Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automatizare poarta


Vizitator acroscad

Postări Recomandate

Cam cel mai ieftin sistem public l-am gasit aici:http://www.automatizaripentruporti.ro/A ... adKit.htmlNICE e o firma buna . Personal nu instalez NICE ci o alta marca la preturi relativ bune.DAR ATENTIE la urmatoarele aspecte :- in primul rand un PRINCIPIU : NU automatizati niciodata o poarta care NU se POATE misca MANUAL ( sau se misca F greu ) .Inseamna ca e prost facuta si mai intai trebuie REPARATA- NU e SUFICIENTA greutatea STATICA a portii ! Mai importante decat greutatea sunt ROLELE de glisare care de multe ori sunt facute artizanal FARA RULMENTI si echivaleaza cu o poarta de 2-3 ori mai grea ( nu exagerez ).Eu imi fac singur rolele (cine are nevoie de schita o pun la dispozitie).De asemeni rolele de ghidare.- cremaliera se cumpara separat la metru si anume un nr intreg de metri egal cu L portii + 0,5 m ( care ii trebuiesc motorului care NU se monteaza in cadrul portii ci lateral ). La cremaliera se solicita ( daca nu intra in pret ) accesoriile de fixare ( care de altfel se pot si confectiona ( sunt piulite M8 mai lungi 25-30mm care se sudeaza de poarta )-Mai sunt si alte aspecte dar poate altadata daca exista interes

Poarta sa nu sara dupa calea de rulare.(sa nu deformeze limitatorul de cursa)Am instalat Nice si pot spune :un sistem bun dar cu conditia ca partea mecanica a portii sa fie bine executata.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mrt

    7

  • tiristor

    3

  • stefanev

    2

  • q_acdc

    2

Top autori în acest subiect

Poarta poate sari de pe calea de rulare tot datorita ROLELOR de glisare ( rulare ). Rolele pe care le folosesc au profil "V" cu sant de degajare a diverselor obstacole mobile si de rupere a ghetii. Nu s-a semnalat NICI un caz de poarta "sarita" .

Link spre comentariu

@ mrt ,Au fost destule cazuri in care poarta a iesit din calea de rulare. (datorita inghetului si a greutatii portii) Ce elemente mecanice folosesti pt stabilitatea pe verticala ? (in cazul in care poarta are o deschidere foarte mare si o inaltime mica )

Link spre comentariu

O asemenea poarta trebuie sa fie ea insasi proiectata si realizata astfel incat sa nu se "rasuceasca" ca o spirala . Apoi trebuiesc 2 randuri de role de ghidaj cam la 0,4 - 0,7 metri unu de altul ( evident pe capatul cu motorul si in afara caii de rulare -daca e posibil ) , altfel la o lungime mare a portii aceasta are intr-adevar tendinta de a oscila lateral si poate " sari ".De asemeni se recomanda si 1 sau 2 role care " tin " poarta sa nu "salte" pe cremaliera din diverse motive ( astea calca deci pe partea de sus a portii )

Link spre comentariu
Vizitator mirel28

Cum am mai spus eu as vrea sa fac automatizarea pe cablu si deocamdata m-ar intersa doar schema cum vine pus/legat cablul de poarta si motor.Poarta o sa aiba cam 4,5m.

Link spre comentariu

Eu nu te pot ajuta.Se poate si asa dar daca exista cai mai simple si mai SIGURE , nu gasesc viabila solutia.Poate altcineva.Daca solutia cu cablul era buna , de ce producatorii nu o folosesc ? Crezi ca nu a mai incercat-o nimeni ?Unii din cei care am raspuns la topic am pierdut timpul se pare.Incearcam sa rezolvam o problema si nu sa confirmam o idee fixa.

Link spre comentariu
Vizitator mirel28

Nici eu nu am vazut asemenea solutie de vanzare,dar teoretic pare destul de simpla,spunea cineva ca a folosit pentru angrenare un electropalan.(avea automat si limitator de cursa si inversare de sens).

Link spre comentariu

Ai doua variante: 1.Cu cablu,la care cablul se prinde de un capat al porti apoi se infasoara o data pe tamburul actionat de motor.Apoi capatul celalalt printrun arc se prinde de celalalt capat al porti. 2. cu lant de bicicleta sau asemanator[exista la metru]intins pe lungimea porti si fixat la capete.Iar pt antrenare se foloseste un pinion de bicicleta,cu sistemul aferent de intindere. Aceste doua variante se faceau pe vremea inpuscatului si functioneaza si azi. :smt031 :supz:

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator nicuaab

Am o alarma auto Partner cu modul de ridicare geamuri si as vrea sa o folosesc in alt scop decat cel pentru care a fost conceputa respectiv la o usa de garaj si sa actioneze un motor de stergator de parbriz folosind func?iile BLOCAT, DEBLOCAT pentru închidere respectiv deschidere usa . Nu stiu insa cum sa leg modulul de ridicare geamuri de modulul alarmei pentru a folosi releele din modul ridicare geamuri, deoarece din modulul de alarma as vrea sa iau doar impulsul iar modulul de ridicare geamuri sa faca restul(daca se poate si oprirea in cazul suprasarcinii, cand usa intalneste un obstacol).Usa este foarte usoara ,40 kg, si culiseaza lateral pe o sina suspendata.

detalii mai jos

http://www.loganclub.ro/forum/alarme-t793p10.html

 

Ma poate ajuta cineva ?

Daca este cazul pot pune si o poza cu usa

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...

Mirel, daca te mai intereseaza sistemul cu cablu:Principalul dezavantaj (desigur e relativ) e ca mecanismul e relativ complex si expus. Se compune din 2 tamburi, dispusi alaturi de calea de rulare a portii, in zona in care se parcheaza poarta deschisa (distanta dintre tamburi e minim cursa portii). Pe acesti tamburi este infasurat cablul, in bucla (cu cateva spire pe tamburul de antrenare, o singura spira pe tamburul al doilea; pentru intindere se instaleaza un arc intre capetele cablului, sau tamburul fara reductor are un mecanism de culisare care efectueaza intinderea). Cablul efectueaza un circuit inchis, senzori amplasati in apropierea portii detectand pozitia acesteia si comandand oprirea motoreductorului la capetele de cursa (senzorii pot fi de la banale microintrerupatoare pana la senzori infrarosii, magnetici, de proximitate, etc). FOARTE utila mi se pare existenta unei bariere cu fascicol infrarosu care nu permite inchiderea portii daca exista un obstacol (persoana, masina oprita). Inchiderea se poate face fie temporizat, fie la comanda, ca si deschiderea.Totusi, asa cum a spus si un alt coleg, "cuiul" problemei e calitatea executiei portii, ghidajelor si a rolelor/caii de rulare!Un pret de peste 2000 RON, plus alte cheltuieli neincluse (instalatia de alimentare, modificari ale portii, instalarea propriu-zisa) mie mi se pare destul de "piperata" (poate sunt eu mai parlit sau mai zgarcit?). Singurul avantaj pe care-l vad eu e garantia si eventuale interventii posibil a fi necesare dupa instalare (eu posed cunostintele si exercitiul pentru a instala singur asa ceva, dar destui dintre contemporanii mei, nu, trebuind sa plateasca pentru asta); totusi, majoritatea interventiilor pe garantie sunt privite ca pierderi de cei care instaleaza, si e adesea destul de greu sa-i convingi sa vina sa remedieze....Toate cele bune!

Link spre comentariu
Vizitator corbeanu cristian

problema hoby e cu un actuator de putere care la capatul cursei cand simte consum mare se opreste si inverseaza sensul,problema e ca sunt cam incete.De ex. LM230 produs de BELIMO are 4Nm /80-110s

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator vicentiu olaru

Exista si porti glisante suspendate FARA cale de rulare pe spatiul portii,asa incit nu mai SARE de pe sina.Este mai scump sistemul ,insa unde ai tiruri grele care trec des nu e alta sol mai buna.Pentru acasa, numai pentru pretentiosi se justifica,datorita pretului mai mare.Adica,la 4m util,sistemul este 1500 ron,la300kg.Asta fara motor,doar partea deulare.Ce parere aveti?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări