DARK-RIDER-82 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 SALUTARE! Mai am o mica nelamurire: daca as vrea sa folosesc un generator de curent alternativ AC pentru a genera curent continuu; ce ar trebui sa folosesc?si cum? sper sa nu fiu ridicol dar am inteles "in mare" principiul de transformare a curentului AC in DC!(doar se foloseste la orice masina alternator!) DAR: nu am inteles cum se poate transforma un curent monofazat de 230 volti si cu putere de 1KW,in curent continuu si cati watti?! la alternatorul auto se foloseste o punte de diode si un releu regulator! DAR LA O APLICATIE CA ASTA , CE AR TREBUI FOLOSIT?si ce curent continuu ar rezulta? :rock: VA MULTUMESC ANTICIPAT SI SPER SA MA LAMUREASCA CINEVA! :prayer: :weedman: Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 alternativ,sau continuu,puterea e aceeasi(adica aproape,ca se scade ce cade pe diode)transformarea din ca in cc se face cu diode,un banal redresor in care transformatorul e inlocuit de generator Link spre comentariu
DARK-RIDER-82 Postat Iunie 9, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2008 ok , am inteles treaba cu diodele, DAR : ce tensine in curent continuu ar rezulta?adica , generatorul scoate 230 Volti AC si putere 1KW; dar in curent continuu ce tensiune in volti ar rezulta la puterea de 1000 watti(1KW)? :weedman: Link spre comentariu
Mihai85 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 aproximativ Ucc=230x1.41 Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 Uite cum sta treaba la priza tensiunea efectiva e de 220 iar amplitudinea maxima e de 320v , noi avem 220 deoarece U=2^1/2 *uunde U este u maxim iar u este cel de priza , cu alte cuvinte deca folosesti o punte redresoare + ceva conzi o sa ai 320v continuu ....puntea citeste si amplitudinea maxima.... IAR pt un 1kw la 220 ai un curent de 4.5A (cand cos de fi=1, 0 putere reactiva)in curent contiu o sa ai 1kw la 320 la 3.15A bineinteles inainte de punte o sa ai un curent de 4,5A Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 daca ai consum de 4A,tensiunea scade pe la valoarea medie,adica 220v Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 daca ai consum de 4A,tensiunea scade pe la valoarea medie,adica 220vNu cred , tot 220 la intrare ai , asa ca tesn de iesire depinde de capacitatea pe deode poate nu chiar 320v dar 260 -280 ... Link spre comentariu
mircea888 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 DARK-RIDER-82 ce vrei sa alimentezi cu sursa asta? eu nu am inteles daca vrea si filtraj sau nu, fara filtraj tensiunea DC va fi tot 220, eventual scazi 1.2V cat cade pe punte, daca filtrezi e Uac*1.41, care poate sa scada in sarcina. Link spre comentariu
Mihai85 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 vrei sa alimentezi cumva vreun amplificator? :weedman: Link spre comentariu
zal Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 La tensiunea asta caderile pe diode nici nu mai merita luate in calcul, oricum variaza permanent tensiunea la retea. Banuiesc ca omul are un generator de 230Vca/1kW. Exista si trafo separatoare 220-220 insa nu cred ca e cazul aici. I-o fi trebuind o tensiune de 230Vca/100Hz? :smt017 Link spre comentariu
icar Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 alternativ,sau continuu,puterea e aceeasiMestere, nu te supara, ia mai vezi ce zice cartea de fizica! :smt018 DARK-RIDER-82 intrebarea ta arata ca ai stat cam departe de cartea de fizica! Curentul alternativ se transforma in curent continuu prin redresare. Defapt m-am exprimat gresit, rectific: tensiunea alternativa se transforma in tensiune continua prin redresare! Curentul este doar o consecinta a conectarii unei sarcini la bornele sursei de tensiune! Defapt ce vrei sa faci? Daca expui treaba pe indelete sigur o sa primesti un raspuns clar si precis! Link spre comentariu
DARK-RIDER-82 Postat Iunie 10, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2008 DARK-RIDER-82 ce vrei sa alimentezi cu sursa asta? eu nu am inteles daca vrea si filtraj sau nu, fara filtraj tensiunea DC va fi tot 220, eventual scazi 1.2V cat cade pe punte, daca filtrezi e Uac*1.41, care poate sa scada in sarcina. vrea sa alimentez un motor electric brushless in curent continuu :smt003 pe care nu-l am ! dar ma gandeam sa mai intreb si pe altul inainte sa ma apuc eu de "prostii"! ideea era de a-mi "converti" jawa de prin 1961 in vehicul electric si avand in vedere cat costa acumulatorii (mai e un topic deschis tot de mine cu acumulatorii LiFEPO4 ) , ma gandeam sa folosesc un mic generator portabil de 230 V AC si 1 KW putere , pentru a "misca" motocicleta :weedman: stiu, sunt plin de "idei"... si NU, NU AM NEVOIE DE AMPLIFICATOR ! am o "rasnita" facuta de mine transformatorul l-a bobinat acum ani de zile un meserias care lucreaza foarte bine electronice(nu stiu daca mai lucreza acum...), si amplificatorul este cu integrat TDA1553Q cablaj miniaturizat de mine (tot circuitul e cam cat integratul,cu condensatori intr-o parte pentru fiecare canal in parte),puntea redresoare +condensatorii tot de mine asamblati(puntea e de 3A) radiatorul pe care este montat integratul este de la un cooler titan din cupru slim-size :supz: sper ca v-am lamurit ce vreau eu sa fac,SPER sa-mi mai si iasa!momentan stau si ma gandesc de unde dreaqu sa iau un motor fara perii de curent continuu care poate fi montat in roata! :smt028 sper sa nu raman in "stadiul" asta! AH uitam : si folosesc un MP3 Player alimentat de la un transformator normal cu sursa stabilizata de curent! SI ACUM ASCULT LA EL "ENTER SANDMAN" :smt003 stiu, tot nu scap de benzinarii , dar macar o fac "hibrid" nu full electric-vehicle! CIAO! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 @icar,explica-mi te rog unde am gresitms Link spre comentariu
bygy007 Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 Ar mai fi o problema in primul rind motorul trebuie sa fie destul de puternic , excitatie serie sau cu maneti permanenti , dar te-ai gindit cum faci variatia de viteza (turatie ) a motorului ? Link spre comentariu
Blind Postat Iunie 10, 2008 Partajează Postat Iunie 10, 2008 @icar,explica-mi te rog unde am gresitmsIn continuu, P=U*I. In alternativ monofazat, P=U*I*cos(fi) - unde cos(fi) este factorul de putereSi revenind la topic: Motoarele de cc functioneaza de obicei la 110V, nu la 220. Tu poti cauta un motor care sa functioneze la o tensiune cat mai redusa (incearca sa gasesti unul la vre-o 24V de la vre-un troliu sau o macara ceva, insa vezi ca vei avea de facut modificari la cutia de viteze, raporturi pinioane etc), deoarece pentru o tensiune de 110V ar insemna sa mergi cu o mica remorca plina cu vre-o 10 acumulatori pentru masina.Dupa ce iti alegi motorul, alegi modul de alimentare al acestuia si vezi daca ai nevoie de un invertor sau nu, de variator de tensiune (sau te joci doar din cea de excitatie...insa plaja de variatie nu este prea mare).Spui pe forum de ce faci rost, ce planuri mai ai, se gaseste o idee buna si aplicabila in practica si pentru tine.Partea de reincarcare a acumulatorului este ultima la care ar trebui sa iti stea gandul...aia se face cel mai usor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum