Vizitator Postat Aprilie 20, 2009 Partajează Postat Aprilie 20, 2009 In filmuletul ala ideea este ca desparti bobinele in doua, jumatate le folosesti ca motor actionat de una dintre baterii iar cealalta jumatate le folosesti ca generator care sa incarce o alta baterie. Autorul pretinde ca ansamblul poate functiona la nesfarsit "varsand" energia dintr-o baterie in alta. In felul asta, dupa spusele lui Bedini s-ar obtine energie nesfarsita si vant nesfarsit de la ventilator...Cam in asta ar consta un motor Bedini. Din pacate nu functioneaza...Totusi, se gasesc destui nestiutori care sa cumpere "planurile" unei asemenea instalatii miraculoase.Asta inseamna ca pana la urma instalatia isi atinge scopul: strange bani de la fraieri. Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 20, 2009 Partajează Postat Aprilie 20, 2009 E o idee interesanta, dar, din pacate, puterea obtinuta este mica. Din ce am vazut pe acest forum am ajuns la parerea (nu neaparat cea mai buna) ca cel mai avantajos ar fi sa caut pe la dezmembrari un alternator de 100-120A si sa incerc sa fac un generator eolian.daniels daca vrei sa utilizezi alternatorul de dacie sau orice alternator trebuie sa-i asiguri o turatie de cel putin 600 ture/min in plus iti trebuie si tensiune de excitatie singurul avantaj al lor este ca reglajul tensiunii debitate se poate face electronic usor prin varierea curentului in rotor.Dezavantaje 45W,necesitatea unui multiplicator de turatie(curea ,roti dintate.Sunt mai avantajoase alternatoarele de pe motociclete care au rotor cu magneti permanenti si stator trifazic bobinat in plus majoritatea debiteaza 120W.(personal cred ca as opta sa modific mai multe alternatoare de motocicleta unindu-le carcasele cu magneti si folosind alte miezuri facute cu mai multi poli ca sa pot reduce turatia de lucru a alternatorului la aceiasi tensiune debitata pentru un alt bobinaj la tensiunea care o doresc.Asta in cazul cand as alege alternatoare gata facute.)Asta e si motivul pentru care generatoarele eoliene low cost putere redusa au alternatoare multipol iar la respectivele generatoare turatia e mentinuta constanta prin 2 metode 1 elicea cu pas variabil, 2 regulator centrifugal.Elicea cu pas variabil se utilizeaza si la puterile mari de fapt la puterile mari si constructii de firma elicele se fac cu 2 segmente segmentul din varful elicei fiind utilizat si ca frana aerodinamica prin rotirea lui in sens opus . Link spre comentariu
cipcirip Postat Aprilie 21, 2009 Partajează Postat Aprilie 21, 2009 Salut, alternatoru` de dacie scoate max 36 A, deci aprox 450 w.... Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 21, 2009 Partajează Postat Aprilie 21, 2009 Salut, alternatoru` de dacie scoate max 36 A, deci aprox 450 w....scuze de W am vrut sa zic 45 Amperi. La cele Vest sunt 70A,85Afara instalatie de aer conditionat.120A,150A,170A cele cu Aer conditionat,Clima si 300A alternatoare speciale(au 2 infasurari statorice separate si punti de redresare independente) pentru autoutilitare speciale de interventie(Ambulante cu echipare SMURD) Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 21, 2009 Partajează Postat Aprilie 21, 2009 Multumesc pt precizari. Renunt la ideea cu alternatorul pt ca nu ii pot asigura min 600 rot/min. Dadeam banii de geaba pe un alternator.yo6ial vine cu o propunere de a monta niste magneti pe rotorul unui motor electric asincron. Eu am un motor cu o putere de 1,2KW monofazic. Acest tip de motor poate fi bobinat trifazic pt 12V?Ce sunt punctele de intrefier? Am gasit magneti NdFeB 102x8x20 (Lxlxi) la 76,27 RON. Imi sunt de folos? Link spre comentariu
Felis Postat Aprilie 22, 2009 Partajează Postat Aprilie 22, 2009 Mai bine incerci constructia la un asemenea generator :http://www.alxion.com/bin/e_eoliennes.html Brushless alternators. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 22, 2009 Partajează Postat Aprilie 22, 2009 Zona albastra, din pdf-uri, sunt bobine obisnuite sau este ceva mai special? Ce reprezinta acel unghi AF? Link spre comentariu
cipcirip Postat Aprilie 24, 2009 Partajează Postat Aprilie 24, 2009 Salut, varianta originala de ,,eoliana`` ...dintr-un ventilator cu ic prajit, dar cu bobinele bune, 2 diode, 2 condensatoare si un led. p.s. functioneaza si mai bine cu inca un condensator in paralel pe led... Link spre comentariu
MifTy Postat Aprilie 25, 2009 Partajează Postat Aprilie 25, 2009 hm... încarci conzii, ?i sarcina de pe ei dep??e?te consumul ledului, a?a c? ?ine.stai s? vezi cum o s? fie când o s? vrei s? alimentezi un consumator "serios", adic? s? "vrea" mai mult de 30-40 de mA!!!!pierderile au s? fie de departe mai mari ca puterea ob?inut?!!!! Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 28, 2009 Partajează Postat Mai 28, 2009 Electromotorul de Dacia 1310 nu are magneti permanenti, statorul este tot o bobina. In plus, este conectata in serie cu rotorul. Nu prea merge sa faci din el generator, el a fost conceput pentru altceva. In primul rand nu este gandit pentru functionare indelungata (vezi lagarele, dare se uzeaza destul de repede). Ca putere... cam 800W. Dar pe timp scurt.SalutReferitor la demarorul de dacia sunt si electromotoare (la ultimile modele) la care statorul este alcatuit dintr-un cilindru feromagnetic in interiorul caruia sunt fixati magneti permanenti.Sunt electromotoarele de dacia 1300(1400) care au 4 perii (carbuni).Si acum o intrebare :ce tip de aeromotor(turbina sau cum vreti sa numiti) as putea folosi pentru actionarea unei pompe de apa?Adancimea ~20m.viteza vant=max10km/hMultumesc scuze de offtopic Link spre comentariu
yo6ial Postat Mai 28, 2009 Partajează Postat Mai 28, 2009 La 10m/s maximum, o sa ai nevoie de o turbina axiala cu pale foarte mari si cu cea mai atent aleasa aerodinamica. 20m coloana de apa necesita foarte multa putere de aductiune, oricum sa nu te astepti la debite fenomenale. Cu un reductor de turatie serios, poti actiona o pompa de apa cu pistoane dar in nici un caz una cu turbina... Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 28, 2009 Partajează Postat Mai 28, 2009 V vant=10km/h deci ~2,7 m/sec o viteza foarte mica>>am nevoie de aeromotor performantCa pompa ma gandeam sa folosesc una cu piston scufundat actionat cu tija/sfoara Link spre comentariu
daniels Postat Mai 30, 2009 Partajează Postat Mai 30, 2009 Daca te ajuta atasez un fisier de calcul pt elicii. daca folosesti o pompa scufundata cu piston e ok pt ca pompa doar va impinge apa. in acest caz va conta greutatea coloanei de apa, adica va conta sectiunea furtunului (inaltimea o stii) si cursa pistonului. cursa pistonului se poate stabili prin tatonari marind sau micsorand lungimea bratului excentricului Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 1, 2009 Partajează Postat Iunie 1, 2009 De la 20m iti trebuie ori pompa submersibila (cu piston sau centrifuga), ori ejector. Apa nu o poti trage altfel de la mai mult de 10m. Link spre comentariu
Vizitator ionutmarius Postat Iulie 18, 2009 Partajează Postat Iulie 18, 2009 sallam si eu o intrebare ca am tot cautat si nu am gasit nimic ce mi sar potrivias vrea sa imi cumpar un generator de curentcam de 10-15kw si sa ii scot motorul iar in locul motorului sa ii adaptez un motor electric de 3-5kw.eu vreau decat sa ii dau pornirea cu un motor pe benzina (al lui original) si in scurt timp sa il opresc iar curentul produs de generator sa alimenteze motorul de 5kw si motorul sa invarta generatorul in continuare dupa oprirea motorului original sa imi poata scoate 220v si 50hz.acum am nevoie de parerile voastre sa stiu daca e rentabil sa fac o astfel de investitie sau nu.astept raspunsurile voastre.ms Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum