Vizitator remav Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 (editat) Buna, am si eu o nelamuire, am un renault megane luat la second si am avut impresia ca amortizorii fata sunt cam obositi, am cumparat altii noi si i-am schimbat. Surpriza, si astia fac la fel. Amortizorii noi sunt Sachs. Cum se manifesta? Pai cel mai enervant e atunci cand sunt intr-un viraj, rulez cu viteza normala, 60 - 90 kmH, si sunt denivelari pe sosea iar masina simt cum pierde aderenta pe fata si sare efectiv spre exterior. Cu cat merg mai repede cu atat sare mai mult. Plus zgomote cam exagerate la trecerea peste anumite denivelari. La partea de bucsi este totul ok, nu are jocuri. Amortizorii sunt pe ulei, si cei vechi si cei noi. Are cineva idee care ar fi problema? Sunt defecti amortizorii sau e altceva acolo? Multumesc. Editat Ianuarie 15, 2015 de remav Editat titlu Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Ceva asem?n?tor face BMW-ul meu, la fiecare denivelare ceva mai pronun?at? simt cum volanul devine bleg ?i parc? pierde aderen?a. Dac? iau de volan în schimb vireaz? instantaneu. Probabil c? la mine a?a e normal, trac?iunea fiind pe spate, la Megane nu pot decît s? presupun c? e mai greu în bot ?i tinde s? subvireze. Cel mai bine ar fi s? încerca?i cu un alt Megane ?i s? vede?i dac? se comport? la fel. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Cunoscand "legendara" calitate a soselelor din RO, si arcurile "se inmoaie" cu timpul... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Ce fel de drum? Asfaltat? Cat de mari sunt denivelarile? Prima banuiala ar fi cauciucuri umflate prea tare sau dintr-un material prost. Apoi unghiul de fuga, pe urma vreo piesa care nu e prinsa bine si la curba si vibratii trece brusc dintr-o pozitie in alta, poate chiar de la bucsi uzate sau ceva nestrans bine. S-ar putea cu mana sa nu se miste si sa crezi ca bucsile sunt bune. Am patit ceva asemanator dar la VW, se misca amortizorul dintr-o pozitie in alta dar numai la forte laterale foarte mari in mers, altfel daca trageai cu mana parea teapan. L-am schimbat.Ca sa probezi amortizoarele foarte simplu, te apesi brusc pe aripa masinii, in dreptul rotii, si pe urma te dai repede la o parte ca si cum ai imbranci pe cineva, dar in jos nu in lateral.Daca este bun, amortizorul revine fara oscilatii de parca ar fi infranat. Daca este uzat are tendinta sa oscileze sau revine prea repede, ca un arc. Iti trebuie putin exercitiu ca sa faci diferenta intre un amortizor defect si unul bun cu metoda asta dar sunt destule masini pe care poti exersa :smt003 Ai grija ca nu sunt mecanic, asa m-au invatat cei din service. Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Ca sa probezi amortizoarele foarte simplu, te apesi brusc pe aripa masinii, in dreptul rotii, si pe urma te dai repede la o parte ca si cum ai imbranci pe cineva, dar in jos nu in lateral.Tot a?a le testez ?i eu. :weedman: Link spre comentariu
Blind Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Sau te duci la un service care poate sa faca si test de amortizoare...Vezi sa n-ai vre-un cap de bara indoit "multumita" transeelor si sleaurilor pe care circulam cu scarba zilnic.De ce nu mergi cu masina la reprezentanta la un control rampa? E drept ca aia iti vor gasi o gramada de chestii, insa din alea iti alegi ce anume te intereseaza. Link spre comentariu
pavcostel Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Capetele de bara (implicit unghiurile) sau Flansele/rulmentii amortizoarelor. Recent am eliminat chestia asta identica cu a ta. Ai schimbat doar amortizoarele sau tot ansamblul??Bafta!CostelL.E.- o constatare cum spune Blind poate ajunge in jur de 50ron, ceea ce nu e exagerat pentru siguranta ta si a celorlalti pe sosea. Link spre comentariu
Blind Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Depinde de ceea ce faci si de tarifele service-ului...Eu pentru nissan am dat ~100 lei, printre alte cateva verificari si rectificari facute la service pe care acasa nu m-ar fi dus mintea (si n-as fi avut cu ce) sa le fac. Testul de uzura al amortizoarelor a fost 50 ron. Am ramas socat cand am aflat ca dupa cate gropane, piatra cubica si borduri a patimit masina, amortizoarele fata erau undeva la 65%, cele din spate inca erau bune, 43-45% (la 40 se schimba :smt003 ) iar capetele de bara si bucsele fata nu aveau nimic...doar pe spate va trebui sa schimb niste bucse si-un rulment care face scandal. PS: Intrebare intrebatoare: trebuie sa schimb pe langa niste bucse, un rulment (insa cred ca-i voi schimba pe ambii de pe spate), curele, simeringuri, oringuri si garnituri, discurile si placutele frana pe fata (mai incolo putin, ca o mai tarai asa pentru moment). Ce-ati alege, piese originale sau compatibile, facute de alte firme? Diferenta de pret: piesele originale sunt de 4 ori mai scumpe fata de cele compatibile. Alegerea o am deja facuta, insa sunt curios ce-ati alege. PPS: La sabotii de frana cand se umbla? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Daca m-as pricepe poate as alege si cateva dintre piesele echivalente, cum nu ma pricep la mecanica probabil le-as lua pe cele originale ca sa fiu sigur.Baietii de la ateliere ce te-au sfatuit? Intreaba-i pe cei care repara in mod curent modelul tau de masina, ei stiu cel mai bine. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Compatibile, desigur... oricum, se produc pe acelsi bampor (pardon.. uzina...) :weedman: Link spre comentariu
Blind Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Piesele compatibile sunt facute de alte firme si au aceleasi caracteristici cu cele ale pieselor originale. Piesele compatibile sunt cele pe care le gasesti la multi dintre importatorii de piese auto, cele originale se gasesc la dealeri de obicei si costa mult mai mult.Baietii de la service mi-au spus ca pot sa iau compatibile si sa merg la ei sa mi le monteze (acasa nu prea as putea sa le montez pentru ca nu am conditii :smt001 ). Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Iulie 1, 2008 Partajează Postat Iulie 1, 2008 Daca iei un rulment pe cutia caruia scrie VW si altul produs "direct" de SKF si vandut in cutie gri, iti vei da seama ca este aceeasi piesa...Ma refeream, desigur, la "adaptabile" care se respecta... :smt003 Link spre comentariu
ionut20 Postat Iulie 2, 2008 Partajează Postat Iulie 2, 2008 blind cumpara piese compatibile .... nu merita sa dai de 4 ori mai multi bani pe piese originale .... e valabil pentru orice masina (straina:P)un ex. pentru bmw-ul unui prieten: pompa de inalta presiune originala: 800 euro, compatibila: 250 eurocalitatea nu e de 4 ori mai buna garantat. Link spre comentariu
Vizitator remav Postat Iulie 8, 2008 Partajează Postat Iulie 8, 2008 Capetele de bara (implicit unghiurile) sau Flansele/rulmentii amortizoarelor. Recent am eliminat chestia asta identica cu a ta. Ai schimbat doar amortizoarele sau tot ansamblul??Bafta!CostelL.E.- o constatare cum spune Blind poate ajunge in jur de 50ron, ceea ce nu e exagerat pentru siguranta ta si a celorlalti pe sosea.Am schimbat doar amortizoarele, rulmentii par OK si nu am vrut sa arunc banii aiurea. Link spre comentariu
Vizitator remav Postat Iulie 8, 2008 Partajează Postat Iulie 8, 2008 Da, am decis sa merg la testare la Renault, nu am baza mare pe ce spun ei (ma astept la reactia lor) dar macar ca idee. Am sa revin cu info. Oricum unghiul de fuga a fost reglat de curand, test la jocuri l-am facut la o statie ITP si e OK, si eu am senzatia ca sunt doar amortizorii de vina dupa cum ii simt. Doar ca sunt noi, de aia am un semn de intrebare. A mai patit cineva sa puna amortizori noi si sa nu fie buni? La testul cu apasatul pe masina si revenitul, par sa lucreze, dar asta se vede doar cand sunt dusi de tot. Mai vedem.... :smt017 posting.php?mode=reply&f=75&t=31233#:smt017 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum