mrt Postat Iunie 14, 2008 Partajează Postat Iunie 14, 2008 Ref . la interventia user-ului "nicul"1/20 din capacitate e un curent de incarcare "standard" la care se poate specifica timpul de incarcare . Normal acumulatorii actuali care sunt SLA ( etansati , cu elctrolitul in gel ) se incarca la TENSIUNE constanta , curentul de incarcare fiid limitat sa nu depaseasca un maxim. Nici un producator nu specifica un curent minim de incarcare.De exemplu incarcarea acumulatorului de la alternatorul masinii nu se face in nici un caz la 1/20 C . Si sunt baterii care tin destul.Iar treaba cu descarcarea din cand in cand se aplica doar la acumulatorii cu "efect de memorie" cum ar fi cei cu NiCd. Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 14, 2008 Partajează Postat Iunie 14, 2008 pana la urma cred ca omul are un ups fara baterie si vrea sa stie daca in cazul unei pene de curent poate merge pana la masina ca sa ia bateria, sa o cupleze la ups si sa alimenteze teve-ul ca sa vada meciul. tinerea permanenta a unui acumulator auto in casa, numai pt ups, chiar daca imi pare o idee buna la prima vedere, la a doua parca nu mai e asa de buna. intrebare: acumulatorii sealed lead accid pentru masini (automobile) sunt mai ieftini decat aia cu dopuri ??? referitor la controversa cu dr.L, parerea mea e ca o parte electronica facuta sa merga 15 minute (20, 30, sau cat vrea fabricantul) la anumiti parametrii nu va fi mai calda daca merge la aceeasi parametrii mai mult. parerea mea e ca se stabilizeaza termic in 15 minute si nu vad deloc utilitatea unor radiatoare mai mari pe tranzistoare si diode. INSA are perfecta dreptate in privinta trafului, care cred ca e dimensionat la limita exact din considerente de cost si de aici va veni toata limitarea. totusi o sarcina de 80W pe un ups de 250W merge fara probleme. un articol interesant http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173 Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 14, 2008 Partajează Postat Iunie 14, 2008 in legatura cu intrebarea ta,cauta pe net preturidar daca nu are ventilatie,temperatura nu creste incontinuu?ca si partea electronica e la fel de subdimensionata ca trafulgandeste-te la treaba cu sursa de pc,sau se poate opri chiar si ventilatorul procesotului pt un timpo sa-mi fac si eu asa ceva(dupa ce prind un acumulator) si o sa vin cu pareri verificate :smt003 tare linkul,e bine ca e in romana :drinkers: Link spre comentariu
Vizitator dmarcel Postat Iunie 15, 2008 Partajează Postat Iunie 15, 2008 nu, nu, nu-i cea??, e ok, multumesc.Stau f.f.f. rau cu timpul liber, dar promit ca va anunt imediat ce voi realiza "proba practic?" - vin si cu poze. Link spre comentariu
lus Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 ati mai facut probe cu ups +acumulator auto? Link spre comentariu
mosfet Postat Februarie 23, 2012 Partajează Postat Februarie 23, 2012 Si pe mine ma intereseaza daca pot folosi un ups drept redresor auto.Tocmai ce mi-a intrat pe mana un ups cu un singur acumulator de 12V, acumulatorul fiind mort. As vrea sa-l folosesc la nevoie drept redresor pt bateria auto. Traful are in secundar sarma de vreo 2mm in diametru sa zic - deci duce cativa A - si pot adauga si-un ventilator daca trebuie. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 23, 2012 Partajează Postat Februarie 23, 2012 Dar daca citeti unde am scris,o sa vezi ca infasurarea care se ocupa de incarcare abia duce 700mA... Link spre comentariu
mosfet Postat Februarie 24, 2012 Partajează Postat Februarie 24, 2012 Credeam ca infasurarea aia de 2*16V pt asta e folosita, pt a incarca acumulatorul, dar ma gandesc acum - si e si mult mai logic - ca e folosita de fapt pt partea de invertor.A avut cineva rezultate notabile cu resuscitarea acumulatorilor de UPS cu desulfatoare? Are rost sa incerc sau sa-mi fac plumbi de pescuit din el? :DCa sa folosesc traful din UPS ca traf de 2*16V, il alimentez la 220V pe iesirea lui de acum (sectiunea trafului care vine legata la iesirea de 220V a UPS-ului)? Sau il alimentez pe sectiunea care acum vine legata la 220V (alimentarea de la priza)? Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 24, 2012 Partajează Postat Februarie 24, 2012 Nu cred ca poti face ceva in privinta acumulatorilor semidefecti. Doar sa-i folosesti ca atare.Daca-s morti,la reciclat cu ei!Despre traf,citeste aici! viewtopic.php?p=791324#p791324Daca mai ai nelamuriri,continuam acolo... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 24, 2012 Partajează Postat Februarie 24, 2012 Din UPS-ul defect poti sa-ti faci un redresor pt incarcarea bateriilor folosind traful ,iar restul scoti din el.Traful urmat de o punte si de montajul cu 1 tiristor si 1 tranzistor.Asa cum se afla UPS ,pt scopul propus e PSF. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 24, 2012 Partajează Postat Februarie 24, 2012 Doar ca traful ala are 2x7V,asta cand e pus sa scoata tensiune mare (si sa mearga si mai suprasolocitat ca deobicei),deci o schema cu tiristor iese din discutieSe poate face un incarcator performant (cu limitare de tensiune si de curent) cu un mos-fet (elementul serie),un operational care sa citeasca curentul pe o rezistenta mica si inca cateva pieseNu trebuie condensator de filtraj Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 Da,ai dreptate dar eu 'cos' traful cu ~=10spire si aduc tensiunea unde vreau( si vreau sa fie buna). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum