marius2006 Postat Iunie 19, 2008 Partajează Postat Iunie 19, 2008 Salutare! Nu sunt incepator in electronica dar nu prea imi dau seama de anumite lucruri intr-o schema ca aleasta deoarece nu prea m-am jucat cu integrate numerice. Trebuie sa-mi fac schema aceasta din poza atasata pe un cablaj imprimat si nu prea inteleg bine schema.Nu stiu cum functioneaza aceasta schema:( . La S avem alimentarea (sa zicem 5V) apoi nu inteleg liniile punctate cu sageti ce semnifica si daca trebuiesc folosite in circuit ca obsev la V (cred ca ar fi un voltmetru) ca are un punct de legatura, apoi A si X nu stiu ce inseamna, si presupun ca imi trebuie un intrerupator la sageata la A. help please! daca e vb si pe mess. id-ul meu este marius240288 Thx! Link spre comentariu
yo9hnf Postat Iunie 19, 2008 Partajează Postat Iunie 19, 2008 Uite aici : Pai deci pe pinii 7 si 14 ai alimentarea. Cred ca A si X se duceau undeva. Voltmetrul cred ca e desenat acolo punctat ca sa se puna optional pentru masurarea tensiunii in punctele A sau X ( pinii 1 si 2 ). Acum, ca sa ai ce sa-ti inverseze acest circuit, trebuie sa ai un semnal de intrare. Unde e semnalul de intrare? Link spre comentariu
marius2006 Postat Iunie 19, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2008 trebuie cumva sa pun un intrerupator? ca nu inteleg nici cu ledurile alea 2 ce trebuie sa faca. cred ca prin A avem semnal de intrare si pe X de iesire. nu? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iunie 19, 2008 Partajează Postat Iunie 19, 2008 Asa se pare, A este intrarea iar X este iesirea(egala cu A negat). Probabil ca intrarea este un semnal dreptunghiular si atunci ledurile ar comuta aprins, deschis in functie de nivelul semanlului. Daca circuitul functioneaza corect, cand D1 e aprins, D2 e stins si invers. Se pare ca semnalul dreptunghiular il obtii comutand A intre masa si Vcc. Link spre comentariu