni cu parerea?, din ce sa fac spirele, cupru sau sudez din fier? Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 asa cum este desenata spira nu cred ca o sa incalziti mare lucru. Varianta de pe okazii mi se pare foarte slaba, tabla pare prea subtire. Daca vreti o soba tin tabala incercati sa copiati ceva din comert, cum sunt acele boilere cu un set de tuburi verticale, fumuri, sudate in partea de sus si partea de jos a unui tub cu apa, focarul fiind la partea de jos.Daca vreti un raspuns la intrebare, eu as incerca din teava de 10, pt aer conditionat, dar sa faceti mai multe spire intercalate si sudate la exterior intr-un distribuitor. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Salut,Pe retur sunt circa 40-45 grade acum cu lemne, pe gaz erau pana in 30 de grade, lucra aproape in condensatie.Teracotele difera, pe lemne acum sunt 5 fumuri iar pe gaz inainte erau 11 fumuri.Cu stima. Link spre comentariu
mester strica Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Daca va hotariti sa faceti schimbatorul de caldura cu serpentina de Cu,atentie la dimensionare!Multi au facut diverse constructii DIY,de incalzire,iar pe urma nu stiau de ce caloriferele nu se incalzeau decit in partea de sus sau pina la jumatate.Teava de Cu.de 18mm.are 0,201 l/m,deci 1 litru de apa la 5 metri de teava.Cu 1 litru sau 2,mare randament nu se obtine.Spor la mesterit. Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Cu cat teva este mai groasa se consuma mai mult lemn, ....Sînteţi sigur ? Ce se întîmplă cu căldura din pereţii ţevii ?Faptul că instalaţia are un "răspuns termic scăzut" (inerţie la punerea în funcţiune ) e drept, dar drept e că şi "inerţia termică", la stingerea focului, e mai mare, chestiunea cu lemnele nu se leagă. Link spre comentariu
avolocaru Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Ba se leaga foarte bine, scopul nostru este sa transmitem energia produsa din ardere catre apa. Orice impediment care incetineste acest transfer reprezinta un factor negativ. la stingerea focului o parte din energia acumlata se va pierde prin tiraj. in mod normal pompele trebuie automatizata macar cu un termostat, astfel incat sub o animita temperatura aceasta sa se opreasca. Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Să-nţeleg că ţeava subţire nu ere pierderi prin tiraj ? Să înţeleg că radiatoarele de fontă nu au nici o şansă în faţa celor de oţel ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum