Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator 220V inteligent


Postări Recomandate

Pentru alimenatrea electrca a caselor neracordate la 220V se folosec astfel de geneatore.Ele sunt asa: Ai un motor pe benzina/ motorina, tragi de o sfaoara sa-i dai rotatia necesara pornirii, el este legat de un elemet de genarat curent dianam/ alternator si cam asta e.Problema e ca tu trebuie sa il tii pornit tot timpul si cnsuma 1l benzina/ ora la 2KW obtiuti. Acum daca tii doar u bec pornit nu renteaza.Solutia pe care o vad eu este asa: 1. Incarc cu el acumlatori auto de 12V si folosesc un invertor 12V->220V2. Un sistem care sa monitorizeze gradul de incarcare al acumulatorilor3. O automatizare mecanica ca motoul generaorului sa pornesca automat.Cu alte cvinte el sa porneswca automat doar cand e nevoie.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

partea nasoala e ca acumulatorii trebuie sa-i incarci in >10h,ca sa nu le scazi viatamai tare e sa porneassca generatorul si cand consumul creste peste o anumita limita,ca marii consumatori sa ia curent direct din generator,nu din acumulatorde pornit poate merge pornitcu electromotor,gen scuter(dar mai mare,cred)din ce stiu eu,generatorul consuma cam la fel de mult,indiferent de consum(diferentele de consum sunt mici)daca tot n-ai curent de la electrica,mai bine faci si o eoliana/microhidrocentrala daca poti

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Cel mai simplu ar fi cu o o instalatie de iluminat "hibrida" 12V cc. / 220V ca., este ceea ce se facea curent in timpul impuscatului, dar din motive, sa zicem, "diametral opuse" :smt010

Unde curentul alternativ sa vina de la "masina cu petrol" evident, in cazul unui varf de sarcina sau cand doresti sa conectezi consumatori suplimentari...

Link spre comentariu

Mda... cam urata treaba cu timpul de incarcare....Pai Alternatorul autoturismului furnizeaza un curect controlat de releul de incarcare si 70A max la majoritatea masinilor (nu la vechea Dacie)El nu da tot timpul intensitatea maxima pe care o poate da.mmmSi fie si 70A la 12V daca acumulatorul are 70A*ora (Ah) se incarca COMPLET intr-o oara

Link spre comentariu

daca acumulatorul e incarcat cu mai mult de 0,1C,atunci viata lui se reducepe masina oricum in mod normal aumulatorul e descarcat putin,iar regulatorul il supune la curenti mari,daca acumulatorul e descarcat(ca doar mentine tensiunea alternatorului la ~13v)si pe la sectiunea auto s-a dsicutat despre asta

Link spre comentariu

daca acumulatorul e incarcat cu mai mult de 0,1C,atunci viata lui se reducepe masina oricum in mod normal aumulatorul e descarcat putin,iar regulatorul il supune la curenti mari,daca acumulatorul e descarcat(ca doar mentine tensiunea alternatorului la ~13v)si pe la sectiunea auto s-a dsicutat despre asta

esti sigur de ce spui?eu am facut in tinerete regulatoare electronice (mai multe) dupa o schema din tehnium cu vreo 4 tranzistoare (unul era 2N3055). mergeau perfect si stiu sigur ca puneam o rezistenta de 0.2 ohmi confectionata din nichelina care bloca tranzistorul cand aveam 3A prin ea.e chestie veche, poate era un pic mai mult de 3A, dar sigur regulatorul meu nu baga curenti mari.si ala electromecanic, avea niste rezistente prin el, cred ca a fost bine conceput de francez la viata lui, dar implementat cu materiale romanesti nu rezista si se produceau gauri in contactele platinate (sau argintate ce-or fi fost)nu cred ca pe masinile moderne, regulatoarele electronice sunt fara limitare, dar nu se stie niciodata.
Link spre comentariu

ca sa protejezi bateria,trebuie sa ai 2 senzori de curent,unul de la alternator la baterie si altul de la baterie la consumatori si reglajul sa-l faci astfel incat pe primul senzor curentul sa fie egal cu cel de pe al doilea + curentul de incarcare al baterieinu zic ca toate sunt intr-un fel,zic doar ca unele sunt ca cel descris de mine in postul dinainte

Link spre comentariu

Multumesc mult pentru informatii.Revenim la subiect. Cum fac cu un genarator care imi furnizeaza 2KWh intr-o oara si consuma 1l benzina, sa luminez casa 2 zile.Ca daca ii ba 10 l/ zi nu mai e rentabil si mai face si o groaza de zgomot.Deci cum acumulez 2KWh intr-o ora si ii consum in 2 zile ?

Link spre comentariu

Generatoarele astea nu au consumul de carburant variabil in functie de puterea debitata ? Adica au turatia variabila si bineinteles consumul de carburant variabil in functie de ce curent debiteaza . Cand nu debiteaza putere merg la relanti si consuma putin ( relativ putin ) . Mie asa mi se pare logic .

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Ba da, e UN PIC variabil, dar au un punct de functionare in care sunt "economice", la sarcina mai mare si (mai ales) mai mica consumul specific creste...

Link spre comentariu

Porcariile astea de generatoare sunt cu rpm constant.Daca ii modifici admisia si carburatorul cu un servo sau ceva asemanator, in functie de tensiunea de iesire sa creasca sau sa scada turatia, o sa ai o tensiune variabila la iesire.Un regulator electronic va stabiliza tensiunea la iesire, si va comanda servomecanismul de pe carburator.Astfel, cat consumul e minim, si turatia va fi tinuta la minim, crescand durata de viata a motorului si reducand din poluarea generala.Numai experimentand se poate afla care este turatia minima. Apoi se poate imbunatati performanta generala, cu inlocuirea aprinderii cu electronica, in cazul in care motorul e cu distributor mecanic, montarea unu-i sitem de esapare mai performant, cu muffer , etc.Bun ar fi sa aiba motor in 4 timpi, alea in 2 sunt execrabil de proaste calitativ si ca performanta.Diselul nu mai e o solutie economica decat daca treci pe ulei vegetal/animal uzat si asa e mult de munca la motor ca sa arda asa ceva. Iar, la puteri de peste 1kW, recomand o tensiune pe liniile din casa, la 24V sau 48V. E mai sigur si mai eficient.chiar din generator, dupa regulator sa iasa 48V. Se gasesc becuri economice la 12, 24 si 48V, televizoare la 24 sau 12, iar din 48V e mult mai usor sa scoti 220Vac@50hz la puteri mari, pana la 4kW.Bafta.

Link spre comentariu

Deci cum acumulez 2KWh intr-o ora si ii consum in 2 zile ?

Ai ajuns la adevarata provocare legata de energie:

Problema cea mai mare nu este cum sa obtii energie, adevarata problema este cum sa o stochezi!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări