Sandu Magnatu Postat Iulie 11, 2008 Partajează Postat Iulie 11, 2008 Am aruncat un ochi in gradina vecinului pe daciaclub.ro :smt003 si vreau sa-mi fac si io deschidere portbagaj cu un buton din interior la logan. Stiu cum se face toata operatiunea dar nu stiu unde sa pun releul: intre actuator si buton sau dupa buton inainte de siguranta si dupa aia la + permanent? :smt017 Vreau sa pun releu deoarece butonul e cam slabut si din cate am inteles un actuator consuma cam 5A. Maine ma duc la dezmembrari auto sa vad daca gasesc unul. :smt039 Link spre comentariu
fratello Postat Iulie 11, 2008 Partajează Postat Iulie 11, 2008 Plus, siguranta,buton, releu, masa. Un actuator nou e 15 lei, nu te zgirci... Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 11, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2008 Inca nu am incercat la magazine sa vad la ce pret sunt. Dar trec maine pe la dezmembrari ca e in drum :yawinkle: .Ms pt raspuns. :smt003 Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Iulie 13, 2008 Partajează Postat Iulie 13, 2008 ia un actuator nou ca sa ai pe langa el si tija de legatura ;) Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 13, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2008 mda. Nu am gasit nici un actuator la dezmembrari, se uitau la mine ca la felu 4. Nici nu or auzit in viata lor de actuator. O sa iau maine magazinele din oras la rand sa vad ce gasesc. :smt017 Link spre comentariu
criss Postat Iulie 13, 2008 Partajează Postat Iulie 13, 2008 actuatoarele noi sunt bune de aruncat(am avut ca deblocator porbagaj si ca la usi)....mai ales daca il folosesti mult(la mine dupa 15secunde de la punerea contactului si apasarea pedalei de frana mi se inchideau usile, iar la porbagaj cu doar din actuator il deschideam),iar eu am una legat pe telecomanda si nu mia mers mult(la caravan merge mai greu yala ca la dacie) + imi aluneca intruna prinderea aceea dintre cele 2 tije...pana la urma am deconectat butonul complet si in locul lui am pus o tija de la clanta interioara si un actuator de pe un opel ascona tot de la dezmembrari.la dezmembrari trebuia sa ceri inchidere centrala ca aia nu stiu cu ce se mananca.Si nu tija este problema se poate folosi tijele de la usi mai precis clantele interioare, dar ramane problema 'mufei' ce leaga cele 2 tije.ps. pt amplasarea butonului iti recomand sal pui undeva pe partea stanga a soferului....(multi aleg butonul extra(geamuri electrice) pt a nu se observa diferenta).... motivul de cateori vrei sa deschizi portbagajul trebuie sa te sui in masina iar cu bratele pline ai sa injuri momentul alegeri pozitiei butonului.ar fi bun si un temporizator pt ca un copil sau cineva sa nu ramana 'lipit' cu degetul pe buton. Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 15, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2008 Am gasit la Verbita srl cu 9 lei Type-R. Mi-a dat tija, shoroafe si ceva tabla gaurita :smt003 . Avea set de inchidere centralizata, avea un actuator (baza) :smt003 cu mai multe fire si restu erau cu 2 fire si avea un fel de UCH in miniatura ce comanda polarizarea pt deschidere sau inchidere :smt004 . Mai trebuie sa iau un releu, de 10A cred ca e de ajuns. Are ceva daca pun unul de amperaj mai mare?(nu prea am lucrat cu relee :smt009 ). Sper ca maine il pun in aplicare. :smt039 Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 16, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2008 Nu l-am montat inca, urmeaza. As vrea sa fac cu temporizator sa fie mai sigur. Se poate folosi un 555? Daca da, puteti posta o schema cu el? :smt001 Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 16, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2008 Am o mare problema. Am fost la magazin de electronica, am cerut releu la 12V macar 5A si am luat 2 specimene (ala albastru nu stiu cati amperi are, scrie 10A la 24VDC, 120 si 250VAC presupun ca si la 12v tot 10A are). Am mai luat unu portocaliu SCHRACK Austria pe care scrie numa 12VDC tot la 16A(cred). Problema mea este ca nu am mai lucrat cu relee si ala de la magazin nu o stiut sa-mi explice cum sa-l leg. Va rog daca ma puteti ajuta :smt010 ca vreau sa montez azi actuatorul. Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 Ai ohm-metru/tester de continuitate sau macar un bec + o baterie ??Cele 2 picioruse ale releului (cele care stau separate de restul grupului) sunt de alimentare, pe ele aplici cei 12 volti de la masina.Semnificatia celorlalte picioruse fie o distingi de pe desenul ce se afla pe releu fie o dibuiesti cu un aparat de masura. Iei testerul de continuitate sau becul + bateria si verifici pinii ceilalti ai releului. Ii verifici cu releul nealimentat si vezi intre ce pini ai legatura (daca ai) si apoi cu releul alimentat. Astfel iti poti da seama cum sa legi releul astfel incat la actionarea lui sa ai continuitate pe 2 pini sau cati iti trebuiesc tie. Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 16, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2008 Am verificat cu multimetru. Conteaza cum il alimentez? adica pot sa pun plusu ori in dreapta ori in stanga? Am verificat cele 4 picioruse ce le-am insemnat in poza si au continuitate intre ele. Deci eu alimentez de la baterie cu + si - si dupa aia firu ce vine de la actuator este doar + ca - ii legat pe portbagaj, si merge firu in releu si din al 2-lea grup de picioruse spre buton (tot +). Ar trebui sa mearga nu? Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Iulie 16, 2008 Partajează Postat Iulie 16, 2008 Alimentare e OK. Referitor la modul de conectare al actuatorului cred ca ai ceva de genul: pe 1 pin din acele perechi vii cu plus de la baterie iar pe perechea lui (respectiv pinul de pe aceasi linie dar de pe cealalta parte a releului) pleci catre actuator. In momentul in care releul cupleaza va trimite cei 12v catre actuator. Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 16, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2008 ok. ms mult. M-ai salvat :smt003 . Ce se poate intampla daca il leg gresit? sa puste releul? sau sa ramana blocat pe inchis circuitul sau deschis? Link spre comentariu
Sandu Magnatu Postat Iulie 17, 2008 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2008 Am facut. Nu am mai pus releu ca mai trebuia sa pun o dioda sa nu mearga curentu si la actuator...o poveste lunga. Merge perfect si fara releu. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. :partyman: :smt003 Link spre comentariu
criss Postat Iulie 18, 2008 Partajează Postat Iulie 18, 2008 nu inteleg faca cum nu ai pus releu!la ce sati trebuiasca dioda daca folosesti releu?incerca sa faci un temporizator cu 555(pe undeva am avut o schema...daca o gasesc o voi posta).unele relee nu le poti alimenta cum doresti!(atentie la polaritate)au o dioda pe alimentare! fi atent la ea(oricum este desenat pe releu...pe acela albastru vad un desen dar nu pot descifra ce este.)releul albastru il alimentezi din cele 2 picioare independente(nu acela in triungi format din 3) iar cel cu 8 tot din piciorusele separate(2 la nr) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum