DARK-RIDER-82 Postat Mai 21, 2008 Partajează Postat Mai 21, 2008 :weedman: SALUTARE TUTUROR! Dupa cum se vede sunt nou pe forumul asta(incepator rau tare in ale electronicii...de fapt un pic paralel cu electronica...)...,DAR as avea cateva nelamuriri in legatura cu acumulatorii si realizarea unei baterii din celule de Li-Ion sau celule Li-Ion-fosfat! LFP Li-Fe-Po! Am inceput sa-mi pun intrebari dupa ce am citit ca masina supersport TESLA are mii de celule interconectate intre ele! am stat , si am tot calculat cum naiba au "legat" aia nushtiu cate celule de Li-Ion intre ele... ca dupa "calculele" mele daca se iau 10 celule de Li-Ion de 3,6 volti si 3000 mAh si le legi in serie , ar trebui sa rezulte 36volti la 3000 mAh...ACUMA , daca se iau 10 pachete de-astea de 36 volti si 3000 mAh fiecare , si se "leaga" in paralel nu ar trebui sa rezulte 360 volti DC si 30000 mAh(sau 30 AH)?SAU CUM :smt017 CA EU NU REUSESC SA-MI DAU SEAMA CUM STA TREABA... E drept , nici nu mi-a placut fizica in timpul scolii , dar acum incep sa-mi dau seama ca e CHIAR INTERESANTA si ca sunt multe lucruri deosebite in fizica... POATE MA AJUTA CAREVA SA-MI PUN LA PUNCT CUNOSTINTELE IN LEGATURA CU CELULELE DE LITIU-ION... ideea era , daca s-ar putea motoriza o motocicleta , o bicicleta , sau de ce nu o masina mica!am si vazut motoare electrice care se monteaza in roata unei biciclete(butucul include motorul electric!) nu stiu cat de realist sunt , dar macar pot sa ma interesez de domeniul asta !BYE BYE! :smt028 Link spre comentariu
wangine Postat Mai 21, 2008 Partajează Postat Mai 21, 2008 dupa "calculele" mele daca se iau 10 celule de Li-Ion de 3,6 volti si 3000 mAh si le legi in serie , ar trebui sa rezulte 36volti la 3000 mAh...Asta e adevarat :smt003 ACUMA , daca se iau 10 pachete de-astea de 36 volti si 3000 mAh fiecare , si se "leaga" in paralel nu ar trebui sa rezulte 360 volti DC si 30000 mAh(sau 30 AH)?Asta nu mai este adevarat :smt005 36V/3A x 10 = 36V/30A :partyman: Link spre comentariu
DARK-RIDER-82 Postat Mai 24, 2008 Autor Partajează Postat Mai 24, 2008 :partyman: BBUUUNN !AM INTELES! dar cum se poate mari voltajul? ca amperajul am inteles cum se poate mari ! sau voltajul depinde exclusiv de celula electrica folosita?de exemplu: cum se poate ajunge la 92 volti si un amperaj "respectabil"? :smt028 cam grav daca numai O SINGURA PERSOANA MI-A RASPUNS LA NELAMURIRILE MELE DE INCEPATOR... De fapt , eu nu prea sunt electronist , CI MOTOCICLIST; si ma gandeam sa imi convertesc motocicleta veche si vai da mama ei intr-un vehicul electric ! De-asta am zis sa recurg la forumul asta! am observat ca celule astea de curent electric sunt cam scumpe , DAR nu ma las pana nu o fac asa cum vreau eu! este vorba despre o JAWA TIP 354 DIN 1961! nu mai gasesc piese pentru ea , si nici nu mai vreau sa o folosesc chiar de as gasi piese! mi s-a acrit de motoare 2 timpi!VREAU VEHICUL ELECTRIC !DECI: DACA MA POATE LAMURI CINEVA , POSTATI AICI!VA MULTUMESC ANTICIPAT! :partyman: :prayer: Link spre comentariu
Stefan Postat Mai 24, 2008 Partajează Postat Mai 24, 2008 pai chiar tu ai spus ca daca pui bateriile in serie creste voltajul dica 26 de baterii in serie si ai 93 V ,daca vrei sa cresti amperajul pui bateriile in paralel .daca pui in paralel cu acest "mare" acumulator inca 25 astfel de acumulatoare ai 93V la 75A. mai bine pui in serie 7 acumulatoare auto sau de motoscuter (depinde de ce amperaj vrei )legarea bateriilor in paralel nu pre se practica deoarece daca una se descarca mai repede "trage" si pe cea legata in paralel dupa ea.(adica tensiunile trebuie sa fie egale pe fiecare grup ) Link spre comentariu
EmyRulz Postat Mai 24, 2008 Partajează Postat Mai 24, 2008 Iti dai seama ca te costa ceva jucaria asata? Problema este ca ai nevoie de un nr mare de acumulatori. Cred ca mai bine ar fi ca initial si de test sa folosesti niste acumulatori conventionali si mari pentru ca sunt mai compacti si mai ieftini si de asemenea duc mai bine socurile de curent. Te-ai gandit ce motor vrei sa folosesti? Si desigur apare si problema reglarii automate a sistemului si comanda motorului. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Mai 25, 2008 Partajează Postat Mai 25, 2008 Mai era pe undeva un topic despre un Tico electric. Contine o groaza de chestii interesante. Dar treaba asta cu vehiculele electrice este destul de scumpa. Si nici nu este asa ecologica precum se crede. Intr-adevar, masina (sau motocicleta) respectiva nu mai emite noxe. Dar curentul ala se obtine si el intr-un fel. Iar ponderea energiei electrice "verzi" este destul de mica. Practic se muta sursa de noxe, de la esapament la termocentrala sau centrala atomica. Link spre comentariu
DARK-RIDER-82 Postat Iunie 8, 2008 Autor Partajează Postat Iunie 8, 2008 m-am prins! daca vreau tensiune mare( volti) atunci leg in serie vreo 30 de celule Li-FePo4 si "m-am scos" :rock: ! daca sunt si cu multi Ah atunci e si mai bine! nu prea am cu cine sa vb despre chestii de-astea electronice! :prayer: ciao! Link spre comentariu
Vizitator tipicar Postat Iunie 29, 2008 Partajează Postat Iunie 29, 2008 ... dar cum se poate mari voltajul? ca amperajul am inteles cum se poate mari ! sau voltajul depinde exclusiv de celula electrica folosita? de exemplu: cum se poate ajunge la 92 volti si un amperaj "respectabil"?Se folosesc combina?ii serie-paralel. Gruparea în serie permite ob?inerea de tensiune (i.e. "voltaj") mai mare, iar gruparea în paralel permite ob?inerea de curent (i.e. "amperaj") mai mare. Tesla Roadster are 6.831 de celule cu litiu, acela?i model ca la laptop-uri. Sunt conectate în paralel câte 69 de celule, apoi 9 grupuri de câte 69 de celule sunt conectate în serie ?i formeaz? câte un modul, iar 11 module conectate în serie formeaz? bateria propriu-zis?. Care are 400-450 kg. :smt003 Dar se ob?in 53 kWh, adic? e o baterie adev?rat?. Link spre comentariu
florin70il Postat Iulie 11, 2008 Partajează Postat Iulie 11, 2008 Scuze ca ma bag, dar eu m-as feri ca de foc sa leg acumulatori in paralel. In timp si/sau conditii de functionare diferite(ex:temperatura), apar diferente intre elemente. Diferentele pot fi initiale, din fabricatie. Atunci elementele mai slabe vor fi sarcina ptr elementele cu tensiune un pic mai mare, o parte din curent va circula intrebateriile mai puternice catre cele mai slabe, ducand la o pierdere de putere si deci de eficienta. Cel mai simplu e sa le legi in serie si sa convertesti tensiunea obtinuta la tensiunea necesara motorului, cu un DC/DC converter, obtinand cu aceasta solutie si controlul asupra turatiei motorului. Care altfel va trebui comandat ori cu un reostat ori cu IGBT-uri cu o schema de comanda destul de complicata si scumpa. Oricum...de aia inca nu sunt masini electrice de serie...sunt tare scumpe, si destul de ineficiente datorita in parte si greutatii bateriilor. Adica raportul cal putere/kg este foarte mic. Sper sa nu va fi plictisit Link spre comentariu
Vizitator Paul Nadejde Postat Iulie 26, 2008 Partajează Postat Iulie 26, 2008 Va manca buzunarul! Ultima oara cand am vrut sa imi fac masina electrica si am socotit cat ma costa acumulatorii Liion direct de la producatorul chinez, mi s-a facut parul maciuca. Oricum, acumulatorii nu se leaga CHIAR in paralel. Se mai pun niste chestii. Iar eu unul sugerez acumulatori cu plumb. Macar nu te ia vantul. :partyman: Link spre comentariu
Vizitator Paul Nadejde Postat Iulie 26, 2008 Partajează Postat Iulie 26, 2008 Mai era pe undeva un topic despre un Tico electric. Contine o groaza de chestii interesante. Dar treaba asta cu vehiculele electrice este destul de scumpa. Si nici nu este asa ecologica precum se crede. Intr-adevar, masina (sau motocicleta) respectiva nu mai emite noxe. Dar curentul ala se obtine si el intr-un fel. Iar ponderea energiei electrice "verzi" este destul de mica. Practic se muta sursa de noxe, de la esapament la termocentrala sau centrala atomica.Da, da' totusi masina e mai fiabila. Si oricum, curand or sa se termine fosilii, si ajungem la masini cu pedale. Flinstone sa traiasca! :smt027 Link spre comentariu
DARK-RIDER-82 Postat Februarie 13, 2009 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2009 Mai era pe undeva un topic despre un Tico electric. Contine o groaza de chestii interesante. Dar treaba asta cu vehiculele electrice este destul de scumpa. Si nici nu este asa ecologica precum se crede. Intr-adevar, masina (sau motocicleta) respectiva nu mai emite noxe. Dar curentul ala se obtine si el intr-un fel. Iar ponderea energiei electrice "verzi" este destul de mica. Practic se muta sursa de noxe, de la esapament la termocentrala sau centrala atomica.Da, da' totusi masina e mai fiabila. Si oricum, curand or sa se termine fosilii, si ajungem la masini cu pedale. Flinstone sa traiasca! :smt027 greu de crezut ca o sa apucam NOI vremeea cand se termina fosilii uite aici : http://www.worldometers.info/ , Iar dupa un mic calcul , "cica" ar mai fi vreo 43 de ani pana se termina petrolul...(la ritmul actual de consum)... eu zic ca daca nu se gaseste REPEDE o noua sursa de energie , sau NU se vrea folosirea pe scara MARE a energiei solare , o sa ne ia naiba sigur... http://www.arabenvironment.net/fullplan.jpgcate despre celulele astea de Litiu iron phosphate... CE SA MAI ZIC?! VEDETI SI VOI CA PE MAI MARII POLITICI DE PRETUTINDENI II DOARE IN P..A DE NOUTATEA APARUTA...CONCLUZIA? : daca nu se vrea , NU SE FACE... de ideea de "imposibil sau foarte greu si nerentabil" eu m-am saturat si nu vreau sa mai aud...VA SALUT! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum