mystery Postat Noiembrie 24, 2009 Partajează Postat Noiembrie 24, 2009 ...cind nu e vant si soare mai poti folosi si asta.. ...functioneaza pe peleti din rumegus sau lemn taiat mai marunt... Link spre comentariu
MifTy Postat Noiembrie 30, 2009 Partajează Postat Noiembrie 30, 2009 Stau doar atunci cand e vant :weedman:STAI DOAR ATUNCI CAND E VANT super dura faza , cand se opraste vantul strangi jucariile si pleci acasa p?i eolienele nu se monteaz? chiar oriunde î?i tun?, ci în zone cu vânt cât de cât constant în tot timpul anului (ideal) sau în majoritatea lunilor anului..."fermele" de eoliene despre care citi?i prin ziare sau vede?i pe la "discovery" sunt amplasate în zone vântoase tot timpul anului...sigur, nici prea vântoase nu trebuie s? fie... de pild?, în antarctica nu-i trece nim?nui prin cap, pentru c? acolo mult prea des vântul se cam transform? în vijelie...în islanda se cam schimb? calimera... Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 21, 2010 Partajează Postat Martie 21, 2010 da si tu esty unul diintre ei Pe forumul asta numai tampiti s-au adunat.Ma fratilor daca aveti idei spuneti iar daca nu aveti taceti dracului din gura(ma rog scris) Link spre comentariu
boederyakumo Postat Martie 21, 2010 Partajează Postat Martie 21, 2010 Pentru magneti, ce zice-ti de magnetii neodinium din Hdd de 5 inci sunt ai naibii de tari.Asezati pe un disc rotund spre periferie cred ca vor deveni un magnet extrem de puternic.Daca pui surubelnita pe ei in pozitie laterala abia o iei jos. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 21, 2010 Partajează Postat Martie 21, 2010 salut atentzie la magnetzii de hard au mai multzi poli dispusi pe aceeasi parte nu sunt chiar asa de buni pentru eoliene Pentru magneti, ce zice-ti de magnetii neodinium din Hdd de 5 inci sunt ai naibii de tari.Asezati pe un disc rotund spre periferie cred ca vor deveni un magnet extrem de puternic.Daca pui surubelnita pe ei in pozitie laterala abia o iei jos. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 21, 2010 Partajează Postat Martie 21, 2010 pentru magnetzi neodinium intratzi pe pagina asta sau cautatzi in google euromagnet poate vetzi fi mai multzumitzi pretzurile zic cas mai de doamne ajuta fatza de strainatate. http://euromagnet.ro/ aveti o lista de pretzuri pentru diferite forme si dimensiuni Link spre comentariu
Felis Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 Din ce vad toti vor sa realizeze generatorul eolian cu generatorul electric solidar cu axul elicei desi toate solutiile industriale utilizeaza un multiplicator de turatie. Multiplicatorul e foarte usor de obtinut folosind de ex grupul reductor utilizat la scutere elicea fiind cuplata la axul rotii spate si obtinandu-se turatia multiplicata la oala ambreiajului. Doar la ambreiaj sunt necesare modificari cu putina dexteritate poate fi inversata actiunea ambreiazului in asa fel incat sabotii ambreiajului sa fie rotiti pentru a obtine o turatie constanta indiferent de turatia palelor.Practic daca inversati mecanic variatorul centrifugal cu ambreiajul puteti obtine un sistem capabil sa pastreze turatia constanta la axul generatorului Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 Ma gandes sa fac un generator si sunt in dilema... cea mai mare dilema e daca ma apuc sa-l fac merita ? mai precis cu unu de asta cum sunt mai jos obtin un randament mai mare ca a unui dinam sau alternator ? Merita facut doar daca randamentul e cel putin dublu ca a unui alternator auto care e aproape free :smt005 Ceva pareri ?... Intrebarea cea mai interesanta - Vasile - este, in ce faza se afla proiectul tau la care te gandeai pe 09.06.2008 Oricum ar fi, ai dat nastere unei dezbateri interesante pe acest topic, deci daca nu ai avansat prea mult, pacatele ti se vor ierta. Dupa ce am citit (nu chiar cu atentie maxima) tot ceea ce s-a scris pe topic, am hotarat sa ma amestec si eu. Nu am construit nici-odata un sistem eolian, desi am facut unele proiecte prin facultate. Pe atunci eram cetatean al Dobrogei (tara vanturilor) insa stateam intr-un simplu apartament cu 2 camere la bloc - o buna motivatie a faptului ca nu am insistat. Apoi, peste timp am devenit cetatean al Olteniei unde vantul era rara avis, un alt bun pretext de a renunta. Cei mai multi respondenti de pe acest topic au batut moneda pe ecuatia este/nu este vant=merita/nu merita incercat. Parerea mea, pe care am sustinut-o si pana acum pe acest forum este ca intotdeauna merita incercat. De apucat nu m-am apucat niciodata de treaba, dar sigur subiectul energiei din vant m-a fascinat. Si apoi, un bun observator poate remarca ca pe masura ce timpul trece, clima se modifica. Astfel ca numai in ultimul an am numarat mult mai multe zile cu vant, decat in toti cei 28 de ani de cand sunt cetatean al Olteniei. Deci: Ideea nr. 1 - Cel ce vrea sa produca energie eoliana, trebuie sa porneasca de la studiul statistic multi-anual al activitatii eoliene in regiunea unde vrea sa implementeze proiectul. Spre deosebire (sau poate nu) de majoritatea celor care au postat aici, subsemnatul, are printre foarte multe pasiuni si pe aceea de a migali la diverse constructii mecanice. De aceea sunt absolut constient, cat de de importanta este: Ideea nr. 2 - Nu te apuca nici-odata de o lucrare cu solutie tehnica atractiva, spectaculoasa - acea lucrare in mod sigur este complicat de pus in practica - alege intotdeauna solutia de maxima simplitate, chiar daca in topul spectaculozitatii este ultima. Bunaoara, intr-unul dintre linck-urile postate (nu am mai facut efortul sa-l mai caut) se exemplifica un sistem eolian, cu un rotor improvizat din doua butoaie de plastic sectionate axial dupa generatoare si combinate astfel incit sa formeze doua "cupe-duble" decalate intre ele printr-un unghi de 90 grade, astfel incat, din orice directie ar bate vantul nu se poate sa nu intalneasca un profil concav, pentru a da nastere la un cuplu de rotire diferit de zero. Totusi personal ma indoiesc ca cei care au postat acel film in You Tube au obtinut rezultatele scontate. Cei ce l-au urmarit isi mai amintesc ca pentru a demonstra rezultatele, constructorii au adus un ATV a carei baterie de acumulatori (probabil) se dorea incarcata. Pentru ilustrare, s-a adus un aparat de masura digital - plasat pe capota ATV-ului - care insa nu a fost nici-odata aratat in prim-plan. Se poate si intui de ce. Un prim-plan, ar fi aratat probabil o tensiune mai mica de 12 V cc si fluctuanta in functie de fluctuatia turatiei instantanee a rotorului - a carui eficienta fusese intr-adevar demonstrata. Explicatia este urmatoarea. Numarand in gand in timpul filmului am putut aprecia turatia rotorului artizanal la maximum 100...150 rpm. Constructorii au montat un alternator cuplat la rotor prin intermediul unui angrenaj cu roti dintate, acordand mai multa atentie modului cum a fost realizat acesta (pe un CNC) decat parametrilor pe care ar fi trebuit sa ii obtina. Astfel, ochiometric (arareori ma insel fie chiar si asa) am apreciat ca raportul de multiplicare al angrenajului era de aproximativ 2:1 (mai mult nici nu este posibil din cauze care nu fac obiectul demonstratiei mele) - deci turatia finala la care se rotea alternatorul putea sa ajunga la cel mult 300 rpm, adica aproximativ jumatate din valoarea minima la care trebuie rotit rotorul unui alternator spre a produce efecte asupra unei baterii de acumulatori aflata la incarcat. Dincolo de aceste amanunte - pe care ochiul unui specialist le poate remarca, probabil ca eu - la randul meu - as fi ales aceeasi varianta rotorica, care si-a demonstrat eficienta la nivelul verandei unei locuinte normale - deci la nivelul solului. Mai departe am sa insirui cateva opinii personale, la care cel ce citeste aceste randuri ar face bine daca ar medita putin: 1 - Oricarei solutii discutate pe acest topic, ii este de preferat sistemul cu alternator auto - cel de DACIA este excelent pentru noi din toate punctele de vedere. Iata si cateva argumente. Alternatorul auto este o masina trifazata, deci avand la iesire trei faze decalate simetric la 120 grade in conditiile unor tensiuni perfect sinusoidale. Daca ne deranjeaza tensiunea redusa 10,7...17 V (referitoare la curentul redresat) ea poate fi adusa la parametrii tensiunii retelei industriale (230 V) plasand alternatorul in imediata vecinatate a unui transformator trifazat ridicator de tensiune. In acest fel linia de mare intensitate a curentului si deci pierderile prin efect Joul in conductori se reduce la minimum iar transportul energiei la consumator se realizeaza in aceleasi conditii ca la reteaua casnica. Nu mai discut avantajul de a folosi consumatori ieftini, standardizati si usor procurabili din comert. 2 - Stabilizarea tuturor parametrilor electrici ai retelei electrice se poate face mecanic utilizand un acumulator de energie mecanica foarte raspandit si destul de ieftin - volantul centrifugal - de unde ulterior se poate prelua miscarea de catre ansamblul alternatorului. Pentru a oferi o si mai buna stabilitate, multiplicarea turatiei se poate realiza in cea mai mare parte pana la arborele volantului in doua sau mai multe trepte. S-a dovedit in acel film ca una nu este suficienta. 3 - Protectia la depasirea turatiei maximale se poate face printr-un ambreaj, cuplat si decuplat de actiunea unui mecanism centrifugal de tipul celui care regleaza mecanic avansul la sistemul delco-ului. Tot acest mecanism poate face si decuplarea si cuplarea printr-un comutator a excitatiei alternatorului, atunci cand sistemul se roteste prea repede, sau nu se roteste cu o turatie suficienta. 4 - De la rotorul antrenor - cel actionat de vant - si pana la subansamblul volant miscarea se poate multiplica prin angrenaj mecanic cu curele de frictiune (de preferinta late - nu trapezoidale) intrucat actiunea de stabilizator mecanic a volantului nu va tine cont de eventualele alunecari intre curele si fulii, importanta fiind doar transmisia eficienta cu randament cat mai mare a miscarii de rotatie. 5 - De la sistemul volantului la sistemul alternatorului, miscarea va fi transmisa de preferinta printr-un angrenaj cu roti dintate sau prin lant Gall de transmitere, astfel incat nu va permite abaterea de la turatile mentinute in anumite limite de catre sistemul volantului, prin mecanismele centrifugale si ambreiajul mentionate anterior. 6 - Numai daca prin tema de proiect ne vom propune un generator eolian cuplabil la reteaua industriala de curent alternativ vom complica sistemul cu solutii de reglaj suplimentare pentru tensiune si frecventa, precum si cu solutii de reglarea defazajului. Cei care au realizat efectiv sisteme eoliene functionale, merita toate laudele noastre si bineinteles ca au dreptul sa priveasca cu ochi critici cele cateva chestiuni insirate de mine mai sus. Toate Bune! Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 16, 2010 Partajează Postat Mai 16, 2010 Dupa cum s-a vazut si eu sunt un "fan" al alternatorului; deci sunt de-acord cu toate concluziile de mai sus, frumos argumentate. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Mai 16, 2010 Partajează Postat Mai 16, 2010 Dupa cum s-a vazut si eu sunt un "fan" al alternatorului; deci sunt de-acord cu toate concluziile de mai sus, frumos argumentate.daca avetzi un motor brushless treaba se simplifica foarte mult , datzi o tura prin dezmembrari sau rematuri si cautatzi masini de spalat cu astfel de motoare ,in america sunt foarte multe la noi mai rar ,oricum totul depinde de cat vrem sa producem la ora ,cu 500w la ora eu zic ca e suficient pentru strictul necesar 2 sau 3 becuri eco si un radio un laptop , cu 3 ore de vant la 2 zile e suficient . Link spre comentariu
Vizitator barnea Postat Mai 16, 2010 Partajează Postat Mai 16, 2010 cerceteaza generatoarele magnetice cele eoliene li sunt inferioare corecteaza da gresesc. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 17, 2010 Partajează Postat Mai 17, 2010 cerceteaza generatoarele magnetice cele eoliene li sunt inferioare corecteaza da gresesc.Pai am sa corectez; "li" se scrie cu liniuta intre litere iar forma corecta este: ..celor eoliene le sunt... Link spre comentariu
bmxdany Postat Mai 17, 2010 Partajează Postat Mai 17, 2010 am o idee pt un generator autonomprimadata poti construi un generator de hhohho il stochezi intr-o butelie de aer sau altcevaapoi folosesti un motor de drujba sau putin mai marecare sa invarta un generator(la alegere)chestia cu hho este adevarataam testat-o si functioneazaiar de la generator de la motor alimentezi si pila de hidrogeniar daca produci destul hidrogen va fi autonomiar pentru asta nu iti trebuie nici soare nici vant\se poate folosi si la scara mai marechiar si pe masini Link spre comentariu
daniels Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 intai termina-l tu, fa ceva probe, da-l intai pt proba si daca cineva este multumit il va cumparace inseamna AMP? Link spre comentariu
Vizitator Lau Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 AMP=Amperi. in prezent merge pe o super nova numai ca nu este reglat iar consumul nu a scazut decat cu 40%. dar o sa imi fac si eu unul ...cel mai probabil il voi termina cam prin 15-20 luna vitoare si o sa incerc sa pun cateva filmulete ca sa demonstrez ca intradevar merge. cel care e pe super nova este facut de un coleg de munca. acesta il voi face eu exact dupaspecificatiile din cartea pe care o detin. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum