ratza Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 De-ar fi aşa de simplu... Link spre comentariu
Marian Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Cum spui tu boss.... n-am chef de polemici sau filosofat. Link spre comentariu
maxente Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Nu cred ca imi bat capul cu filtru LC, ii arunc o bobina zobel pe iesire si il las asaAcum ascult la el fara zobel si se aude exceptional Am probat cu urechea lipita de boxa, muzica pe pauza si volumul la maximum dat si nu se aude absolut nimic de ca si cum nu as avea boxa conectataAmplificatorul testat cu alimentare clasica traf + punte + conzi nu imi arata nimic pe osciloscop doar spike-urile alea cand il alimentez din smps Link spre comentariu
Marian Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Ti-am zis doar, esrte zgomotul de comutatie care nu poate fi sesizat cu nici un chip de urechea umana, este mult prea sus in frecventa deci nu are rost sa-ti bati capul cu el, integritatea amplificatorului oricum nu o poate afecta, in functie de cum arata iesirile SMPS pe osciloscop ar mai putea fi curatate cu ajustarea snubberelor fie in secundar fie in primar pentru ca pantele/comutarile sa fie cat mai curate, dar repet, e imposibil de sesizat deci pentru ce sa te stresezi? PS: Eventualul zgomot de pe alimentari introdus in boxe ti-am zis, il testezi cu intrarea pusa inevitabil la masa, daca asa auzi ceva in dif atunci tre sa vezi cu si cum, dar daca tu zici ca si cu volumul ridicat boxele tot mute sunt atunci nu pot spune decat perfect Link spre comentariu
maxente Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 ...dar daca tu zici ca si cu volumul ridicat boxele tot mute sunt atunci nu pot spune decat perfectSunt mute boxele de te sperii, te uiti dupa cabluri sa te asiguri ca sunt conectate Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Inca nu le-ai pus in carcasa, nu-i asa?Cand le vei pune in carcasa s-ar putea sa devina un pic mai zgomotos daca nu esti foarte atent la legaturile de masa.Ma bucur ca-ti place cum se aude amplificatorul. Eu l-am comparat cu ONKYO A-8670 pe care il aveam si imediat dupa aceea am scos japonezul la vanzare. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Pai @maxente, nu pot decat sa zic, felicitatiuni, te-ai facut cu amplif ( montajul in carcasa e o rutina, ceea ce a fost greu ai rezolvat ) si bine ai facut ca ai folosit 3 perechi de finali, regimul lor termic va fi mult mai bun, plus ca pui sarcini de 4 Ohm fara nici un stres ( de ce nu poate chiar mai mici ).Sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el. Link spre comentariu
maxente Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Multumesc frumos marian ! andreivlad1999 sper sa ''ii nimeresc'' legaturile incat sa nu am probleme Intre timp trebuie sa mai ''coc'' un cablaj ca asta in prima faza a fost un prototip Link spre comentariu
Mircea Crisan Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Felicitari Maxente si din partea mea.Poti face cablarea fara teama. Sigur nu vei avea zgomot de fond.Sursa in comutatie este mult mai silentioasa fata de una clasica.Spor si toate cele bune, Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Daca va avea grija sa nu faca bucle de masa atunci in mod sigur nu va avea bucle de masa. Link spre comentariu
UNIX Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Din punct de vedere al brumului de 50-100hz SMPS-urile sunt mai silentioase, dar au si ele slabiciunile lor, in special zgomotul generat la frecventa inalta. Acest zgomot nu este auzit in mod direct dar partea proasta e ca el poate cupla cu semnalul de intrare. De aici lucrurile devin mai subtile si este posibil ca produsele de intermodulatie sa afecteze si banda audio. Am patit-o de zilele trecute cu monitorul care reusea sa corupa intrarea amplificatorului introducand paraziti la 30khz si 50khz din cauza unui cablu interconect prost. Initial mi-a atras atentia ca sunetul era altfel, zgaria rau pe inalte iar basul era falfait de tot. Verificand placa de sunet am aflat ca ar trebui sa aibe un jitter in jurul a 170ps. O valoare foarte buna care nu se simte aproape deloc la bas. Apoi am schimbat rata de esantionare a placii de sunet de la44.1khz pana la 192khz. Basul era la fel la toate ratele ceea ce nu este specific jitter-ului. Am pus intai osciloscopul care imi arata o componenta de frecventa inalta dar n-am reusit sa o decelez cu exactitate. Am cuplat din nou placa de sunet cu banda de 90khz si am trasat analiza FFT din care au iesit foarte frumos la iveala spike-urile de la 30khz si 50khz(de fapt nu erau doar niste simple spike-uri). Combinatiile rezultate generau un "his" pe la 11khz si frecvente noi la frecvente joase ceea ce explica basul puturos. Dupa o munca de cateva ore am reusit sa reduc influenta asupra semnalului de intrare intr-o proportie foarte mare (n-am putut sa-l elimin complet) iar sunetul si masuratorile s-au incadrat in ceea ce stiam eu. Sfatul meu" daca semnalul parazit nu se aude direct nu-l ignorati, de multe ori reuseste sa se strecoare in banda audio. Daca ai semnal (parazit in special) de frecventa inalta si nu ai Zobel-ul montat cu atat sansele de oscilatie sunt mai mari. E adevarat ca liniaritatea maxima o ai fara Zobel si asa se aude cel mai bine, dar riscul este mare. Parca Naim mergea fara Zobel bazandu-se pe inductanta cablului de boxa care trebuia sa aibe macar 1uH. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Nu am lucrat de loc cu SMPS-uri in audio asa ca nu ma pricep. Chiar de loc.Multumesc pentru clarificari. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Ambele variante de surse au avantaje si dezavantaje inerente, o sursa clasica decent dimensionata+un amplif bine proiectat face inofensiv brumul de retea deci la acest aspect sursele clasice nu cred ca sunt tocmai inferioare, un avantaje evident al lor este lipsa zgomotului mult blamat de comutatie, si bineinteles simplitatea majora fata de comutatie, in schimb volumul lor este unul destul de mare ( foarte mare chiar ), si pretul pe masura. Comutatia pe langa eficienta foarte mare si posibilitatea de a obtine tensiuni stabilizate foarte bine, mai prezinta si avantajele care vin cu frecventa mare, gen elemente electromagnetice mici, electrolitici mici ( deci ieftini ), riplu de tensiune practic inexistent, dimensiuni modeste/mici si un pret mult mai decent fata de masivul traf toroidal, zgomotul inevitabil de comutatie poate fi facut inofensiv daca este tratat corespunzator deci consider eu ca merita efortul in conditiile in care detii rabdare cat cuprinde pentru a aborda asa ceva, complexitatea fiind uneori descurajanta. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 Eu sunt mai de moda veche. Am vazut la serviciu atatea surse in comutatie plesnite incat am ezitat sa merg pe solutia clasica cu toroidal. Legaturile la masa le-am facut intr-un singur punct, buclele le-am evitat. Daca pun intrarea la masa si urechea in difuzor nu se aude nimic. Eu sunt multumit ca amplificatorul meu se aude bune chiar daca este cu driver integrat( oribil, nu-i asa ). La un moment dat am incercat sa cumpar niste surse SMPS de pe acest forum dar cum nu mi-a raspuns niciodata la solicitare am renuntat si am cumparat un trafo toroidal de pe un cunoscut site polonez. Am incercat cumpar SMPS -urile in loc sa mi le fac pentru ca eu nu am cunostintele necesare ca sa abordez un asemenea proiect. Link spre comentariu
UNIX Postat Mai 10, 2013 Partajează Postat Mai 10, 2013 La un asemenea proiect de amplificator care este performant dar simplu, exista tentatia sa te crezi mare electronist si sa optezi pentru o sursa SMPS realizata chiar de tine. E uite ca lucrurile sunt mai complicate. Sursele SMPS reprezinta ele insele o stiinta inalta, poate chiar mai inalta decat cea necesara amplificatorului in sine.Nu pot sa zic decat jos palaria pentru cei care realizeaza o sursa in comutatie de putere si curata eventual daca se poate si fiabila. Nu de putine ori proiectantii urca frecventa de lucru a sursei in speranta indepartarii de banda audio si pentru a micsora componentele. Logica asta e corecta pana la un punct. Frecventa mare inseamna PSRR din ce in ce mai mic la amplificator printre altele. Din fericire in cazul LME49810 la 100khz avem PSRR-ul la 75dB si se preteaza la o sursa SMPS. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum