Vizitator alx_mhr Postat Iulie 15, 2008 Partajează Postat Iulie 15, 2008 Problema este urm?toarea: am de cur??at statorul ?i rotorul unui alternator auto care are 20 de ani (Renault 5). Mizeria cred c? se îndep?rteaz? numai cu motorin? sau gaz, dar nu sunt sigur dac? nu atac? ?i emailul de pe bobinaj.Generalizat, ce substan?e sunt indicate pentru a cur??a o bobin? ? (rotorul nu este impregnat, deci ar putea r?mâne reziduuri de hidrocarburi grele). ?tiu c? o solu?ie ar fi alcoolul izopropilic, dar ar fi prea mare risipa.Dac? motorina nu atac? CuEm atunci nu cred c? ar fi o problem? nici reziduurile, acestea se vor usca în func?ionare de la temperatur?, for?a centrifugal? ?i curentul de aer. Deci pot s? folosesc motorina sau îl stric? Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 Emailul ar trebui s? reziste la motorin?. F? ?i tu un test undeva pe bobin?, unde nu e risc de scurt circuit. Link spre comentariu
Blind Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 Beeeyyy, ma dezamagesti! Cum sa-i recomanzi omului sa faca teste pe bobina pe care vrea defapt sa o curete? alx_mhr ia un traf mai vechi sau o bucata de CuEm si bag-o in motorina/benzina/alti solventi pe care ii ai la dispozitie si testeaza daca se ia sau nu emailul. Eu ti-as recomanda sa cureti cu apa sub presiune mizeria (ori la o spalatorie auto, ori cu o pompa de vie/stropit pt daunatori...eu asa curat namolul de sub masina, cand merg pe coclauri) dupa care sa usuci piesa respectiva si sa o dai cu un spray cu ulei pe intrefier si pe alte parti ce pot rugini, sa te tina inca 20 ani. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 motorina cand se usuca nu lasa reziduuri? daca da si se aduna si praful,iar o sa ai mizerii pe eaincearca totusi alcool izo,ala auto(mov) cica e <10 lei sticla(de 0,75-1l) Link spre comentariu
ala micu Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 cumpara un spray curatitor pt frine costa 150 000 un tub destul de marecurata si mizeria si urmele de grasime (vaselina,ulei)si este cu dedicatie pt auto Link spre comentariu
criss Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 exista solventi speciali pt asa ceva(pt motoare industriale), nu stiu pretul ca lam primit, dar maine iti dau numele.si eu cu acela am spalat alternatorul de la motocicleta + spal si alte piese ce le spalam cu benzina, dar benzina lasa urme + era si uleioasa. cu motorina nu ai sa rezolvi nimica deoarece se evapora greu(in comparatie cu benzina) si lasa reziduri!in mod normal izolarea de pe bobine trebuie sa reziste solventilor dar fiind o bobina veche, supusa timpului(caldura umezeala) poate nu mai ai un strat corespunzator de izolare si benzina poate sa o spele.cand am de spalat ceva mai mare(ex. motorul de la motocicleta, inainte sal desfac, cutia de viteze) si nu am asa oala sau sa risipesc mult, folosesc pistolul de vopsit, pun in rezervorul de vopsea sil pulverizez, prima tura cu presiune cat mai mica ca sa mearga cat mai multa solutie iar a 2 cu presiune mare, nici de sters nul sterg, nu miroase, nu pateaza, nui toxic. maine am sa fac poze si iti spun numele produsului. Link spre comentariu
criss Postat Iulie 20, 2008 Partajează Postat Iulie 20, 2008 [attachment=1]solvent1.JPG[/attachment][attachment=0]solvent2.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator alx_mhr Postat Iulie 20, 2008 Partajează Postat Iulie 20, 2008 Mul?umesc pentru sfaturi!O s? caut ?i alcoolul izo auto, ?i solu?ia SS-25. Problema cu motorina este c? nu-mi pot da seama de efectul de lung? durat?, a?a, pe loc nu pare s? afecteze emailul nici benzina, dar r?mân hidrocarburi grele (mai ales la motorin?) care pot s? fac? mai mult r?u decât mizeria veche care acum parc? este o crust? de protec?ie...Oricum, bobinele sunt doar o parte din problem?, piesele din aluminiu (carcasele electromotorului ?i alternatorului) sunt acoperite de o negreal? care nu vrea s? ias? sub nici o form?, am încercat toate solu?iile, sod?, detergent, diluant, etc, cu Axion pare s? se ia dar freci pân? te plictise?ti... ?i mizeria asta a intrat în porii aluminiului (de fapt cred c? e "zamac", un aliaj de aluminiu), parc? ar fi anodizat. Când m? gândesc c? o s? am de cur??at ?i blocul motor, chiulasa... :smt021 P.S.: Informativ, poate mai intereseaza pe cineva, am c?utat rulmenti pentru alternator ?i c?rbuni la o firm? de distribu?ie piese auto (Rune). Rulmen?ii marca SKF la 80 de lei amândoi. C?rbunii mi-i d?deau cu tot cu regulatorul electronic pe care erau monta?i, la 70 de lei. De la distribuitorul SKF (firma Badi) rulmen?ii i-am luat cu 20 de lei :weedman: . Din p?cate nu sunt axa?i pe rulmen?i auto, am avut noroc c? i-am g?sit la ei. C?rbuni am g?sit la Al Padrino, cu 16 lei, iar de curiozitate am întrebat cât cost? tot regulatorul. Surpriz?, 120 de lei... A?a c? mai bine c?uta?i, ?i iar c?uta?i când vine vorba de piese auto, diferen?ele sunt foarte mari. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum