Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Help! Senzor Temperatura


Vizitator moz

Postări Recomandate

Vizitator moz

salut, vreau sa ma ajutati si pe mine cu o chestie, in primul rand vreau sa va spun ca nu ma pricep la electronica, sa va explic despre ce este vorbaam o motocicleta de enduro in si vreau sa-i pun un cooler pe radiator (am citit pe forumurile de pe afata ca baietii pun coolere de pc), am sursa de curent pe ea, initial motocileta era cu electric starter insa l-am dat jos sa o fie mai usoara moment in care i-am sos si bateria, pot sa leg coolerul la sitemul de semnaleizare ( si pe ala l-am dau jos ) insa nu vreau sa-l uit pornit si sa mearga tot timpul fara motiv, asa ca am nevoie (zic eu) de un senzor de temperatura care sa cupleze coolerul cand acesta ajunge la o temp sa zicem 80Cce fel de senzori de temperatura exista, eu ma gandeam la unul care sa stea in contact cu radiatorul sau cu un furtun de la pompa de apa, am mai citit ca exista si senzori care detecteaza temp de la distanta.ce variante am sa fac asa ceva multumescPS: explicati-mi ca la prosti :)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    5

  • Abram Burel

    2

  • Blind

    1

  • Dr.L

    1

Top autori în acest subiect

nui prea buna ideea cu datul jos a bateriei, ea filtra tensiunea!foloseste un senzor de la masini(ce vin prinse in radiator), ai putea sai faci un adaptor pt a se potrivi pe a tasau si mai ieftin iti iese daca pui pe contact...dar cum sati mearga continu daca nu ai baterie.....?lesi motorul pornit?

Link spre comentariu
Vizitator moz

nui prea buna ideea cu datul jos a bateriei, ea filtra tensiunea!foloseste un senzor de la masini(ce vin prinse in radiator), ai putea sai faci un adaptor pt a se potrivi pe a tasau si mai ieftin iti iese daca pui pe contact...dar cum sati mearga continu daca nu ai baterie.....?lesi motorul pornit?

nu las motorul pornit insa, sa nu mearga in continuu in timp ce ma deplases, eu acum pornesc motorul la pedala si am gandesc ca daca cupleaza cand au la pedala si ventilatorul, ia din curentul de la bujie PS motocicleta are un regulator de tensiune
Link spre comentariu

nu conteaza daca are(daca a avut demarou atunci trebuie sa fie pe alternator si nu pe dinam)tot ii trebuie baterie.daca crezi ca iti ia curentul de la aprindere poti pune o temporizare pt ventilator sau pui un senzor de temperatura de la masini!PS. nu stiu cat te va ajuta acel ventilator, este cam slab si doar la viteze mici va fi de folos la viteze mai mari mai mult incurca+tu ai enduro si nu cred cal ti la asfalt(desi si aicea gasesti praf), cele de pc nus pe rulment, nu au aparatoare pt praf....se vor duce repede.

Link spre comentariu
Vizitator moz

nu conteaza daca are(daca a avut demarou atunci trebuie sa fie pe alternator si nu pe dinam)tot ii trebuie baterie.daca crezi ca iti ia curentul de la aprindere poti pune o temporizare pt ventilator sau pui un senzor de temperatura de la masini!PS. nu stiu cat te va ajuta acel ventilator, este cam slab si doar la viteze mici va fi de folos la viteze mai mari mai mult incurca+tu ai enduro si nu cred cal ti la asfalt(desi si aicea gasesti praf), cele de pc nus pe rulment, nu au aparatoare pt praf....se vor duce repede.

poi pt asta am nevoie pt viteze mici, cand tin motorul turat si ma deplases 1 metru in 1 minut ideea e ca daca ii pun senzor de temperatura, cand ma deplasez cu viteza mare se face racire buna si se decupleaza singur, faza cu coolerul de pc o folosesc multi in state si cica functioneaza de minune poti sa mi dai mai multe detalii despre sezonzorul de temperatura de masina , cum si unde se monteaza, pe mine ma intereseaza sa fie in exterior, sa nu trebuiasca sa gauresc radiatorul
Link spre comentariu

senzorul ii un simplu intrerupator cu bimetal..daca ajunge la temperatura x se culeaza(in serie se leaga cu ventilatorul).nui mare branza si ii ieftin, poti sa faci un colier din placbanda in jurul motorului si sal prinzi de placbanga, in asa fel il strangi de motor.poate iti incape intre tolele radiatorului(are racire pe aer?nu)

Link spre comentariu
Vizitator moz

senzorul ii un simplu intrerupator cu bimetal..daca ajunge la temperatura x se culeaza(in serie se leaga cu ventilatorul).nui mare branza si ii ieftin, poti sa faci un colier din placbanda in jurul motorului si sal prinzi de placbanga, in asa fel il strangi de motor.poate iti incape intre tolele radiatorului(are racire pe aer?nu)

are doua radiatoare de apa, ma duc maine la un magazin de piese auto si cumpar un senzor de temperatura, si vada cu bricheta cum functioneaza si ce adaptari pot sa-i fac :)) presupun ca il leg cum ai zis tu cun un colier platbanda de un furtun de la sistemul de racire singura problema este ca nu stiu la ce temeratura cupleaza.dupa ce efectuez "injineria" o sa postez sa-ti spun ce am facutmultumesc frumos pt sfaturi, daca iti/va mai vine o idee te rogam cautat pe net senzor de temperatura apa, si toate sunt cam asa:[attachment=0]Coolant_Temp_Sensor_6247.jpg[/attachment]singura problema e ca pentru tipul asta de senzori trebuie sa gauresc radiatorul, altceva nu exista ?
Link spre comentariu
Vizitator moz

am gasit asta :[attachment=0]mf421.gif[/attachment]se numeste thermal switch, deschide un circuit cand ajunge la o anumita tempratura, unde gasesc asa ceva , si care este traducerea lui in romana merci

Link spre comentariu
Vizitator moz

Dar de ce nu pui coolerul direct pe contact? Cand iei contactul se opreste...nu-i mai simplu si mai ieftin asa?

e mult mai sumplu , insa nu vreau sa mearga coolerul fara rost, plus ca mai trec prin rauri cu el, si nu vreau sa-mi ia din scantaia de la bujie cand pornesc motorul
Link spre comentariu
Vizitator moz

la 150-300mA,consumul e nesemnificativ

am facut "injineria" azi adicaam cumparat 2 coolere de 12cm/12cmun termostat bimetal care sa deschide la 70 gr Cam testat mecanismul cu fosta baterie de pe motocicletasi cand le-am montat pe motocicleta am ars ambele coolereaveti idee ce variante am, ce trebuie sa pun pe circuit sa nu se mai arda, inafara de a lua curent direct din baterie??multumesc :drinkers:PS daca ajuta pun so o poza cu schema electrica
Link spre comentariu

Da ceva detalii despre coolerele arse...ce consum au?Circuitul de alimentare a motocicletei nu mai este filtrata(nu ai baterie) si pot aparea varfiri de tensiune, iar coolerele sunt pe 12V si nu merg la tensiuni mai mari (14.4 cat ii incarcarea in mod normal+in cazult tau tensiunea nu este filtrata), pune un stabilizator de 12V sau eventual 2 daca ai un consum mai mare de curent.

Link spre comentariu
Vizitator gaby-cta-ro

Maestre, in primul rand trebuie sa verifici daca tensiunea fostei tale baterii este aceeasi la care merg ventilatoarele (adica 12V sau 6V). In al doilea rand atunci cand ai scos bat de pe motor tensiunea din instalatie a sarit cu mult in sus (daca era 12V s-a facut aprox 18V - idem cu 6V). Toata instalatia motocicletei este fortata (probabil ca daca pastrai semnalizarea se ardeau becurile). Cea mai buna solutie este sa pui bat la loc. Daca nu poti sau nu vrei, trebuie sa alimentezi coolerele printr-un stabilizator neaparat . VEZI ca senzorul ala deschide circuitul - adica intrerupe alimentarea coolerelor - la70 grade, exact invers de ce iti trebuie tie !!! Si stai linistit ca daca dai cu ele prin rauri nu conteaza ca sunt in functionare sau nu, tot or sa se buseasca repede ! Spor !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări