Vizitator dmarcel Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 Am citit tot ce am gasit pe forum legat de subiectul acesta, dar tot mai am cateva intrebari:1. in afara de inlocuirea acumulatorului UPS-ului cu bateria auto, mai fac si alte modificari in UPS?2. in cazul folosirii indelungate in regim backup am nevoie de o racire suplimentara?Multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 la 2 e posibil sa da,ups-urile sunt facute sa mearga cateva min,hai 30doar alea tari merg ore Link spre comentariu
Vizitator dmarcel Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 imi poate spune cineva ce modificari trebuie sa fac in UPS?Multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 pai zii ce vrei sa faci,cu mai multe detaliieventual pus un ventilator pe radiatorsi ar merge folosit un alt circuit de incarcare,daca ti se incarca prea lent acumulatorulin cazul in care acumulatorul original avea tensiunea celui pe care o sa-l folosesti,nu cred ca trebuie alte modificari Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 eu nu stiu.ce stiu e ca daca pui un acumulator baban (de masina) pe o electronica de ups mititel o sa te trezesti cu acumulatorul descarcat.trebuie sa modifici curentul de incarcare in functie de acumulatorul tau. Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 dr. timpul de incarcare depinde de curentul de incarcare in general. pare oarecum logic sa folosesti acumulator la aceeasi tensiune, ca pe urma apar alte complicatii Link spre comentariu
Vizitator dmarcel Postat Iunie 11, 2008 Partajează Postat Iunie 11, 2008 Montajul asta (UPS + acumulator auto) l-as folosi pentru PC sau TV in cazul ca da o pana de curent mai mare peste mine :yawinkle: . (Ex.: o pana de curent de mai multe ore in timpul unui meci EURO 2008 :smt003 ) Acumulatorul auto are tot 12V, ca si cel care l-am scos din UPS. Timpul de incarcare nu este atat de important pentru mine pentru ca penele totale de curent sunt rare. Asa ca bateria are suficient timp de incarcare - si trei zile e OK. Am retinut ideea cu ventilatorul. Ma gandisem si eu la asta + un radiator mai mare eventual. Dar unde ar fi cel mai indicat sa-l conectez? Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 11, 2008 Partajează Postat Iunie 11, 2008 il poti alimenta printr-un termostat electronic direct de la baterie,termostatul va avea grije sa porneasca doar cand se incalzeste ceva Link spre comentariu
Vizitator dmarcel Postat Iunie 11, 2008 Partajează Postat Iunie 11, 2008 excelenta idee - multumesc! Link spre comentariu
mrt Postat Iunie 13, 2008 Partajează Postat Iunie 13, 2008 NU trebuie modificat UPS !Bateria de masina se poate folosi DOAR daca acumulatorul UPS are 12 V!! ( de regula UPS lucreaza la 24 V - 2 acu in serie )In cazul asta trebuiesc 2 "baterii de masina" TOT in serie. In rest , nimic . UPS NU se incalzeste mai mult ci DOAR functioneaza mai mult timp ! Oricum are protectiile lui ( doar daca nu e turcesc , China sau shipmade ). Iar incarcarea se face DOAR mai lent deoarece incarcatorul are limitare in curent si se opreste la scaderea acestuia sub un prag dat Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 13, 2008 Partajează Postat Iunie 13, 2008 sunt unele confuzii pe aici.aia cu timpul de incarcare e pt dr.Lun ups , chiar si cel mai chinez, are un circuit de limitare si o indicatie de overload.de exemplu, daca e unul de 425 VA si scrie ca rezista 20 minute pe el, atunci nu va suge mai mult curent daca are o baterie mai mare, nu se va incalzi (oricum daca dupa 15 min nu e stabilizat termic inseamna ca e defect) si in cazul in care cuplez un televizor de 80W va tine mai mult de 20 de minute.problema cu timpul de incarcare nu e ca e mai lung cu o ora sau cu o saptamana.un acumulator auto trebuie incarcat cu 1/20 din curentul scris pe el. unul de 80A il incarc cu 4A nu cu 1A ca altfel se duce naibii (eu am constatat asta cu acumulatoare de camion). pe urma mai si trebuie descarcat din cand in cand.se poate rezolva, cel mai simplu prin decuplarea acumulatorului si trecerea lui pe un redresor auto din cand in cand (adica mai trebuie monitorizata si tensiunea pe acumulator prin citirea periodica cu un multimetru)e o idee foarte buna, parerea mea, sa folosesti un acumulator auto, care poate tine lejer 5 ani daca e bine intretinut, pe cand bateria aia din ups tine maxim 2 ani. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 13, 2008 Partajează Postat Iunie 13, 2008 nu-i nici o cunfuzie,probabil nu m-am expimat prea okdin moment ce ups-urile sunt facute sa mearga doar 20 de min,normal ca folosesc radiatoare cat mai mici,care in astea 20 de min probabil ca se incalzesc destul de taredaca il foloseste pt un timp mai indelungat,tranzistorii o sa mearga la cel putin temperatura aia,daca nu chiar mai mult(pentru ca pe masura ce trzse incalzesc,se incalzeste si radiatorul,si aerul din jurul sau(ca doar ups-ul e inchis) etc,deci e foarte probabil sa creasca temperaturaaici pot face o analogie cu trafurile de retea care au un ciclu trecut pe ele(gen sa mearga 1h si 1h sa stea pe bara),acestea sunt subdimensionate si se incalzesc destul de tare daca stau prea mult in priza si unt folosite in aplicatii in care dimensionarea si ciclul asta de lucru nu pune problemein legatura cu incarcarea,majoritatea ups-urilor incarca acumulatorul intern in doar 4 ore(ceea ce-l si distruge,curentul maxim de incarcare pt orice acumulator cu plumb este de 1/10 C,C-capacitatea acumulatorului),asa ca nu va dura neaparat enorm de mult incarcarea acumulatoruluie cam ciudat ca acumulatorii decedeaza daca sunt incarcati lent :smt102 Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 14, 2008 Partajează Postat Iunie 14, 2008 ma facusi sa caut si pe net. uite astia zic curent de incarcare intre 1/20 si 1/10 (5-10%Cn(A) http://www.rombatt.ro/index.php). s-or mai fi schimbat materialele sau lumea e mai grabita . uite cum faceam eu in tineretile mele, cand se mai gaseau acumulatori neformatati la magazin. puneam acid si incercam sa am o densitate corespunzatoare in functie de temperatura ambianta. bibileam la el ca se modifica densitatea in contact cu placile, se incalzea, etc. pe urma incarcam totdeauna pentru prima data cu 1/10 din capacitatea nominala. incarcarile ulterioare le faceam intotdeauna cu 1/20 , urmaream tensiunea si cand bateria era buna dura cam 12 ore. am avut baterii romanesti care m-au tinut 7 ani si mai bine , de ma plictisisem de ele. cand bateria era pe moarte ajungea la tensiunea de incarcare intr-o juma de ora, dar daca nu pornea masina la primul sfert de cheie nu mai aveai a doua sansa. [am un jaf de apc care are un acumulator de 108 volt-amperi-ora, nici nu cred ca are 12V (o sa masor). pe el scrie ca tine 15 minute, nu din cauza ca s-ar incalzi ci pentru ca baterica aia e atat de mica ca e goala in 15 minute.] Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 14, 2008 Partajează Postat Iunie 14, 2008 pai da,si [pe acumulatori scrie sa nu-i incarci mai repede de 1/10C,iat 1/20C apare des(mai ales in teste pt descarcare)daca se incarca mai lent nu stiu ce poate sa se intample.desi e ciudat sa se distruga nu spun ca nu poate fi asain legatura cu tipurile de acumulatori auto,au mai aparut si cei cu calciu,care sunt sigilati(nu trebuie completat electrolitul/apa)si cu ups-ul,eu n-am spus ca se opreste de la supraincalzire :crazy: ,ci ca el e facut sa mearga putindurata de lucru e data de aculumator(care e mic,pricajit si prost intretinut),dar daca din fabrica acumulatorul tine 15 min,de ce sa puna radiatoare mari,cand trebuie sa mearga doar 15 min? poate merge si cu peste 70gr timpul astasi e posibil ca si sarma trafului sa fie subdimensionata,un exempu concludent e analogia din postul trecutsi alt exemplu:si o sursa pc poate merge cu ventilatorul oprit,pt cel putin 5 min,dar asta nu inseamna ca rezista in regimul asta prea multsper sa nu-l bagam pe dmarcel intr-o ceata prea deasa :rolleyes: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum