Sandu Magnatu Postat Iulie 18, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2008 Am tras plusul direct de la baterie si daca puneam releu trebuia sa-l bifurc adica sa leg in paralel si nu trebuia sa pun dioda pe firul ce vine la releu sa nu mearga curentu inapoi la terminalul sigurantei(adica la celalalt fir de +)? Am luat 2 555-uri numa scrie pe ele NE555N si sunt fabricate de ST. Din cate am observat e acelasi lucru cu LM555 deci tot acolo ii. Am gasit in datasheetul integratului o schema (pag. 6). Imi puteti confirma daca este buna? sa ma apuc de ea. :smt003. Eu sunt multumit cum a iesit toata treaba cu deschiderea, daca vreti pun si poze... :weedman:LE: se pare ca, cel portocaliu nu are dioda pe alimentare(verificat cu multimetru) iar la cel albastru nu imi indica nimic pe multimetru daca pun pe alimentare(cele 2 separat) ii posibil sa fie defect? si continuitate am numai intre un pin de alimentare si cel din mijloc mai inspre exterior :smt017 . Anyway nu mai conteaza releul (oricum voiam sa-l pun pe cel portocaliu). Acum vreau sa fac temporizatorul :supz: Link spre comentariu
criss Postat Iulie 18, 2008 Partajează Postat Iulie 18, 2008 nu inteleg faza cu dioda unde sa mearca inapoi curentul?releul iti trebuie deoarece dupa cateva deschideri ai sa busesti intrerupatorul!(ma gandesc ca vei folosi un microintrerupator si nu unul trifazat ). nu cunosc schema(nu imi pot da seama dupa schema) dar citind descrierea o poti folosi, ai un tabel cu calculul rezistentei. iti recomand sa folosesti un tranzistor mos pt comanda actuatorului() uite aici http://www.elforum.info/download/file.php?id=17641&mode=view daca vrei sa intrerupi masa('-') atunci elimini elimini R1-47k, Q1-BC640 lasi numai R3-4,7k si in locul buz11 folosesti buz100(canal N). iar daca vrei intrerupe '+' atunci iti trebuie un tranzistor cu canal P pt comanda finala... faci un montaj asemanator doar inversezi, tot 2 tranzistori folosesti ca si in schema dar invers adica Q2 va fi N(BC327) si Q3 va fi un mos P(ex. buz271, cam are rezistenta mare dar cauta ceva 0.0xx si nuti va fi nevoie de radiator). cauta unul echivalent cu buz100 dar sa fie cu canal P. ai mai putea pune o rezistenta intre baza tranzistorului(ex. buz100) dacal conectezi direct la iesirea de la 555. Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 19, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2008 Inainte sa montez actuatorul pe masina l-am inseriat cu ampermetru si l-am testat la baterie la masina cu un prieten. El apasa pe hold la multimetru cand puneam io la curent da nu eram prea sincronizati :smt003 . Odata iesea 1A, altadata 500mA dar maximum am inregistrat putin sub 3A, am uitat sa verific cu ohmmetru sa calculez cu legea lui Ohm macar teoretic consumul.[attachment=0]buton 001.jpg[/attachment]Butonul este cel din poza. L-am apasat de zeci de ori si se pare ca nu a cedat inca dar daca este absolut necesar o sa montez si releul :smt001 . M-ai cam dat pe spate cu mos-u, nu am lucrat cu ele ca sunt mai incepator (fac electronica la scoala si acolo mi-a trezit interesul). O sa incerc prima data sa o fac pe cea din datasheet sa vad ce iese. Iti multumesc ca ti-ai pierdut timpul sa-mi explici cu mos si alte cele :weedman: Link spre comentariu
criss Postat Iulie 19, 2008 Partajează Postat Iulie 19, 2008 cu placere! nici eu nu sunt in domeniu ci doar ca si hobby iar alteori din necesitate. si mie mia prins bine cand mau ajutat, in special @Abram Burel si @Dr.L carora le multumesc.mie imi place partea de comanda prin tranzistor si urasc releele mecanice si intodeauna am cautat sa inlocuiesc!poti folosi si releul ca si comanda finala daca tot leai cumparat.pe motor la frana am un intrerupator si consumul de pe bec(21w) este aprox 2A iar butonul mia cedat!daca tot ai cumparat releele eu zic sa il pui + 555 sigur tia ceda la asa un curent Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 24, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 24, 2008 Daca se arde butonul o sa ramana activat actuatorul sa se arda? sau ramane circuitul deschis si butonul devine nefolosibil?(n-am avut timp sa pun releul si nici temporizatorul) :doh: :smt011 Link spre comentariu
fratello Postat Iulie 24, 2008 Partajează Postat Iulie 24, 2008 "Plus, siguranta,buton, releu, masa"....Am montat zeci asa, merg toate. Butonul este identic cu cel pe care l-am montat si eu, in general pe consola frinei de mina...Nu complica un lucru simplu cu temporizatoare, mos-fet-uri sau mai stiu eu ce...O apasare scurta pe buton anclanseaza SIGUR releul, care SIGUR alimenteaza actuatorul, care -daca este montat corect - SIGUR deschide portbagajul...Vezi ca pe forumul ala sunt poze cum se monteaza actuatorul...Observatie : nu am vazut bine in poze, dar contactele releului sa suporte min. 10 A. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iulie 25, 2008 Partajează Postat Iulie 25, 2008 Hai sa ne gandim putin si la lucruri mai rele (nu-i frumos, dar e sanatos).Sa presupunem ca ceva nu e in ordine si sa vedem ce se poate intampla (evident, jucaria e alimentata pe "direct: si, pentru linistea noastra mai presupunem ca s-a pus si o siguranta):- daca se "lipesc" contactele releului (de exemplu, daca oboseste si nu e dimensionat cum trebuie), atunci actuatorul se arde!- daca, dintr-un motiv oarecare, contactul butonului ramane pe "on" (de exemplu, ai pus ceva pe el), atunci actuatorul se arde si, daca starea asta se pastreaza un timp suficient de lung, se descarca si bateria (ceva de genul cateva zile )Desi in practica oameni incearca sa simplifice lucrurile pe prinicipiul "nu mi se poate intampla mie asa ceva", e mai bine sa te gandesti si "ce ar fi daca totusi?".Un actuator se alimenteaza intotdeauna cu impulsuri. Acestea pot fi obtinute cu ajutorul unui monostabil (monostable in engleza), care la randul lui poate fi facut cu 555. Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 28, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 28, 2008 Am montat pana la urma releul (ala albastru). Merge brici cu el, o fost putin mai complicat sa-i gasesc alimentarea (erau extremistele din grupul de 3) si cel din mijloc facea contact cu unu cand era alimentat si cu altu cand nu era. Am masurat consumul inainte sa montez releul si era de 2.98A maximum :smt003 . Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. :partyman: Link spre comentariu
yo9gcc Postat Martie 3, 2009 Partajează Postat Martie 3, 2009 Reactivez topicul cu o intrebare, stiu ca se gaseste un modul pentru a deschide portbagajul la doua apasari din telecomanda, daca cineva ma poate ajuta cu o schema as vrea sa o fac si sa o motez la un Logan care nu are prevazuta dechiderea portbagajului decat daca opresc motorul si deschid cu cheia, este fabricata in 2006 si atunci nu s-au gandit ca mai trebuie sa deschizi portbagajul si cand motorul merge.Deschiderea o sa o fac exact cum se explica mai sus, cu actuator.Cu stima Marian! Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Martie 5, 2009 Autor Partajează Postat Martie 5, 2009 Deci ai modelul cu buton nu? si nu se inchide automat portbagaju cand inchizi si usile? presupun ca da, si se blocheaza automat portbagaju cand pornesti motoru? Am gasit un document ce l-am luat de pe daciaclub cand am inceput eu cu instalarea, si respectivu' l-a facut pt deschiderea din telecomanda. Problema ii ca e cu uC, dar daca te pricepi gasesti hexul pe daciaclub la topicul deschidere cu actuator. Iti atasez documentul sa vezi despre ce e vorba (nu da schema, numai arata unde trebuie sa conectezi la UCH). http://rapidshare.com/files/205713535/m ... p.doc.html Link spre comentariu
fratello Postat Martie 5, 2009 Partajează Postat Martie 5, 2009 @yo9gc : Vino pina la Ploiesti sambata asta si ti-l fac eu : trebuie activata functia prin mufa OBD. Link spre comentariu
yo9gcc Postat Martie 6, 2009 Partajează Postat Martie 6, 2009 Portbagajul meu se deschide doar cu cheia, nici macar nu are buton sa ti de el cand il deschizi. Are doar yala mecanica cand inchizi portbagajul se si incuie, trebuie sa opresc motorul sa scot cheia din contact sa pot descuia sau sa folosesc a doua cheie. eu vreau sa ii fac desciderea cu actuator si eventual sa o leg la UCH si sa deschida la doua apasari succesive de deschidere usi din telecomanda. Am fost si eu pe forum la daciaclub si am gasit ceva acolo. La Ploiesti nu prea pot sa vin sunt la job.Am gasit pe forum la daciaclub si schema la acel modul, acum mai trebuie sa il fac si sa vad daca ma pot descurca sa il leg la UCH Multumesc pentru info. (forum daciaclub).Marian Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 6, 2009 Partajează Postat Martie 6, 2009 un pic offtopic:pt deschiderea portbagajului se pune un acutator ca cele pentru usi?atunci odata actionat,acutatorul nu ramane blocat pe pozitia deschis? sau cum revine?precizez ca am un tico dar incuietoarea se comporta la fel cum a descris si yo9gccms Link spre comentariu
yo9gcc Postat Martie 6, 2009 Partajează Postat Martie 6, 2009 Da poti pune un actuator la fel ca la usi, actuatorul revine la loc datorita arcului de revenire de la incuietoare.Eu am facut la o Dacia 1310 prima data si a mers perfect. Acum vreau sa fac la un Logan dar timpul nu-mi da pace, cand sunt eu acasa nu este masina (este la sotie) si cand sunt eu si masina acasa nu mai am chef si tot asa. Sper ca saptamana viitoare sa il montez.Marian Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Martie 6, 2009 Autor Partajează Postat Martie 6, 2009 @Dr.L: ti-a raspuns yo9gcc @yo9gcc: care schema vrei sa o faci? cea cu uC sau cu tranzistoare? eu as face schema lui mithyca, cu tranzistoarele ca nu ma pricep la uC, dar nu am inteles daca si pentru schema asta trebuie activata functia prin OBD. ma poate lamuri cineva? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum