Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Transformare rostov 105


Ciprian Alexandrescu

Postări Recomandate

Legat de autorevers..am pacalit deja motorul...e suficient sa inversezi bobina principala sau cea secundara si cuplul se inverseaza.Stabilizarea turatiei lucreaza la fel...sunt citite impulsuri de un dinam(si acesta ar fi bine de inlocuit cu optocuplor datoarita zgmotului).Am proiectat noua sursa si am facut ceva teste.Aceasta va fi in comutatie iar tensiunea alternativa va fi generata sintetic.Am masurat consumul , acesta este mult mai mare decat am citit pe hi-fi..fiecare motor poate ajunge pana pe la 35 de W.Sper sa-mi iasa pana la urma, am dificultati mari cu obtinerea tensiunilor alternative inalte de 120 si 80 de volti.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ciprian Alexandrescu

    15

  • zal

    10

  • ALEKS

    8

  • MARLANU

    6

Top autori în acest subiect

Nu te lasi pina nu-l strici. :smt018 Daca citesti cu atentie schemele, ai sa vezi ca nu e un dinam ci tacogenerator, un generator de impulsuri sinusoidale, cu caracteristica tipica de 1kHz/0,44Vca.Ptr viteza 19cm/s trebuie sa masori 979Hz/0,5Vca si ptr 9cm/s 489Hz/0,15Vca. Ce zgomot face asa de suparator motorul? Poti sa-l ungi.

Link spre comentariu

Pai daca-l stric il repar sau reconstruiesc....asta e si frumusetea lucrurilor :smt001 .Motorul scoate un suierat foarte enervant de care sper ca voi scapa in final,nu este problema de ungere este generat de vibratiile ce le provoaca dintii aceia fini cand trec unii pe langa ceilati...Oricum mai e mult pana la optimizari zgomote, deocamdata incerc sa inteleg funtionarea direct de pe cablaje,schemele sunt indescifrabile pentru mine,din pacate am experienta zero cu aparate rusesti...Abia am reusit sa aflu in mare metoda de control a turatiei(variatie aport si faza a tensiunii pentru infasurarea generatoare de cuplu folosind un condensator si un tranzistor ,o metoda mai eleganta ar fi fost dupa parerea mea un controler de semnale sinosoidale cu intarziere si frecventa variabile).In mare sunt dezamagit de tehnologia si piesele folosite care aduc aminte de aparatele din america a anilor 60,70 mai ales cand compar cu deck-urile produse de sony si tehnics cam in aceiasi perioada(cu procesoare,micro contacte,sisteme mecanice ultra silentioase si rapide).Probabil ca magnetofoanele celelate sunt mult mai avansate insa acuma pe acesta l-am ales sa-l modific si numai caut altul.. :smt009Niste rapunsuri pt caregeae:"1. Capetele alea imitatie GX pe mine m-au tinut vreo 3 ani, dupa care s-au matuit si fluiera banda ca naiba. "Am pus si eu un cap de la tesla care are insa umpic mai putine inalte si nivel mai scazut insa nu este nou.Deocamdata si capul de sticla merge ok."2. Cel mai mult am folosit banda ORWO la vremea respectiva - la care tensiunea mecanica de lucru era cam mare si asa - nu as mari viteza de bobinare decat daca e cazul de banda mai de calitate - dar bine nu-i face nici aceleia - am vazut si eu Akai-uri deruland super repede dar cred ca asta era o problema a magurilor (timpul de acces la o anumita melodie) si rezolvarea prin cresterea vitezei e la fel de eficienta ca scrierea CD-urilor la 52X..."Tensiunea va fi modificata din electronica,acesta e unul din motivele pentru care vreau sa modific sau sa refac comanda motoarelor."3. Eu am avut probleme la franare cu Rostovul - frana mai tare rola debitoare si ciufulea banda. Am primit un sfat de la un "studio" de inregistrari - ce vremuri - piraterie cu chitanta...:Pentru o franare lenta se apasa intai derularea pe invers si apoi stop. Electronica din Rostov stie sa scada lent viteza, apoi sa schimbe sensul. Treaba asta chiar ar merita modificata - adica sa faca franare lenta direct la apasarea stop. Asa am scapat de probleme."Electroncia nu stie sa scada incet viteaza...pur si simplu se inverseaza rolul motoarelor iar schimbarea lenta e ceva firesc,nu este un procesor care sa se ocupe de acest aspect."4. Daca e vorba de a mai inregistra si reda cu el materialul inregistrat merita facuta modificarea pentru vitezele 19 si 38 (in loc de 9 si 19). Era intr-un Tehnium un articol inainte de 89 - parca se schimba un condensator de 1,5 nF si se refaceau reglajele pe fiecare viteza. Ii rog pe cei care stiu la ce ma refer sa puna datele concrete daca le au. Pe 38 si cu o banda buna chiar se pot face inregistrari superioare dat-ului - cel putin din punct de vedere muzical. Probabil voi fi combatut pentru asta, dar reamintesc celor interesati ca muzica se asculta cu urechile, nu cu distorsiometru si osciloscop..."Da vreau sa-l fac sa si inregistreze foarte bine,deocamdata am ceva pierderi la frecventele inalte iar curentul de premagnetizare nu e prea potrivit pentru benzile mele orwo."5. Electroliticele chiar trebuie schimbate, cel putin alea mari si cele din calea de semnal. Am avut doi cu un defect ciudat: se auzeau zgomote de parca erau intreruperi la potentiometrul de volum. De fapt era contact imperfect in condensatorul de filtraj - unul din ele. Eu l-am schimbat doar pe cel defect dar cat de curand ii schimb pe toti."Ma voi ocupa de toate condensatoarele pe rand,acesta e un proiect lung si merge incet treaba.."6. Ceva ciudat e cu amplificatorul intern - pentru cine il mai foloseste. Nu stiu cum, dar de pe banda nici la supramodulatie nu aveam puterea pe care o scoteam legand un pick-up din exterior. Am facut banchetul din clasa a VIII-a cu Rostov, pick-up RFT si boxe Unitra de 140W. De pe pick-up meregea TARE. De pa banda...asa-si-asa - cam 70 % din volumul de pe pick-up. Atentie daca aveti boxe bune - mie mi-a ars niste tweetere din cauza distorsiunilor pe inalte. Rezistentele de 10 ohmi din filtrul RC de pe iesire erau coapte de mult...dar numai asa am aflat."Amplificatorul intern nu-l voi mai folosii,defapt l-am si scos complet din aparat..

Link spre comentariu

>> Tensiunea va fi modificata din electronica,acesta e unul din motivele pentru care vreau sa modific sau sa refac comanda motoarelor.Electronica magnetofonului CHIAR stie sa regleze tensiunea in banda (automatic, prin intermediul unui traductor optoelectronic si a unei parghii actionate de intinzatorul stang, cum privesti aparatul cu masca frontala scoasa), functie de incarcarea rolei acceptoare / descarcarea rolei debitoare.>> Ma voi ocupa de toate condensatoarele pe rand,acesta e un proiect lung si merge incet treaba..In primul rand. Apoi te decizi daca ai nevoie de modificari ale electronicii.>> Amplificatorul intern nu-l voi mai folosii,defapt l-am si scos complet din aparat..In principiu amplificatorul din Rostov este de constructie foarte buna pentru vremea aceea.Spor la treburi si asteptam poze (chiar si cu ecranul osciloscopului),ALEKS

Link spre comentariu

Pai poze vor fi la final.Din pacate cu osciloscopul nu voi avea prea curand deoarece nu am asa ceva din pacate..de mult timp caut...folosesc doar variante software.. :smt022

Link spre comentariu

Alt soi de motor nu ai de unde sa iei, am avut si Rostov si alt mag facut de mine tot cu acest motor central si nu mi s-a parut enervant fluieratul acela, e foarte slab. Numai sa nu fie umblat la suportul din spate care centreaza volantul.

Link spre comentariu

Din pacate eu il aud acel zgomot..poate si fiindca sunt inca tanar cu urechiile insa oricum mereu am fost sensibil la frecvente inalte...Suportul din spate e ok...l-am si uns..o sa incerc in viitor sa vad ce variante alternative de a citit turatia pot implementa.."Electronica magnetofonului CHIAR stie sa regleze tensiunea in banda (automatic, prin intermediul unui traductor optoelectronic si a unei parghii actionate de intinzatorul stang, cum privesti aparatul cu masca frontala scoasa), functie de incarcarea rolei acceptoare / descarcarea rolei debitoare."Stiu treaba asta...care chiar mia placut.Mi-a placut si cititorul de turatii optic de la fiecare rola care supravecheaza viteaza rolei motoare pt a reglao p cea a rolei secundare.As putea folosi aceste date pt implementarea contorului in timp real..axact cum se face la deck-uri..insa nu stiu cum sa detectez sensul..:(

Link spre comentariu

Am citit deja ce ai facut tu..stiu ca iei sensul de la placa logica.Dupa cum ti-am raspuns intr-un alt topic eu nu doresc sa fac acest lucru deoarece vreau sa numaratorul sa functioneze si la miscarea manuala a rolelor sau in lipsa unei comenzi.Asa se face la deck-uri..este un detector magnetic cred care citeste sensul si turatia de la ambele role si face calcule pt timpul real in minute si secunde.

Link spre comentariu

Am citit deja ce ai facut tu..stiu ca iei sensul de la placa logica.Dupa cum ti-am raspuns intr-un alt topic eu nu doresc sa fac acest lucru deoarece vreau sa numaratorul sa functioneze si la miscarea manuala a rolelor sau in lipsa unei comenzi.Asa se face la deck-uri..este un detector magnetic cred care citeste sensul si turatia de la ambele role si face calcule pt timpul real in minute si secunde.

trebuie 2 senzori,in cazul asta,ca sa detecteze sensul(ordinea in care sunt declansati)
Link spre comentariu

O sai folosesc cei de la un soricel..aceia sunt dubli .Totusi niste senzori de deck magnetici ar fi si mai potriviti...o sa ma mai gandesc...Multumesc mult pentru ca continuati sa raspundeti si sa ma ajutati. :smt001 :smt006

Link spre comentariu

Ma gandeam la niste senzori hall.La deck-uri nu inteleg exact cum se face..sunt niste integrate cu 4 picioare deci par sa fie cate 2 senzori la o capsula ce stau langa o placuta de metal alternanta exact ca la rostov.Acelea sunt puse pe ambele role.Procesorul poate cu ajutorul lor sa calculeze si sensul si deplasarea efectiva a benzii in centrimetri si in fucntie de viteaza curenta aleasa sa afle timpul real.Interesanta problema :smt017 sper sa o pot rezolva..daca nu voi face ca tine.. :smt001

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Ma gandeam la niste senzori hall.

O idee salutara dar din pacate greu de realizat (sa pozitionezi magnetii pe tamburi, etc si atunci vei obtura una din fante deci tahogeneratorul magnetofonului va fi "ametit").

 

La deck-uri nu inteleg exact cum se face..sunt niste integrate cu 4 picioare deci par sa fie cate 2 senzori la o capsula ce stau langa o placuta de metal alternanta exact ca la rostov.

Se face simplu: plecand din pozitia de STOP, care din senzori detecteaza primul o gaura (fanta sau un magnet pentru Hall), trimite puls la logica de decodificare care stabileste sensul (revers sau inainte). Merge facut cu porti logice, cu PLA sau de ce nu, cu microcontroller PIC.

 

...deplasarea efectiva a benzii in centrimetri si in fucntie de viteaza curenta aleasa sa afle timpul real.Interesanta problema :smt017 sper sa o pot rezolva..daca nu voi face ca tine.. :smt001

Cu schema mea poti calcula cu o eroare de +/-(x)% (unde nu stiu cat e "x" fiindca nu mi-am batut capul - nu m-a interesat) rulajul benzii in mm, dm, cm, m, hm, km (!) sau in inch sau in ce alta unitate de masura vrei. Simplu numeri cate fante trebuie sa parcurga prin fata traductorului pentru a avea unitatea de masura dorita de tine. Apoi se modifica programul corespunzator in asa fel incat tahograful sa avanseze sau sa devanseze 1 unitate la numarul de fante dorit.

 

Pe mine nu m-a interesat in mod special asta, eu am luat un numar de fante care sa aproximeze o rotatie completa de rola de banda (nu mai stiu cate dar ma pot uita daca e necesar).

 

Imi place topicul asta!

 

Toate bune si tine-ne la curent,

ALEKS

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări