Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Instalatie electrica bicicleta 6V


milet

Postări Recomandate

De curand mi-am luat o bicicleta si cred ca ar fi foarte interesant sa ii pun un acumulator care sa fie ajutat de dinam cand este cazul sa se mai inacarce un pic.Primele mele ganduri ar fi:1.sa fac o punte redresoare la iesirea din dinam,si un condensator cat de cat.2.eventual un releu electronic de reglare a curentului de incarcare,cu toate ca dinamul nu scoate mai mult de 6.2Volti si cam 80% cand e folosit debiteaza putin..vreo 3-4V.3.sau o solutie de inlocuire a dinamului cu ceva mai eficient stil alternator!4.Inlocuirea becului de far si a celui de pozitie cu LED-uri.Cam astea-mi trec prin minte momentan.Astept alte idei cat de trasnite!P.S.Oricum nu voi merge eu cu ea noaptea...dar nu se stie niciodata,macar poti bea o bere in oras si sa nu te umfle politia!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 65
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • milet

    20

  • deep-blue

    11

  • Blind

    6

  • heroes

    3

Top autori în acest subiect

Vizitator sorin6

Daca nu mergi noaptea, de ce vrei sa "pedalezi mai greu" :smt025 Pentru o utilizare pur ocazionala, o lanterna cu baterii e mai mult decat suficienta, eu asa ceva am primit cand mi-am luat bicicleta si imi cam ajunge...

Link spre comentariu

cam complicat sa pui pe o bicicleta toate chestiile astea.o lanterna+baterii e de ajuns. eventual una cu acumulatori pe care o incarci acasa... :rolleyes:

Link spre comentariu

tata pe bicicleta are un acumulator de 12V cu 6A(amperajul nu-l mai stiu sigur) cu o instalatie destul de simpla: 2 butoane, 3 pozitii si un far, toate facute acasa/manual

Link spre comentariu

Este respectabila ideea de DIY, dar totusi....corect. Dai mai greu la pedale cu un dinam.Sunt faruri/stopuri cu LEDuri ( 4-6 la numar ) si cu doua baterii R3-AAA si cu un buton de selectie a modului de luminare ( palpaieli de tot felul , aprins sau stins ) si astfel, pe o palpaire o sa-ti tina bateriile foarte mult. Plus ca majoritatea sunt detasabile, si le poti scoate ( ADICA NU LE CIORDELES ALTII SAU NU TI LE RUP ALTII ).

Link spre comentariu
Vizitator gabyneagu

Poti face altfel,in loc de dinam montezi un motoras de casetofon mai vechi(adapteazi pe axul motorasului o rotita care sa intre in contact cu cauciucul,ca la dinam) ,motorasul fara regulator electronic pe el(motoras cu regulaor centrifugal)sau scoti regulatorul electronic,daca il are,si in functie de tensiunea la care se alimenteaza,implicit cam atat va scoate.Poti sa-ti pui la bicicleta un acumulator,si din motorasul respectiv sa faci un sistem de incarcare,el scoate continuu.Evident nu va incarca perfect acumulatorul(asta depinde si de capacitatea acumulatorului),dar il va incarca la o anumita capacitate.Din cite m-am jucat si eu mai demult cu motorase,forta de impotrivire a motorasului este mai mult mai mica,dar si intensitatea este mai mica. Poate fi la 6 ,9 sau 12 volti(motorasul)

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Post-ul asta imi aduce aminte de un proiect neterminat si de bicicleta mea ce are deja o parte din led-uri montate. Initial am prins pe bicicleta vreo 12 led-uri albastre care ar fi trebuit sa sclipeasca ca flash-erele de pe avioane :). Am facut si montajul pentru comanda lor: cu alimentare de la dinam, redresat, filtrat cu 20 000 uF, convertit cu o sursa simpla in comutatie la 5v fix, si in fine: un PIC16F84. Softul l-am scris doar partial, dar imi place sa cred ca va veni si ziua in care bicicleta mea o sa arate ca un OZN. Am observat ca dinamul e destul de generos si in functie de viteza imi da de la 0 pana pe la 35V alternativ (daca demontez becul cu incandescenta). Nu stiu de ce dar becul ala imi limita tensiunea pe la 4-5 V oricat de repede pedalam. Frecventa am masurat-o la un moment dat ~1KHz, asa ca in redresor am folosit diode rapide in loc de 1N400x. Pentru convertor am folosit o schema simpla ce se poate proiecta si construi in cateva ore, ceva cu NJM nu mai stiu cat. Cum integratul asta se gaseste mai rar, se poate inlocui cu varianta de la Motorola 34063. Condensatorii aia de filtrare mai asigura curent inca vreo 10-20 secunde dupa un full stop.Intre timp mi-a venit ideea ca pot sa pun led-uri si in fata. Si uite asa am cablat 24 de led-uri albe, inseriate in 3 grupe de cate 8, legate la un convertor tot ceva in genul celui ce alimenteaza PIC-ul, doar ca de data asta stabilizat pe la 28V. Si ca sa am un consum cat ma proportional cu viteza, am adaugat chiar si un circuit trigger care sa-mi aprinda/stinga pe rand 2 siruri din cele 3 la praguri de tensiune prestabilite (pe la 8 si 10 volti tensiune de pe condensatori filtru). Montajul asta a iesit chiar frumos, si am constatat ca-i foarte util in camping impreuna cu o baterie semiuzata de UPS sau de masina :).Probabil ca acum puneam un link spre YouTube daca stiam cum sa rezolv problemele de fixare mecanica si etanseizare. Dar mai este timp dupa sesiune ...O sa revin cu niste poze cand o sa am baterii la aparatul foto.Later edit: am facut si cateva experimente si am aflat ca nu se simte efort suplimentar in pedala cand am cuplat montajul meu versus becul original cu incandescenta (pe asta l-am simtit destul de bine).

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Daca tot vine caldura hai sa mai discutam de instalatiile electrice pe biciclete.Eu dupa ce mi-am cumparat-o anul trecut,am dotat-o cu de toate,am mai bagat inca odata pretul bicicletei...mi-a furat-o.Exact in ziua in care lucram la un senzor PIR sa-l montez pe holul blocului unde o tinem,tocmai,impotriva hotilor...uite ca au fost mai rapizi.In fine,mi-am luat alta sapt trecuta si vreau sa-i fac instalatia.Am cumparat cate doua leduri de putere(vezi in atasament) din fiecare(albe) primele:1,2 si 4,pentru a le adapta la far.Am acumulator de 6Volti/2A si de 4A.,ledurile si ma gandesc sa fac in felul urmator:Dinam-punte redresoare-acumulator-stabilizator-pwm-led(far).Pentru pwm,cred ca e ok schema postata de "ranga" intr-un topic,daca nu,am scos o schema foarte interesanta de la un felinar de camping cu 4baterii de 1.5V si cu led-uri,la care luminozitatea este reglabila...este compus din 2xS8050 si 2xS8550.Din cate am observat functioneaza extraordinar.Am tinut luminozitatea redusa din potentiometru si nu s-a incalzit absolut deloc montajul.Ma gandesc sa profit de acest montaj ca sa pot obtine luminozitate maxima si la viteze mici ale bicicletei...deci daca led-ul de far funct.la 3.4V,tensiune care este debitata de dinam la o viteza mica,trebuie numai stabilizata tensiunea sa nu se arda...Opinii,idei?

Link spre comentariu

Spuneai ca vrei sa folosesti si un acumulator...decide-te ce tip de acumulator vrei sa folosesti apoi fa un incarcator pentru el (doar electronica, pana la punte), care sa aiba ca alimentare 3-7V cat scoate dinamul (in functie de viteza cu care mergi) apoi proiecteaza si restul accesoriilor. Eu asa as face.Pe vremea cand "rupeam blocul" cu pegasul meu (verde :hdgfhgdf ), alimentarea o aveam atat de la dinam cat si de la 4 baterii AA montate in serie-paralel (puse in 2 cutii de chibrituri, cu table pentru contacte din cutii de nes si arcuri de pix) iar faru mi-l facusem dintr-o lanterna elba cu baterie "patrata" (cele de 4,5V, "mosii" stiu de ce spun). In spate imi facusem o antena din sarma de cupru emailat de 1.5 (iar apoi din aluminiu) in varful careia imi lipisem un led verde de 5mm (raritati pe vremea aia, prin '95-96). Eram singurul din zona care avea lumina si cand stateam pe loc. Daca tot am dat-o in depanat amintiri, la un moment dat imi atasasem la bicicleta si un radio portabil ce prindea unde medii iar seara ascultam "o melodie pentru fiecare" pe RRA (era si versiunea de seara, nu doar cea de la 7 dimineata).

Link spre comentariu

Cum sa nu-mi aduc aminte??cred ca sunt mai "mosh" ca multi de pe forum...prin anii "78 am avut o bicicleta "Pionier",apoi un "Pegas"(de 1200 lei) cu sa lunga,apoi cand am mai crescut,prin clasa a VII-a parca..eeei semicursiera Sputnik noua...Ei pe asta am inceput sa-mi pun beculete,radio(ca si tine),led-urile erau SF-uri prin anii aia "80-82 si cea mai sic chestie...vise de ale mele...mi-am pus un emitator (cu 2tranzistori) pe FM(65-73MHZ) si cum banda era super libera...chipurile vorbeam cu ai mei...dar asta iti dai seama...pe 50-100m,dar aveam o antena ca daca batea vantul,primul gard al meu era...asta pana m-a saltat Secu:))).Deci asa o sa fac,apoi o sa postez rezultatele..oricum nu ca as merge noaptea,dar cine stie/poate ajutam pe altii mai tinerei.Am vazut pe un forum de biciclisti ca multi au facut aducere la "elforum" in privinta unor solutii de iluminare...

Link spre comentariu

La motociclete am auzit ca se poate modifica incarcarea din 6v in 12V...! De exemlu...nu ai putea sa desfaci dinamul si sa ii dublezi bobina..sa iti dea 12 v ???

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări